Januari 2011 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wen1975, 11 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Lodger Wrapper of Lodger Bunker
    (wij gaan eerst voor de wrapper en voor winter 2011 voor de bunker)

2. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Lodger wrapper of Lodger bunker. ;)

@Marije Gefeliciteerd met de goede echo!

3. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    mimi en marije gefeliciteerd met jullie goede echo's

Braderie, goed van je dat je het niet doet, met dat soort dingen is het vaak lastig om nee te zeggen. denk aan jezelf en je kleintje.

ben maar weer uit bed gestapt, lag alweer 1,5 uur te draaien. vriend ligt lekker te snurken en zelf lig je daar dan.

4. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Marije: Fijn dat alles goed was!

Ik had gisteren controle bij de verloskundige en mijn bloeddruk was 135/90 en dat is schijnbaar aan de hoge kant. Het was nog niet alarmerend maar hoger mag ´ie niet worden. Heeft iemand hier ervaring mee en/of tips?!

5. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Welcome in my world... :p;)

@Moosey Minder zout gaan eten, rustiger aan doen, opletten of je hoofdpijn, bandgevoel over je buik en tintelende vingers krijgt. Dan moet je nl meteen aan de bel trekken bij de vk, zou op zwangerschapsvergiftiging kunnen duiden. Mijn bloeddruk was nl ook iets hoger, maar was net binnen komen lopen en kreeg gelijk alle voorschriften naar mijn hoofd geslingerd. :p 10 minuten later heeft ze nog even mijn bloeddruk gecontroleerd en toen was hij weer mooi laag dus hoef me (nog) geen zorgen te maken. Aangezien mijn moeder bij zowel mijn broer als mij ernstige zwangerschapsvergiftiging heeft gehad, word ik ook daarvoor goed in de gaten gehouden.

@brademarie Goed dat je nee hebt gezegd, maar ik snap ook dat dat niet makkelijk is. Heb dat zelf ook, maar gewoon vol blijven houden. Uiteindelijk houden we wel op met vragen. :D Ik meld er altijd bij dat het geen onwil is, maar dat het gewoon niet meer gaat door mijn zwangerschap. Ik moet zeggen dat ik dan zelden op onbegrip stuit.

Wij gaan vandaag weer verder met puinruimen en babykamer klaar maken. :) Sinds gisteren staat ook de box al beneden, want hij stond boven gewoon in de weg. Is wel even wennen hoor dat dat grote ding nu in huis staat, maar ook wel erg leuk. :p

6. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Goeiemorgen!

Ben ik ook weer eens. Is alweer een week geleden, maar zijn drukke tijden hier. Gelukkig heeft dat niet meer met werk te maken, dus dat is altijd ietsje beter ;)

Heb héél globaal bijgelezen, dus deze keer geen ellenlange post :p

Zag allemaal goede 20-weken echo’s voorbijkomen. Super! :D En het begint idd gelijk op te gaan tussen jongens en meisjes. En toch ook een paar verrassingen, leuk. Ben stiekem ook wel benieuwd wat het wordt, maar we houden dapper vol en gaan niet spieken (over paar weken heb ik 3D pretecho) :p

namen: Meisjesnaam waren we meteen uit deze keer (in tegenstelling tot vorige keer, toen hadden we die pas na 7 maanden oid). Jongensnaam zijn we nog steeds aan het zoeken. Ik vond er eentje supermooi, maar m’n man niet. En dan kwam m’n man met eentje die we allebei mooi vinden, maar die kan niet omdat we dan twee namen hebben die eindigen op dezelfde klank :/ Soit, we hebben nog een paar maanden :p

@brademarie: Ja, zeg… ook niet fijn van je werk. Gelukkig heb je nee gezegd want je moet echt alleen maar aan jezelf en je baby denken. Ze mogen al blij zijn dat je toch wil komen werken ondanks advies gyn.

EGO:
    Hier dus druk geweest. En ben ook erg moe, dus tegenwoordig ’s avonds amper online. Leg meestal IrisBkind in bed en dan ga ik wat lezen en zelf ook slapen. Heeft één voordeel: ik kom eindelijk weer eens aan lezen toe :D

In het weekend hebben we een bakfiets gehaald. Ben er zó blij mee. Eindelijk weer een beetje mobiel. Kan nu vlot IrisBkind naar KDV brengen (ook als het regent – moest nu te voet in de buggy, meer dan een uur onderweg :( ) en boodschappen doen etc.

Nu even verder werken. Laatste werkdag deze week, hoera. Maar de vrije dag die ik krijg wordt wel gespendeerd aan taarten bakken en boodschappen doen voor het grote verjaardagsfeestweekend. IrisBkind en IrisBman zijn allebei jarig, dus groot feest :D

Fijne dag allemaal! Heb even niet gekeken op de kalender, dus wie een 20 weken echo heeft vandaag (of iets anders): heel veel succes en plezier!

7. Tese

Tese Niet meer actief

Ja dat is hoog, ik ben weleens opgenomen met een onderdruk van 95, kan zijn dat je een zwangerschapsvergiftiging aan het ontwikkelen bent. Je word nu waarschijnlijk wat beter in de gaten gehouden en als het nog hoger word krijg je dnk ik medicijnen. Wat automatisch betekend dat je in het tziekenhuis moet bevallen en onder begeleiding staat van de gyn.

8. Tese

Tese Niet meer actief

O en je hoeft echt niet te minderen met zout hoor, dat is allang achterhaald, zeiden zowel mn vk en mn gyn toen

9. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    thanx voor jullie oppeppende woorden betreft mijn werk. Vandaag bij de internist geweest voor controle van mijn bloed en idd.. het is niet gek dat ik me zo slap voel, want mijn eiwitgehalte is bijna gehalveerd, dus nu mijn eiwit op zien te krikken met behulp van speciale poeders. Nadeel is wel dat ik meer aan kan komen hierdoor.... mja weegt niet p tegen de voordelen natuurlijk van de bijwerkingen vh tekort, maar ben altijd al aan het jojo'en geweest met mn gewicht vandaar lichtelijk trauma ;)

wat betreeft hoge bloeddruk, misschien had je net een stressy dag? of maakte je je een beetje drukker dan anders? hoe vaak is je bloeddruk gemeten tijdens de controle? geen drop eten.. daar zit wel een stof in dat de bloeddruk omhoog brengt.. hopelijk is ie de volgende check up weer gedaald!!!

10. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Wen: Mijn moeder heeft de laatste weken van haar zwangerschap zwangerschapsvergiftiging gehad, dus het kan misschien erfelijk zijn. Maar mijn bloeddruk was inderdaad ook iets lager toen ze de tweede keer gingen meten. Ik kwam nl net van mijn fiets af en toen gingen ze meteen meten. Maar eerst was 'ie dus 145/90 en toen 135/90. Nog steeds te hoog dus!

@Muppet: Ja, als 'ie 90 blijft wil ze er niks aan doen maar als mijn bloeddruk hoger wordt, moet ik medicijnen gaan slikken. In het ziekenhuis bevallen wilde ik sowieso al. En dat minder zout eten achterhaald is, lees ik ook veel. Mijn moeder zal wel balen want die heeft er, dertig jaar naar dato, nog steeds een trauma van haha (zoutloos dieet)!

11. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Brademarie: Fijn dat ze een oorzaak hebben gevonden. Ik snap dat aankomen een minder leuke bijwerking is maar die kilo's vliegen er weer af na de bevalling (toch :D??!). Ze gaan volgende week ook mijn bloed testen op een stuk of 10 dingen! Ook schildklier en leverwaardes. Ben erg benieuwd...
    Maar mijn bloeddruk was de vorige keer ook al aan de hoge kant. Eerste keer was netjes met 140/75 maar de tweede keer was het al 140/85 en de keer erna 140/90. Die 140 is nu 135 geworden maar of dat wat uitmaakt weet ik niet!

12. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    De cardioloog blijft het toch nog steeds voorschrijven bij een te hoge bloeddruk en eerlijk gezegd vertrouw ik de cardioloog daar eerder in dan een gyn of vk. ;) Zoveel mogelijk producten vermijden waar veel zout in zit blijft het beste, ook voor het vasthouden van evt vocht.

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Drop is slecht en ik zou oppassen met zout (niet meteen aan het zoutloze brood enzo ;)) Hopen dat het geen vergiftiging is!

14. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Ik let sowieso al op met zout omdat ik een tijd terug in een programma zag hoeveel zout je per dag binnen krijgt. Vooral door van die zakjes nasimix enz. Ik heb de vk gebeld omdat ik toch zeker wilde zijn of ik nog wel kon wachten tot de volgende controle over 4 weken. Ze zei dat het best kon omdat mijn bloeddruk begon op 75 en niet opeens omhoog is geschoten maar nu mag ik toch volgende week even langskomen om mijn bloeddruk te laten weten. Wel zo fijn!

15. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Klinkt misschien dom maar mijn oma's mogen ook niet teveel zout ivm hoge bloeddruk. Dit komt bij de cardioloog van het ziekenhuis vandaan. Neem aan dat het toch wel beetje invloed heeft dan?! En idd drop! Ik ben gek op drop om de zoveel dagen neem ik een klein handje, maar meer ook niet. Kan het niet laten ;)

Zoals jullie wel merken ben ik stukken minder aanwezig op het forum. Probeer wel iedere avond even bij te lezen en mee te typen. Lekker druk met werk bezig op het moment.

Ohw en ik zat van de week nog te lachen om lekkende tieten. Hmm nou ik ben gezegend hoor ik heb ze ook! Pff..hoe irritant!

16. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    :D:D:D Sorry moest even heel hard lachen om dit stukje :):p:p:p

17. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Ja heel bijzonder hoor! Stop nu maar wattenschijfjes in mijn bh. haha hoe hilarisch!
    1e zwangerschap en heb echt geen grote borsten maar toch ben ik gezegend met lekkage!
    Hopelijk houdt dit niet aan tot aan januari

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Volgens mij is dat 1 keer gebeurd deze week, mijn hond vond het maar interessant.
    Die had zoiets huh.
    Maar de rest nog geen last van gehad.

19. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    He lieverds, nog wat gebeurd, ik ben blij dat ik nu ff kan zitten dus ff niet verder reageren door mij.

Kan manlief wel ff schieten vanavond.........gelukkig dat hij nu dan ook ff niet om me heen is.
    Zou niet goed komen, terwijl hij echt een lieverd is.

20. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaaaaaaaa mij een beetje uitlachen he ;)
    maar... ik heb t nu al paar dagen niet gehad... dus ben benieuwd, heb ik het tepelhoedje uh stokje doorgegeven?:D:D:D

vanavond voor het eerst naar zwangerschapszwemmen gegaan, was best leuk! ben helemaal kapot nu, maar eindelijk weer eens beetje actiever bezig geweest, voelt ook wel goed hoor!

ff intieme vraag.. als dat hier mag? hebben jullie nu ook veel meer zin om te vrijen enzo? wat hormonen al niet met je kunnen doen zeg! Zo zit je te janken, zo te schelden, en zo bespring ik vriendlief, lijk wel een wervelhormonenwind om me heen.. hihi

zoooooo de openbaring van de dag haaha:)

Deel Deze Pagina