januari 2010 stoppen met de pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door tiktaktoetje, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Mandii, hihi, kun je alvast een beetje oefenen ;)....hopelijk zijn haar oortjes snel minder gevoelig!

@ Miranda, inderdaad leuk dat t-shirt, ik ben benieuwd wat de reacties zijn, vast heel blij!!

Vandaag ben ik alleen thuis...manlief gaat met zijn dispuut een dag feesten in Amsterdam...ik voel me dus een beetje zielig :(.
    Verder heb ik nog steeds last van mijn darmen, ik denk toch dat ik een klein griepje onder de leden heb.
    Vanavond heb ik n cocktailparty met mijn jaarclub, heb er wel zin in, maar hopelijk hoef ik dan niet de hele avond op de wc te zitten....ach, wie weet knap ik vandaag wel helemaal op :)
    Morgen ga ik ook eens beginnen met eieren zoeken ;) en verder proberen we toch zeker elke 3 dagen te klussen....hoop zo dat het deze maand raak mag zijn!

2. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Kim (& Miranda ;)), ja heb de mooie test gezien! Ik had de reactie al getikt...maar zag hem pas later...

Mijn kat slaat steeds met zijn poot op het toetsenbord, haha, hij wil ook op zwangerschapspagina ;)

3. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    O ja Kim, ben jij ook aan de ovu-testen? Want onze cyclus loopt ongeveer geloof lees ik aan onze banners af. Van hoeveel dagen ga jij uit? Ik was de 10e ongi en houdt 30 dagen aan. Morgen de eerste ovu-test voor mij....toch altijd weer spannend!!

4. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Alice, ik doe deze maand niet ovutesten .

Ik hou me vorige cyclus aan van 31 dagen , het liefst zou ik wel ovu testen gebruiken aangezien ik vorige cyclus ook niet echt veel eggwhite heb verloren .

Er zit volgens mij 1 dag verschil tussen ons , maar wij gaan ook om de dag klussen tot me temp omhoog gaat .
    En dan op het wachtbankje :D

Ps : Had al een vermoeden dat je hem had gezien :p

5. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Kim, ja ik las dat je op zoek was naar je ei, dus ik dacht dat je ook aan de ovu-testen was :)
    Ik heb wel echt veel moeite met het slijm....volgens mij klopt er bij mij geen barst van...ach, ik probeer het dan maar eerst even met de temperatuur. Weet jij hoeveel je temperatuur omhoog moet gaan voor een ei-sprong? ik schommel nu tussen de 36.7 en 36.5, maar dat lijkt al zo'n groot verschil op FF. Ik ga even kijken of ik misschien een meer nauwkeurige thermometer moet aanschaffen.

X!

6. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Alice, je temperatuur gaat tussen de 0,3 en 0,5 volgens mij omhoog tijdens je ei .

Mijn vorige was ik 0,4 omhoog gegaan , maar het is wel verschillend per persoon:)

Ondertussen weet ik wel dat als me temp naar beneden gaat en dan flink omhoog dan weet ik dat me ei is geweest .
    Ik heb gewoon een thermometer van de action :p
    Die geeft alleen maar precies aan zoals 36,5 en niet van die extra cijfers erachter zoals 36,55 dan krijg je echt een kronkelkaartje.

7. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Ik heb ook inderdaad een thermometer met maar 1 decimaal, over zo'n kronkelkaartje heb ik nog eens niet nagedacht als je 2 decimalen neemt...mmm, is eigenlijk maar erg weinig 0.3 graden, dan vind ik hem nooit:(, ik schommel nu al tussen de 36.7 en 36.5, dat is al 0.2 verschil....Misschien dat de combi met ovu-testen de uitslag geeft....

8. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Wow Miranda wat een mooie knaltest! Ik ben heel benieuwd hoe je (schoon)ouders gaan reageren. Ze zullen vast hartstikke blij zijn! :)

Vandaag heb ik een ovu-test gebruikt. Ik weet dat mijn banner op een lange cyclus ingesteld staat, maar dat was omdat ik toen net met de pil gestopt was. Misschien is hij nu wel meer naar een gemiddelde cyclus toe. De teststreep gaf een licht lijntje aan. Ik dacht dus 'mijn eisprong komt er in ieder geval aan want er word LH gemeten.' Helaas las ik dat sommige vrouwen hun hele cyclus een licht lijntje houden omdat je sowieso LH aanmaakt. O en ik had met ochtendurine getest wat blijkbaar ook niet goed was. *zucht* (moet echt nog met die dingen leren omgaan, hahaha..)

9. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland

Ik was gister avond alleen thuis, ik voel me dan ook altijd een beetje zielig en alleen hihi..... gelukkig kwam me nichtje gezellig logeren...
    Ik heb haar net met veel moeite een zetpil gegeven en nu ligt ze lekker te slapen!

Verder de hele ochtend met haar op pad geweest, wel gezellig zo saampjes! IK WIL IK WIL IK WIL .... hihi

Verder voor mij nu afwachten.... ik voel totaal niks van de eisprong maar neem aan dat hij al wel geweest is, mijn ovu testen werdern steeds beetje donkerder, maar nu is het lijntje weer weg... Dus zal vast goed gekomen zijn hierbinnen in mij!

Ik vind het indd ook gewoon bijna verslavond om hier paar keer per dag als dit mogelijk is op te kijken, mijn schatje maakt er zels al grapjes over hihi.... Je kunt er nergens over praten en hier wel zo fijn en herkenbaar!

Het lijkt mij het mooiste moment van je zwangerschap (op de positest en de echo na dan:p) om het aan je ouders te gaan vertellen... lijkt me zo bijzonder, zeker bij mijn ouders want die worden voor het eerst opa en oma, extra bijzonder!

10. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Rosa, ik heb de 1e maand ook wat gestunteld met de ovu-testen hoor. Het makkelijkste is denk ik om ze allemaal te bewaren en onder elkaar in een schriftje ofzo te plakken met de datum erbij, dan kun je een beetje kijken of je verschil zit tussen de lijntjes.
    Verder las ik dat je beter niet met ochtendurine kunt testen omdat je 4 tot 6u nadat je wakker bent geworden de LH piek meestal hebt, dus dat je rond het middaguur het beste positief test.
    Volgens de ovu-testen die ik gebruik is alleen KNALroze positief, een licht lijntje zoals dat wel bij een zwangerschapstest geldt, geldt bij een ovu-test niet....
    Ik denk als we ze een tijdje gebruiken dat we dan vanzelf de testen en ons eigen lichaam gaan begrijpen:)

@ Mandii, dat moet echt even heerlijk zijn geweest, samen met zijn kleine dreumes op pad!
    Klinkt goed dat jouw testen al steeds donkerder worden!

Zucht, ik kom vandaag niet echt op gang, ik heb net het bed eraf gehaald, de was gesorteerd, een was aangezet en een handwas ingezet. Toen wilde ik eindelijk gaan douchen, kwam manlief binnen met de boodschappen (heerlijk, hij haalt alles voor me, ik hoef alleen maar het lijstje te schrijven). Kon ik die eerst weer op gaan ruimen. Toen nog even snel wat bestellen op bol.com en nu zit ik dus alweeeeeer een beetje loos achter de pc....haha...
    Gelukkig komt het zonnetje nu wel weer wat door, daar word ik dan wel weer wat vrolijker van....
    Wat ben ik toch een sufkop dat ik mezelf zielig vind als m'n man eens een dagje van huis ben:)

11. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    @Alice: Van dat late op gang komen had ik vandaag ook last. Ik ben nu pas aangekleed en heb ook net pas de was afgehaald en een nieuwe in de machine gestopt. :) Met die ovutesten komt het vast goed. Heb hem alleen al in de prullenbak gegooid, maar ja die was met ochtendurine gedaan dus sowieso niet goed. Vanaf morgen ga ik in de middag testen.

@Mandii: Wat heerlijk om met zo'n ukkie op pad te zijn! Ik zou zelf dan al helemaal de kriebels krijgen, haha.. Net als jij dus.

12. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Rosa, ik ben nog steeds niet aan de dag begonnen ;). Net was eindelijk de was klaar, dus eerst maar opgehangen en toen bedacht ik dat het al bijna 14u was en dat ik beter eerst kon gaan lunchen i.p.v flauwvallen op een lege maag in een warme douche;). Na de boterhammen sleur ik mezelf echt even de douche in...
    Hopelijk kunnen we morgenmiddag beiden een positieve ovu-test laten zien aan iedereen hier!!

Mijn man is dus nu met zijn dispuut op stap in Amsterdam, maar ik besef me net dat vanaf dinsdag mijn vruchtbare dagen kunnen gaan beginnen....maar dan is het natuurlijk niet helemaal handig als hij alcohol drinkt vandaag:(, want dan is zijn zaad natuurlijk volgende week minder goed:$
    Weer een stressfactor erbij....zucht....

13. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

He meiden,
    hier hetzelfde probleem.
    heb net een wasje in de droger gestopt en de tweede was in de machine gedaan. Zaterdag is echt een wasdag hier haha.

@Miranda
    Dat is echt een overtuigende test. Super zeg. Heel veel plezier straks emt het vertellen aan je ouders en schoonouders.

@Lucindalice
    Zou het echt zo zijn dat het zaad dinsdag dan van slechte kwaliteit is? Daar had ik zelf nog nooit bij na gedacht. Goed om te weten.

14. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    @Alice: Ach maak je niet druk. Mijn man drinkt elke dag een biertje, maar dat deed zijn vader ook en bij zijn ouders was het bij hem en zijn zusje in één keer raak. ;) Ik dacht in het begin ook zoals jij, maar ik merk dat ik nu veel relaxter ben. Echt een veel beter gevoel! Hopelijk is mijn cyclus daarom weer redelijk, haha..

Ik hoop ook dat we morgen beiden een positieve ovu-test hebben. Kunnen we een foto plaatsen. :)

Ik ga nu met mijn man naar vrienden in Utrecht. Ze hebben net een nieuw appartement in Lunetten (dat zal je vast kennen) en ik heb het alleen nog kaal gezien. We gaan het nu dus gemeubileerd bekijken. Vanavond heb ik nog een verjaardag van een vriendin, maar misschien dat ik tussendoor nog even hier ben.

Fijne dag! (btw heerlijk dat je mannetje de boodschappen haalt)

15. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Nijn, ik weet niet zeker of het slechter is, maar ik geloof dat alcohol ook voor een man tijdens het zwanger worden niet echt bevorderlijk is....maar volgens Rosa valt het mee, dus laten we dat maar hopen dan...
    Mijn vader dronk vroeger wel vaak wat te veel en mijn ouders hadden moeite met kinderen krijgen, dus misschien dat ik me het daarom aantrek? Ach, maar vroeger was het natuurlijk ook allemaal heel anders dan nu.

@ Rosa, Lunetten, leuk, het zal vast wel iets moois geworden zijn! Ik ben er zelf eigenlijk nooit te vinden, wij wonen maar 5 minuutjes lopen van het Centraal station af, dus niet echt helemaal bij ons in de buurt. Veel plezier vandaag! En hopelijk kan ik ook minder gaan stressen zoals jij;)
    Enne, ik heb de meest ideale man;), echt een lieverd, ik ben zo blij met hem:D

Zucht...misschien ben ik er de afgelopen dagen inderdaad wel wat te veel mee bezig. Heb echt opeens zo'n enorme 'drang' ofzo. En mijn docente van afgelopen week is 6 maanden zwanger, dus veel over kinderen gesproken zeg maar.
    Ben gewoon zo bang dat het niet gaat lukken bij ons:(
    Vanavond een feestje dus met vriendinnetjes, misschien lukt het ontspannen dan wat beter, al ben ik wel bang dat 1 van hen met de mededeling komt dat het bij hen ondertussen al wel raak is...maar goed dan kan ik in ieder geval wel weer heel blij zijn voor iemand anders:D

16. nijnonijntje

Weet je wat ik zinds vanmorgen heb. Al sik buk heb ik het idee dat ik mijn baarmoeder voel zitten. (kan oook mijn darmen zijn hoor)
    Maar dat voelt zo zwaar en massief.
    Heel naar gevoel.
    Wie kent dat?

17. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Nijn, dat heb ik de afgelopen 2 cycli ook gehad, ik weet ook niet of het mijn buik of mijn darmen waren. Maar bukken was echt niet fijn....maar ik geloof dat het zowel bij ongi als bij zwangerschap kan passen eigenlijk...

Ik ga nu maar eens even met mijn zwangerschapsboekje en een ander leesboekje op bed liggen. Ik ben nog steeds duf en ik bedacht me dat ik ook wel eens wat mag gaan relaxen op een vrije zaterdag...dus nu even lui zijn en een beetje uitzieken. Tot later dames!

18. nijnonijntje

Ja ik dacht niet meteen aan een zwangerschap hoor, maar was bang dat er iets was zeg maar.
    Maar goed mijn ongi komt eraan, dus dat kan er natuurlijk mee te maken hebben. Daarnaast. Ben ik ook nog herstellende van een griep. Moet wel zeggen dat mijn broekriem ook neit lekker it, maar ja ik krijg richting mijn ongi ook altijd een opgeblazen buik hahah
    Oftewel...ik meot gewoon even mijn ongi afwachten, anders moet ik maar even kijken wat ik doe.
    Rust lekker uit Lucindalice.

19. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    hoi meiden,

@miranda: gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! wat gaaf zeg zo in ronde 2!!

@nijn: ja in september trouwen ja haha, hopelijk met een dikke buik ( heb ik zowiezo wel:p)
    heb nog geen foto van mn nagels zal ze maandag eens maken en erop zetten!! ze zitten er allemaal nog op na een dag werken, had ik niet verwacht!!

verder niet echt veel onthouden van die 5 bladzijdes!!!

hoop dat er nu heel veel meiden zullen volgen in het roze!! over een week weten we meer ;)

20. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Hoi allemaal,

Alice, ik studeer in Amsterdam, jij in Utrecht toch? Dus niet dezelfde stad. had wel gezellig geweest anders.

Ik zit te wachten tot de pizza klaar is, heb er net eentje gemaakt, en het ruikt al heel lekker. Hebben jullie nog leuke dingen gedaan vandaag?

Deel Deze Pagina