Januari 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tese, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Juju, hoe was de honeymoon? Wat hebben jullie allemaal gedaan. Hoe was het zo lang zonder druif. Hoe gaat je zwangerschap?

Leeuw, balen van je kies! Je mag wel verdoving hoor!

Marise, wat heerlijk dat het zo goed gaat!

Moosey, succes met verhuizen! Gaat je zwangerschap goed?

Ik vond de 2e niet makkelijker. Integendeel! Ik vond mijn draai vinden met 2 moeilijker dan met 1. Ik voelde me bij de eerste niet zo onzeker en het helpt ook niet dat we bij de 2e beiden van 1,5 week tot 3,5 week in het zh gelegen hebben en allebei niet fit waren daarna.

2. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ leeuw: en, hoe was je bloeddruk vorige week? En moest je idd zo'n rhesusspuit? Gaat het allemaal goed met de zwangerschap? Nog héél even en jullie krijgen de sleutel :D Succes met klussen en verhuizen!
    Balen van je gebit trouwens! hopelijk kan de tandarts het snel (en zonder al te veel pijn) verhelpen. Good luck!

@ lauwie: hahaha, ook een eigenwijs kind wat betreft eten (tja, wie niet eigenlijk op deze leeftijd ;) ). Rood, geel en paars willen dus wel? Hier pertinent elke GROENte niet ;) dus ook als ze een andere kleur hebben.
    Hoor meer vriendinnen die een 2e pittiger vonden dan een 1e kindje. Hier staat een 2e dan ook nog even op een laag pitje. Vind je het nu nog steeds pittig, 2 kids? Of heb je nu wel je draai gevonden? (ben wat dat betreft ook wel benieuwd naar Naomi's ervaring)

@ marise: fijn dat je zo'n goede bevalling hebt gehad!! Enne, gewoon hier komen kletsen als je er puf voor hebt hoor. Je hebt idd wel wat anders te doen nu. Fijn dat de borstvoeding zo goed loopt!!!

@ juju: vertel, vertel, hoe was jullie honeymoon??? Ging het ook goed, zo zonder druif? En hoe gaat het met de zwangerschap?
    Leuk, ballorig! Is er ook echt weer voor, hahaha. Enne, zwemmen altijd feest. Hier donderdag weer eens doen, kijken of zoon daar ook van de glijbaan af wil.

@ moosey: verhuizen en zwanger-zijn (en een peuter rond hebben lopen) is ook wel veel ja. Succes met alles en als er weer wat meer rust is, horen we uiteraard graag van je!! (en af en toe gewoon even laten weten hoe het met je is, vind ik ook wel fijn hoor ;) )

Hier druk met werken, de kamer verbouwen (box is er eindelijk uit en speelgoedkast er terug in), een dreumes die toch steeds meer peutertrekjes krijgt (maar dat zullen jullie ongetwijfeld herkennen ;) ) en met een beetje een ritme vinden weer met alles.

Zoon kletst de oren van mijn hoofd en momenteel hoor ik elke dag wel een nieuw woord. 'Papegaaien' is nu ook favoriet, hij probeert echt alles na te zeggen.
    Sapcentrifuge nog steeds een succes. Standaard als ik eten ga koken, maak ik eerst een sapje voor zoon (nu nog vaak wortel-appel) en dat gaat er achter elkaar in. Maar gekookte wortel? Echt niet dus, hahaha. Ga dus nog even verder experimenteren, krijgt zoon tenminste nog wat verse vitamientjes binnen :p

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ahh wat is het heerlijk weer! Geen Ballorig nu hoor :D Kleine vent loopt in zijn nakie in de tuin, bakkies water erbij, zandbak open.. helemaal goed. HIj eet de hele dag aardbeien dus is helemaal rood haha. Veel beter dit weer :D

Huwelijksreis was geweldig! Twee lange weken zonder kind is héél erg lang maar we hebben goed genoten. Het was ook wel weer bijzonder om samen te zijn na z'on lange tijd. We hebben walvissen en dolfijnen gezien, dat was erg bijzonder. Was gewoon een sper vakantie, lijkt alweer zo lang geleden alles: bruiloft enzo.
    Zwangerschap gaat ook goed, morgen hebben we de nekplooimeting (afgelopen maandag bloed afgenomen) dus ben benieuwd. Ik vond het woensdag toch weer erg bijzonder om te zien, zo'n frummel in-de-buik.

En hoe gaat het hier? Meiden wat laten jullie weinig van jullie horen, jullie zitten toch niet in de zon tegenieten ofzo?! :D:D:D

Fijn dat die groentesapjes werken :D HIer momenteel een zuivelstaking.. wat moet ik daar nu weer mee ;)

4. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    juju, lijkt me idd lang 2 weken zonder je kleintje, ook wel even lekker, je kan je niet voorstellen dat je leven 2 jaar geleden zo was.., mooi dat jullie een goede vakantie hebben gehad :D
    spannend morgen de nekplooimeting

juudje, de rhesusspuit was niet nodig dit keer. bloeddruk was weer iets gezakt.

Ik had de assistent van de gyn nog even gebeld en zij zei dat je gewoon een verdoving mocht. wat was ik blij haha.
    de kinderwagen is vorige week binnen gekomen (phil and teds) ik had om een grotere cocoon gevraagd en nu zat de kleine er ook bij in, de verzorgingstas waren ze vergeten, na er achteraan gebeld te hebben was die er de volgende dag al.

R heeft vorige week de waterpokken gekregen, arme ziel het ziet er niet uit.. ze lijkt er niet super veel last van te hebben en de pokken zijn al aan het indrogen. was van plan om naar ballorig te gaan maar leek ons nu niet zo'n goed plan en zwemmen is het ook niet geworden, badpak past niet meer.

Vrijdag naar de notaris om te tekenen. het huis begint al aardig kaal te worden en overal staan dozen. plissé gordijnen besteld en morgen gordijnen voor de slaapkamers bestellen.
    toch wel een beetje eng, je geeft je oude vertrouwde stekkie op.

Dinsdag weer voor controle en een groeiecho, blijft spannend, met R lag ik nu in het ziekenhuis. Ik voel het kindje goed en heb al indalingspijn:O voel me zelf ook goed. echt genieten.
    nog maar 8 weekjes. gaat erg snel

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ah Leeuw wat een heerlijk positief bericht :D

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    de uitslag van de combinatietest was helemaal goed.
    Kersje is nu 72.1 mm van kruin-tot romp. Koppie was ietsje kleiner dan gemiddeld (geloof 2 dagen), grappig want bij Druif lief die juist voor haha. En de nekplooi 1,3 mm, stuk dunner dan bij Druif destijds (gaat toch vergelijken he).
    Verder hersentjes gezien, hartje, lever, darmpje, maagje (vol), blaasje, handjes (vingertjes geteld) en voetjes.
    Kans op down: 1:13801, kans op trisomie 18: 1: 41305 kans op trisomie 13: 1:79272.
    Zag er allemaal gewoon heel goed uit!
    Echo's staan in mijn album. Daar zet ik trouwens ook mijn buikfoto's in, voor het dat leuk vindt ;) Wel eerst even vriendjes worden!

7. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    heet deze nu kersje! geweldig:)

mooi dat alles goed was, kzal je ff toevoegen, kan iknaar je fotos spieken.

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha ja ik vond dat wel passen bij Druif ;) En we hebben hem/haar (gevoel zegt haar) voor het eerst gezien in de kersentijd vandaar ;)

9. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hihihi, kersje. Vind m wel weer leuk gevonden!
    Fijn dat de combitest zo goed was Juju! Geruststelling :) Heerlijke verhalen ook. Zo fijn dat de honeymoon zo leuk was! En ja, hier ook een naakt rondlopend jongetje (nu dan nog niet, gister wel ;) ) Nee, hier genieten we helemáál niet van dit weer ;) zit hele dagen achter de compu :p

@ leeuw: heerlijk bericht! Jeetje, 8 weekjes nog maar, gaat idd hard! En bijna de sleutel, joepie!

Vandaag werken en rest van de week heerlijk met mijn kont in de zon (met factor 50 op de huid omdat ik anders onwijs rood wordt :D ) Ben al aan het bedenken waar ik met mannetje lekker heen kan. Is een meertje met strandje hier in de buurt. Die zijn alleen slim geweest: verkopen geen losse toegangskaartjes meer, alleen nog abo's. Hmmmm, weet niet of ik dat er voor over ga hebben. Maar lekker met kind in het zand is ook wel lekker :) Eerst maar eens een dagje mensen van drank voorzien ;)

Fijne dag allemaal!!!!

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik twijfel altijd zo wanneer ik moet gaan. Druif slaapt van half 12 tot ergens tussen half 3 en 4. Voor half 12 is het nog niet echt meertjes weer (hier een groot zwembad met ligweides), en erna is weer zo laat (en kort). Hoe laat gaan jullie?

11. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    juudje, zit je al met je kont in de zon:D

juju, ik doe smorgens uitstapjes, ze slaapt van 1-3, nouja slaapt..is dan in bed aan het spelen en valt pas rond een uur of half 3 in slaap, maak dr dan wakkr om half 4. zo gaat het al weken
    er is smiddags te weinig tijd om dan nog wat te doen, voordat je het weet moet je alweer eten maken.

allemaal genoten van de HITTE?! zolang je niks doet is het prima, maar o wee als je bedenkt iets te gaan doen, het zweet gutst je langs je bilnaad.

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Lang leve badjes ;) Kun je haar dan niet later in bed doen? Ik vind het wakker maken altijd zo sneu :)

13. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ juju: hier gaat zoon rond half 1 naar bed, kan het soms ook nog wel tot iets later rekken. Afgelopen maandag bij een vriendin+kids geweest, toen lag zoon pas om half 3 in bed (en hij hield het ook best goed vol). Weet ik wel dat hij de volgende dag wat eerder 's ochtends zijn bed in gaat. Maar als ik ergens heen ga, dan is het dus 's ochtends. Hier is een strandje op 20 minuten fietsen. Ga morgen rond 9u weg, ben ik daar van half 10 - hooguit half 12 denk ik. 12u thuis, kan zoon broodje eten en dan op tijd zijn bed in.

Nu druk geweest met boodschappen en kadootjes, dus straks na zijn slaapje zetten we lekker een badje op in de tuin. Zandbak open. Kind in zn blote kont. Ik zeg: dat komt wel goed vandaag :D

@ leeuw: eigenlijk had ik het verkeerd omschreven: met mijn kont in de schaduw, hahaha :p
    En ja, je moet je gewoon niet te druk maken nu. ik doe momenteel ook echt niet meer dan nodig is. Als je zwanger bent is het helemaal snel zweten.

Eten en drinken jullie kids nu nog een beetje? Hier echt met moeite. Eten vind ik niet zo erg, vind het wat minder dat hij zo weinig drinkt. Weigert ook alles. Hopelijk krijg ik er vanmiddag wat in, want gisteren maar 1 mini plasluier gehad en vandaag nog niks. Straks ook nog maar wat extra fruit geven, zit gelukkig ook vocht in

14. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje, wat ben ik altijd lang van stof, hahaha ;) :p

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Eten gaat hier goed, zuivel is een beetje zoeken maar ik ben sneeky ;) Hij is hier dol op water drinken, mits uit zijn eigen beker, dus dat gaat goed. En druifjes he, meloen dat soort werk..

16. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Ze geeft duidelijk aan moe te zijn, als ik haar later breng is ze helemaal over haar slaap heen.

eten gaat hier prima, maar wanneer ze het vlees ziet wil ze geen groente en aardappels meer. krijgt al echt een eigen willetje:)

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha leuk he :D We hebben gisteren voor het eerst soep gegeten (had tomatensoep gehad), lekker soppen met brood (als er hier stokbrood op tafel staat is het "DIE!" met wijzend vingertje niet van de lucht..)

18. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    wat is het stil hier!

Vrijdag hebben we de sleutel gekregen:D we zijn al lekker opgeschoten in 2 dagen tijd, maar nu ben ik thuisgebleven, ben helemaal gesloopt, voeten zijn hartstikke dik en kom net zo moe mijn bed uit als ik erin ging. nu maar even rust, kan ik er morgen weer flink tegenaan. valt me best tegen hoor zwanger en klussen. de warmte werkt ook niet mee. klaag klaag

alweer ruim 32 weken zwanger. afgelopen vrijdag ook een groeiecho gehad en kleintje werd op 1860 gram geschat, dat is ruim 200 meer als R .en weer duidelijk balletjes en een piemeltje gezien. wat is dat toch groot in verhouding! de echoscopiste heeft het uitvergroot en een foto ervan gemaakt:p

hoe gaat het met de rest?

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha dus dat zat wel geod :D:D
    Fijn dat de verhuizing er op zit.

Hier alles goed! KLeine vent zit lekker in zijn vel en is flink aan het ontdekken. De plastic zit van de Stokke gehaald dus hij klimt nu zelf op zijn stoel en dat vindt hij maar wat stoer *lief*

20. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    de verhuizing zit er nog niet op, we zijn nog maar net begonnen, het is de bedoeling dat we de 11e over gaan.

geweldig he dat gezichtje, het is zoveel makkelijker nu ze zelf meer kunnen en ook duidelijk maken wat ze willen.

Ook, ik zie dat je online bent, hoe is het?

Deel Deze Pagina