Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Stiekem even mijn moeders laptop gepikt (hoe bedoel je verslaafd).

Sjees, ziet er goed uit. Leuk als we met z´n allen daar terecht kunnen.

Heb even een vraagje aan jullie. Sara zit nu op 5 voedingen per dag van 150 + 5 schepjes en 's nachts krijgt ze als ze wakker wordt (wat eigenlijk nog elke nacht is) ook nog een voeding, meestal van 120 + 4. Maar nu lijkt het de laatste dagen of ze na 3 uur alweer honger heeft. Hebben jullie dit ook gehad.

Wil het nog niet ophogen naar 180, want dat lijkt me weer teveel. En om nu weer te rommelen met de voeding. Ik weet het even niet meer.

2. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Is een idee ja, maar moet eerlijk bekennen dat ik het rompertje gewoon van zn lijfje heb afgescheurd :) hihi.... ik doe een hoop maar vond het tever gaan om zn hele gezichtje onder de poep te smeren hahahahaha

3. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Even gauw, ik hoor Joris alweer boven :)
    Romper heb ik gisteravond nog kapot geknipt, echt zijn halve rug zat eronder. Ik dacht: ik heb genoeg, jammer dan!
    En ik heb de site polmans huis bij mijn favorieten gezet, als ik meer tijd heb zal ik even kijken!

4. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Nienke, heb ik ook gehad idd, ik ben toen wel naar 180 gegaan. eerst alleen de laatste fles en toen weekje later alle flessen.

Ik zit nu te denken om te proberen om op 4 flessen over te gaan.. dan de 1e en de laatste fles met rijstebloem te doen en dan kijken hoe hij het doet.. we moeten m zn fles echt slapend geven savonds en hij laat al best wat staan, 70 a 80.. dus zit te denken om te kijken of we later zn badje kunnen doen en zn laatste fles zo rond half 9 en dan voor de nacht..

5. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Volgens mij had ik nog niet ge-update over haar hartje:
    We hoeven pas rond haar eerste verjaardag terug te komen! Het gaatje zit er nog wel, maar ze verwachten niet dat ze er veel last van gaat krijgen (en zowel kunnen we uiteraard aan de bel trekken). Wij zijn natuurlijk erg blij, en daarbij zijn de onderzoeken toch ook belastend voor J. Goed bericht dus.

Polmanshuis, ik dacht dat je daar met een trap naar binnen moet.. maar misschien hebben ze ook een andere ingang hoor. Of ik herinner het me niet goed ;) (ik heb er vlakbij gewoond..).

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @Nienke: fijn zeg dat je nieuwe werlgever de kosten van je auto e.d.over wilt nemen! Dan willen ze je ook echt graag hebben...;)
    Natuurlijk mag je mee op het uitje! De meesten van ons hebben elkaar ook nog nooit gezien, dus we zijn in dat opzicht allemaal 'nieuw'.

@Ankje: lekker dat er gisteren toch nog iets gebeurd is, nu vandaag de kozijnen nog!
    Wat betreft KDV: gewoon sfeer proeven! Waar voel je je goed bij? Vraag evrder even over dagritme en of ze jullie ritme een beetje kunnen aanhouden.
    Openingstijden, hoeveel kinderen en leidsters per groep en hoe schoon is het.
    Kan Jonna niet bij Aylani, of is dat te ver weg?

@Nikkie: jeetje meid, alweer aan het werk! Volgens mij ben jij de 1e van ons......Kan me voorstellen dat je het niks vond om de kleintjes thuis te laten. Ik heb bij de oudste de hele ochtend nog een beetje lopen huilen...iedereen die steeds heel lief vroeg: o, ben je er AL weer? JA, had 14 weken na de bevalling vrij, dus helaas was het alweer tijd... Waar is Maaike dan vandaag? BIJ OMA !Had je wel zin om weer te gaan werken? NEE! BOEHOEHOEHOE
    Dan begon ik weer......Gelukkig is het na een paar dagen over en is het net of je niet weggeweest bent ;)
    Hopelijk valt het mee voor Sanne!

@strijken: ik strijk werkelijk helemaal niks! Uit de droger een beetje uithangen en op het wasrek gebruik ik iig geen knijpers....
    Als er iets gestreken MOET worden, doet mijn man het!:D

@Hilli: fijn dat het zo lekker gaat met Sam!

@Blaine: o, superschattig van je hond zeg!

@Suzanne: kijk, ook al zo'n positief verhaal van jou! Fijn zeg dat Laurens zo;n goede dag heeft gehad! Hopelijk volgen er meer.....
    Wat prikjes betreft: eigenlijk is er niks nodig, de meeste kinderen hebben geen reactie op de prikjes behalve soms wat hangerig zijn en heel soms wat verhoging. Als je wilt, kun je zetpilletjes halen van 60mg, die mogen ze vanaf de geboorte. Tessa heeft er al een paar gehad in het ZH toen ze net geboren was!
    Ja, we gaan vrijdag naar de osteopaat met Tessa. Werd gisteren echt helemaal gek van haar...krijsen, krijsen, krijsen!
    Zo;n spreidbroekje krijgen kinderen als ze heupdysplasie hebben. Het komt het meest voor bij kinderen die in een stuit gelegen hebben,maar dat hoeft niet! Mijn oudste lag in stuithouding (benen gestrekt langs de oren) maar wel gewoon met het koppie naar beneden! De kom van de heup heeft dan niet genoeg druk van de heupkop en is dan niet goed gevormd. Als er niks gedaan wordt, dan hebben ze op latere leeftijd er veel last van, omdat de heup dus niet goed zit en/of steeds uit de kom schiet.
    Kinderen hebben nog veel kraakbeen....spreidbroekje moest 23 van de 24 uur per dag om en zorgt dus dat de druk op de kom komt te staan en daardoor dus gevormd wordt.

@Eleni: fijn om weer wat van je te horen! Fijn dat het ook goed gaat met de jongens, maar wel balen dat jij en je vriend nu steeds ruzie hebben.......Hopleijk komt er steeds meer ritme en keert de rust weer....

@Sjees: he gatsie, verkouden/ziek...beterschap!
    O, ziet er goed uit, dat Polmans huis! Wat mij betreft prima en de prijs ook! (alhoewel die van 22,50 ook nog zalmsandwiches heeft e.d. MJAMMMM)Nee hoor, die andere is prima, met lekker bonbons, quiche, bladerdeeghapjes..

@Nienke: HEEL herkenbaar! Wij redden het regemaltig nog geen 3 uur tussen de voedingen! Sinds vandaag begonnen emt 180 cc in de morgen en avond en tussendoor 3x 150cc....eens zien hoe dat gaat!

En dan nog even hier.....gisteren werkelijk een ^&^*()-dag gehad! Tessa heeft de hele dag lopen huilen en hazeslaapjes gedaan. In de middag was iemand op zolder een dakraam aan het monteren, zou ze daarvan last gehad hebben? In elk geval werd het aan het eind van de dag erger en erger en vanaf een uur of 5 was het alleen nog maar KRIJSEN!
    We hebben uiteindleijk om 20 uur al de avondfles gegeven en haar op bed gemikt en zelf ook maar gaan proberen te slapen en toen.............was het ineens 6.00 uur????
    Vandaag lijkt het weer beter te gaan, maar ik ga zo toch maar even langs de HA en ik heb voor vrijdag een afspraak bij een osteopaat.....Het gebeurt mij te vaak dat ze van die krijsdagen heeft, er moet iets pijn doen!

7. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Nog even snel een vraagje over ontstoken oogjes, het cb zegt dat dat wel een jaar kan duren en ik er echt geen zalfje voor hoef te halen. Maar het lijkt mij niet prettig wakker te worden en dan je ogen niet open kunnen doen... Wat zouden jullie doen? Ik neig toch naar het zalfje.

8. woops

woops Niet meer actief

Elke keer met afgekoelt gekookt water deppen en schoonmaken.
    Ons meisje heeft het ook vaak, het ziet er niet leuk uit en is waarschijnlijk niet prettig maar met elke keer schoonmaken met afgekoelt gekookt water werkt heel goed.

9. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Ise, goed dat jullie nu kunnen wachten tot haar 1e verjaardag. Hopelijk groeit het vanzelf dicht.
    Hier gebruik ik steriele doekjes of gestreken zakdoeken, maak ze nat met boorzuurwater (apotheek) en wrijf de oogjes uit van buiten naar binnen. Daarna doe ik er oogdruppeltjes in (euphrasia, is zonder bewaarmiddelen, puur natuurlijk).
    Ise, ik heb nog een vraag voor jou. Jij had toch het meerijdplankje van bugaboo? Ik heb dat vanmorgen voor de helft van de prijs op de kop getikt maar krijg het nu niet gemonteerd. Hoe deed jij dat? Is het moeilijk?

10. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Even een kort egoberichtje: wij brengen M nu vroeger naar bed 's avonds en ze wordt niet vroeger wakker, dus ze slaapt nu langer. Vannacht zelfs van 22 u tot 4.30u! Ze begint dus door te slapen.

11. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Woops, moet het toch afgekoeld gekookt water zijn? Volgens de kraamzorg (ze heeft het al vanaf haar geboorte namelijk) mag het met kraanwater....

Juni, het is niet moeilijk te bevestigen. Je moet die 2 zwarte dingen om de horizontale as plaatsen, die klik je er zo op. En dan het plankje eraan. Wat lukt er niet? Die 2 zwarte dingen moet je niet hetzelfde plaatsen, maar aan de ene kant met de grote/brede kant boven en aan de andere kant (ik dacht links) andersom. Als je nog wat wil weten, roep maar!

12. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    @Uitje
    Als we daar met zn allen terecht kunnen, is het prima lijkt me. Zijn denk ik weinig gezellige locaties waar we met zo'n grote groep terecht kunnen. En een high tea is altijd gezellig!
    Ik zie volgende week Blommeke en haar kleine meid, dus zal het er dan ook met haar nog eens over hebben.

Vandaag even op pad geweest met mn man en ons schatje, pfff. Erg fijn om er even tusenuit te zijn, maar ben nu helemaal moe en voel alles. Wie weet kom ik nog wel even hier vanavond, maar nu alweer geen fut om verder te lezen en te reageren.

Dikke knuffel voor iedereen!!!

13. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Ise bedankt! Ik ben al één stap verder maar de volgende stap lukt mij niet:

h. Pak het meerijdplankje en draai de uitstekende lippen tussen de klemmen en de as. Houd tijdens het draaien het meerijdplankje tegen de as.

Is dit misschien iets waar kracht voor nodig is?

14. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    @Kareltje doe het rustig aan hoor. Fijn dat de kleine het zo goed doet.

@Mecha mooie foto's hoor.

@Blaine mooi kereltje heb je.

@Suzanne gezellig met z'n 3 leuke dingen doen vooral als de kleintje met de leeftijd zo dicht bij elkaar zitten.

@Woops ik doe de maillot altijd over de romper.

@Chevenne goed dat ze je mannetje helemaal doorlichten. Wat super dat je mee gezwommen hebt dat zal genieten zijn geweest.

@Sjalotjuh ook al leuke foto's.

@Ise een heel fijn weekend gewenst alvast. Geniet ervan. Wat een goed nieuws dat ze waarschijnlijk geen last gaat krijgen nu hopen dat het idd dicht groeit.

@Belle zielig he die prikjes. Lieke heeft ook heel hard moeten huilen toen.

@Nienke leuk nieuwe werk, gefeliciteerd met je moeder en veel plezier.

@Jada eindelijk terecht bij de kinderarts.

@Kwek hahaha je baas troosten met 2.5 week nog niet aan het werk. Wel een goed gevoel hè als ze je missen.

@Lynd ook al zo'n mooi kereltje.

@Mamanama wat naar om te lezen dat jullie een slecht dag hebben gehad. Hopelijk kan de osteopaat wat duidelijkheid geven. Maar zo te lezen wel een goede nacht gehad.

Gisteren avond was het drama met het naar bed gaan. Alles gedaan als normaal maar omdat ik nu aan het afbouwen ben met de BV krijgt ze de voor laatste voeding met de borst en de laatste voeding de fles. Maar nu wil ze de laatste fles niet. Als ik mijn borst aanbied wil ze die wel en drinkt ook. Zo gisteren dus uiteindelijk toch maar uit bed gehaald en wat getroost. Omdat ze de borst al had (21.15 laatste voeding gister) gehad toch nog een flesje aan geboden en daar heeft ze nog wat uit gedronken en eindelijk na 1.5 uur toch in haar bedje weer in slaap gevallen. Normaal hebben we nooit problemen met het naar bed gaan. Ga toch vanaf vandaag de laatste voeding weer met de borst doen. Dus vanaf vandaag is het 1ste en laatste voeding met de borst en de rest de fles. Als ze s'nachts komt krijgt ze ook de borst. Dit gaat gelukkig goed en blijf melk houden. Hoop dat dat zo blijft.

We zitten op moment met de fles 150/5 en dan om de 3 uur krijg dit niet naar 4 uur en een fles van 180/6 krijgt ze niet op ze laat dan steeds 60-70 cc staan. Iemand tips zodat de tijden wat langer worden? S'nachts komt ze meestal tussen 4 en 6 dat krijgen we ook niet langer en dan heeft ze de laatste voeding meestal rond 22.00. Hebben het al geprobeerd om te rekken met de speen maar dat wil ze niet.

Het huis is weer schoon alleen de douche nog. Inderdaad Ankje na-nesteldrang hahaha.

15. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    Ik zou ook graag meegaan met het uitstapje op 3 Juli. Lijkt me erg gezellig.

16. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    juni, heb je die met het witte wieltje? ik nl wel. Ik herken wat je beschrijft niet, bij mij zitten er 2 klemmetjes op het plankje die je openklapt en vervolgens om die 2 zwarte dingen plaatst. dan zit ie...... succes!:)

17. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Ise nee met een zwart wiel. Ik hoop niet dat ik er ene heb die niet op de cameleon past!

18. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Juni die met het witte wiel vervangt die met het zwarte wiel.. Die zwarte heeft hetzelfde wieltje als de voorwielen van de kinderwagen toch? Die past wel op de cameleon. Maar misschien hebben ze het systeem veranderd..

19. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Oef! Nog even gecontroleerd op de doos en er staat toch echt op Bugaboo Cameleon. Maar misschien is het dus wel een andere versie. Ik wacht nu tot mijn vriend thuis is dan kan hij ook eens kijken. Al verwacht ik geen wonderen, hij heeft niet zo veel technisch inzicht:)

20. Sjees

Sjees Niet meer actief

Wie gaat er mee met het uitje op 3 juli?
    Tijdstip en locatie volgt,maar zal hoogstwaarschijnlijk zijn in Utrecht

Mocht je mee willen stuur mij dan een pb'tje of kopieer dit berichtje en voeg eigen naam bij,bedankt vast!

Sjees
    Ankje
    Blaine
    Lynd
    Woops
    Suzanne
    Marleentje26
    Marieke11
    Djuke
    Mamanama
    Nienke
    Nieks
    Kareltje
    Blommeke
    Annemica
    Jada1984
    Chevenne (misschien, afstand is vrij ver)

Deel Deze Pagina