Januari 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tese, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Leeuw: Ik was nog helemaal vergeten jou te feliciteren met de goede echo!! Dus bij dezen!
    Wat was het vorige keer dan toen je samen met je schoonzus zwanger was, omdat je zegt dat je het niet leuk vindt?

@Naomi: Een ware babyboom bij jullie!! Echt leuk! Lekker veel baby's om mee te knuffelen :).
    Mooie foto's! Je draagt nu ook hoger volgens mij!

@Juudje: Leuk dat je zoontje zelf gaat zitten! Ik vind het er altijd heel grappig uitzien als ik Diede's kamer binnenkom en hij zit rechtop in zijn bedje.
    Als Diede met zijn eten speelt dan zeg ik er wel iets van. Ik pak het op en stop het weer in zijn mond. Hij mag van mij wel even kijken wat er in zijn mond zit door het er uit te halen, te bekijken en weer terug te stoppen. Maar als hij met eten gaat gooien dan waarschuw ik hem een paar keer. Luistert hij niet dan zeg ik "klaar!" en pak ik het bord met eten weg. Vaak huilt hij niet want meestal gaat hij met zijn eten spelen als hij genoeg heeft gegeten. Soms probeer ik het een paar minuten later weer en dan gaat het soms goed en soms niet.
    Ik wil van de ene kant nog niet heel streng zijn, maar van de andere kant snapt hij ook echt al wel wanneer iets niet mag!

@Sweet: Ik vond je reactie op mij heel normaal, maar dat vond de rest hier volgens mij ook! Ik heb het een paar keer terug gelezen en kan niks vinden wat kwetsend richting jou is...
    Ik denk niet dat iemand hier als doel heeft jou te bannen van het forum. We zijn toch een gezellig clubje?

@Lauwie: Ik moest nog op jou reageren inderdaad!!
    Wij vlogen op San Francisco. Daar zijn we 5 dagen gebleven en hebben we een auto gehuurd. We reden eerst naar L.A., toen naar Las Vegas en vlogen vanuit Denver weer terug naar huis toe. Tussen al die steden hebben we heel veel national parks bezocht en we sliepen bijna elke nacht ergens anders. Alleen in de grote steden bleven we wat langer.
    Heb verder eigenlijk niet echt tips, ik vond alles super!!
    Ik vond het jammer dat ik toen net zwanger was en zo misselijk. We willen graag de reis nog een keer over doen.
    Hoe is het nu met J.?

@Juju: WAUW! Dat klinkt echt super super gaaf!! Echt heel leuk. Italiaans buffet wil ik ook als we gaan trouwen! Ik heb altijd zo'n plaatje voor me gezien om dan ergens in een mooi park met beste vrienden en familie te eten. Tussen het hoge gras waar de kindjes spelen en wij genieten van lekker eten :)!

@Emme: Jammer!! Ik wens je veel geluk en succes voor de toekomst. Geniet van je mannen!!! Ik hoop je hier misschien nog wel eens te zien!

@Mimi: Heb je een beetje lekker geslapen?
    Ik hoop dat je een goede psycholoog kunt vinden!
    Ik ben via de psycholoog doorverwezen naar een psychotherapeut, maar daar willen ze eerst een diagnose stellen. Ze denken aan ADHD :(. Daar willen ze mij nu op testen. Maar dat wil ik niet! Ik wil gewoon van mijn onzekerheid en mijn eetbuien af!

@Marise: Sport je eigenlijk nog veel? Of ben je al geminderd?

Aansteldreumes: Hier ook!! Heel hysterisch doen als hij bij mij zit en ik zet hem even op de grond. Of als ik hem even naar zijn kamertje draag om hem bv te verschonen. Dan denkt hij dat hij naar bed toe moet en gaat hij schreeuwen en zich stijf houden ;)

Ik wilde echt niet klagen over dat ik nog niet zwanger ben, maar ik ben gewoon een beetje bang dat het nu misschien helemaal niet makkelijk gaat. Ik bedoel, ik heb overgewicht en was al super verbaasd dat ik de eerste keer meteen zwanger was. Begin nu echt te denken dat dat gewoon een lucky shot was ;).
    Maar we zijn nu 4 maanden bezig en dat is natuurlijk helemaal niet lang! Die onzekerheid komt ook omdat echt bijna iedereen in mijn omgeving binnen 3 rondes zwanger is, ook bij de tweede.

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Moosey ik weet zeker dat het jullie nog een keer gegund is!
    Waarom denken ze aan ADHD?

Leuk om jullie positieve reacties te lezen op ons feestje :) Ja buiten zou super zijn, er is een groot grasveld met voetbalgoals en een grote trampoline voor de kindjes. De boerderij is een oude terpboerderij en ligt dus wat hoger, dus je kunt alles dan overzien. Heb er ook wel erg veel zin in hoor! :)

Emme wat jammer dat je stopt met schrijven, voor mijn gevoel hoorde je er wel 'gewoon' bij maar kan me voorstellen dat het voor jou anders is (je kunt ook niet alles bijhouden). Wens je in ieder geval heel veel geluk toe! Enne.. als je zwanger bent van de derde: kom je dat dan nog even vertellen? Lijkt me zo leuk :)

Mimi klinkt allemaal heftig. Hopelijk kan de psycholoog je helpen.

3. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @juju: je planning klinkt super gezellig en leuk!
    @emme:jammer dat je gaat, maar wel begrijpelijk. Het ga je goed! Wie weet tot ziens!
    @mimi: wat een heerlijk vooruitzicht die vakanties. Ik wil ook nog wat boeken. Twijfel nog over de 4weken voor mijn verlof of aan het einde van mijn verlof met 2 kleintjes. Aangezien ik niet zomaar op vakantie kan met mijn werk.
    @Moosey: iedereen denkt bij adhd direct aan drukke mensen, maar adhd is heel breed en heeft ook verschillende gradaties. Dus het kan best zijn dat jij een paar kenmerken daar van hebt. Je moet voor jezelf even bedenken of je je wel wilt laten testen, nu nog op deze leeftijd. Kijk voor kinderen op de basis/middelbare school is het nog fijn, omdat ze extra hulp en soms tijd voor toetsen. Is het voor jou nog van belang om te weten of je adhd heb of niet....

Wat betreft het sporten. Ik sport nu minimaal 2x per week, probeer de 3x te halen, maar is niet altijd mogelijk met vriends ploegendiensten. Dus wel een heel stuk minder als voorheen. Het is niet anders.

@leeuw: voel je je goed in je zwangerschap?

4. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Even een snelle zwaai om te laten weten dat we nog leven hoor. :D Alles gaat goed hier, Jenz heeft zijn provocatietest gehad en dat heeft geresulteerd in vannacht een "feestje" hier. :( Dinsdag openen ze de enveloppe, dus dan weten we of hij daadwerkelijk gisteren koemelk heeft gehad of vorige week. Ik vermoed gisteren, vorige week ging alles goed.

Ow ja, Jenz zijn kies is eindelijk doorgekomen. Nummer 2 komt er meteen achteraan. ;)

Heb wel bijgelezen, even een korte reactie:

@Moosey Nogmaals dikke knuffel en tuurlijk mag je balen. Of je nou net bezig bent of al 5 jaar, je bent toch iedere keer teleurgesteld als je ongi wordt. Ik hoop dat het jullie snel gegund is.

@Ruzies/discussies Jammer dat ik een paar dingen teruglees die eigenlijk helemaal over niets gaan. Kom op meiden, laten we het gezellig houden. Dat is nou eenmaal de vervelende kant van een forum, je kan iets anders lezen dan dat het bedoeld is. :) Laten we even een grouphug doen en dan is alles weer vergeten en vergeven. ;)

@Emme Jammer dat je weggaat, begrijp het wel, maar volgens mij kijkt niemand je erop aan dat je niet altijd alle tijd hebt om te reageren. (Ik heb ook nog steeds de hoop dat ik meer tijd ga krijgen ooit om meer te reageren. :p) Heel veel geluk in ieder geval voor de toekomst.

@OW Voor jou ook een hele dikke knuffel want jij hebt het ook niet makkelijk met je hele thuissituatie. Ik hoop echt dat dat verandering in gaat komen snel.

@Aansteldreumes Gelukkig is Jenz geen dramaqueen. :D Hij kan wel toneelspelen hoor qua huilen, maar als je er om lacht dan zijn zijn tranen spontaan vergeten. ;)

Ik laat het even hierbij, want ben echt zooooo moe van een nacht niet of nauwelijks slapen en spierpijn op plekken waarvan ik niet eens wist dat ik spier had zitten. Tja 11 kilo op je arm paar uur lang is toch niet zo prettig. :p

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Sneu Wen, hopelijk voelt Jenz zich snel weer beter (en kan mama lekker bijslapen)

6. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Wen: inderdaad wat juju zegt, hopelijk kun je snel weer een nachtje lekker tukken en je energiepeil weer wat omhoog halen.
    Beterschap voor Jenz

7. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    juudje, wat leuk dat hij nu zelf kan gaan zitten.

Naomi, grote buik! wauw

Lauwie, is je zoontje al koortsvrij?

Samen met schoonzus zwanger: ik ben heel blij voor ze dat ze weer zwanger is, en hoe bijzonder is het dat wij bijna gelijk lopen?! scheelt waarschijnlijk 1 tot 2 weken.
    leuk dingen samen delen, dit maak je nooit weer mee samen.
    was echt superblij, totdat haar oude gedrag weer naar boven kwam, kan me er echt zo kapot aan ergeren.
    over haar buik aaien.
    haar collega's vroegen of ze zwanger is, toen moest ze het wel zeggen, want ze kon er niet meer omheen, ze heeft al zon dikke buik....
    ze heeft het de hele fam al verteld, maar als ik vraag of ik het mijn vriendin mag vertellen zegt ze nou kwil ff de echo afwachten. de hele fam weet het al!
    3x op een avond zeuren dat haar broeken zoo strak zitten. (en maar aaien over dr buik)
    tegen haar dochter van nog geen 1,5 vragen of ze een broertje of zusje wil en als ze weggaat vragen of de baby nog een kus krijgt. kind begrijpt er geen bal van, best een keer leuk maar ook dit doet ze 3x op een avond.
    klagen over dat ze zo verschrikkelijk misselijk is, als ik doorvraag heeft ze het over een weeig gevoel.
    3x op een avond zeggen dat als ze 10 weken is ze aan de bloedverdunners moet, jaja lekker interesant doen
    naja kan nog wel ff doorgaan,ze vraagt zoveel aandacht op een vervelende manier. zo ging het de vorige x dus ook.

Juju, je bent zo te horen al heel ver me de voorbereidingen, het klinkt erg leuk, nog nooit eerder gehoord camping en friet, maar ik hou dr wel van.

mimi, fijn dat het beter gaat met colin,

Marise, lief dat je het vraagt, een beetje misselijk wat een stuk erger word na een poepluier verschonen, en veel moe, dat is over een paar weekjes vast over, de 1e 3 maanden zijn weer onzeker, maar we hebben een kloppend hartje gezien en ga van het goede uit.

Discussie, naar mijn idee heb ik niks verkeerds gezegd en toch werd ik beschuldigd, daar moest ik toch wat van zeggen, laat niet over me heenlopen;)

Emme, jammer dat je niet meer komt, heel veel geluk, en laat je nog even weten als je weer zwanger bent?

Wen, beterschap voor je mannetje, hoop voor je dat je vannacht een goede nacht kan maken.

R wou vanmiddag niet slapen, vaak poept ze net wanneer ze in bedje ligt en brult dan alles bij elkaar, na het verschonen hoef ik haar niet weer terug te leggen. ik leg haar altijd op haar rug neer, nu lag ze op haar buik boven de dekens, ik vraag me af hoe ze dat toch gedaan heeft, uit zichzelf zitten kan ze nog niet

Vanmorgen een kennis op bezoek gehad met haar dochtertje van 10 maanden, dat meisje kon al meer dan R, uit zichzelf zitten, kruipen en zelfs staan. stond er echt van te kijken

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier een buurtkindje van 10 maanden wat al loopt. En irritante ouders die daar over blijven praten. Hij is ook al zo gróót. En hij éét zo lekker. En hij lóópt al zo goed. *kots*

Ik begrijp je wel Leeuw, zowel over de schoonzus (plaatsvervangende irritatie hier) als je reactie op 'de beschuldigingen'.

"camping en friet", als je het zo achter elkaar zet lijken we wel een stel tokkies ;) :) ;)

9. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    haha, je snapt vast dat ik het niet zo bedoel. :D

je hebt er altijd van die mensen bij die zeggen och kan jou kindje dat nou nog niet? mijne deed dat al met xx maanden. ene oor in ander eruit, leuk is anders natuurlijk.

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Oooooooooooh juju dat is ook zoiets waar ik me dood aan erger pffffffff.
    Wel heel leuk wat jullie gepland hebben en heeeeel anders als normaal maar daardoor idd net leuk:D

Wen arme Jenz zeg !
    En voor jullie zo vermoeiend :(
    Dikke knuffel voor jullie!

Moosey lieve meid je bent nu toch al afgevallen enz.
    Het komt echt goed!!!

Emme is helemaal niet meer actief zag ik:(
    Wat jammer eigenlijk:(

Leeuw hopelijk zijn de eerste 3 maanden zo voorbij:)
    En idd het belangrijkste jullie hebben een kloppend hartje gezien:)

Hier zit S echt in een sprong pffffff.
    Zo vermoeiend:( overdag wil hij niet slapen.
    'S avonds en 's nachts word hij heel vaak wakker.
    Idd net als het Diede heeeeeel hard beginnen te huilen ( met tranen) als ik hem neerzet.
    Hij wil constant aan mij plakken lijkt het wel.
    "Gelukkig" is M een paar dagen thuis nu met de sneeuw dus hij kan mij wat helpen ( ochtenddienst na vragen dan ;))
    Maar alleen is het niet ideaal voor onze financiën dit weerverlet.

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Het is ook heel romantisch hoor ;) Trouwen in een schattig kerkje en de boerderij is geen bio-industrie-stallen-complex maar een oude terpboerderij uit 1800nogwat met een heleboel ruimte eromheen waar mensen hun tentjes mogen opzetten.. ;)

Hier ook hangerig en plakkerig!

12. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hoi, wel gelezen maar te moe om te reageren, sorry!
    wilde ff vertellen dat we vanochtend met jort bij de ha geweest zijn. die vond m ook behoorlijk benauwd. afgesproken dat we vanmiddag ff zouden bellen hoe het gaat en morgenochtend weer een afspraak zodat ze m ff goed in de gaten kunnen houden.
    denk trouwens dat het van zijn laatste hoektand komt. hopelijk dus snel een tijd van alle tandgerelateerde ziekzijn af!
    goeie kans dat hij er minder goed van slaapt dus ik duik snel mijn bed in. weltrusten en tot later!

13. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    #2113 Marise, 1 feb 2012
    Laatst bewerkt: 1 feb 2012
    @lauwie: goed dat ze jort even in de gaten houden. Hopelijk snel verbetering.
    @Leeuw: Ja ik herken het spannende van al die echo's. Je hoopt toch dat alles weer goed is. Heb het deze keer meer dan bij D.
    Wat irritant dat je schoonzus, zo onwijs met die baby bezig is. Ik had ook een college die zo deed. Verschrikkelijk vind ik dat.
    Wat betreft die reactie van jou kant: je mag er inderdaad wat van zeggen. Ging ook nergens over, naar mijn idee. Maar laten we er over ophouden.

@juju: ja joh de één is snel en de ander niet. NOu en. Ik liep met 11maanden, maar meisjes zijn eenmaal wat sneller en d. begint nu te lopen. Maar zelf gaan zitten doet hij pas sinds een maand. Terwijl sommige kindjes dat al heel snel kunnen. Maakt allemaal geen bal uit.
    En ja een boerderij en friet dat kan ECHT niet hoor :p:p haha
    ik heb je ideetjes zelfs even onthouden, vind het namelijk een erg leuk idee. Hopelijk voor jullie schitterend weer die dag!

Ik heb net bij de Aldi. een matrasje gekocht en 2 moltons en 2 ledikantlakens. Kostten 2.99 per stuk ( niet duur volgens mij) en het matrasje was volgens mij 35 euro. Koudschuim, dat is wat we volgens mij nu ook voor d. hadden maar dan voor 90 euro bij de babydump.Misschien handige tip voor jullie als je nog het één en ander nodig hebt?

14. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @juju: trouwplannen klinken echt heel erg gaaf :D

@lauwie: goed dat ze hem in de gaten houden!!

@marise: had het zien staan ja ;) wij hebben alles al dus heb niets meer bijgehaald maar duur is het inderdaad niet. beetje dezelfde prijs als de wibra.

meiden is er hier iemand die ik mag smsen als ik bevallen ben??
    weet nl niet hoe snel ik weer online zal zijn ;) is straks met 2 kindjes natuurlijk wel opeens erg druk wennen vandaar...

15. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even heel kort, lees wel mee, maar ben erg moe.

@ juju: wat een leuke trouwplannen!!!!! Ga heel hard duimen op mooi weer, al wordt het ongetwijfeld ook een supertrouwerij met iets minder weer. Moest ook wel lachen om de combi camping-frietkar :D

@ naomi: je mag mij smsen als je wil, maar denk dat er hier wel andere dames zijn met wie je al iets langer kletst. ja, druk zal het wel even worden, maar ook wel lekker toch, als humpie er is om even van de buitenwereld afgesloten te zijn? ;)

Ga even lekker bankhangen en bijkomen (hopelijk)

16. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @juudje: leeuw had al een pb gestuurd dus zij houd jullie op de hoogte ;)
    ja het lijkt me heerlijk dat ik me inderdaad even terug kan trekken met de kleine voor een voeding of gewoon even mamatijd hihihi.
    maar wanneer ik alleen ben zal het wel pittig zijn... isabel die nog niet altijd even goed luisterd en dan tijdens een voeding is dat niet handig:p maar we zien wel hoe het gaat lopen!

hier nu ook even lekker bankhangen en laptoppen. vandaag weer veel te veel gedaan!
    4 wasjes, 5e staat aan.... isabel hele dag moeten vermaken, gekookt en ondertussen nog wat dingen opgeruimd/schoongemaakt pfff alles doet pijn nu!

morgen kan ik niet teveel doen:p sochtends weg maar is vooral in de auto zitten en smiddags bij mijn oma op bezoek dus weer zitten.

17. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @juudje: ga jij maar even lekker bankhangen ;) ben ik ook mee bezig! Heerlijk!

@naomi: je had mij ook mogen smsen, maar als ik werk ben ik er slecht bereikbaar, dus dan is het ook niet echt up to date meer. Goed dat leeuw het wil regelen.

Wat je zegt met 2 kleintjes heb ik ook hoor. Lijkt mij geweldig 2 kindjes dicht op elkaar, maar ik denk ook dat ik het verschrikkelijk druk zal krijgen. Ik zal regelmatig de kids straks alleen moeten eten geven/koken, en daarna in bad doen en te bed, omdat vriend onregelmatig werkt. Hetzelfde met uitbed halen enz....9 van de 10 keer doen we dat niet samen. Dat lijken mij wel juist de hectische momenten van de dag.
    Maar goed het zal vast goedkomen, want er zijn ook alleenstaande mama's en papa's waar het goed gaat, dus dan moet het hier ook lukken toch ? :p:p beetje doorzetten denk ik dan maar! Voor je het weet zijn ze 4 en gaan ze al naar school, haha.

En wat betreft dat voeden met een kleintje erbij. Ik denk dat je dan ook misschien iets kunt doen met de ander waardoor hij/zij lekker even bij je komt zitten. Denk aan: boekje lezen, filmpje kijken, puzzeltje maken. Of misschien lukt een fruitje eten en drinken dan ook prima.

Komt vast goed hoor meis.

18. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @marise: fijn dat je het herkent hihi. isabel heeft echt geen concentratievermogen dus dat zal over een paar weken niet anders zijn ;) film kijken lukt tegenwoordig jaja 4 minuten...
    fruit moet ze nog krijgen van mij, alleen propt ze anders alles tegelijk in haar mond en begint te kokhalzen.
    we zullen wel zien hoe we het op gaan lossen hoor ;)
    af en toe heb ik weleens iets van pfff wat doe ik ons aan! terwijl ik er echt zoo blij mee ben, heel stom.

isabel zal snel vooruit gaan dus dat scheelt, ze ontwikkelen lekker snel nu dus voor ik het weet is het makkelijker dan dat het nu zal zijn.

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wil je bv gaan geven Naomi?
    Wel spannend hoor.. het komt zo dichtbij jullie zwangerschappen lijken zó snel te gaan. Ging dat bij mij ook zo snel of zetten julie stiekum de turbo er achter? :) :p

We hebben trouwens teksten voor de trouwringen verzonnen. En mijn trouwondergoed is vandaag binnen gekomen :) (ben alleen vrijdag pas weer thuis om het te passen)

20. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @juju: ja ik wil weer bv gaan geven ;) alleen nu hopelijk wat langer als bij isabel. maar ja even afwachten hoe het nu gaat lopen.
    hihi heb de turbo aangezet:p kan niet wachten namelijk hihih....

fijn dat jullie de tekst weten! en het ondergoed binnen is :)

Deel Deze Pagina