januari 2010 stoppen met de pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door tiktaktoetje, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. remmar1982

remmar1982 Bekend lid

6 feb 2007
    929
    0
    0
    apothekersassitente
    omg. Eindhoven
    Pfff. Elja en dan moet je nu ook nog gaan koken :$
    Haha, ik zou daar geen zin meer in hebben om deze tijd :D

Dames, ik ga vanavond heerlijk op tijd naar bed.
    Vanmiddag al ruim een uur op de bank geslapen, maar heb het idee dat ik al dagen niet heb geslapen.
    Hang hier heel lui op de bank en mijn oogjes willen gewoon dichtvallen.
    Haha, misschien is dit al een zwangerschapskwaaltje ;)
    Of voorjaarsmoeheid.

Ik wens jullie een hele fijne avond en alvast slaap lekker.

2. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Woow, jullie kunnen me het niet kwalijk nemen dat ik niet alles meer weet hoor!

Mijn tentamen ging goed, bedankt voor alle succeswensen, waarschijnlijk heeft het gewerkt!!

Alice, vond je mannetje het eten lekker?
    Remmar, lekker makkelijk toch, en je had ook de bende niet in huis.

Spannend hoor, dat er weer zoveel mogen testen.
    Ik heb mezelf verteld kwam ik achter, mn cyclus is korter geweest, vruchtbare dag is vandaag! Dus ik weet wat ik vanavond ga doen haha. Mag de 15de al testen, maar denk dat ik tot na het weekend wacht. Tot nu toe kwam mn ongi steeds net na mn test, dus ik ga nu even afwachten. Zeg ik heel stoer ;).

3. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Remmar, ow, met dat eten zou ik mijn mannetje echt heel erg jaloers gemaakt hebben, haha. Hij hoopt dat dat mijn eet-tic wordt mocht ik zwanger raken!! (Ik hou daar nu namelijk helemaal niet van....alleen af en toe burger king...;))
    Maar goed dat je even van je uurtje slaap genoten heb!
    Nog iets meer dan een weekje...en dan mogen we van de wachtbank af meid!

@ Elja, leuk dat je hier ook nog steeds voorbij komt. Wel lekker gezond maaltje heb je op :). Ik ben ook helemaal fan van 'wat-eten-we-vandaag', naast alle zwangerschapsfeitjes natuurlijk!

4. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Steph, super dat het zo goed is gegaan!!! Dan mag je jezelf helemaal vanavond verwennen met een goede klus ;), hihi!
    Mijn mannie was heel blij met het eten!!

5. wianhalu

wianhalu Niet meer actief

maar als je nou niet met manlief bent kan je toch wel wat kopen? stop je het in de kast... haha zijn jou koop gevoelens weer een beetje gestilt haha.
    Ik heb al in de kast liggen :
    - een 9 maanden boek voor mezelf die ik bij kan gaan houden
    - een boek die week voor week verteld wat de man kan verwachten bij zijn vrouw en hoe het met het kindje zit.. ( die boeken komen voor ons te voorschijn als het zo ver is! mijn vriend weet er nog niets van haha)
    - 1 paar sokjes (gekregen bij boekje van de babydump)
    - 2 rompertjes van de kruidvat... goedkoop en schattig
    - een knuffeltje die erg leuk bij ons dekbed paste en tevens leuk is voor de aankomende kleine :D

lucindalice als tip: die slabbers heb ik vast in huis liggen zodat ik zeker weet dat dat de manier word hoe we het vertellen. Ik hoef het dus niet eerst nog te kopen of te bestellen zodat ik moet wachten als ik het wil vertellen. (weet nog niet eens wanneer ik het zou willen vertellen, maar mocht ik het gelijk willen doen dan heb ik ze vast)
    misschien kan je hem ook zoiets zeggen?

6. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Wian....ik kan echt bijna niets voor hem verborgen houden....en hij denkt dat het ongeluk is dat we al kleertjes kopen als het nog niet raak is en hij heeft beloofd dat als het raak is we een hele dag lekker met zijn tweetjes gaan babyshoppen...ergens begrijp ik hem ook wel, maar ik zou mezelf al graag ziek kopen :). Mijn man en ik doen sowieso de testen samen, dus leuk vertellen met een cadeautje zit er dan ook sowieso niet in....
    Hij is wel gelukkig zo lief om elke keer als we in de stad zijn mee te kijken naar babykleertjes en spulletjes...maar de portemonnaie blijft helaas nog even dicht....

Laat je trouwens die slabbetjes borduren ofzo, of staan de teksten er al op?? Ik blijf het zo'n leuk idee vinden!!

7. wianhalu

wianhalu Niet meer actief

hij gaat in iedergeval wel mee kijken! dat doet die van mij dan weer niet haha! dat komt pas als het echt zover is!
    die slabbertjes bestaan al.... klik maar is op de link dan kan je een voorbeeld zien : http://www.liefwondertje.nl/article9360273.jpg
    alleen voor overgroot oma's wil ik misschien iets laten borduren... daar ben ik nog niets voor tegen gekomen,, iemand misschien een idee?

8. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Sstephanie , tuurlijk nemen we het niet kwalijk .

Mooi dat je tentamen goed is gegaan en nou nog een goede uitslag :)

Remmar, weltrusten !!

Wain , hier ook een baby kleding gek hoor :p

Ik heb ook al aardig wat dingetjes en vriend wordt hier ook gek van me :D

9. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Wian...ze zijn echt leuk!!! Ook leuk als cadeautje inderdaad!!

Zo meiden, rustig hiero, ik dacht ik ga even op mijn vrije ochtendje uitgebreid zp-en....maarre iedereen is denk ik van zijn vrije dagje aan het genieten ;)
    Wat zijn jullie plannen voor vandaag?? Ik ga heerlijk genieten van de vrije dag!! Klein beetje aan het huis werken, wat aan de studie werken, vakantie zoeken en bedenken wat ik na het afstuderen allemaal wil gaan doen.....enne, straks even naar de drogist...mijn eerste zwangerschapstest kopen.....
    Die ik waarschijnlijk toch niet nodig heb....gister kwam de acne al op en mijn borsten worden al gevoeliger...de ongi komt er denk ik aan ladies....

10. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Goedemorgen ,

Alice , nee hoor ik ben er nog , maar ook niet voor heel lang .

Ik moet het huis nog doen anders heb ik een boze vriend op me dak .

Hier zijn de plannen dus opruimen , boodschappen doen , en op visite .
    Mijn moeder en haar vriend komen 2 dagen hierheen ivm de pasen :)

Als je zwangerschapstesten gaat halen kan je beter die van 2v5 bij de kruidvat die zijn echt de beste .

Het hoef nog niks te betekenen ;)

Pff hier nu al voor de 3 de dag hartstikke misselijk of het komt doordat ik iets verkeerd heb gegeten of door wat anders .

11. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Zie ik ineens dat me hond wakker is zit ze me aan te kijken van huh ben je al wakker :D

En kruipt gauw onder de dekens (kouwkleun);)

12. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Kim, gezellig dat je moeder op bezoek komt! Mijn man en ik vertrekken vanavond naar het zuiden, gaan we bij 2 nachtjes naar mijn ouders, vind ik altijd zoooo heerlijk!!

Ik lees trouwens overal dat die kruidvattesten het beste zijn....maar ik wil dus voor mijn NOD testen en ik weet niet of die van de kruidvat dat kunnen??? Ik wilde eigenlijk voor de CB digital gaan omdat je die al vanaf 5 dagen voor je NOD kunt gebruiken. Zou wel flink wat in prijs schelen trouwens als ik die van KV kan gebruiken....

13. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Ligt er maar net aan of je veel HCG aan maakt in je lichaam hoeveel dagen voor je NOD wil je gaan testen dan ?

Ik zie wel is dat mensen 3 a 4 dagen voor NOD positief testen met kruidvat .

Dat scheelt echt ontzettend in prijs ja .

Gezellig !! Volgens mij is er niemand meer van het weekend:p

14. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Kim, ik weet niet precies hoeveel dagen mijn cyclus zal zijn en mijn ovulatiedatum volgens FF klopt niet met wat de testen zeggen...maar het komt er op neer dat ik 4 dagen voor mijn NOD ga testen....tenminste dat denk ik dus....

15. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Alice , ik hoop dat het lukt want bij ieder persoon het verschillend natuurlijk .

16. JipenLana

JipenLana Actief lid

19 mrt 2010
    130
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen,

Ik lees al weer een heel tijdje mee (stalker ;)) en vond het nu toch wel eens tijd om ook mee te komen kletsen en mijn verhaal te doen.
    Ik ben in september al gestopt met de pil, maar hebben in het nieuwe jaar besloten voor het echt te gaan. Helemaal leuk!
    Maar ik ben enorm bang dat het allemaal niet vanzelf gaat.

Drie jaar geleden ben ik met spottingsklachten en pijn bij het vrijen naar de huisarts gegaan. Daar is een uitstrijkje gemaakt, waaruit bleek dat ik onrustige cellen had. Ik ben toen doorgestuurd naar de gynaecoloog, welke het aangetaste weefsel heeft weggehaald. Sindsdien zijn al mijn uitstrijkjes goed. Pijn bij het vrijen bleef en daar konden ze niet goed vinden wat het was. Heb ook een tijdje samen met mijn man bij een seksuoloog gelopen, maar ook daar kwam niets uit.

Gelukkig kunnen mijn man en ik er erg goed mee om gaan, er zijn ook genoeg andere leuke dingen om te doen.

Zwanger worden is dus een heel ander verhaal bij ons. Ik ga niet al te diep in hoe we het dan wel doen, maar het lukt ons toch enigszins om de zaadlozing op de juiste plek te doen. Jammer is vooral dat het vrijen echt een middel is om zwanger te worden, niet zozeer voor de leukigheid (al is het dat tegenwoordig wel hoor).

De angst om niet zwanger te worden wordt met de maand groter. Mijn zus heeft endometriose en is 2 keer zwanger geworden via IVF. Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe moeilijk het hele proces is en bid dat ik dat niet mee hoef te maken. Ik heb ook allerlei klachten die er wel op lijken, maar veel vrouwen hebben deze klachten en hebben geen endometriose. Toch maak ik mezelf helemaal gek.

Mijn cyclus is ook niet bepaald regelmatig, uiteenlopend van 44 tot 32 (laatste keer) dagen. Hopelijk komt daar verbetering in.

Ik zag net dat Naomi last had van enkele dagen spotting na de menstruatie. Daar heb ik deze keer ook last van, hopelijk is het niets. Ik kan me herinneren dat ik voordat ik met de pil begon dat ook wel had. Voor en na de menstruatie spotting. Ik heb er de laatste dagen nog enorme lage rugpijn bij :S

Heel veel succes iedereen met klussen en zwanger worden. Dat het allemaal maar snel mag gebeuren!

Liefs Lana

Owja, ik ben zelf 25 jaar oud en kom uit het mooie brabant.

17. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Lana ,Welkom hier !!

Ik zag inderdaad dat je al een paar dagen mee zat te lezen , en dacht bij mezelf van hmm wanneer komt ze mee praten of helemaal niet ;)

Maar wat een verhaal zeg , ik hoop dat jullie zelf zwanger kunnen worden , en inderdaad niet zo'n traject in gaan .

Mijn zus heeft ook endometroise en zit nu ook in een traject van IUI .

Maak jezelf niet gek en ga er voor dan komt het helemaal goed .

En met het klussen ja ik weet ook niet echt wat je er mee aan moet .

Misschien is je cyclus ook een beetje van slag en opzich vindt ik een cyclus van 32 wel mooi .

Jij ook heel veel succes en we hopen dat je het bij kan houden met het geklets :p

18. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @lana: welkom!!
    noemen ze dat spotting?? ik dacht gewoon dat mn ongi heel lang duurde ;)
    wat vervelend voor je zeg dat het allemaal niet vanzelf gaat met klussen (had ik ook, maar na heeeeeeel veel oefenen en even doorbijten lukt het nu wel en is het zelfs fijn! buiten het begin dan dat blijft even klote)

@stephanie: wat fijn dat je tentamen goed is gegaan voor je gevoel! nu nog wachten op de uitslag!!

@kim: je blazen heeft geholpen :) mn ongi is nu eindelijk helemaal weg :)

meiden ik ben weer weg. moet nog even 2 hondjes uit gaan laten en vanmiddag lekker jurken spotten :)

19. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Naomi , mooi dat je ongi weg is :)

de hond heb ik al uitgelaten nu eerst maar is even ontbijten:)

Veel plezier met jurken spotten :p

20. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Lana, welkom!!! Wat een verhaal zeg...ik begrijp je angsten. Het klinkt makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer je geen zorgen te maken...dat werkt vaak alleen maar negatief. Maar ik begrijp het heel goed dat dat moeilijk is gezien je geschiedenis. Hopelijk kun je veel blijdschap halen uit ons topic hier. Het is altijd heel gezellig om hier te kletsen hoor!! Goed dat je je ook even hebt aangemeld ;). Enne, proberen positief te blijven, en een beetje energie te putten uit dingen die goed gaan, zoals als je cyclus bijvoorbeeld 32 dagen is. Ik hoop voor je dat je snel zwanger mag raken en niet de MMM in hoeft. Misschien is het toch fijn om alvast met de huisarts te gaan praten over jullie kinderwens? Misschien heeft hij/zij handige tips voor jullie om het allemaal zo goed mogelijk te begeleiden. Succes!!!

@ Kim, zo laat ontbijtje zeg, hihi....maar dat mag ook wel op een vrije dag hoor!

@ Naomi, leuk leuk leuk jurken spotten, ik hoop dat je iets vindt!! Wat voor 2 hondjes heb je trouwens?
    Mijn 2 dames zitten ook al continu te zeuren om uit te mogen, maar ze moeten toch nog echt anderhalf uur wachten, hihi.

Ik ben net even een rondje winkel gaan maken. Even wat bij de Etos ingeslagen. Ik vind dat altijd heel leuk om bij de drogist te gaan winkelen...maar het is altijd zo prijzig allemaal! Ik heb trouwens de Clear Blue Digital gekocht....naar het kruidvat lopen vond ik toch ietsje te ver ;). En er staat op tot 4 dagen voor de NOD, dus hopelijk haal ik dat precies!!
    En ik heb mijn nieuwe verslaving niet kunnen bedwingen...heb net haringfilets en knackebrod gekocht....was niet helemaal wat ik wilde, maar de makreel was op.....en zalm mag alleen in het weekend ;)

Deel Deze Pagina