januari 2010 stoppen met de pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door tiktaktoetje, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Yet, welkom! Wow, 15 jaar pil...dat is wel lang! Hopelijk is het voor jou ook snel raak!

@ Rosa, ja, het heeft me wel even goed gedaan dat gesprek met mijn mannetje. Ik voelde me de laatste tijd zo schuldig en zenuwachtig over afstuderen, solliciteren, werken etc. etc. Schuldig omdat ik 10 jaar aan het studeren ben geweest en me dan nu niet op een carriere stort.
    Gister ook nog met mijn moeder gesproken, die vond het een superplan om gewoon lekker te gaan 'moederen' en zowel mams als manlief reageerden heel positief als ik gewoon 2 dagen in de week blijf studeren. Echt een hele opluchting! Financieel zitten we dan wel wat minder natuurlijk, maar goed, je kunt wel meer centjes verdienen.....maar je moet ook wel tijd overhouden om ze op te maken met je gezinnetje ;). Ik zit liever wat krapper en geniet dan van mijn man en kindjes, dan dat ik me over de kop ga werken.

@ Remmar, als jij jezelf goed voelt bij het klussen op de niet vruchtbare dagen, dan moet je dat vooral doen.
    Zelf zou ik het niet kunnen, ik vind het ook wat moeilijke maanden, maar ik wil zo graag dat alles voor een babietje mag wijken voor me.
    Maarre misschien ook wel fijn dat jullie even 'relaxed' aan gaan doen, misschien is het dan de ronde daarna meteen raak!
    Wat vervelend van je hoofdpijn, welke medicatie heb je gekregen? Ik heb ook veel medicatie gebruikt voor hoofdpijn, maar ben met alles gestopt i.v.m een eventuele zwangerschap. De neuroloog vond dat ik beter even een jaar kon wachten met kinderen....maar ik kan het echt niet laten er mee bezig te zijn.
    Hopelijk is je hoofdpijn en whiplash snel weg!
    Enne, ik word ook weer een zonnige zuidenaar....(kom oorspronkelijk uit brabant, maar zit voor de studie in Utrecht). Papa, tweelingbroer (oom) en ik zijn alledrie in februari jarig en maar 1 dag na elkaar...ook altijd handig, maar ik vind het altijd wel leuk om met carnaval jarig te zijn :)

@ All, ik heb in mijn vorige relatie altijd heel veel last gehad van blaasontsteking, maar bij mijn huidige man echt nooit last (afkloppen)....dat is toch vreemd...kan het zijn dat zijn sperma beter "matched" ofzo?

Gister ben ik al om 20.40u gaan slapen, ik ging in de douche om even fijn te scrubben en dan met een boekje naar bed, maar ik viel om in de douche van vermoeidheid dat ik nog te moe was voor het hele scrubritueel. Manlief vond het maar beter dat ik eens wat meer slaap krijg, dus maar eens geluisterd en ik voel me vandaag alweer stukken beter!
    Ik heb vandaag eigenlijk wel een afspraak, maar ik moet nog zoveel doen voor school en heb nog steeds wallen tot op mijn kin, dus ik twijfel of ik hem af moet zeggen, maar dat vind ik ook altijd weer zo lullig om af te zeggen....maar aan de andere kant moet ik misschien maar wel eens meer aan mezelf en aan mijn eigen gezondheid denken, dat is denk ik ook beter voor me en voor een kindje...ja toch?

2. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    @Alice: Het zou wel kunnen denk ik dat sommig sperma beter 'matcht.' Ik ken een meisje die een relatie had en die allergisch was voor het sperma van haar vriend. (komt zelden voor) Had na de seks enorm veel pijn altijd en uiteindelijk is dit de reden geweest dat de relatie verbroken werd. Echt heel jammer.

Je moet lekker aan jezelf denken inderdaad. Als je je echt te moe voelt moet je je afspraak gewoon afzeggen. Sterkte!

3. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Rosa, ik had er eigenlijk nog nooit eerder aan gedacht....maar nu veel ladies op het forum last hebben van blaasontsteking kwam het bij me op dat ik het nu opeen nooit meer heb....
    Maar allergisch voor het sperma van je partner, jeetje wat een issue! Lijkt me echt verschrikkelijk!
    Het kwam net opeens in me op van dat ik hoop dat het dan niet zoiets is dat mijn man weinig zaad ofzo in zijn sperma heeft, dat ik daar nu dan niet op reageer ofzo:(:( Maar dat is ook wel een erg rare gedachte denk ik....

Ik zit nog een beetje te dubben over die afspraak van vanavond, we gaan met vriendinnen een lied maken voor een vriendin die een half jaar terug getrouwd is en die volgende week haar feest geeft. Best wel belangrijk dus eigenlijk om te gaan doen. Ze heeft trouwens ook ons huis versierd toen mijn man en ik getrouwd waren, dus eigenlijk vind ik dat ik het wel gewoon verplicht ben om te gaan.
    Maar aan de andere kant gaat mijn wekker morgen weer om 0530u en moet ik van 08.00u tot 21.00u werken en ben gewoon niet zo fit...dus ik ga nog maar even afwachten of ik me nog wat beter ga voelen vandaag.

Ik ga nu maar eens naar mijn werkkamertje terug, dan kan ik nog even aan de studie, hoeft dat in ieder geval niet meer vanavond...

Liefs!!!

4. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Ik ga zo naar een grote babyzaak toe met een vriendinnetje die een baby heeft..hoop dat ik me in kan houden haha..

5. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Alice, als je zo moe bent, moet je gewoon je rust nemen! Ik snap dat het moeilijk is, vooral omdat die vriendin zoveel moeite voor jou gedaan heeft. Kan je niet afspreken om alles te verzetten? Dat jullie gewoon met zn allen een andere dag aan het lied gaan werken?

Mijn vriend heeft ook liever dat ik, als er straks een kindje is, meer thuis ben. We vinden dat beiden ook belangrijker dan geld. Het moet natuurlijk wel gaan, maar in de ideale situatie ben ik lekker veel thuis met de kleine. Kan niet wachten! Ik moet nu nog zeker twee jaar studeren, dus voorlopig is dat ook wel zo. Hij kwam gisteren heel enthousiast terug van werken, hij had ene tijdje met het kindje van een kennis gezeten, kindje van 5 maanden. Hij vond het helemaal geweldig. Daarna heeft hij nog een tijd in het H&M boekje zitten kijken naar babykleertjes, vond ie ook helemaal leuk, zo schattig!!

Ik heb nog nooit last gehad van een blaasontsteking gelukkig! Lijkt me flink lastig.

Ik ga ook weer even aan de studie, moet vanmiddag tot vanavond werken en ook nog naar het paard. Misschien tot vanavond!

6. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Veel succes Niki! Weet je vriendin dat je bezig bent voor een kindje? Ik was laatst met mn moeder in zo'n zaak, moetst voor een vriendin die bevallen was iets hebben, en werd zo enthousiast dat mn moeder wel gedacht moest hebben.. Zo leuk al die kleine dingen! Veel plezier.

7. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland

iNDD, ik doe dat ook te weinig en ben ik door het hele reumaonderzoek gebeuren wel meer gaan doen. En ik moet zeggen:
    Dat voelt erg goed.... dus neem de rust die je nodig hebt meid!

Verder vraag je me nog iets....
    Ik word verdacht van reuma, en daar krijg ik 8 april de uitslag van.
    2 reumatologe of hoe noem je die??? haha en mijn arts zeiden mij dat het erg goed kan zijn voor reumapatienten om zwanger te worden... dat kan klachten verminderen... Dit wlde je toch weten of ging je vraag over iets anders????:D

Jeetje meiden,,, ik heb net de hele tuin opgeruimd en onze nieuwe lloungeset uitgepakt en een plekje gegevebn..... nu zit ik gewoon onder de overkapping heerlijk buiten EN HET IS ECHT HEEEEELL GOED TE DOEN JOH!!!8) I LOVE DE LENTE

8. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    hoi meiden,

@ niki: hihi ja dat is moeilijk om je in te houden dan!!

allergisch voor de sperma van je vriend, wist niet eens dat dat kon haha. lijkt me wel vreselijk!!!!
    hier kwam vriendlief aan met een advertentie voor een babyfoon bij de aldi haha. heb hem maar gezegd dat we die nog niet nodig hebben ;)

pffff doe een poging gezond te eten hihi. heb een fruitsalade gemaakt met 1 appel, 1 peer en 1 banaan. het is heerlijk maar het vult wel erg goed hihi krijg het bijna niet weg :(

is het bij jullie ook zo lekker weer?? hier schijnt het zonnetje weer volop en heb alle deuren en ramen weer open staan, heerlijk!!! lang leve het goede weer :)

9. wianhalu

wianhalu Niet meer actief

wow, zal echt niet best zijn als je allergisch bent voor het sperma van je partner! In drie jaar tijd is dit de 2e keer. gelukkig heb ik er weinig last meer van!

het weer is echt geweldig! de achterdeur hier lekker open :D helemaal klaar voor de lente!

december is zeker geen prettige maand... maar ik ben al lang blij als ik zwanger word... dus ieder moment welkom!

@kim: ik heb mijn nod pas rond 27/28 maart... dus dat testen kan helemaal nog niet! maar soms ben ik heel erg eigenwijs! haha
    ik ga testen op 27 maart dan is de verjaardag van mijn beste vriendin, en zij is vorig jaar rond deze datum zwanger geraakt, dus zou super zijn als het hier ook bingo is! heb ik al een leuk verjaardags cadeau! hahaha

10. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

11. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Niki, oei, dat zou ik echt moeilijk vinden, al weten bijna al mijn vriendinnetjes wel dat ik een kinderwens heb
    @ Steph en de rest, ik denk dat rust nemen wel even goed is inderdaad, het weekend staat ook al te vol met afspraken en daar maak ik mezelf al de hele week druk om dat ik nog meer moe uit het weekend ga komen, dus ik ga maar even opletten dat ik mezelf niet te veel overwerk.
    De afspraak van vandaag verzetten lukt nooit, maar misschien oefenen we nog een andere datum, dus misschien dat ik dan wel aanwezig kan zijn.
    Leuk trouwens van dat jouw vriend ook zo enthousiast is!! En zelfs kinderkleding kijken, wat lief!!!!
    @ Mandii, fijn da je loungeset zo goed bevalt.
    En inderdaad, dat was mijn vraag, ik wist dat niet dat dat goed kon zijn voor je reuma. Wat een ontzettend fijn nieuws toch? Het leek me namelijk eerder lichamelijk zwaar. Ik duim in ieder geval voor de uitslag voor je op de 8e.
    @ Naomi, hou je niet van fruit dan? Misschien moet je het in de blender stoppen met yoghurt erbij, heb je een heerlijke smoothie!
    Ik ben echt dol op fruit! Elke ochtend 1 stuk bij het ontbijt en dan over de dag nog eentje. Verder ben ik ook wel een beetje freaky wat gezond eten betreft, helemaal nu de kinderwens er is. Natuurlijk hou ik ook van patatjes en andere ongezonde dingen, maar ik probeer nu zo goed mogelijk voor mijn lijf te zorgen (en dat van mijn man;), ben soms een beetje te streng voor hem. Conclusie: ik moet vanavond echt weer vroeg gaan slapen, beter voor mijn lijf :)

12. nijnonijntje

Dag meiden,

Wat hoor ik nu. Allergisch voor de sperma van je vriend? Dat is pas balen. Jammer dat zo'n relatie op de klippen loopt, maar aam de andere kant begrijp ik dat ook wel weer. Je hele sexleven is dan waardeloos.

Sinds vandaag voel ik me weer wat beter en mijn mannetje is ook alweer aan het werk. Gelukkig zijn we er vanaf.
    Hoop wel dat door de griep mijn cyclus niet langer is geworden.
    Dan wordt ik echt gek. :(

13. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ All, ik zit weer even verveeld in de computerwerkruimte, eigenlijk zou ik weer wat aan de zelfstudie moeten zitten, maar ik wil gewoon eigenlijk alleen maar lekker naar huis. Even lekker op de fiets nog wat genieten van de lente!
    Ik ga zo nog even het NOD-lijstje zoeken en omhoog halen, is wel leuk om weer even te bekijken wie er allemaal bijna mogen testen!

Liefs Alice!

14. nijnonijntje

@lucindalice
    Haha hier hetzelfde
    Ben ook een gezondheidsfreak, helemaal nu en ik betrek mijn man er ook bij. Maar hij vind het gelukkig niet erg.
    En wat ik heel leuk vind.... hij helpt mij er ook aan herinneren en is op zijn tijd ook streng voor mij. :D

15. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    9 maart: niki86 (3)
    12 maart: Sstephanie1 (2)
    14 maart: pindakoek (3)
    17 maart : miranda84 (2)
    25 maart: Naomi123 (2)
    26 maart: kleinedruif
    26 maart: Nijnonijntje (3)
    28 maart: wianhalu (2)
    2 april : Mandii1987 (3)
    8 april : Remmar1982 (3)
    9 april: Lucindalice (3)
    10 april : Kim1990 (3)
    13 april: T84 (3)
    17 april: Sstephanie1 (3)
    18 april: Rosa Canina (2)

16. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Nijn, dan ben ik gelukkig niet de enige:). Manlief is er aan de ene kant wel blij mee, hij zegt dat hij zichzelf ook echt beter voelt nu hij beter eet enz. Maar aan de andere kant probeert hij me toch wel vaak over te halen om toch eens wat lekker vets te halen of gezellig een biertje te gaan drinken....Af en toe kan dat natuurlijk wel....
    Qua voeding doe ik het denk ik wel goed, sporten redelijk, maar rust en ontspanning doe ik dus helemaal niet goed, misschien moet ik dat maar eens even als goed voornemen aan gaan pakken;)

17. nijnonijntje

haha ja precies.
    Hier precies hetzelfde. Heb wat dat betreft geen rust.... Altijd aan het vliegen en bezig.
    En inderdaad af en toe een vette heb ( en voor mijn mannetje alcohol) kan geen kwaad. ;)

18. nijnonijntje

He, weet iemand een antwoord op mijn vraag?
    Ik ben me even aan het verdiepen in het tempraturen.
    Na je eisprong gaat je tempratuur toch omhoog? Met hoeveel ongeveer?
    En tegen je volgende menstruatie zakt het toch weer?
    Maar als je dan zwanger bent? Blijft de tempratuur dan hoog? Of Gaat het dan alsnog omlaag:)
    Wie weet dit?

19. wianhalu

wianhalu Niet meer actief

goede vraag nijn,, ik ben daar ook wel benieuwd na.. had vanmorgen 37,5... geen idee wat het betekent want ik temperatuur eigenlijk nooit voor mn cyclus. Dacht toevallig vanmorgen laat ik eens kijken.

20. nijnonijntje

Ja precies.
    Daarom hoop ik dat iemand me dat uit kan leggen.
    Kan het ook niet op internet vinden zeg maar.

Deel Deze Pagina