Januari 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tese, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

*slik* het test streepje is lichter dan zondag:( ga er maar vanuit dat het een vmk wordt:( Nog geen ongi verschijnselen.

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hoop dat ukkie blijft plakken Sweet!

OW dat is wel zuur hoor. Heb je nog wat gehoord?

Lauwie ik smeer de weer en wind balsem van Weleda, die is smeerbaarder dan vaseline (en stinkt niet zo). Hier geen schraal koppie.

Leeuw ik heb een kringloopketen als klant en die winkels zien er écht supergoed uit, incl de spullen en kleding die ze verkopen. Tweedehands is niet perse troep blijkt maar weer!

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sweet heb je een foto ervan?
    Ik hoop dat het gewoon goed zit!!!!

4. sweetchocolate

Foto kan ik op vage reden niet uploaden. kan geen bestand kiezen meer. straks weer proberen dus maar.

5. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @lauwie: geen idee hoeveel ze nog moet... nog 1 gewoon tandje in ieder geval en wat kiezen maar ik kan niet kijken want dat wordt ik keihard gebeten hihi.
    wat ik bij isabel vorig jaar smeerde ivm schrale wangen was een gezichtscreme met dode zee zout extract ofzo iets, komt van de tuinen af. werkt echt super!

@OW: jeetje meid, onverstelbaar he dat ze zelfs daar moeilijk kunnen doen :( en als je ziet wat voor personeel er vaak rond loopt.... dan snap je niet waarom jij afgewezen wordt!

@sweet: HCG schommelt he dus het hoeft niets te betekenen hoor.

hier vanmiddag weer mini meeting :D gezellig!!!
    hopelijk is isabel een beetje te genieten hihi..

6. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ naomi: lekker bezig geweest in huis! Heerlijk die nesteldrang, heb nog nooit van mn leven me zó voldaan gevoeld van schoonmaakwerk als die periode ;) Heerlijk dus dat het gedaan is allemaal!
    Maagzuur, blegh! Sterkte ermee. (dat is het enige kwaaltje waar ik echt enorm last van heb gehad)
    Veel plezier weer met de mini-meeting! :)

@ sweet: wat een wijs mannetje is J al! Leuke foto, lekker bekkie. Hahaha, grappig hè, als J de hele tijd jajajaja zegt. Klinkt zo wijs.
    Balen van je zw.test. Hoop dat beebje toch gewoon lekker blijft plakken bij je. Wat naomi ook zegt: HCG kan schommelen.

@ leeuw: zo,R lag er vroeg in. Wel lekker, lange avond voor jezelf. Was ze vanochtend niet al heel vroeg wakker? Of slaapt ze dan ook gewoon tot de normale tijd?

@ OW: balen, balen, balen van dat solliciteren! hier ook gesolliciteerd bij de thuiszorg en ik heb zelfs helemaal niks van ze vernomen..... Vooral het elke keer afgewezen worden is zwaar ja, vooral als je zo graag wilt. Hoop dat er toch snel een leuke baan op je pad komt.

@ lauwie: hihihi, dat is inderdaad een koukleum! Hier smeer ik sinds kort met een gezichtscrème van Eucerin bij zoon, 's ochtends en 's avonds en de droge huid is weg (gebruikte eerst 'Zwitsal op het wangetje' maar daar kon zoon niet tegen)

ZO, liep hier vanochtend om 9u buiten, wat een kou! Zo heb ik het afgelopen dagne nog niet meegemaakt. Net 3 shirtjes maat 86 via MP gekocht, altijd handig bij mensen in de buurt.
    Vandaag eens proberen 2 sollicitatiebrieven te schrijven.
    Fijne dag allemaal!

7. sweetchocolate

Het is dus hoopvol.

Net clearblue test gedaan. Zwanger! 2-3 stond er. Dus zal goed zijn. probeer zo de foto's te posten. Test gedaan nadat ik 4 uur niks heb hedronken. Er is hoop. Maar ben daarintegen erg onzeker.

8. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    logisch dat je onzeker bent sweet! was hier hetzelfde hoor, was zelfs nog onzekerder en zenuwachtiger overal voor dan bij isabel.

probeer er maar gewoon lekker van te genieten en niet meer testen hoor, maakt je alleen maar onzeker!

9. sweetchocolate

Gelukkig, ben dus niet de enigste die zo onzeker is erover. Raar eigenlijk he?

Even spammen... (Ik ben er inmiddels achter waarom ik geen foto's meer kan uploaden vanaf harde schijf, foto's zijn gewoon veels te groot, tja, dat heb je he, als je met de instellingen loopt te klooien zoals ik:p)

Foto met één test is dé beruchte test waardoor ik knetter onzeker werd. De test met twee testen euhm, tja, de clearblue test staat erbij.

Ik ga nu niet meer testen. De testen van de apotheek, waar ik Jayden's zwangerschap mee heb gespot, zijn FLUT testen!:p Dus dit was echt de laatste zwangerschapstest die ik heb gedaan in mijn leven (of er moet weer zo'n snel zwemmertje tussen zitten)

Pfieuw, dat lucht op zeg.

Juudje, inderdaad, lang leve Marktplaats! Hier heel veel dingen juist verkocht via Marktplaats.

10. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Testen zien er goed uit sweet. En natuurlijk is het spannend, garanties bestaan immers niet. Maar hou vertrouwen, het komt vast goed :D

Als ik die testen zie en jullie allemaal hoor, kriebelt het hier ook wel ;) Maar voorlopig nog maar even mijn verstand blijven gebruiken hier ;)

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha hier juist helemaal niet. Moet er even niet aan denken ;)

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

sweet das gewoon raak, nu niet meer testen hoor maakt alleen maar onzeker..

hier rust in huis. colin is omgevallen op de bank en shannon ligt in bed. met mij gaat het redelijk, de gezelligheid die een dorp mnet zich mee brengt met dit schaats/slee weer doet me goed. shannon kan alleen bar slecht tegen de kou, dus die gaat nu alleen nog maar in de kinderwagen onder de bunker. Smeer haar wangen(gezicht) ook 3 a 4 x per dag in met louis widmer, remederm voor extra droge huid/olie 1 e trekt in en 2 e legt laag erop. het word nu beter , ze heeft altijd al droge rode wangen maar de laatste dagen is het dweilen met de kraan.

We gaan trouwens 20 feb. met haar naar het AMC, dan gaan ze weer testen voor haar dragsterschap hemofilie, ze is draagster dat is 100 % zeker aangezien mijn man het heeft en het op de x chromosoom zit, maar nu moeten?willen we weten hoeveel stollingsfactor ze heeft. Ze heeft nl. nu al 3 bloedingkjes gehad (inwendig) 1 x na vaccinatie op been, 1 x op haar oog en nu net 1 op haar oor en dat gaat allemaal net even te makkelijk. Dus we vermoeden wel een afwijkende waarde. nu hoeft het niet dat we dan er ook wat me moeten pas bij een lage stollingsfactor kan het zijn dat ze factor 8 (VIII) ingespoten moet krijgen als ze erg valt of een beste blauwe plek heeft, als ze het heel erg heeft (dus ook hemofilie zelf) dan moet ze als ze naar school gaat uit voorzorg gaan (laten) spuiten 3 x in de week. dat doet mijn man ook , dus is voor ons de normaalste zaak van de wereld. uitslag van dat onderzoek duurt min. 2 weken dus dan weten we het niet gelijk.

herrinerd mij er wel aan dat ik het wel eens moet zeggen tegen colins juffen. haha als hij vertelt , mijn pap heeft vanochtend in zijn arm gespoten.. denk ik toch dat ze wel raar opkijken haha.
    open

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

shannon met haar oog bloedingkje van 5 dec. zodat jullei een idee hebben en geen gruwel idee krijgen. het vult zich met bloed, word dik dusen word heel snel blauw en blijft een aantal dagen zitten of zakt naar beneden. ;)

ze had hier dus iets tegen die rode plek aangehad, met een half uur was haar oogje blauw, je ziet het al op de rand van haar ooglid. gelukkig herstellen ze nog wel redelijk snel als ze zo klein zijn.

Zo heeft mijn man ooit een bult op zijn hoofd gehad en 3 dagen laten waren allebei zijn ogen donkerpaars van de gezakte bloeding :D:D. loop je dan met je zoon van toen 4 a 5 jaar..;)

14. sweetchocolate

Woooowww Mimi, dat klinkt even heftig. Zat eerst te denken, wat is dat?:( Nu snap ik het een beetje. Is het ook zo ongeveer als Martin zich maar een klein beetje stoot hij gewoon een bloeduitstorting ervan krijgt? En dat kan dus gaan uitzakken? Wel appart eigenlijk, stoot zijn hoofd, krijgt 2 paarse ogen.

Inderdaad, hier komt geen test meer in huis. Het zal nu wel echt goed zitten.

Net VK proberen te bellen, maar zelfs ambtenaren werken meer. Je kon ze maar van 10 tot 14:00 uur bereiken. Dus maar via Internet gevraagd of ze mij terug kunnen bellen. Leuk, leuk, mijn VK die Jayden op de wereld heeft geholpen werkt er nog steeds! En een verloskundige van zwangerschapspagina werkt ook bij deze verlospraktijk.

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    doe je ook mee met moeders voor moeders eigenlijk?

Mimi dat klinkt heftig zeg. Zag er vast heel bijzonder uit haha :D

16. sweetchocolate

Weet ik nog niet, nog niet echt over nagedacht. Bij Jayden niet mee gedaan, omdat ik niet wist van het bestaan. Plus ik was kots misselijk bij hem, tot spugend toe iedere dag meerdere malen op een dag, en was dus achteraf wel heel blij dat ik niet mee deed. Andere kant, je helpt andere vrouwen er wel heel erg mee. Maar ik zie het zelf ook niet echt zitten als ik al kotsend die fles onder me moet houden om een ander te helpen. Al vind ik het enigsinds wel egoistisch als ik niet zou mee doen. Beetje heel dubbel dus. Ben er om heel eerlijk te zijn niet over uit, gezien de ervaring met zwangerschap Jayden. Scheelt, kan me nog aanmelden tot 11 weken.

Heb jij wel meegedaan? Wie heeft er mee gedaan en wat zijn jullie ervaringen ermee? Is het niet extra lastig als je al misselijk bent?

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#2257 mimi83, 7 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 feb 2012
    qua heftig .. tja wij weten niet beter en heel erg veel last ervan in het dagelijks leven hebben we ook niet. martin vind het vervelendst ervan dat hij 3 dagen in de week 5 min. eerder zijn bed uit moet om te injecteren.

martin krijgt als hij zacht stoot niet altijd reactie, het is net als dat je de ene keer door je enkel kan gaan en dan gaat het goed en de andere keer doet het echt zeer, het ligt er net aan of er een bloedvat geraakt word. Als hij een blauwe plek krijgt is hij of heel donker of heel groot en vaak zit er dan dus ook een donker harde bult in dat is de bloeding.

dat zakken kan bij ons ook hoor, zeker boven je ogen alleen dan zie je een beetje blauw rond je neus en heb je niet 2 paarse ogen haha.

hier de wikipedia over hemofilie, voor wie geintreseerd is. martin heeft de ernstige vorm hemofilie , minder dan 1 % stolling van zichzelf.

Hemofilie - Wikipedia

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja ik heb meegedaan. Je plast in een kan en dat giet je in de flessen. Deed altijd grote ademteug en dan adem inhouden als ik de dop open draaide. Dat moet je ook niet in een klein wchokje doen trouwens ;) Vond het een kleine moeite voor een goed doel :)

19. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ juju: jullie hebben dan ook nog een héél ander leuk vooruitzicht over een paar maanden :D

@ mimi: spannende tijden dus, want is ze alleen draagster of heeft ze het ook daadwerkelijk? Begin/half maart weten jullie dus meer? Het 'scheelt' inderdaad dat jullie intussen vanwege M niet beter weten, maar toch heb je natuurlijk liever dat je kind het niet heeft.
    Hahahaha, Colin's juffen inlichten is nog niet eens zo'n gek idee, voordat ze denken dat zn vader een junk is ;)
    Hopelijk voor jou houdt dit weer dan nog even aan. En de lente komt ook steeds dichterbij :)

@ sweet: hier mee gedaan met MVM. Ja, de bussen stinken. Maar je plast in een maatbeker en die giet je over in zo'n bus. De tijd dat je zo'n lucht ruikt, is dus maar kort. En hier werkte een knijper op mijn neus héél goed (niet charmant, wel effectief :D )
    Je kan idd tot 11 weken opgeven, maar hoe eerder/langer je meedoet, des te beter.
    Ik zou het dus zó weer doen, vond het een hele kleine moeite en gun iedereen het om zwanger te mogen worden.
    Maar de keus is uiteraard aan jouzelf.

Zoon trekt zich sinds gisteren ook op tot staan (dacht dat het toen eenmalig was). Net naast me op de bank trektie zich weer op en hoppa, op zn voetjes.
    Nu even puinruimen hier. Zoon ligt even op bed, maar de kamer ligt bezaaid met ballenbakballen :D

20. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoorde trouwens later dat de lucht van die bussen van MVM ook duidelijk minder wordt als je ze een nacht open laat staan (als ze nog leeg zijn dus) in de schuur.

Deel Deze Pagina