hihi ja die eetveranderingen had ik nog niet gemerkt. heeft vast ook wel met mn misselijkheid te maken hoor. ben benieuwd of ik meer dingen zal gaan lusten als ik zwanger ben hihi, ben namelijk een hele moeilijke eter dus dat zou mooi zijn.
Hoi, ik ben 25 en rond 10 januari gestopt met de pil. Eerste cyclus duurde 26dagen, duidelijk mijn ei gevoeld. Wel ongi geworden maar vreemd en zonder enige vorm van krampen (is ook begonnen na klussen). Toch niet getest. Nu ( 2de ronde) voel ik me raar, constant steekjes in mijn onderbuik, dus geen idee of het mijn ei was dat ik voelde. Misschien toch eens testje doen, 'k Ben er zo mee bezig! Vind het gewoon ook leuk hier mee te praten!
beetje raar mischien maar als we hebben 'geklust' blijf ik altijd even liggen nog.maar daarna ga ik wel na een kwartiertje ofzo naar de wc..daarna heb ik echt het gevoel dat alles dus is weggespoeld..terwijl het zaad een paar dagen kan overleven in je baarmoeder. is niet alles al weg dan? lucindalice: we hebben denk ik idd dezelfde cyclus..ik ben 9 februari voor het laatst ongi geweest (eerste dag ongi). en heb een cyclus van 28 dagen..had al meteen een goede regelmatige cyclus nadat ik was gestopt met de pil..
@niki: nee hoor je spoelt echt niet alles weg als je na een kwartiertje plast ik ga ook altijd plassen na het klussen, maar blijf inderdaad eerst nog ff liggen haha.
Hi Grietje, welkom! @ Niki, voorheen sprinte ik altijd direct naar het toilet om alles weg te spoelen, maar tegenwoordig blijf ik ook gewoon liggen hoor....Meestal duw ik er dan een prop tissues tegenaan zodat het wel relatief 'droog' blijft en er niet uit loopt (excuse me for the details...maar het is maar een tip). En als ik dan denk dat iedereen uitgezwommen is daar, dan ga ik toch maar even naar het toilet! @ Niki, ik ben de 7e febr. ongi geworden. Had de 1e cyclus van 29 dagen, maar nu met ovu-testen heb ik mijn ei blijkbaar later en gok ik dat ik op 31 dagen uitkom....Nog even 2 weekjes afwachten en dan weet ik het weer zekere @ Angiebaby, nog even paar daagjes wachten....en dan is je ei er alweer Net heerlijk even een flinke wandeling met de honden gemaakt, dat is toch wel heerlijk om je gedachten te verzetten en het is ook niet meer zo koud....de lente komt eraan!!!
Niki, welkom !! Naomi, nog niet positief getest,heb het na gevraagd aan me zus en die zei misschien heeft ze wel een langere cyclus . Hoop natuurlijk het eerste Nijnonijntje , hoe is het met jou !! Over de leeftijd dan ben ik de jongste Ik ben pas 19 jaar in september wordt ik 20 , en me vriend is 26 . Hoe is het met de rest ? Grietje , welkom !! Hier nog geen ei gevonden dus ben benieuwd wanneer hij dan komt . Wat kunnen jullie veel kletsen zeg
Alice, jij hebt tenminste vakantie op de universiteit! Bij mij blijft alles doorgaan! En ik heb zoveel zin in een weekje niks.. Niki, ik ben ook 9 feb ongesteld geworden, na 32 dagen, de eerste keer 'echt' ongesteld na de nuvaring. Wij zijn ook niet getrouwd, gaan wel voordat er een kindje komt een samenlevingscontract of iets in die richting opstellen, zodat dat allemaal goed geregeld is. Nu zijn we daar gewoon nog niet aan toe gekomen. Ik werk wel naast mn studie, en we wonen in een koophuis. Ben 21, april 22, en vriendlief wordt in mei 25. We kunnen nog wel wachten totdat ik werk, maar dan kan je ook weer wachten, omdat ik vind dat je het niet kan maken om meteen met zwangerschapsverlof te gaan als je ergens net werkt. En zo ga je alweer richting de 30, en ik zou echt heel graag eerder een kindje krijgen! Weten jullie eigenlijk of je zwangerschapsverlof krijgt met een 0-urencontract? Er staan verschillende dingen, je krijgt het wel, maar het gemiddelde berekend van afgelopen maand, of van de laatste drie maanden dat je gewerkt hebt.. Dat zou wel lullig zijn hoor, die laatste drie maanden worden al zwaarder, kan je dus ook minder werken haha! (ik werk in een woonvoorziening voor gehandicapten, best zwaar werk..).
@Sstephanie dan zou je eens het cao van zorg en welzijn volgensmij moeten raadplegen. ik zit zelf in cao verpleging en verzorging en heb gehoord dat je daar idd met een 0-uur contract ook een soort recht hebt op zwangerschapsverlof.
Meiden, ik moet even me frustratie kwijt. Elke keer hebben me vriend en ik een woordwisseling wat van goed naar kwaads schriks gaat En dan is het woord altijd van nou dan ga je maar terug naar je moeder . Het is ook zo als we klussen ik moet wel altijd hem gelijk geven om te klussen , maar als ik het wil dan wilt hij het niet . Ik heb zelf al een paar keer gezegd van als je me niet wilt zeg dat dan , maar hij zegt dat hij me wel wilt . Hij word er altijd kwaad over als ik het zeg , ik weet niet wat ik er mee aan moet , ik hou heel veel van hem . Daarbij zegt hij ook nog is elke keer van je bent dik en dit en dat ,dat is ook niet leuk voor mij om het aan te horen . Ik ben ook niet 1 van de magere ben 114 en ik wil me ook heel graag inzetten om te afvallen en dan krijg je weer het commentaar van dat gaat je toch niet lukken , dan wordt ik alleen maar nog dieper de grond ingedrukt . Ben ik dan onredelijk als ik er wat van zeg , s'avonds als we in bed liggen dan begin ik gewoon te huilen wel dat hij het niet merkt, omdat ik me anders aanstel Zit nu weer met een brok in me keel Ik wordt hier zo gek van hij doet de laatste tijd alleen maar zo . Het is gewoon niet leuk meer . Maar hij wilt wel een kindje met me , af en toe begrijp ik hem echt niet . Zo dat is eruit . (sorry voor ego bericht )
wat vervelend dat het zo loopt, maar wel heel vreemd dat hij dat soort dingen over jou zegt, hij houd toch van je...hoe je ook bent. ik snap dat je er over wilt praten. als jullie een kindje willen maken moeten jullie er samen voor gaan, ook met klussen. ik heb bijvoorbeeld vandaag de hele dag al zin maar mijn vriend geeft duidelijk aan nu geen behoefte te hebben, ik vraag dan wel waarom maar er komt verder geen reden uit. en dan respecteren we elkaar. en dat is ook andersom zo gelukkig. ik zal toch proberen zoveel mogelijk met elkaar te blijven praten. wat betreft het teruggaan na je moeder dat zal meer een dreigement zijn denk ik. om de ander bang te maken. hoe lang wonen jullie al samen?
We wonen dit jaar 3 jaar samen als ik het goed heb En praten wilt hij niet , ik respecteer echt alles voor hem . Of het andersom is weet ik niet echt zo . Heb al meerdere malen geprobeerd te praten met hem maar hij is net zijn moeder, in een serieus gesprek begint hij ineens te lachen. Daarin tegen ben ik echt heel anders . Hij heeft daarbij ook een hobby met auto's , allemaal wel heel leuk maar als je geen geld hebt dan kan je het ook niet kopen ,en toch blijven proberen totdat hij het krijgt terwijl het echt niet kan . Dan laat hij weer wat zien en dan denk ik van ja wat boeit mij dat nou ben nou eenmaal niet zo'n autofreak. Ik ben het ondertussen wel gewent dat hij het zegt ga terug naar je moeder dat zegt hij elke keer als we een woordwisseling hebben , maar toch het komt hard aan . Snap ook wel dat hij af en toe geen zin heb om te klussen nou dan zeg ik ook ach we zien wel wanneer we het doen .
Dat was ook wel even nodig hoor, in juli en augustus heb ik ook geen vakantie gehad, net zoals in de decembermaanden, op 1e kerstdag stond ik ook op de faculteit.....en ik moet ook bijna elk weekend 1 zaterdag of zondag....en de avonden en nachten heb ik vaak ook dienst..... En nu heb ik een soort van 'vakantie' gekregen, omdat vriendlief en ik volgende week trouwen mocht ik er 2 weken vrij voor plannen....maar dit heeft ook weer consequenties voor mijn afstuderen Maar goed, ben wel echt even blij met wat vrij en dat ik volgende week in het huwelijksbootje stap!!
@ Stephanie, ik heb geen idee eigenlijk hoe dat met een 0-uren contract zit??? Misschien even bij P&O ofzo navragen op je werk? Of inderdaad zoals Carlo zegt even in de CAO checken? @ Kim....wat naar zeg dat je vriend zo doet....helemaal dat hij iets over je uiterlijk zegt...dat mag gewoon niet... Wat betreft het klussen....mijn vriend wordt er af en toe ook gek van omdat hij weet dat ik met een baby in mijn hoofd zit en hij denkt dat hij 'maar een dekhengst' is.... Misschien eens proberen om met je vriend te praten over hoe hij precies over alles denkt? Mannen zijn gewoon soms een beetje raar Maar dit is echt niet leuk voor je * Alice knuffelt Kim *
hey kim, wat rot voor je deze situatie! je vriend zou je juist vertrouwen moeten geven en niet zo de grond in moeten praten....dat is niet echt een basis voor een fijne relatie lijkt mij. Misschien toch maar eens proberen een heel goed gesprek aan te gaan, of een brief te schrijven zodat hij je niet gelijk in de reden valt. Zet dan al je gevoel er in, en wat het met je doet. Dan hopen dat hij dan ook in ziet dat het niet prettig voor je is wanneer hij zo doet. heel veel succes
@ Carlo, ik lees net je vorige berichtje even een beetje beter, maar zo te lezen komt het bij jou ook wel eens voor dat de man minder zin heeft. Wel heel erg goed dat jullie elkaar zo kunnen respecteren. Vandaag trouwens geen ovu-testen meer voor mij, ik heb er even genoeg van....gister negatief, eergister roze streepje en de dag voor een lichtroze streepje. Ik gok er nu maar op dat gister mijn ei geweest is. Ik kreeg ook opeens een enorme steek in mijn zij gisteravond op bed, dus dat zal hem wel zijn geweest. Verder hebben we nu een week getest (en geklust) en ben ik het even beu.....klinkt misschien maf, maar nu even geen polonaise meer aan mijn lijf. Dus hebben vriendlief en ik besloten deze maand maar even te stoppen met het testen, de cyclus af te wachten en dan volgende maand weer nieuwe ronde nieuwe kansen..... Dus ik neem even bij de rest van jullie plaats op het wachtbankje...nog 13 dagen te gaan
je kunt ook gewoon voor je houden wanneer je ei is..hihi..dan lijkt en is het ook niet zo een verplicht nummertje.heb gisteravond pas na de daad gezegd dat ik een ei had hihi...we hadden het over niet vruchtbaar zijn.ik heb 100% zeker een ei enzo maar wie weet lukt het over maanden nog niet en zou er iets met zijn zaad zijn ofzo..dan weet ik dat liever nu dan na anderhalf jaar hoopvol klussen..kijkt ie me heel verdrietig aan; ga je me verlaten als ik onvruchtbaar ben...wil helemaal niet aan dit onderwerp denken...beh. vind het ook oneerlijk om er aan te denken terwijl we nog zo kort bezig zijn..(ookal voelt het jaaaaaren hihi)..Schaam me echt ervoor dat ik al met die dingen bezig ben... Ik had gister ochtend dus een positieve ovu test..zal het ei vandaag wel weg of hoplijk bevrucht zijn toch? is het dan nodig om vanavond nog te klussen??