Goeiemorgen allemaal.. Zo weer ff stukje terug gelezen, ik zit meestal savonds niet achter internet.. vandaar.. OK thanks.. ga zo even op de site kijken.. @ Rosa Canina: Nog gecondoleerd met je oma..
Ik ben ook sinds oud & nieuw "soort" gestopt met roken. Wat ik doe is, ik beloof mezelf 1 sigaret na het eten (savonds) en verder niks.. en tot nu toe gaat me dat goed af.. Als ik zwanger wordt dan is dat de extra drijfveer om ook die laatste sigaret na het eten op te geven..
Echt knap van je. Succes ermee meid Ik heb een paar jaar geleden gerookt. Erg lastig om eraf te komen, maar het is me gelukt
Hallo dames, Ik kom me even voorstellen, ik ben helemaal nieuw hier, dit is mijn eerste bericht. Ik ben Alice, 27 jaar oud (over 1 maand 28) en ook ik ben in januari gestopt met de pil. Erg leuk om mee te kletsen hier en onze ervaringen met elkaar te delen. 10 januari ben ik dus gestopt, heb een onttrekkingsbloeding gehad en nu is het dus wachten op de eerstvolgende menstruatie.....tot nu toe is die nog steeds niet geweest, maar ik heb begrepen dat het zelfs wel een jaar kan duren voordat je ongesteld wordt..... Voor ons is het helemaal de eerste keer, dus alle tips en ervaring zijn welkom. Groetjes Alice
welkom lucindalice..... er worden heir behoorlijk wat tips uitgewisseld, dus dat komt wel goed. Ik meot wel zeggen dat ik nog nooit gehoord heb dat het een ajar duurt voordat je ongesteld kan worden.. Dat hoop ik toch niet. Dan ziet mijn buik eruit alsof ik zwanger ben, maar komt het gewoon omdat ik neit ongesteld wordt haha. Nogmaals welkom.!! Gezellig dat je meekletst.
We zijn naar de huisarts geweest en die vertelde ons dat het 1 jaar kan duren voordat alles op gang komt, dus daar heb ik uit opgemaakt dat het dan zo lang duurt voordat je ongesteld wordt. Dus nu verwacht ik dus eigenlijk dat ik eerst ongesteld moet zijn geworden voordat de zwangerschap kan ontstaan?? Maar dat lijkt me wel vreemd omdat je toch ook bijvoorbeeld als je een pil vergeten bent zwanger kan raken.....Het blijkt maar weer dat ik nog veel moet leren
Ik denk dat de dokter bedoeld dat het wel een jaar kan duren voordat je cyslus weer normaal is. Dus dat je ontpilt bent en een goede cyclus hebt, zodat je zelf ook goed weet wanneer je sprong is enzo. Sommige vrouwen hebben geen last van ontpillen en andere juist weer wel. de een kort en de ander heel lang. Als het goed is wordt je wel ongesteld en duurt dat niet een jaar. Alleen de ene maand duurt het langer en de andere maand korter. Komt dus door het ontpillen.
@nijnonijntje, Dankjewel voor de uitleg, dan heb ik het dus helemaal verkeerd begrepen van de huisarts..... Nu maar even afwachten wat mijn lichaam gaat doen. Het voelt in ieder geval wel anders dan normaal, zere borsten en een zere onderbuik, maar dat kan dus ook heel goed komen van het ontpillen. Of wellicht word ik gewoon ongesteld....we wachten af
Ik zie in je banner dat je over twee dagen kunt testen... Heb je rond je ocvulatie geklust? Heb je nog andere "zwangerschapsklachten"? Anders wordt je inderdaad gewoon ongesteld. Maar misschien is er nog hoop
Ik moet ook helaas hier weer bekennen dat ik een groentje ben, dat wil dus zeggen dat ik dus niet weet wanneer mijn ovulatie dus was....ik moet nog leren hoe ik dat uit moet rekenen.....Ik was in ieder geval op 8 januari ongesteld (ontrekkingsbloeding), op 6 januari heb ik mijn laatste pil ingenomen. Ik ga even opzoeken of ik het uit kan rekenen, dan weet ik ook direct of er op dat moment geklust was Fijn dat ik zo met jullie kan kletsen
Oke, als je 8 januari ongesteld bent geworden heb je waarschijnlijk, bij een cyclus van 28 dagen je ovu gehad op 22 januari, maar dat is een gok. Want je weet nog niet precies hoe lag je cyclus is en je ei kan soms eerder en later komen. Maar als je rond die tijd geklsut hebt, heb je natuurlijk kans Mijn ei kwam deze maand dus ook twee dagen eerder.
Oke, dankjewel. Ik heb inmiddels ook de calculator gevonden en ik denk dat we net voor en net na de vruchtbare dagen geklust hebben, dus het zou toch mogelijk kunnen zijn. En inderdaad mijn cyclus zal zeker nog niet regelmatig zijn, dus je weet het maar nooit.....
hallo allemaal pfoeh behoorlijk wat bijgelezen zeg..gaat hard dit topic,afijn welkom lucindalice. niet prettig he dat je niet weet wat je normale cyclus is,je moet dan weer langer afwachten , het kan mij niet snel genoeg haha. vandaag de laatste kans met klussen ,en dan is het jammer genoeg afwachten totdat ik wel/niet ongesteld word pfff,slopend is dat haha. groetjes
Succes meid. Wat een spanning he. Ik heb net mijn eisprong gehad.... Nu is het lange afwachten van 14 dagen bij mij begonnen. *zucht*
@Miranda84, spannend, en dan inderdaad even afwachten.....Hopelijk gaat het voor je gevoel toch een beetje snel. Waarschijnlijk kun je er het beste niet aan denken, dan gaat de tijd het snelst....al is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan
Thanks.. Wat goed van je, hoe heb jij het gedaan? Gewoon in 1x gestopt? Welkom Lucindalice.. Volgens de calculator mag ik voor het "echie" eind dit weekend gaan klussen.. en vooral maandag.. Als ik weer een cyclus van 31 dgn heb dan iig..
Ja, in een keer gestopt. Een keine terugval gehad en toen helemaal gestopt... Tijdelijk alleen op feestjes gerookt en nu helemaal niet meer. Was best lastig hoor. Het wordt voor jou dus een spannend weekend
Goed hoor!! Ja wordt idd een spannend en "actief" weekendje!! Morgen ga ik lekker een dagje naar Antwerpen met vriendinnetjes.. Heb er echt zin in!!