januari 2010 stoppen met de pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door tiktaktoetje, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Niki, klinkt als een lekker recept! Ik ben dol op vis!!! We eten het ongeveer 3x in de week....en daarnaast 3x vegetarisch en maar 1 keertje vlees....hoop dat we wel genoeg eiwit binnenkrijgen voor de zwangerschap...
    Wij eten ook vaak de vis uit de oven en dan doe ik de groenten al in de schaal erbij. Gele paprika, courgette en kerstomaatjes vind ik daar dan het lekkerste bij.

@ Niki, wat een goed verhaal van je huisarts met 'het potje'. Ik zei ook al meteen tegen mijn vriend dat hij dat moest gaan doen....was hij het alleen niet zo mee eens;). Als we door moeten proberen tot september, dan wilt hij het pas doen....
    Ik heb ook gevonden dat je een soort van thuistest voor de hoeveelheid van het mannelijke zaad kan doen, dat vond hij wel oke...dus ik denk dat ik dat wel wil. Heeft iemand van jullie daar al ervaring mee?

2. remmar1982

remmar1982 Bekend lid

6 feb 2007
    929
    0
    0
    apothekersassitente
    omg. Eindhoven
    Hey meiden,

Hier even snel een berichtje tussen door.
    Ook ik ben al aardig verslaafd aan z.p., maar weet eigenlijk nooit zoveel te vertellen, vandaar dat er van mij weinig berichtjes te vinden zijn.
    Maar ik hou iedereen hier wel in de gaten ;)
    Stan voelt zich blijkbaar niet jarig :(
    Hij zegt alleen maar: "Mama Jarig!"
    Hij heeft ook nog geen cadeautjes gehad omdat mijn mannetje gewoon moet werken en Stan vanmorgen nog sliep.
    Hij krijgt de cadeautjes strakjes.
    Hebben een vloerpuzzel van Cars gekocht, een klein Cars autootje en een spelcomputer van V-Smile.
    Dat laatste is meer ook voor de meivakantie als we op de camping zitten. Als het dan een dag regent hebben we iets om hem mee bezig te houden, anders is het geen doen in de caravan+ voortent.
    Gelukkig krijgen we vanavond geen visite, komt morgen allemaal, want wij zullen vandaag nog moeten klussen.
    Heb net namelijk het goede slijm ( sorry, :)) ontdekt.
    Zou grappig zijn als het deze ronde raak zou zijn.
    Je brusje is verwekt op je verjaardag!! :D

Weet iemand of dat het kan dat je temp veel hoger ligt op de dag van de eisprong?
    Temp was vanmorgen 0,5 graden hoger als gister.
    Heb even wat zitten klooien op FF en als ik a.s. 3 dagen een nog hogere temp invul heb ik vandaag inderdaad mijn ei.
    Zou mooi zijn, want dan heb ik deze ronde weer een cyclus van 26 dagen!!!

Hmmm, zo alweer genoeg getypt.

Trouwens bedankt voor de felicitaties!!
    Zal het doorgeven aan de jarige job.

3. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    he carlo,

Deze verschijnselen nam ik eerst ook erg serieus maar dit zijn verschijnselen die je hebt tussen je ei en menstuatie in..pijnlijke borsten/tepels,steekjes onder in buik etc...ik denk ook bij elk steekje; zal het deze keer raak zijn.maar laten we met zn alle proberen niet naar elke symptonen te kijken..dan gaat het een stuk sneller denk ik..

maar deze symptonen zijn normaal voor tussen je ei en NOD in.

4. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    lucinde: of hij het 'kwakje' nou thuis gaat testen of dat jij het wegbrengt naar de huisarts maakt dan ook niet meer uit.en bij de huisarts is het veeeeele malen betrouwbaarder.

5. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Carlo, klinkt alsof het beiden kan zijn, zowel de innesteling als het ontpillen.
    Ik had in de 1e ronde van het ontpillen ook pas last rond 1 week voor de menstruatie, dat waren ook echt superpijnlijke tepels en borsten, een verschrikkelijke huid, knetterhonger en dikke buik.

@ Remmar, ik weet eigenlijk helemaal niets van temperaturen....ik wil er vanaf volgende ronde mee beginnen, maar moet me er eerst nog een beetje op oriënteren. Dus ik kan je niet helpen helaas....
    Maar eigenlijk heeft Stan wel gelijk toch, jij bent vandaag ook een beetje jarig;) alweer 2 jaar mama! Proficiat!!!
    Veel plezier met het vieren morgen en met het klussen natuurlijk ook!!

6. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    remmar: op het moment van de dag dat je je eisprong hebt is je temperatuur idd hoger..als ie weer lager is is het voorbij..is vaak overmorgen denk ik voor jou..dus vandaag 1 keer klussen en morgen evt 1 x. ik heb bij dit ei alleen de dag zelf geklust..is vaak ook voldoende omdat het zaad toch wel blijft leven..

7. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Dat vind ik ook:D, maar dat kan ik hem maar niet wijs maken.....
    Nou ja, ik respecteer het van hem dat hij sowieso tot september daarmee wilt wachten. 6 januari ben ik pas gestopt met de pil en het is natuurlijk ook niet zo raar als het niet direct raak is.
    Maar ik ga wel die thuistest met hem doen, daar kan ik dan weer niet op wachten;) ook al weet ik dat die test vele malen minder betrouwbaar is.

8. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    ik had er namelijk ook naar gekeken op google en er stonden niet echt goede verhalen over bij de recensies. Mijn vriend is veel te bang dat ie traag of geen zaad heeft..dus die wilt het wel doen..en ik wil ons een jaar stress besparen als het niet lukt. is het zaad slecht kunnen we meteen andere stappen ondernemen en is het goed dan zijn we gerustgesteld..

9. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Ik ben het ook echt helemaal met je eens hoor....
    Maar hij maakt zich echt totaal (nog) nergens druk om en eigenlijk heeft hij ook wel een beetje gelijk in dat we toch eerst minstens een half jaar geprobeerd moeten hebben voordat we verder stappen zouden moeten gaan ondernemen. Mijn cyclus moet nog op gang komen, dus mocht het niet direct lukken, dan kan het natuurlijk ook aan mij liggen.
    En verder denk ik dat omdat we redelijk wat artsen in de familie- en vriendenkring hebben dat hij daarom ook echt heel nuchter is.
    Of misschien ligt het gewoon aan zijn mannelijke eer?:)

10. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    maakt ook niet uit..je moet alles doen zoals je het samen fijn vind..hoort erbij..;)

11. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    @Alice: Hele fijne trouwdag gewenst! Wordt vast een onvergetelijke dag en reis. Ik wens je alle geluk toe!

Voor mij zit de vakantie er bijna op. Morgen weer naar huis. Was heerlijk om met skiën bezig te zijn in plaats van met een zwangerschap. Voel dan ook helemaal niets. Ik wacht het rustig af.

12. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Thanx Rosa! Zo, jouw weekje vakantie is ook weer voorbijgevlogen zeg! Geniet nog even van je laatste dagje daar en fijn dat je even aan iets anders dan de zwangerschap hebt kunnen denken....nu even wachten totdat je mag gaan testen:) Je zit alweer op dag 32 zie ik....wat spannend zeg!!

Zo, ik ga weer even verder met inpakken, echt we krijgen nooit alles in onze koffers denk ik....allemaal van die superdikke kleding voor in Lapland, dat is eens wat anders dan zomerjurkjes zeg....
    Vriendlief heeft net eindelijk zijn broek gekocht en is nu nog even op zoek naar een sjaal. Vanavond nog wat boodschapjes voor het eten en wat lekkers in het vliegtuig en dan zit die laatste stressdag voor vertrek er eindelijk op!!

13. HappyMarie

HappyMarie Bekend lid

6 feb 2010
    509
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wow wat spannend zeg. Fijne vakantie en een mooie trouwdag samen. Lapland lijkt me super. Ben zelf ook in t buitenland getrouwd en was geweldig.

Even over ontpillen en nod enzo. Heb je dus een paar dagen van te voren last van: huilbuien om vreemde dingen, prikkelbaar, overdreven veel ruiken, over je nek gaan van dingen die je normaal lekker vindt, trek in vreemde dingen (ik zou zo een blik koude erwtensoep leeg lepelen), niet kunnen poepen en pijn bij plassen? Ik heb geen steekjes en mijn borsten voelen normaal, eerder zachter dan harder.
    Is dat allemaal normaal? Phoehhhhhh

Ander vraagje: stel dat je net zwanger bent is vliegen dan gevaarlijk. Ik heb t dan over een vlucht naar de usa. Ik weet dat t stress kan opleveren om zwanger te worden maar wat als je t bent? Oh mijn god als ik dan ook zo ruik....t stinkt r toch al altijd zo.

14. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Ik heb al de hele dag last van steekjes (soort speldeprikjes) in mijn buik..voor mijn gevoel rechtsboven tussen je borst en je navel in...hoop dat het snel over gaat..echt irritant :(

15. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Pindakoek, wat een vreemde locatie, als je zegt tussen borst en navel in, dan zou ik juist net denken dat daar je maag zit? Heb je nog andere klachten?

@ Happymarie, jeuj! Ik heb eindelijk iemand gevonden die ook in het buitenland is getrouwd! Waar ben jij getrouwd?
    Over je ontpillen, klinkt alsof jouw symptomen daarbij passen, maar soms ook wat zwangerschapstrekjes? (blik koude erwtensoep leeglepelen). Dat van die huilbuien en het ruiken had ik ook de 1e ronde van het ontpillen, ik at geen rare dingen, maar had wel een megahonger!! Borsten waren bij mij wel groter, maar niet hard, ook eerder 'zachte ballonnen'.

Ik heb toevallig net een stuk over vliegen gelezen. Bij intercontinentale vluchten (USA dus o.a.) komt meer kosmische straling ofzo vrij. Dat kan de kans op aangeboren afwijkingen verhogen, maar maar met 2 tot 5% ofzo. Er staat in dat het voor stewardessen risico's met zich mee kan brengen, maar dat het aantal gezonde zwangerschappen en geboortes nog vele malen hoger is dan de slechte. Het lijkt me dus een licht risico?
    Zelf zit ik er ook een beetje, morgen nemen we dus 2 vluchten en volgende week weer 2 terug....maar goed, ik weet nog eens niet of ik zwanger ben...

Ik heb nog steeds last van mijn buik, steekjes en zo'n gek gevoel in mijn baarmoeder (denk ik). Ik heb toch maar tampons e.d. in de koffer gestopt, stel dat het de vooraankondiging van de ongi is, dan heb ik wel wat nodig natuurlijk;). En mijn borsten zijn net slappe theezakjes en dan hangt daar zo'n bolle buik onder....wat is je lichaam toch een raar iets!

Blegh, ik ben trouwens wel klaar met inpakken zeg, het is nog niet af, ik moet steeds weer dingen terugleggen die niet in de koffer passen en ik moet nog alle douche- en toilletspullen bij elkaar zoeken. Ben nu trouwens zo bang dat er een koffer kwijt raakt, dan moeten we echt in onze onderbroek trouwen straks!:$

16. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    @ Lucindalice, als ik mijn handen in mijn zij zet zeg maar dan krijg ik steeds van die speldenprikjes/steekjes. Beetje gevoelige borsten nog maar gisteren en eergisteren was dat erger, vooral rond mijn tepels. Heb geen maagzuur dat naar boven komt ofzo..dus ik zou het ook niet weten :( las net hier op zp in oude berichten dat die steekjes ook kunnen betekenen dat je baarmoeder oprekt..maar dat lijkt me een beetje vroeg...hahaha..ben je nou nog niet klaar met inpakken? Hoelaat vlieg je? Fijne vlucht alvast ;)

17. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Pindakoek, ow daar had ik nog eens geen rekening mee gehouden, dat dat oprekken van je baarmoeder zou kunnen betekenen...
    Maar lijkt me in jouw cyclus wellicht wat vroeg? Misschien toch een ontpil iets, of misschien juist een voorbereiding voor de eisprong natuurlijk!! Dat voelde ik ook zo met steekjes (en nu nog dus....of is het mijn baarmoeder:()

En nee, vriendlief en ik zijn sloom, de koffer zit nog niet vol.....ga nu eerst maar eens even avondeten maken en daarna weer verder....
    Eigenlijk weet niet hoe laat we vliegen, weet alleen dat we hier om 7u ofzo weg moeten, maar van die afdeling is mijn vriendje, die regelt dat wel;), ik ga over de koffers, haha, maar dat is me dus nog niet helemaal gelukt, hoop dat vriendlief het schema van de vluchten beter weet dan ik;)

18. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Haha ik hoop het wel anders missen jullie de vlucht :D!! Kan ook van mijn eisprong zijn inderdaad..weet ook nog niet precies hoe dat voelt...

19. elja81

elja81 Bekend lid

10 feb 2010
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, ik moet even lachen om mijn visualisatie van trouwen in je onderbroek in de sneeuw...brrr... Maar die koffers komen vast gewoon normaal aan hoor! Wat draag je trouwens Alice? Heb je echt een trouwjurk gekocht? Ben benieuwd.

Ik mag me trouwens ook aansluiten bij het groepje 'ouderen' onder ons, ik ben 28 (ruim) en m'n vriend is 30.

20. remmar1982

remmar1982 Bekend lid

6 feb 2007
    929
    0
    0
    apothekersassitente
    omg. Eindhoven
    Hoi,

Gelukkig zijn er ook nog wat "oudjes" hier op het forum.;)
    Begon me al zorgen te maken. :D

Wij duiken vanavond ook lekker vroeg het bedje in, maar niet alleen om te slapen. ;)
    Schrok vanmorgen wel, nadat ik mijjn temp. gezien had.
    Was gewoon 0,5 graden hoger dan gister en ik was al lichtelijk in paniek dat ik op de 1 of andere manier mijn ei gemist had.
    Controleer tegenwoordig ook het cervix slijm en nou vond ik vandaag dus dat waterige goedje met witte draadjes 8) (sorry, voor de details). Dus vandaar ook mijn vraag van vorige berichtje of dat kan op de dag van de eisprong.
    Dacht namelijk dat de temp. alleen steeg na de eisprong.

Even over zaad inleveren.
    Toen wij voor onze Stan bezig waren, hadden wij de papieren voor mijn mannetje ook al in huis.
    Hij was er ook niet echt blij mee, maar omdat we al 10 maanden bezig waren vond ik het wel eens tijd worden voor een extra controle.
    We wachten aankomende maand nog af en als het dan nog niet raak is, dan ga ik het potje wel inleveren.
    Ik hoor het hem nog zeggen.
    En jullie raden het al:.............. die maand was het raak!!
    Haha, mijn mannetje deed er dus ook alles aan om niet te hoeven.;)
    Nee, ff zonder gekheid.
    Het is inderdaad heel fijn om het te weten, maar het kan ook andere oorzaken hebben dat het nog niet wilt lukken.
    Ik heb zelf toen een paar maanden gehad dat ik zo bezig was met zwanger worden, dat mijn menstruatie wegbleef door de stress.
    Daardoor raakt ook je hele cyclus van slag en wordt het dus moeilijker om te plannen.

Deel Deze Pagina