@moosey: jeetje meid wat een klote nieuws gecondoleerd met je schoonvader! heel veel sterkte met dit verlies.... was het onverwachts of zat het er aan te komen? @lauwie: fijn dat het beter gaat met Jort! vervelend he die doorkomende tanden en kiezen. isabel heeft in 2 weken tijd 3 hoektanden en 5 of 6 kiezen erbij gekregen, verklaart een hoop lastig gedragd dus en de vieze luiers @juudje: soms kunnen die luiers ook echt stinken!! hier met de tandjesluiers pfffff ben blij dat ik niet misselijk meer ben in het begin van de zwangerschap kon ik er echt niet tegen en stond ik ook te kokhalzen hihi.
Hij had al longkanker, maar dat was goed te onderdrukken. Maar sinds hij er een paar maanden geleden slokdarmkanker bij heeft gekregen is het snel gegaan. En toch was het nog onverwacht, want hij ging wel langzaam achteruit maar het was de laatste dagen nou ook weer niet zo dat hij niet meer kon. Mijn schoonmoeder en schoonzusje waren een paar uurtjes weggeweest en toen ze thuiskwamen troffen ze hem dood aan in bed. Maar goed, we hebben de afgelopen tijd al wel een soort van afscheid genomen. Bedankt allemaal voor de condoleances!!
@ naomi: hmmmmm, had eigenlijk nog niet aan tandenpoep gedacht, omdat het er nu wel iets anders uitzag. Straks zoons mond toch maar eens aan een inspectie onderwerpen Volgende keer zet ik n knijper op mijn neus, hahaha (werkte met die stinkbussen van moeders-voor-moeders ook altijd goed) @ moosey: jeetje, wat heftig, dat hij net is overleden toen ze weg waren. Héél veel sterkte de komende tijd. Zo, outplacementtraject is nu afgesloten. Nu op eigen houtje verder zoeken naar een baan. En eens kijken evt. voor een opleiding. Iemand hier toevallig die iets financieel/administratiefs doet en die mij evt. kan adviseren over opleidingen? (kan het allicht vragen )
moosey, heel veel sterkte juudje, ik kan je niet helpen, ik werk niet... luxe positie maar soms verveel ik me wel te pletter zoals nu zit er echt doorheen wanneer s die jankperiode nou eens voorbij bij R? ik hoor dr nu kletsen in bed, een half uurtje geslapen, dat red ze nooit tot 7 uur, ze zit ook vaker voor de tv dan ik zou willen, alleen dan is ze rustig, voel me dan wel schuldig maar weet niet wat ik dan moet.. gejammer komt me zo de neus uit!! vanaf aankomende woensdagavond ga ik vrijwilligerswerk doen, overdag kan ook, er is daar opvang waar ze gratis heen kan, maar wil eerst even kijken hoe dat daar gaat voordat ik mijn meisje daarheen breng, toch eng zoiets, breng dr nooit weg, hooguit even een paar uurtjes naar mijn ouders. lijkt me heerlijk wat buitenshuis doen!
Leeuw, anders R een middagje bij je ouders/schoonouders brengen zodat jij even kan bijtanken? (Al vind ik dat zelfs nu lastig). Ga anders eens met R iets doen. Zwemmen, kinderboerderij of iets. Beter dan die stomme tv Hier merk ik dat wanneer Jayden zich verveelt hij ook echt strontvervelend is en kan hem dan ook echt achter het behang plakken. (Scheelt, we hebben geen behang maar toch). Het niet willen slapen, hoeveel slaapt R normaal? Is ze écht niet moe? Is ze misschien toe aan 1 slaapje per dag? Hug. Leuk vrijwilligerswerk. Wat ga je doen?
ze doet al heel lang 1 slaapje, ze ging dan om half 1/1 uur naar bed tot max 3 uur. nu doe ik dr om half 12 kwart voor 12 al naar bed, ze heeft een half uurtje geslapen. om 10 uur leek ze al moe, doe dr morgen dan maar gewoon in bed als het weer zo is. lastig hoor. voor een kinderboerderij heb ik geen puf, laat staan zwemmen ik moet mezelf echt naar dingen toe dwingen. vraag mezelf ook af wat ik mezelf heb aangedaan door af te spreken op woensdagavonden te gaan werken, maar ik weet dat het voor langere termijn wel goed is. klaag klaag. sorry.. soms heb je van die dagen, alhoewel het net is alsof ik de enige ben. vrijwilligerswerk is het innemen en verkopen van 2e hands kinderkleding. vorige week een gesprek gehad en klinkt erg leuk! heb er ook wel zin in, moet alleen ff door de moeheid heen, nog een paar weekjes hopelijk
@ leeuw: vervelend hoor, die vermoeidheid. En dan kost R ook de broodnodige (negatieve) energie.... dat bij elkaar kan me goed voorstellen dat je moe bent. Denk dat het idd ook goed is om iets voor jezelf te doen, iets wat je weer een lading positieve energie geeft. Wat betreft de opvang bij je vrijwilligerswerk: je kan het allicht een keer uitproberen toch? Voordeel is wellicht dat R dan weer wat nieuwe prikkels krijgt en dan thuis zó bekaf is dat ze lekker slaapt. Hier ook een dreinend kind als hij zich verveelt. Maar ontbreekt hier soms ook aan energie om er op uit te trekken. Ik heb het nooit moeilijk gevonden om mijn kind naar de opvang te doen, maar kan me wel iets bij voorstellen dat dat een drempel is. Hoor wel van veel mensen dat de eerste keer het lastigst is en het daarna steeds makkelijker wordt.
Je bent echt niet de enigste hoor! Ook Jayden heeft er dagen tussen zitten. Al valt het laatste paar weken wel weer mee. En juist op die dagen dat hij zo enorm dwars is irriteer ik mij echt kapot aan hem. Erg eigenlijk he? Terwijl ze er ook niks aan kunnen doen. Leuk joh dat vrijwilligerswerk!
@juudje: hihi hier is het altijd bij een dunne broek kiezen @sweet: lekker een tukkie doen!! @leeuw: ik weet hoe je je voelt meid *knuffel* hier kan isabel ook heel vervelend zijn meestal inderdaad verveling zoals sweet zegt maar ik kan het huis niet uit en binnenshuis houd het ook snel op. haar naar boven dragen is al een ramp, op de grond met haar spelen kan ik ook niet meer. over een paar weken voel jij je vast wat beter en heb je misschien wat meer energie om wat met haar te ondernemen. hier is het btw ook snel huilen/aanstellen en driftig worden. tja jammer voor haar dan, dan huilt ze maar ff. maar kan me er soms ook vreselijk om irriteren. vanmiddag hebben we er ruim een uur over gedaan voordat ze in slaap viel!!! ze was heel moe maar wilde gewoon niet. eten wilde ze ook niet ja dan zul je toch met lege buik het bed in moeten als je niets wilt. uiteindelijk in slaap gevallen voor ruim een uur. nu is ze lekker met mn ma mee naar de stad wij ff rust. @moosey: jeetje dat is ook vreselijk, ben je ff weg piept hij er tussen uit. hoor je vaak dat dat zo gebeurt, geeft hun het meeste rust waarschijnlijk. maar het blijft net zo klote
@sweet: wat een wijs mannetje om te zien zeg!! leuke foto zoooo hier last van nesteldrang vanmiddag al boxkleed en knuffels uitgewassen voor de baby. vervolgens heb ik isabel haar speelgoed afgesopt en gestofzuigd en heeft mn man de trapkast opgeruimd, gesorteerd wat voor baby is en wat voor isabel, beneden gestofzuigd en mn man gedweild en net nog de wc een hele grote schoonmaakbeurt gegeven. nu helemaal kapot hihi maar wat ben ik blij dat het gebeurd is
Juudje, ik geloof ook wel dat het goed voor me is, ook al ben ik moe, ik haal er wel positieve energie uit, leer andere mensen kennen, en kan dan vast meer van R genieten (doe ik nu ook wel, maar als ik iets voor mezelf heb is het vast nog meer genieten) de opvang wil ik zeker proberen, klinkt ideaal! wil alleen eerst ff kijken hoe het gaat allemaal en kennismaken. anders breng ik dr toch naar wildvreemden. Sweet, fijn om te horen dat ik niet de enigste ben, gras lijkt bij de buren altijd groener he Ondeugend kereltje zeg haha Naomi, och nesteldrang, flink bezig geweest dus, heerlijk, nou maar ff weer rustig aan doen he. R ligt vanaf 6 uur op bed, ze was opperdepop, nog nooit eerder zo vroeg al naar bed gegaan.
Leeuw ik snap je gevoel wat betreft opvang. Denk als je de leidsters kent en het vertrouwt de boel (al weet je dat tegenwoordig nooit) dat je R er met een gerust hart er heen brengt. Het is wel je allesje, niet zomaar iets dus. Ze ligt er wel lekker op tijd in. Spookt ze 's nachts of valt dat dan wel weer mee? Jeetje Naomi! Als je tijd over hebt, hier nog de strijk die gedaan moet worden, en de badkamer rest heb ik alvast voor je gedaan Jayden ligt ook te pitten. M heeft verhaaltje voorgelezen en jemig wat kan Jayden kletsen. Zegt ook bijna overal "ja" op. Ja is favoriet nu. Als hij bij mijn schoonouders is geweest is het "mmmmmmmma" en "mmmmmmmpa" (opa en oma?). Ik duik lekker onder een dekentje en zo Teenmom kijken. Vet koud hier. Verwarming staat al op 20,5. M verklaart mij inmiddels voor gek.
@sweet: ik zit maar hele dagen thuis he het is wel allemaal aangepast werk aan mij hoor want lang staan en bukken enz. gaat gewoon weg niet. dus alles wat buiten bereik ligt moet mn man pakken of schoonmaken de badkamer heeft mijn moeder van de week dus gedaan dat kan ik niet meer en strijken doe ik nooit dus kan ik beter niet doen hihih. hier staat de verwarming op 20 heerlijk!! hier veel last van maagzuur blegh wordt er niet goed van.
Sweet, snachts slaapt ze wel goed, ff afkloppen haha. dat koud hebben herken ik, heb soms de verwarming ook hoog, en vriend maar klagen dat het hier zo warm is hihi. Naomi, misschien helpt een suikerklontje. hielp mij wel altijd. vrijwilligerswerk, je moet niet denken aan een kringloopwinkel zo is het niet, het is in een buurthuis, met allemaal gezellige mama's. kleding ziet er nieuw uit, stond er verbaasd naar te kijken!
Sweet wat word hij groot! Lekker ventje hoor Meiden mag ik effe zeuren? Ik ging vandaag solliciteren bij de thuiszorg( poetsen enz) niet dat ik het mijn droombaan is maar oke. En wat voor vraag kreeg ik daar: Oh heb je ervaring want het is zwaar werk hoor. En , dan moet ik ff overleggen met mijn bazin. jeetje zelfs daar kom je nog niet eens aan de bak!
Leeuw, ik vond zwanger zijn met een kleintje ook pittig hoor! Vooral de eerste periode toen ik zo moe was en aan het eind toen mijn buik zwaar werd. En ik kan ook beter tegen gejammer als het niet de hele dag is! Ow, dat klinkt niet heel enthousiast, zeg. Wat is werk zoeken toch vervelend he? Het geleur met jezelf en de afwijzingen steeds. Bah! Naomi, zo die gaat ook hard met tanden en kiezen? Hoeveel moet ze er nog? Jort kreeg ook zoveel tegelijk. Jort heeft helemaal rode wangen van de kou. Het wordt steeds erger. Echt helemaal schraal. Iemand die het herkent of tips heeft? Heb er nu bepanthen op gesmeerd en dacht ervoortaan maar vaseline op te smeren voor we naar buiten gaan. Na mijn harde werken wachtdienst overgedragen en afgesproken morgen ochtend lekker thuis te blijven. Nu maar een beetje bij proberen te slapen want vannacht was laat omdat jort niet kon slapen van de kou. Ligt nu met extra shirt onder pyama, 3 (!!) slaapzakken onder een dekentje in bed. Mijn kleine koukleumpje
OW ja je mag zeuren hoor. Jeetje moet je daar ook al ervaring voor hebben?? Het is zwaar werk, hmm, zwaarder dan je eigen huishouden? Dat geloof ik niet. Heb 1 jaar fulltime een grote supermarkt in mijn eentje schoongemaakt. Ik was heel druk en mijn collega's smeten dingen van zich af onder het mom van "sweet ruimt het op". Zelfs dat vond ik niet zwaar. Lauwie vaseline werkt wat beter maar ik vind het rot spul. Ik gebruik bodycreme voor hem (olie ben ik niet weg van). Moet wel meerdere malen per dag goed insmeren maar werkt wel. Zo even potje piesen, kijken of tweede streep al donkerder is dan zondag.