Ja suf van die dubbele foto Leuk zitje he, het is echt heel simpel ook als je niet zo handig bent (ik ben het ook niet ) Klinkt als een pittige vakantie inderdaad Juudje! Als de muurschildering er van de zomer op zit post ik een fotootje (mits het gelukt is natuurlijk ) Woon je in de buurt? (Ik wel )
@juju: jij hebt nu toch al heel lang volledig gevoed?? het was gisteravond inderdaad clusteren, ze heeft geslapen van half 12 tot half 6!! nieuw record hihi. was het niet voor niets giteravond goed voor de productie is het zeker, stond vannacht echt op knallen! @ marise: ja ik was ook een stuk zekerder nu, dat scheelt echt wel. in het zkh houden ze ook aantal voedingen bij en helpen ze met kindje uit het bedje halen en aanleggen, maar had daar weinig zin in kon dat prima zelf. dus ik belde pas als we klaar waren ze hebben vaak raar staan kijken dat ik dat allemaal al zelf deed hihi.
Heerlijk Naomi! Ja clusteren dat gaat vanzelf over, gewoon extra knuffelmomenten Ik heb 9 maanden volledig gevoed en daarna gecombineerd met kv en nu (va 13 maanden) volle melk. Maar bij een volgende wil ik eigenlijk een jaar 3 voedingen geven (en 1x yoghurt) zodat ik geen kv hoef te kopen. Tja iedere gek zijn gebrek he
Naomi, van harte gefeliciteerd met jullie tweede dochter. Mooie namen! Ik zie net de foto, wat een prachtig stelletje en wat heeft Isabel mooie haartjes! Juju, wij moesten 1,5 uur rijden voor Burgers Zoo (komen uit zuidoost-Friesland, naast Appelscha wat veel mensen kennen). Ik heb ook drie maanden volledig borstvoeding gegeven, daarna vond ik én de combinatie met het werk lastig (geen kolfruimte, werk op een school en het voorraadhok was niet ideaal) en ik ging er lichamelijk bijna aan onderdoor (at een hele hoop, maar heb niet zoveel bij te zetten helaas). Wil én proberen langer bij de volgende en wil een elektrische kolf aanschaffen, zodat ik de vriezer goed kan vullen! Omdat ik dus niet geheel vrijwillig gestopt ben, heb ik nog soms zo'n terugkomend gevoel dat ik de 'kleine man' nog steeds wel eens aan zou willen leggen, maar ja, dat kan helaas niet meer!
Mijn schoonmoeder was geopereerd en kon dus vanmorgen niet oppassen. Mijn vader kon inspringen en nam tekenpapier en kleurpotloden mee. Dit werd wel gewaardeerd! http://www.mijnalbum.nl/Foto-GRLSUSRB.jpg http://www.mijnalbum.nl/Foto-FN8KBUG8.jpg http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZEFAUTBX.jpg http://www.mijnalbum.nl/Foto-E83USCKA.jpg http://www.mijnalbum.nl/Foto-7IXKUGGD.jpg
Ahh leuke foto's! HUmpie ik vond kolven niet ideaal hoor.. werk 4 dagen op allerlei locaties en heb op de vreemdste plekken gekolft. Wilde het in eerste instantie niet eens proberen maar ben er toch voor gegaan, maar mijn melk heeft in de vreemdste koelkasten gestaan kan ik je vertellen haha.. Ik voed nog steeds 's ochtends en het is een heerlijk moment, enige moment dat zoonlief wakker is maar wel rustig haha Oh en Naomi na 9 maanden gaat het zo vanzelf, dan is stoppen meer gedoe dan gewoon lekker doorgaan (grapje hoor )
@juju: ik vind dat jij het hardstikke netjes hebt gedaan hoor met die bv. Je geeft nu nog steeds. Kan me voorstellen dat je misschien bij een volgende wil proberen de kv helemaal weg te laten. @naomi: super lieve foto. Inderdaad dat getuttel van het ziekenhuispersoneel hoeft dan niet meer. lekker zelf regelen. @humpie jij zat toen in dezelfde situatie als ik. Bij ons werd er verbouwd en ik zat ook echt in een toile't/doucheruimte te kolven. Verschrikkelijk en mijn collega die een maand eerder was bevallen moest in dezelfde pauzes ook kolven. Dus we moesten giga haasten. Nu heb je wel kolfrechten en extra tijd, maar ik vond dat met deze baan ook niet gaan. Dus ik had eigenlijk geen pauzes, maar alleen maar kolven en werken. Had het er wel voor over, maar fijn is anders. Heb wel een handkolf en ik weet niet of dat wat langer duurt, maar ik had meestal 200 cc ofzo in 15 /20 minuten. Vind het zonde om een dure electrische kolf te kopen voor die maandjes bv.
Wauw dan kon jij goed kolven Marise!!! HIer ging kolven ook altijd goed (wel dubbelzijdig) en had een flinke vriezervoorraad, dat haalde de druk er ook wel wat af. Ik denk dat ik 18 maanden een mooie tijd vind om helemaal te stoppen maar hij geniet er nog zo lekker van en ze zijn al héél snel 18 maanden oud.. (nog maar 2 maandjes..)
Ik had een enkelzijdige handkolf en dat gaat toch niet erg snel. Eén keer kolven, ongeveer één flesje. Geloof dat je tegenwoordig ook elektrische kolven kunt huren, daar wil ik me t.z.t. toch wel in verdiepen. Op deze manier blijft je productie actief en kun je gewoon tot 1 voeding op een dag behouden. Ik vind het echt leuk dat je nu met bijna 18 maanden nog kunt aanleggen, Juju. En dat ie er nog van geniet. Lijkt me zo'n mooi moment ook als ze ouder worden en zich er bewuster van zijn. (Persoonlijk vind ik 2 jaar de max., denk ik nu.)
Ja ik vind 2 jaar ook de max hoor. Denk ik.. Ja hij geniet zo, oogjes dicht, tegen me aankrullen. Ik krijg het noet over mijn hart om te stoppen. Denk ik..
Hallo hallo.. Hier de verloren mama ook weer. hihi. Er is in de tussentijd een hoop gebeurd. 1. ik heb 11 mei mijn eerste schooldag van de opleiding mbo financieel administratief medewerker in leeuwarden 1 dag in de week en na een aantal weken ga ik daarnaast stage lopen.Intake gehad 1,5 week geleden en in die tijd alles geregeld. 2. de kinderen zijn ingeschreven voor het kdv, vrijdag eerste wendag vanaf 11.15. Dus ook kinderopvangtoeslag, uwv aanvragen dat het werkgevrsdeel te betalen.. hoop papier werk. de andere dagen gaan ze 1 dag naar mijn moeder en 1 dag papa dag( die werkt 4 x 9) 3. ik kan mijn huishouden (voor het grootste deel) zelf! in delen en niet alles in 2 dagen , maar dat mag de pret niet drukken. incl. stofzuigen en dweilen (dit heb ik nooit gekund) kan zo genieten van een schoon huis. dus druk druk druk. zit nu in mijn achtertuin met 2 spelende kids om me heen, waait wel maar zonnetje doet zijn best. Meiden wat gaan jullie zwangerschappen hard! marise alweer 30 weken, tjee. Nog even en je kan de donkey in zijn volle glorie gebruiken haha,. humpie: welkom terug. naomi: wat dubbel van die bruiloft. met shannon gaat het hier prioma, van de week eindelijk haar 14 mnd afspraak gedaan bij consultatiebureau.. ze was wat sneller als gemiddeld.. ze hoort schijnbaar met 16 maanden geen: kijk is, ik ook, mij!!!!!! , nee, ja die!, nee daar , papa, mama, poes, wof, hebbe, titte (zitten)te kunnen zeggen en daarbij te kunnen rennen. haha.. arts keek erg raar dat ze letterlijk de spreekkamer in rende.. hihi lijntje gewicht buigt wel wat af naar beneden9zit dichter bij -1 lijn als lengte en hoofdoptrek die bijna op 0 lijn zitten. maar ze is gezond, eet als een dijker dus blijkbaar hoort het bij haar. Ze is nu (16 mnd) 9980 gram en 79 c
hihi dat kolven dat geeft maar aan dat het bij mij echt niet wou ik had een half uur nodig (beide borsten) en mijn maximale score in dat half uur 60 cc! veel he! colin kreeg met 4 dagen bijvoeding en met 2 weken ben ik gestopt, kreeg er namelijk gratis een autoimmum huidziekte bij op mijn rechterborst.. Shannon heb ik dus ook niet geprobeert omdat de ziekte zich zou verscpreiden en ik geen vertrouwen had in mijn productie..
Mimi wat fijn dat het goed met je gaat en als je zo van stofzuigen en dweilen geniet weet ik nog wel een adresje
hihi ja dat zal wel. ik geniet er vooral van dat ik het kan , dat ik niet perse alles hoef te laten liggen als het zanderig is gewoden of het gewoon nodig is. maar fijn voelt het nog steeds niet hoor haha ik kan het maar lekker is anders haha. maareh er zijn van die mensen he,, die heten intrieurverzorgers die doen dat met liefde haha.. oke die verwachten wel wat betaling maar dan hoef je het niet zelf te doen.. hihi
dat geloof ik wel ja Heerlijk weer!! de was hangt buiten. zo R maar weer op bed en dan even buiten zitten Ze was vanmorgen pas om 10 uur wakker! heb haar maar laten slapen ze zal het wel nodig gehad hebben, en nu is ze alweer moe,hoest ook veel. er is wat met haar maar wat?