@ink: jammie, ik maak eigenlijk nooit lasagna, maar vind het wel lkkr. Hmm je brengt me op ideeen! @brademarie: leukleuk ben benieuwd naar je echo foto! Even het verschil bekijken met mijn laatste echo @wen: idd nou hier zijn de folders er van deze week ook niet. Dus ik denk dat iemand gewoon stiekem op vakantie is en ons lekker geen folders brengt. Hmm @kinderwagenbak: ik ben altijd wel van de schone en wil liefst geen vlekken in het matrasje: dus zat te denken om dan ook nog maar een molton ofzo of wat jij zegt waskussenhoes er om heen doe. Vraagje: wat zouden jullie doen qua flesjes aanschaffen? Ik denk niet dat ik zo'n heel starterspakket ga kopen. Maar ik heb nu 1 flesje gratis bij zo'n gratis zw doos. Deze is van Avent. Zou ik er hier nog gewoon 1ntje van bijkopen? Je hoort heel veel verschillende verhalen van iedereen. Avent waardeloos of juist super. Zouden 2 flesjes in het begin voldoende zijn? Ik wil namelijk proberen borstvoeding te gaan geven. En is zo'n voedingskussen een must? komen waarschijnlijk in de loop van de tijd nog wel meer vragen in me op als nulervaring zwangere
@marije: ik heb 2 flesjes van difrax gekocht die vind ik erg makkelijk (ervaring bij neefje/nichtje). een grote en een kleinere versie voor 10,-. is een fles in s-vorm krijgt de kleine als het goed is ook (bijna) geen lucht binnen terwijl dat met die avent flesjes wel is. voedingskussen vind ik super makkelijk! ook ervaring bij neefje/nichtje, het is voor jezelf wel makkelijk vind ik om in een goede positie te blijven zitten/hangen. verder vind ik ze ook makkelijk in de box kunnen ze lekker in liggen (vooral makkelijk als ze reflux hebben) ook ik wil borstvoeding geven maar heb wel datgene in huis mocht het toch niet lukken. verder zul je het vooral moeten hebben van ervaring van de mamas in dit topic ik ben natuurlijk ook nog een leek
oow wat spannend.. Mag idd balans komen..haha anders hebben onze jongen geen meisjes..hihi Kom hier even kamertje showen voor onze nieuwe beebje (genaamd Kees)Marktplaats.nl > zeer moderne complete babykamer - Kinderen en Baby's - Kinderkamer | Complete kinderkamers Toevallig vandaag gekeken op marktplaats en stond er pas vanaf gisteravond op... En het is nu verkocht aan ons... zooow happy mee Net even weeste kijken en super kwaliteit... En dit word de kinderwagen 039 duo de luxe - army - gratis maxi cosi adapterset Zal eens even kijken of ik wat echo's kan showen...
Wow balleke, wat een leuk kamertje zeg! Voor de geinteresseerden: de lasagna was heerlijk! Was bijna helemaal op, zo'n hele grote overschaal vol. Mijn zusje at onverwachts ook mee, lekker gezellig! Ik heb bij mijn oudste de Aventflesjes gebruikt, ik vind ze prima. Ik vind het vooral erg fijn dat er verschillende spenen voor zijn, stand 1,2,3 en een combinatiespeen voor papflessen als ze wat ouder zijn. Een vriendin van mij had idd de Difrax flesjes en was daar ook erg tevreden over. Ik vind een voedingskussen een must. Het geeft zoveel heerlijker borstvoeding. Als ik hem een keer niet gebruikte zat ik in een hele geforceerde houding, met het kussen kun je lekker rechtop blijven zitten en je krijgt geen lamme armen van het vasthouden van je uk. (Genoeg reclame gemaakt? hahahaha)
Zo, even een dagje niet meelezen en meteen een Deel 2 met al 3 pagina's! Dat doen jullie goed Vandaag naar Prenatal en Babydump geweest, maar niks gekocht echt ongelofelijk! Ik was de ochtend al erg moe en mijn energie niveau was erg laag. Ook mijn vriend had er al een drukke ochtend opzitten met een sollcitatie. Pfff, volgende keer beter dan maar. Ik ga ook eens op de Prenatalsite kijken, je kunt de stickers daar ook gebruiken op de een of andere manier. Zodadelijk vroeg naar bed, morgen reageer ik weer!
Goeienavond! Zo, tweede deel alweer. Ik ga even alleen reageren op dingen vanaf deel 2 shoppen: Hier nog steeds nul inkopen gedaan. Enige uitgave is de pretecho Maar wel leuk om de shopverhalen te lezen, herinner me m'n eigen shoppingsprees van 2 jaar geleden nog levendig. @balleke: Gefeliciteerd, een jongen! En de jongens lijken idd in de meerderheid te zijn Mooi kamertje @marije: Wij hadden in de wandelwagen overtrekje, lakentje en dekentje zoals in het wiegje. Geloof ik Niks speciaal voor gekocht iig. @brademarie: Fijn dat alles goed was bij de controle. En super dat je zoveel begrip krijgt van je leidinggevende. Ze kunnen niet veel anders dan het advies van de gyn opvolgen, maar het is toch een heel stuk fijner als dat "met de glimlach" gaat. Ook leuk dat je mee naar China mag, wel spannend... eten: Mmm... lasagna En witte bonen in tomatensaus Hier was het gevulde paprika en als dessert appelcrumble met vanille ijs. IrisBkind heeft mee geholpen met crumble maken, geweldig buddy's: We beginnen de helft van de zwangerschap te naderen (en sommigen zijn al zover), dus vind het geen verkeerd idee om daarover na te beginnen denken flesjes: Ik koop zelf geen flesjes op voorhand. Bij IrisBkind heb ik toen het tijd was om met flesjes afgekolfde melk te beginnen oefenen twee Tommy Tippee flesjes gekocht. Die waren we ok geloof ik, al heb ik er zelf geen ervaring mee (IrisBman etc. wel) voedingskussen: Kan idd heel fijn zijn, áls je het goed gebruikt. Kraamzorg had me het verkeerd aangeleerd (enige minpuntje van een voor de rest echt super mens ) en ik zat er maar mee te knoeien. Had wat opstartproblemen met de BV dus lactatiekundige laten komen om mee te kijken en die heeft me toen geleerd hoe het wel moest. Ging ineens een heeeeeel stuk beter @cyntje: Mooie kast Hier eigenlijk niet veel te melden. Heb m'n zus op bezoek gehad en dat was heel erg leuk. En heb dankzij haar ook wat kunnen rusten omdat ze met IrisBkind naar de speeltuin is geweest. Ik was weer helemaal brak na boodschappen doen. Hoop echt dat ik snel een bakfiets heb, want lopen is helemaal niks meer Boodschappen duurden ook extra lang vandaag omdat ik een toerist mee had. Blijft grappig, m'n familie in de AH Zus heeft weer vanalles ingeslagen dat ze in B niet hebben of dat er een stuk duurder is. Soit. Fijne avond!
Elif... Thanx!! Ben ook erg trots op mn mannetje en mijn ideeën IrisB... haha... grappig met een "toerist" naar de AH. Fijn dat je een middagje ontlast bent. Baby-Park Kesteren... daar zijn wij vandaag geweest... nou... niet de moeite om hiervoor 120 km in totaal te rijden hoor Vond de babyhal maar tegenvallen qua grootte en ik kon er werkelijkwaar niets vinden. Hebben dus ook niets gekocht. Zelfs de 1e gratis koffie was volgens cyntjeman vies Heb ook eigenlijk niet veel meer nodig (heel graag Taupe aankleedkussenhoes.... maar niet voor 30,- per stuk!) Flesjes... hier ook alleen die ene uit de Felicitas doos. Ik zie tegen die tijd wel. Voedingskussen... Dat ding is net zo groot als ik dus dat word nog een stoeipartij straks. Jongens/meisjes... 20 aug kunnen wij het misschien ook weten... tenzij de beentjes keurig tegen elkaar aan worden gehouden... dan laten we het w.s. zo en wachten we af. Cyntjeman zegt Jongen en ik Meisje dusss.... geen idee! Balleke... Hele mooie kamer meis! Wandelwagen... ik moet ook iets handigs vinden voor over het matrasje want een gewoon lakentje is erg irritant om mooi glad te krijgen. Misschien dus een aankleedkussenhoes. (zit nu een lakentje in namelijk (2e hands kinderwagen incl alles)
Hier hebben we vandaag het bedje gehaald, want het bedje wat we hadden gekregen zaten geen schroeven bij, en op geen enkele fatsoendelijke manier veilig vast te zetten. Dus maar een bij Ikea gehaald Nu is de kamer dus zover af. Maar hij moet nog wel 5 maanden blijven zitten hierbinnen. maar het is geweldig om weg te zwijmelen xxx
@ cyntje78, dat is wel k**** dan en dan ook nog 120 rijden. Wij wilden er ook heen gaan... Ben blij dat dat niet meer hoeft. Gaaf gedaan trouwens met die kast. Heb je dat helemaal zelf gedaan? @voedings kussen heb ik hier niet veel aan gehad, miss ook omdat ik geen borstvoeding gaf. In het begin heel veel gebruikt en na 4 weken eigenlijk niet meer. Wat ik bij bas vaak deed was hem eten geven in mijn knieén (op bed en dan gaan zitten met gebogen knieen) en dat vond hij erg fijn (nu nog, alleen word hij nu erg groot..hihi) @flessen.. Ik ga weer dr brown geven. alle twee de kraamhulpen waren er erg over te spreken en hadden er nooit van gehoord. Werkt echt goed tegen darmkrampjes en veel minder boertjes.
@Balleke... komt misschien wel omdat ik al eens bij de Babydump in Eindhoven ben geweest en die is erg groot. Maar ik vond het bij Babypark een beetje onoverzichtelijk. Ze hebben ook een hal met opruimings artikelen zoals losse ledikantjes en complete showmodellen kamertjes. Maar dat was echt niet onze smaak (beetje ouderwets) Helaas wel een magnetronsterrilisator 10,- goedkoper in die hal... maar ja... pech hebben... (waren ook kleuren die uit de mode zijn, maar is voor zo'n ding helemaal niet belangrijk natuurlijk) @Elif... wij hebben ook een ledikantje van de Ikea (die met het golvende hoofd en voetenbord) Hebben jullie het kamertje al helemaal staan dan?? (opgebouwd) Ben erg benieuwd!!
Hoi meiden, Flesjes, wij hadden hier 1 klein flesje van avent en eigenlijk ben ik geen andere gaan gebruiken...(heb zelf grote tepels, dus dacht die grote tutten moeten gewoon goed gaan) En dat ging ook...Heb tot 3 maanden borstvoeding gegeven, en toen merkte ik dat ALyssa honger had...lag echt 30 minuten per borst te zuigen als een idioot...en dan hebben wij een flejse na gegeven en ze dronk nog eens bijna 160ml er achteraan.....dus tsjah. (achteraf blijkt dat dat de 3 maanden dip is geweest...en dat je borstvoeding dan minder word en je kind meer vraagd..moeilijke periode en bij volhouden is er na 1 maand wel betering in....jammer maar helaas...bij een volgende hou ik het langer vol! ) Kesteren, ooh vind je dat klein.....er zijn wel meerdere hallen he....weet niet of je in dat gedeelte bent geweest waar ook de kinderafdeling zit? want daar vind ik dat ze echt wel veel hebben, en dan is er nog de discount hal....en achteraf geloof ik nog eentje... Jongens en meisje, wow...veel jongens zeg!! Komop meiden! Kamertjes, moor hoor al die foto's!! Hier een tweedehands gekocht toen, van echt hout! En lekker stevig....heb die niet geverfd ofzo....was kersenkleur met beuken en vond het heel mooi. Die is ook voor de 2de straks, en we hebben toen bij 6 weken zwanger van ons januari wondertje een wieg gekocht via Marktplaats..... Die staat nu nog op zolder te wachten hihi. Vind het zo spannend en leuk om jullie dingen te lezen...krijg spontaan zin omook in te richten hahaha. Moet nog ff wachten, dan kan ik weer meisje haar kamer opnieuw doen...denk toch dat ze gaat verhuizen naar boven toe. (wij gaan de zolder een muur laten plaatsen in september zodat er een aparte kamer ontstaat...) Die moet geverfd worden en raambekleding voor dakraam...en leuk ingedeeld...en meubeltjes....dus ik mag los! Hihihi... (zeg ik heeeeel enthousiast, denkend aan het trapje voor haar bed wat al 4 maanden in de schuur ligt om te worden geschilderd...........) Hoe is het verder hier? Jullie gaan wel lekker he!! Alweer pagina 4 hahaha. (ooh wij hebben toenstraks een reisje naar disneyland geboekt! we zijn dit jaar 10 jaar bij elkaar in november...en het eerste jaar zijn we daar geweest...dus leek me wel leuk. Nu gaat mijn broertje ook mee, die is daar nog niet geweest...dus hij wou mee. We gaan 5 dagen en 4 nachten, met 3 volwassenen en 1 kindje (baby voor hun nog) en kost ons net geen 700 euro....dat is verblijf in disneyhotel ontbijt en intree parken!!) Heb er echt zin in!! En....als het nog langer duurt met zwanger worden, dan mag ik ook nog overal in! Ach hoop het niet natuurlijk....nog 1 maand en dan weer naar de gynaecoloog! Ik bloed nu iedere dag nog steeds minimaal...alweer 3,5 week....dus hoop dat het toch stopt, en kijken wat de gyn dan wil gaan doen. Hoop direct door met clomid en dan lekker eisprongetje of 2 opwekken en lekker klussen....hopelijk met net zo een goed resultaat als in april...en dan een blijvertje!!
Dat hoop ik ook voor jullie Antares! Het zij jullie van harte gegund, als je dan maar niet stopt met kletsen bij ons he Goedkoop joh, dat reisje Disney, lekker om er ffies tussenuit te gaan en zeker naar Disney, altijd leuk!
heerlijk om te lezen dat er al een aantal ook lekker bezig met de babykamer zijn! ik vind het echt heel bijzonder allemaal, nog een beetje onwerkelijk dat ons kindje daar straks lekker komt te slapen! voedingskussen heb ik hier ook al aangeschaft en ik kan niet meer zonder slapen hoor, ik rol me er helemaal in en zeker als vriendlief al naar zijn werk is of nog op zijn werk is, geeft het een heerlijk gevoel (niet zo alleen hihi) ik zag een kast voorbij komen, die is echt mooi geworden zeg, wauw!!! zullen e hier onze babykamers ook gaan showen of doen we dat in een apart gedeelte? wel overzichtelijk om alles gewoon hier te houden denk ik? Ons behang zit er nu allemaal op in de babykamer, het kozijn is wel 3x geverfd (tsja van donkergrijs naar creme) maar is mooi geworden! De rolgordijnen kunnen op maat gemaakt worden en opgehangen, de oude vloerbedekking kan er binnenkort uit, laminaat erin en dan de meubels we hebben alles al klaarstaan, dus vriendlief kan lekker aan de klus. @China ik vind het ook heel spannend hoor, had liever thuis gebleven, maar aan de andere kant is het gewoon een vakantie voor mij in een luxe hotel, kan lekker uitrusten en elke dag lekker zwemmen, thuis heb ik ook pijntjes en daar ben ik er in elk geval uit. neem al mn medische gegevens mee (kan wel een extra koffer meenemen ) we gaan rond 22 september, dat zullen we vd week wel horen denk ik. nou ik ga maar even naar mn wasje en zelf even douchen enzo, zit nog lekker in mn pyjama beneden... O ja eind vd middag kunnen we onze nieuwe auto ophalen! Spannend! tot laters meiden!!!
o ja zou nog ff fotootje plaatsen van onze uk ze zijn niet heel duidelijk, maar wij zijn met zn allen experts geworden om echos te bekijken dus ff kijken of jullie het een beetje duidelijk kunnen zien kindje ligt een beetje met de kont omhoog en de kin op de borst
p.s antares... leuk disneyland!! helemaal super en dat voor die prijs! top! maarruh... weet je wat ik stiekum hoop... dat je hélémaal niet in die enge apparaten mag... (omdat je dan gewoon hardstikke zwanger bent!!!) Ik gun het je van harte en we duimen hier voor jullie mee dat het gauw zo ver mag zijn! dikke knuffel!