Januari 2011 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wen1975, 11 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Lin en goofy: wat jullie nu hebben zal ik over een week ook wel hebben. Ik heb nog 1 week vrij en dan weer fulltime aan de bak.
    Dan kan ik ook alleen savonds bijlezen en schrijven.

Dus dan helaas ook minder actief!

2. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Linnielin Gefeliciteerd met je goede echo!

@Goofy Heel veel plezier met je echo morgen en ik hoop dat bij jullie het geslacht ook hetzelfde blijft. :D

@Nesteldrang Waar kan ik die kopen/lenen? :p:D

Fijne avond allemaal!

3. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @nestdrang, ohhhh dat komt vanzelf!!!

Shoot manlief heeft in zijn agenda staan dat we de echo om 8:45 hebben en ik om 9:45.............ehhhhhh..............und jetz????
    Probeer maar om een uur of 8 te bellen.......
    Ben overtuigd dat het 9:45 is maar heb ook last van hormonen...

4. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Oei ja...dat is lastig vooral als je beide denkt gelijk te hebben. Ik moet morgen om 8.30 :) maar helaas geen echo. Wij mogen luisteren. Veel plezier morgen

5. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Marije Veel plezier bij de vk!

@Goofy Heb ik nou nooit geen last van... :) behalve dan die keer dat ik een uur te laat de bedrijfsarts belde en die keer erna een uur te vroeg op het spreekuur kwam bij de bedrijfsarts... :D Maar hoe kom je erbij dat dat de hormonen zijn? ;):D

6. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Hee meiden. ik kom net terug van de vk. Alles weer in orde. Baarmoeder 'scheen' mooi gegroeid te zijn. Nog net onder me navel. Kleine weer gehoord. Wow :D Nou nog maar 1.5 week wachten en dan mogen we weer!

Ps om toch nog even 1 x het onderwerp aan te halen. Heb net 2 wrappers weten te bemachtigen voor 35 euro incl verzendkosten. Jee. En nu ga ik stoppen ;) haha lijk wel een shopaholic.

Zo even de markt op! tot straks!!

7. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @marije: fijn dat alles goed was bij de VK!!!!

1,5 week die zijn zo om hoor ;) dan kunnen jullie de kleine weer zien :)

hier vandaag weer eens werken dat valt tegen na 2,5 week vakantie hihi. gelukkig zijn de kids nog vrij rustig. zometeen naar het park met de hond en kids, kunnen ze allemaal even rennen hihi. vanmiddag lekker naar de grote speeltuin hier als het droog blijft, wil ze niet weer een hele dag binnen hebben.

8. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Marije fijn dat alles goed was bij de vk!!

Goofy je echo al gehad? hoe was het??

Moosey beterschap voor je mannetje!

Linnielin gefeliciteerd met je goeie echo!!

Net terug van de prenatal oei oei oei wat heb ik een hoop geld uitgegeven:):) gelukkig is manlief niet thuis:D
    De vrouw aan de kassa vroeg of ik een tweeling kreeg, nee hoor is voor 1 kindje:):D

9. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier terug van de 20 wkn echo.......!!!!

ALLES WAS GOED!!!!

Mennnnnnnnn........zegt ze, je weet dat ik uitgebreid ga kijken he.....ik zeg jaaaa dat maakt het zo anders dan de eerste keer.....de eerste keer ga je er toch blanco in...........
    Dus bij elk onderdeel dacht ik oke, en nu naar het volgende....hoe zit het daarmeee..............en wat voel je je weer trots als aankomende ouder dat de kleine het goed doet in je buik............de hele terugweg alleen maar zitten huilen en de tranen zitten nu nog hoog........

Ohhhh enne niet geheel onbelangrijk......bevestiging gekregen over het geslacht :D

We hebben nog een mooiere foto en heel veel foto's hahahaha maar die heeft manlief mee naar zijn werk....

10. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    heerlijk meid dat alles goed is!! geniet er van! mooie echo hoor!

11. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    goofy fijn dat alles goed was. Grappig he dat je kindje nu niet meer op een echo foto in zijn geheeld past ;) is weer heel anders dan de andere keren!

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

he meiden,

linnielin: lekker zeg de goed 20 weken echo, blijft toch altijd spannend.Jullie laten het een verassing wat het is of wil je het bij een andere echo wel weten??

moosey: ahh beterscap mer je mannetje. Hopenlijk helpen de med's zo goed dat hij mee kan vrijdag.

wen: komt vanzelf de nesteldrang.. gewoon even wachten. haha die bedrijfsarts zal wel gedacht hebben.. zwanger zeker??

goofy: hoe laat was het??? en hoe was de echo?goed .. heerlijk, mooi he. ahh manlief de echo's mee naar het werk hihi.

marije: alles goed bij de vk? ja dus. lekker. ja dat is het voordeel van de 20 weken echo je controle ervoor en die zitten altijd vrij dicht bij elkaar. oo leuk 2 wrappers voor 35 euri. joh als je het straks niet meer gebruikt kan je ze zo weer verkopen, want het i wel erg degelijk van kwaliteit, dus dat scheelt.

noami: klinkt alsof je gastouder bent? hihi.

danjay: oooo haha krijgt u een tweeling nee 1 oo ehhh:$:$.
    Zoiets reactie?? hihi nou willen we een foto natuurlijk van wat je allemaal gekocht hebt..:D

hier vanochtend goeie vriendin op visite gehad, mijn zusje was ook hier. We kennen elkaar al heel lang, was weer heerlijk gezellig:)..
    Zij heeft een dochtertje die 7 weken ouder is als colin, dus dat is wel heel leuk. Waren ook heerlijk aan het spelen samen.

13. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Goofy Gefeliciteerd met je goede echo! En wat een leuke echofoto, volgens mij heeft hij/zij een wipneusje.:D Zo schattig om te zien zeg...

@Marije Moet wel een beetje om je lachen hoor, sorry, wrapperverslaafde. :p En fijn dat alles weer goed was bij de vk. ;)

@Mimi Gelukkig deden ze idd niet moeilijk, maar schaamde me dood. Ben namelijk altijd erg stipt met afspraken, maar ja gelukkig een heel goed excuses. :D

@ego Ik heb vandaag mijn Lodger wrapper binnengekregen en wow wat is hij mooi zeg. Veel mooier nog dan op de foto.

@Danjay Heb je alles in tweevoud gekocht dan? :D Ach je hebt het nou eenmaal allemaal nodig toch?

@Naomi Hoe is het op die mooie roze wolk? Je hebt groot gelijk, lekker met de kids naar buiten, het is eindelijk weer eens goed weer.

Fijne dag allemaal!

14. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Nou kan ik begrijpen hoor Wen. Ik werd er zelf ook bijna gek van. Maar als ik iets leuks zie dan krijg ik het altijd op mijn heupen volgens mijn vriend. haha. Dan moet en zal het er komen. Echt verschrikkelijk eigenlijk. Maar ik ben dan nu echt klaar hoor! ;)
    Heb trouwens ook nu bijna alles ook al aangeschaft dus moet straks alleen nog even goed die lijst doornemen van de kraamzorg voor paar kleine dingen maar voor de kleine heb ik alles al in orde.

Wen of anderen hebben jullie trouwens ervaring met kolven? Moet je die nu al van te voren aanschaffen als je borstvoeding wilt gaan geven? Of wacht je eerst af en haal je hem daarna pas? Ik moet namelijk ook nog wat flesjes. Maar moet ik dat dan van te voren al kopen? Heb namelijk nog een kortingsbon van de kraamzorgwinkel van 20% dus kan die mooi gebruiken als het zou moeten.

15. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Heb maar even mijn ticker aangepast. Die andere klopte namelijk nog steeds niet. Daar was ik al 18 weken, wel met dezelfde uitgerekende datum, maar het moet 17.+5 w zijn.

Klonk trouwens wel leuker 18 weken.

16. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Marije Ik heb geen ervaring met kolven, ik weet nog niet eens of ik borstvoeding ga geven. Heb 8 september een bijeenkomst over borstvoeding van de kraamzorg en nav deze ga ik een beslissing nemen. Vooralsnog neig ik naar nee, mijn borsten doen al vanaf dat zwanger ben zo'n pijn dat ik er niet aan moet denken om er een kind aan te hangen. Misschien heeft jouw kraamzorg ook wel zo'n bijeenkomst, daar krijg je goede info.

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#297 mimi83, 19 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 aug 2010
    marije ik zou wachten met kopen. Het is zo gekocht als het nodig is en als het goed gaat heb je de kolf alleen nodig als je weggaat, dus niet gelijk en als je evt. toch besluit niet voor bv te gaan(of het wil niet) heb je voor 50 euro zo'n ding gekocht en gebruik je hem niet.

Ik had hem nodig omdat colin niet wilde pakken aan de borst zelf en ik heb toen de keuze gemaakt om te gaan kolven, de kolf was zo gehaald door manlief de dag na geboorte. ik had een verschikkelijke slechte productie en die wou maar niet op gang komen, daarnaast had colin ernstige reflux, dus had het toch nooit gegaan.
    Ik heb 2 weken zitten martelen en toen heeft martin de knoop doorgehakt en gezegd nu stappen we over op fles. wat een rust. ik kon de voeding verdikken met johannesbroodpitmeel, dus colin spuugde veel minder ( 2 dagen laten moest hij toch ook aan de zantac, maar goed hij had het ernstig )en colin kreeg ineens genoeg voeding zonder eerst klooien met kolven, geven, dan nog een flesje maken want het was niet genoeg en ik hoefde geen half uur te kolven voor nog geen 50 cc.

Ik heb ook gehoord dat de bv zo goed ging bij iemand dat die na 1 week een elektrische heeft aangeschaft voor als ze weg wou of aan het werk was. Die had geen zin in een handkolf en aangezien haar tepels al waren gewend aan de zuigbeweging van de kleine kon dat ook makkelijk.

Ik heb zelf trouwens 1 week met de handkolf gedaan en 1 week met elektrisch. dus ik zou het nog niet kopen, er zit zoveel verschil in ook wat je wel en niet wil en aankan of nodig hebt. sommige hebben een fles zo vol met de handkolf en andere zweren bij een elekrtische.

zo'n bijeenkomst is waarschijnlijk erg leuk en nuttig ze weten alles te vertellen over bv en dat is handig , maar onthoud altijd dat je een keuze hebt. je kan kiezen voor bv maar je kan ook kiezen voor fv. Soms word op zo'n bijeenkomst fv echt de grond in geboord, daarom zeg ik het even.
    De keuze is geheel aan jou wat je wilt geven.

wen: dat je borsten zeer doen nu is omdat ze zich erop voorbereiden, maar de pijn is anders als je bv gaat geven. de pijn die je nu voelt is dan logischerwijze weg want dit is klaar maken voor bv en dat is het geven en dat voelt anders.

Bedenk je ook dat je nu een keuze kan maken en dat die keuze ALTIJD bijgesteld kan worden. je kan ook zeggenik probeer het en bevalt het niet, voel ik me er niet prttig bij ga ik over op fv.
    Je hoeft de keus niet te maken 20 weken van te voren maar kan ook op het moment na de geboorte beslissen. En ook kan je na 4 dagen borst daarna kiezen voor fles. Andersom is lastiger, maar kan ook naar het schijnt.

Even voor de volledigheid ik ga flesvoeding geven trouwens bij deze smurf;).Mits hij/zij binnen de normale termijn geboren word(36-40 weken), als het erg veel te vroeg is wil ik het gaan proberen met kolven.. puur omdat het dan bewezen beter is en ik zie dan wel of het lukt.. Lukt het niet of groeit mijn huidziekte zo dat ik geen borst overhou stop ik alsnog.
    (het voorgevoel dat de beeb te vroeg gaat komen is erg sterk)

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

tjee wat een verhaal.sorry..

19. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @mimi: klopt ik ben gastouder van 3 kinderen van 3-5-7 jaar oud. hele pittige kinderen die je huis echt afbreken, vandaag zijn ze voor het eerst wel lief! al heb ik ze net even goed op de plek moeten zetten maar dat was de 1e keer vandaag.

@wendy: ja het was heerlijk buiten! we hebben 3 uur in de speeltuin gezeten en heb ze haast niet gezien hihi. hele donkere wolken gehad maar geen regen gelukkig.

@degene met een goede echo: super!! leuk is dat he als je kindje zo helemaal nagelopen wordt en je echt alles ziet.

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hihi dan wil je wel naar het park inderdaad noami.
    fijn dat vandaag goed gaat, dat is wel even lekker na de vakantie

Deel Deze Pagina