Respect voor jou Moosey! ALsof er al niet genoeg bij komt kijken, zo'n jong gezin, kolven en een draai vinden, komt dit er ook nog bij. Ik vind jullie waanzinnig positief overkomen. Alle ruimte voor schrik en verdriet, en dat moet er ook zijn. Maar ook ruimte voor jullie kleine meid. Als dat maar in balans blijft, gaan jullie met zijn viertjes een prachtige toekomst tegemoed.
Hoe gaat het hier met iedereen?! Na een emoweek gaat het nu eigenlijk wel goed. Het scheelt ook dat J. zich niet meer zo vaak verslikt. Want dat deed ze de afgelopen week wel. Met afgelopen vrijdag als hoogtepunt. Het was zelfs zo erg dat ik 112 heb gebeld. En die heb ik nog nooit gebeld. Hylke was net wandelen met Diede. Ik bleef kalm maar J. begon helemaal blauw aan te lopen en het snot en slijm kwam er aan alle kanten uit. Zo zielig. Gelukkig waren ze er snel en hebben ze haar neusje en longen uitgezogen en nog wat dingen nagekeken. Het is gewoon vervelend dat je ze door haar hele slappe nekje niet goed recht kunt houden om haar te laten boeren. En wanneer ik haar tegen mijn aan houdt, komt er soms nog wat melk omhoog. Wat wel opvallend is, is dat wanneer ze op haar buik ligt haar nekje heel sterk is. Ze tilt haar hoofd al best ver op. Ook wil ze al gaan rollen ! Anyway, alles is nu in wat rustiger vaarwater gekomen en we genieten echt met z'n viertjes!! Al ben ik met haar wel ietsje pietsje bezorgder merk ik .
Wow dat is schrikken! Wanneer krijgen jullie meer informatie over haar ontwikkeling enzo? Zijn er nu dingen waar je extra op moet letten? Natuurlijk ben je bezorgd, ze is natuurlijk ook jullie kleine meisje Hoe gaat het met D? Hier alles goed, dik en gelukkig
jeetje je moet wel flink geschrokken zijn! het verhaal komt me bekend voor ook toen 112 gebeld en ze had een weekend in het zh gelegen, bah bah. was me echt kapot geschrokken, weet dus hoe je je gevoeld hebt! we zijn toen over gegaan op andere voeding en toen was het over gelukkig. D spuugt ook erg veel, en ook over gegaan op andere voeding. ze wilt nu al rollen? wat een snelle jelle Afgelopen woensdag hebben we een hele middag gezeten in het audiologisch centum, allerlei testen hebben ze gedaan.. nu blijkt hij aan beide oren niet goed te horen. Ze denkt dat het vocht is achter het trommelvlies, dat kan worden verholpen met buisjes, maar het kan ook zijn dat wat daarachter zit (naam vergeten) dat daar iets niet goed is. dan zou mijn kleine mannetje gehoorapparaatjes moeten over een maand worden de testen nog een keer herhaald en horen we wat er verder gaat gebeuren. verder gaat alles goed, R loopt nu eindelijk! ze begon stapjes los te doen in de kraamweek van D, alsof ze zo haar aandacht wou krijgen. en nu loopt ze helemaal los, gister haar eerste schoentjes gekocht. wat zijn die kregen duur ja! had ik niet verwacht voor zulke kleine schoentjes.. maat 20 heeft ze nu. ze is ook weer bezig met kiezen en sinds kort kan ze enorm driftig worden, gaat op de grond liggen gillen. ik moet er dan stiekem om lachen
@leeuw: wat balen dat hij minder hoort hopelijk is het met buisjes te verhelpen. en wat goed dat ze los loopt nu!! ze voelt zich nu opeens grote zus, en ja dan zal ze het goede voorbeeld moeten geven hihi die driftbuien zijn herkenbaar inderdaad best grappig. schoenen zijn inderdaad duur, grappig maat 20 , isabel zit in 23/24 misschien is ze daarom zo snel op haar tenen getrapt @moosey: jeetje meid dat is zeker schrikken geweest!! pff wat zou ik in paniek zijn zeg..... ik krijg het nu al spaans benauwd als ze zich verslikt in stukje brood oid... wow nu al willen rollen! dat is lekker vlot hihi.
@Juju: nu hoeven we nog nergens echt op te letten. Ze gaan de komende tijd wel dingen onderzoeken. Wel fijn, want ik weet nu helemaal niet of ze afwijkingen heeft. Al lijkt ze nergens last van te hebben. Met D. gaat het goed al heeft hij af en toe zijn nukkige momentjes . Hoe gaat het met S.? Ziet hij dat je buik dikker is? D. vond dat erg fascinerend! @Leeuw:Ze is heel sterk in haar rug, dus ze kan zich goed bewegen. Alleen wanneer je haar rechtop houdt, valt haar hoofdje erg snel naar voren toe. Wat een onzekerheid met die gehoortest. De eerste keer konden ze het bij J. niet meten. De tweede keer was alleen haar rechteroor goed en nu komen ze volgende week met andere apparatuur. Maar ze is erg verkouden dus daar heeft het denk ik mee te maken. Merk je wel dat D. reageert op geluid? Want dat doet J. wel heel erg. Ik hoop dat het bij jullie allemaal mee zal vallen. Wat goed van R.! Hier precies hetzelfde. Toen zusje was geboren was hij opeens veel zelfstandiger. Grappig om te zien! En ook fijn voor jullie want dat scheelt weer een hoop gesjouw!
Moosey dat lijkt me ook prettiger inderdaad. Er komt een hoop onzekerheid bij kijken en dan maar het liefste duidelijkheid. Bij de 20-weken echo hadden ze niets heftigds met haar hartje gezien he? OMdat die koppeling nog wel eens gelegd wordt met Down. Dat is dan wel geruststellend denk ik. Druif (S ) vindt mijn buik waanzinnig boeiend. Treks ook vaak de kleding er van weg om ermee te knuffelen (en baby (kersje) maar trappen). Erg leuk. Leeuw wat een onzekerheid zeg! Wanneer komt er duidelijkheid over of de buisjes zullen helpen? En maat 20.. wat schattig! Haha hier is het al maat 22
@Leeuw, hopelijk gaat D beter horen met buisjes. Spannende tijden dus. @Moosey hoe gaat het nu met D al goed gewent? Tja kan me voorstellen dat je je afvraagt of ze nog meer afwijkingen kan hebben. Ik hoop dat jullie meid verder gezond is. @Juju, hier gaat het wel goed met twee kinderen maar is toch soms pittig vooral als ze tegelijk iets willen. En regelmatig ben ik al op vanaf 4.30 omdat ze dan om de beurten spoken. Maar verder is F dol op zijn zusje. Tja hij helemaal gek van meisjes in het algemeen. Gisteren in de hema stond hij heel charmant in van de voorgevormde bh's te knijpen. 12 nov komt hier iemand voor hem voor zijn praten of beter gezegt zijn niet praten. Ook moet hij naarvde logopedie. Misschien allemaal niet nodig zoals mij telkens verweten word. Maar hij vind het zelf ook lastig worden dat hij mij sommige dingen niet duidelijk kan maken. Verder eten jullie kindjes ook zo weinig. Sinds een paar weken eet F echt slecht eerst wou hij geen avond eten toen ook al slecht zijn lunch en nu vanmorgen liet hij ook zijn eten staan. Vind ik echt niet prettig.
@Eyes: Zegt hij nog helemaal niks? Want D. zegt ook alleen maar losse woordjes (en gisteren dan toevallig een zinnetje). Hij kan ook veel nog niet duidelijk maken. Volgens mij begint het bij de meeste kindjes pas vanaf 2 jaar. D. eet inderdaad ook weinig avondeten. Zelfs pasta niet en dat was altijd zijn lievelingseten! Brood gaat er gelukkig nog wel goed in!
@moosey hij zegt dada en die en dan wat dieren geluiden. Thats it zelfs geen papa en mama. En tegenwoordig staat hij voor mij en dan wil hij iets maar hij kan het niet zeggen dus moet hij hard huilen als ik hem niet snap zo zielig
Sneu Eyes! Hier is zoonlief ook geen koploper wat betreft praten maar hij kent wel al behoorlijk wat woorden en je ziet inderdaad de frustratie als het niet lukt om iets over te brengen. Avondeten wisselt hier nogal. NIet meer 2 borden vol zoals een paar maanden terug, soms zelfs helemaal niets. Maar nog wel redelijk vind ik (ik let er nooit zo op). De rest van de dag eet hij meestal goed. Ik geef wel een multivitamine van Optimax tegenwoordig.
Moosey, wij dachten ook dat het kwam omdat hij verkouden was, bij de 3e test was 1 oor op het allerlaatst wel voldoende, en nu blijkt hij met beide oren niet goed te kunnen horen. Hij reageert wel op geluid, maar hij hoort ook vanaf normale stemvolume.. Zijn ze al geweest voor de gehoortest? juju, over 3 weken gaan ze de zelfde test opnieuw doen, en dan pas krijgen we te horen hoe het verder zal gaan, of naar de kno-arts voor buisjes, of gehoorapparaatjes, of beide. eyes, jeetje wat een tijd 04:30 R kletst je de oren van je hoofd, het is alleen niet te verstaan. papa en mama zegt ze, dada, en bal. verder is het vooral uh uh.. geef je niet direct reactie dan is het UUUUH en wijst naar wat ze wilt. meestal begrijpen we haar wel. heb je het zelf geregeld de logopedie? of moest het van het cb? eten: ze was altijd een dikke eter, maar ook zij eet sinds kort erg weinig.
@ leeuw: spannende en onzekere tijden voor jullie wat betreft D. Hopelijk kan het idd met buisjes verholpen worden. Hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid. Onwijs goed van R dat ze nu zo lekker loopt! Prijs van schoentjes schrok ik ook idd van. Kwam er achter dat ze op de markt hier Pinokkio's verkopen voor een leuke prijs. Ga daar van het voorjaar eens voor kijken. Enne maat 20 is een beschaafd maatje. Zoon hier zit in 25 @ moosey: hopelijk blijkt jullie meisje helemaal gezond te zijn. Leuk dat D. Zich zo zelfstandig gedraagt nu :-D Hoe gaat het met 2 kids? @ eyes: goed dat er iemand van logopedie een keer langs komt. Kan nooit kwaad. Laat ze maar kijken hoe of wat. Frustratie van F kan ik me voorstellen, als hij iets wil duidelijk maken en het lukt niet. Gekke vraag: heeft F overdag veel een speen in? Hoorde namelijk van een Kdv leidster dat de ook nog wel eens tot spraak'achterstand'kan leiden. Maar wat Juju ook al zei: de meeste kindjes beginnen rond de 2 jaar flink te praten. Hier eet zoon soms ook heel weinig op een dag. Eigenlijk is er momenteel geen peil op de trekken. Wij hanteren nog steeds het principe dat wij bepalen wat hij eet en hij mag bepalen hoeveel hij eet. Wel geef ik hem voor op brood altijd de keuze uit 2 dingen. En moet zeggen: sinds een paar dagen wil hij weer onbekende dingen proeven. En mag er een inniemienie beetje pastasaus op de pasta @ juju: hoe is het met je? Al uitslag over je vader gekregen? @ wen: hoe is het daar? Je mams de behandelingen achter de rug? Zijn ze aangeslagen? Worden jouw kwaaltjes al minder? Ben ongetwijfeld dames en dingen vergeten... Hier gaat het goed. Zoon is lekker bijdehand en weet goed wat hij wil. Het opvoeden is nu echt begonnen heeft nu al af en toe bananen in zijn oren Sinds kort een iPad. Ben nog een beetje aan het zoeken voor leuke apps voor zoon, iemand suggesties toevallig? Memory is hier enorm favoriet maar verder kom ik ook niet. Jullie ook al bezig met verlanglijstjes voor verjaardagen en/ of Sinterklaas? Hoor graag suggesties kom niet verder dan duplo, knutseldingen, badjas.
App: IHearEwe, vindt mijn kruimel geweldig (op plaatjes drukken en dan hoor je het geluid). Verlanglijstjes: Uitbreidingen voor zijn duplo, hij krijgt een houten garage, muziekinstrumenten (geen elektische) Vader: Ja was kwaadaardig, begin dcember nog een operatie maar de snijvlakken waren schoon dus de prognose is hele positief (gewoon geluk gehad). JuJu: Pijn.. bekken doen niet leuk
Ow nee, je bekken is zacht gezegd niet fijn krijg je nu fysio? Kan je nog wel werken of ook aangepast? Balen, balen, balen wel. Hopelijk vliegen de komende 11 weken m wat dat betreft en wordt het nie heel veel erger. Je vader hoeft dus verde niet bestraald te worden of zo? Fijn iig dat het er zo positief uitziet. En een mens mag ook wel eens een portie geluk hebben voor zover huidkanker geluk hebben s dan... Thanx voor de verlanglijst suggesties en de app. Ga zo eens kijken
Wat is het stil hier !! Hier gaat in ieder geval alles goed! D. is lief, maar heeft af en toe echt zijn buien hoor. Pfff! Geen idee wat er dan is. Zet je bv een boterham voor zijn neus met beleg dat hij kent, schuift hij opeens zijn stoel naar achter en wordt boos . Maar een minuut later eet hij het gewoon vrolijk op. En meer van dat soort dingen. En hij kan soms heel hysterisch doen wanneer hij in de kinderwagen moet. Dan loop je echt met hem over straat zo van; "Tiediedie, normaal is mijn zoon echt niet zo hysterisch en we hebben hem volgens mij tot nu toe best wel goed opgevoed...."
Haha heerlijk he, en dan die blikken van mensen (voed je kind eens op, stralen ze dan uit). Hier ook buien hoor. Ik denk de ontwikkeling van een eigen willetje (oh nee..) en het idee dat je ook nee kan zeggen. Al is het maar voor het idee Hier loopt het ook prima. De verbouwing van de zolder schiet nu mooi op, einde van het jaar gaan we over en dan kan de babykamer ingericht worden en de kamer van Druif natuurlijk een grote-broer-upgrade krijgen. Verder stuk minder last van mijn bekken sinds Kersje is gedraaid en keurig met haar hoofdje beneden ligt. Ze is ook een stukkie rustiger heb ik het idee, scheelt ook maagzuur. Ben ook wel weer benieuwd naar de rest
wauw juju je gaat snel!! de 30 weken alweer voorbij.... hier ook buien hoor vaak hihi, isabel is een pittig ding. hier ook alles goed verder
Hoe is het in het echt, twee kindjes hebben? Ik ben zo benieuwd hoe ik het ga overleven in het begin, gek he? Ik maak me niet echt zorgen ofzo maar kan me er nog geen voorstelling van maken.
@Juju: Fijn dat je bekkenklachten minder zijn! Weet je wat een leuk merk is trouwens? Oskar en Ellen. We hebben een grote wereldkaart van stof en een groeimeter van stof voor D. gekocht. Wereldkaart, Oskar&Ellen. Nu had ik 'm toevallig in de aanbieding kunnen kopen een tijdje terug, want goedkoop is het niet. Maar het leek mij ook echt een merk voor jou . Jij bent volgens mij niet zo van Cars en allerlei plastic speelgoed met geluidjes, maar ook meer van pedagogisch verantwoord hout enzo haha! (Niks mis met Cars trouwens hoor!) Ik dacht ook dat ik twee kleine kinderen nooit zou overleven!! En de dingen waar ik bang voor was (bv dat wanneer ik de baby aan het voeden ben, D. iets gaat slopen. Of dat ze precies tegelijk honger hebben. Of dat D. wakker wordt van J. midden in de nacht) gebeuren soms weleens, maar je vindt er altijd wel een oplossing voor. En ja, D. zet ik nu wat vaker even achter de laptop met Pingu, maar dat kan soms even niet anders. Ik was vooral benieuwd hoe D. op zijn zusje zou reageren. Hij begint nu met haar te aaien en zegt dan ook "aaaaaaai" en is soms weleens jaloers wanneer visite haar meer aandacht geeft. Maar hij vindt het vooral leuk om mee te kijken wanneer ik haar verschoon, de fles geef of was. En dan wil hij meehelpen. Zo lief! @Naomi: Vind je het nu zwaarder met twee of juist in het begin? Ik heb het idee dat het wel zwaarder gaat worden wanneer ze meer wakker zijn en een eigen wil krijgen. Wat kan Jasmijn nu allemaal? Want ik lees op Facebook dat ze al goed staat!