oke ik ga even nuttig de was in de droger stoppen. onderbroeken, handdoeken en sokken en ik weiger dat op te hanegn veel te veel werk.. hihi
hihi ja dat is ook veel werk om op te hangen. broeken en shirts zijn veel makkelijker hihi. hier helaas nog geen droger moeten we nog steeds kopen... we hadden er eerst 1 maar dat met zo een slang voor luchtafvoer, nu is de douche verbouwd en staat hij daar en daar kan hij niet naar buiten dus dat werkte niet hihi heel de douche was zeiknat van het condens. nu dus nog even een condensdroger kopen, toch wel makkelijk met een kleine.
ik vind het ideaal. was zelf erg van het joh ik hang het wel op .. hoeft ie ook niet aan. totdat martin zei. Als jij op een dag 2 wassen ophangt kan je verder niets meer(slechte rug) dan heb ik liever dat je het in de droger stopt en iets leuks voor jezelf of met colin kan doen.. En daar moest ik hem gelijk in geven.. dus nu word de droger veel gebruikt. ZAl zo onze kleine slaapkop een uit zijn bedje halen..ging er om half 3 in en slaapt nog heerlijk.. hihi.. Straks hem maar even in bad doen, vind hij erg leuk en dan eten.. kan hij dan nog even spelen . Douche meestal mt hem omdat in bad doen best zwaar is.
@Naomi, ja dan is een condensdroger makkelijker @Goofy wat fijn dat de echo helemaal goed was en het geslacht opnieuw bevestigd is.... ik smelt weg bij je echofoto en kan haast niet wachten.... @Marije, hihi ik vind je koopverslaving wel leuk om te lezen.... ben zelf nog steeds aan het dubben om wel of geen Lodger te gaan kopen.... @Mimi, ikzelf mag geen bv gaan geven en voel me daar soms best schuldig over, maar het gaat nu eenmaal niet door de meds die ik slik....
NIET schuldig voelen. Waarom zou je je schuldig voelen. jouw keuze is flesvoeding geven of borstvoeding met spul wat slecht is voor de baby. Dan is de keuze heel simpel aangezien je neem ik aan het beste voor je kleine wilt. Dus probeer het naast je neer te leggen. Ook al zou er geen medische reden zijn..Jou lijf , jou keuze. je kan je rot voelen omdat je geen keuze hebt in feite, dat is een ander verhaal. Jouw keuze is bepaald door de medicijnen en je kan dus niet zelf kiezen, dat kan frusterend zijn. Dit bedoel ik een beetje als ik zeg : het is een keuze ! net als welke naam geef ik mijn kleine, het is iets waar je over nadenkt en je kiest ergens voor. Over het algemeen word verwacht dat je borstvoeding gaat geven en als je dat niet doet moet je je daarvoor kunnen verdedigen. Dat vind ik erg verkeerd. Ik zeg zelf vaak als ze vragen wat ga je geven.. gewoon flesvoeding. punt en daar mogen ze het mee doen. Dat ik ook een medische reden heb, ja boeiend dat vertel ik vaak niet. Voordat jullie je afvragen wat dat zou kunnen zijn ik heb morphea een auto imuum huidziekte die zich uitbreid onder hormonen, dit zorgt ervoor dat mijn huid verhard op bepaalde plekken en pijn doet. mijn halve rechterborst zit al onder als ik bv zou gaan geven is de kans heeeeeel groot dat dit zich behoorlijk uitbreidt. Deze plekheb ik nl. otwikkeld in de 2 weken dat colin bv kreeg en wij dachten dat het een ontsteking was.
ik durf echt geen foto te maken van wat ik allemaal gekocht heb hoor hahaha het is echt te erg, ik kon in iedergeval geen keus maken tussen 2 lodgers (was enthausiast geworden na jullie verhalen) en dan al die kleertjes o ja en natuurlijk mijn kleding niet te vergeten maar ja bij een 3e heb je alles als ik hoor wat jullie dan allemaal geshopt hebben dan denk ik ik wil ook dus vandaar dat ik me vandaag even heb laten gaan en vanaf nu zal ik me koest houden wat betreft een kolf aanschaffen, ik had er direct 1 nodig na de bevalling omdat mijn dochter niet aan de borst wilde maar toen hebben we er eerst 1 gehuurd bij de thuiszorg een week later hebben we er 1 aangeschaft.
danjay: haha nou boeiend.. anders geef je de hormonen maar de schuld.. ze zeiden dat ik het moest!! Kan me ook geod voorstellen hoor. Je hebt niet zoveel nodig (heb ik nu al) maar je wilt zo graag iets kopen voor de nieuwe baby.. . Snap het helemaal. Mijn pech is dat ik niet de winkel doorkan zonder man die me duwt in rolstoel.... dus als ik iets leuks zie.. zoiets hebbenwe toch al:x.. blleh.. als het een meisje is mag ik legitiem kopen haha dat hebben we nog niet en reken maar dat de kamer dan ook iets met roze word.. daar moeten bijpassende spullen bij!!!
Hoii allemaal, Vandaag voel ik me wat beter en kan ik ook lekker reageren. Leuk om jullie berichtjes allemaal te lezen. Als ik een aantal berichtjes lees, heb ik nog een hoop te doen volgens mij heb nog helemaal niets gekocht voor de baby en vind het eigenlijk ook best moeilijk... wat is nou wel/niet goed, wat is verstandig om te kopen en wat niet, welke winkel/merk wel of niet. Hahaha nog een hoop uitzoek werk voor mij dus!! BTW zijn hier nog mama's die omgeving Den Haag wonen? Nieuwsgierigheid
@Mimi De vk gaf aan dat er een grote kans is dat deze pijn niet weggaat door BV omdat ik het al vanaf het begin heb. Overigens zijn het vooral mijn tepels die erg pijnlijk zijn. Maar ik laat me sowieso geen beslissing opdringen, door niemand niet. De enige reden waarom ik naar die bijeenkomst ga, is dat ik dan pas een weloverwogen beslissing kan nemen omdat je beide kanten hebt gehoord. Ik snap heel goed dat bv goed is voor je kindje en voor jou en bovendien kan het handig zijn, maar ze vertellen er niet bij wat voor aanslag het is op jou als moeder. Hoe vermoeiend en belastend het is, bedoel ik. In mijn geval zou het voor korte duur zijn, aangezien ik het echt niet zie zitten om te gaan kolven op werk. @Danjay Ik wil wel een foto zien hoor. @Charpi Je moet je er niet schuldig om voelen hoor, het is géén verplichting om bv te geven. Of je nu een medische reden hebt of niet. @Naomi Condensdroger is echt superhandig, spreek uit ervaring. @all Wij gaan trouwens dit weekend er even tussen uit. We gaan naar mijn vader, die in Limburg op de camping staat. Nu hebben we er maar een overnachting in een hotel aan vast geplakt, hoeven we niet op 1 dag zoveel te rijden.
@Reageer later. @Marije, je kan hem ook eerst even huren, want je weet niet of je BV goed gaat lopen. Zo heb ik het ook gedaan. En aangezien je ook voor de klas staat zal ik voor een GOEDE kolf gaan en een dubbele, dinnetje wilde dat eerst ook niet maar achteraf toch een dubbele gekocht. Ik heb een hele fijne, en nooit gerommel met kolven gehad, en ook eerst gehuurd op aanraden van de VK en kraamhulp.
Oh misschien overbodig te zeggen, je huurt dan alleen het apparaat en de losse onderdelen moet je er wel bij kopen. oog op hygiene....maar kan je ook voor je andere kolf vaak gebruiken, ik wel iig.
ja das ook een optie eerst huren als je een kolf wilt. HIhi goofy, nou ik had daar nog niet over nagedacht dat je de lossen onderdelen dan wel moest kopen.. haha wel logisch hihi. wen: lekker even weg.. ja nachtje hotel is wel zo lekker .. Miss m; komt wel goed. Merken e.d. maakt vaak niet erg veel uit, wat je zelf prettiger vind.Wat je nodig hebt staat hier wel op de uitzetlijst of op de lijst van je kraamzorg. Veel dingen zijn niet perse nodig, maar gewoon leuk en extra..en/of handig.. zou gewoon eens op je gemakje naar een grote winkel gaan en eens lekker rond neuzen..heeeeeel vervelend vind ik dat om te doen altijd..
haai lieve allemaal heb alles bijgelezen en mooie echos voorbij zien komen en goede 20 echo verslagen.. toppie!! hebben jullie l een idee wat voor matrasje je gaat nemen en dan me aero sleep erbij, waarom wel/niet ik zie door de bomen het bos niet meer.. hihi kamertje is al een heel stuk klaar.. zo leuk geworden!! nog een paar kleine klusdingen en nog wat accesoires en dan is ie klaar! wij gebruiken eerst een wieg en die zetten we denk ik op de slaapkamer aangezien wij op zolder slapen en de kleine op de 1e straks.. (kraamtijd ofzo) en daarna het wiegje op zijn/haar slaapkamer. Maar is het dan ook nodig om bijv een hemeltje of klamboe bij de ledikant te kopen? ik vind het met iets erbij wel wat mooier, anders is t zo kaal? hihi lekker vaag verhaal misschien.. blame it on my hormones
@mimi83: Haha ik hou zelf ook erg van shoppen maar nu nog weinig energie. Hoop dat er snel verandering in komt @ brademarie: Ahh leuk, is wel rustig wonen daar volgens mij.
Ohhh mennnn...........rondneuzen in babyzaken, vind ik ook al zooooo vervelend.....whawhahahahahaha..... Hier toch weer wat positie kleding gekocht, ik had wel dingen die ik gewoon nog aan kan qua tuniekjes e.d. maar daar komt mijn buik niet zo mooi in uit, en was toe aan iets positiefs in mijn zwangerschap..... Buurmeisje was mee en die lette op zoonlief.........geweldig!!
@Hemeltje, klamboe, hier ook de eerste keer gekocht, en heel in het begin nog gehangen maar al gauw weg. Ze pakken het beet en draaien zich erin, hoorde het van een collega en bij de intake van de kraamhulp werd dit bevestigd. Dus even goed nadenken of je het wel wil. Hier gaat hij er wel weer hangen maar dat is puur voor de sier. Wanneer de kleine gaat slapen dan knoop ik hem op en hang ik het achter het hoofdbord.
@Vorige keer geen aerosleep genomen, zoonlief sliep ook aldoor in de reiswieg beneden of op de bank en ik zat op de grond er naast. Meneertje had veel behoefte om in ons bijzijn te zijn, extreem veel behoefte. CB zeiden eerst laten huilen bla bla bla, totdat ik bij het centrale punt belde en die zei net andersom.....en sindsdien ging het beter. Maar weet niet hoe het nu gaat, ik wil wel een beeld babyfoon, want als deze wel gewoon boven direct wil slapen wil ik weten hoe hij of zij er bij ligt.