Januari 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tese, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ahhhhh leuk merk!
    Heb een grote wereldkaart voor Druif gekocht haha die ligt al klaar maar zoek nog een mooie (houten) groeimeter, ook voor KErsje straks. Dus ga even rondsnuffelen. Goed gezien. Ik ben dol op houten speelgoed ;) En vooruit, duplo :D

2. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Hahaha, ja voor Duplo knijp ik een oogje dicht ;).
    Ik wilde sowieso een wereldkaart voor D. aan de muur en wilde er ook eentje inlijsten, maar kwam toen die stoffen wereldkaart tegen. Erg leuk want er zit van alles bij (gebouwen, dieren, mensen) wat je met klittenband kunt bevestigen op het juiste werelddeel. Maar dat is meer iets voor mijn vriend om aan D. te leren. Ik ben niet zo aardrijkskundig ingesteld haha!

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja ik vind wereldkaarten prachtig. Heb hier dus een gewone linnen met van die latten. INmiddels genoeg plastic meuk hier dankzij de oma's helaas. Al gaat dat snel kapot gelukkig, dat scheelt ;)

4. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Hahahaha! D. heeft de laatste weken ook weer veel plastic dingen gekregen van de kraamvisite. Bij een tractor vielen na 1 dag de wielen er al onderuit. Moest wel lachen want hij had ook een auto op batterijen gekregen die vanzelf kon rijden en daar werd hij heel agressief van haha! Dus we hebben de batterijen er maar uit gehaald. Little people vind ik trouwens ook wel leuk.

5. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @moosey: jasmijn kan zelf zitten en komen zitten, ze trekt zich overal aan op tot ze staat, wilt ook weleens wat stapjes zetten om ergens bij te komen. ze kruipt en tijgert, en dat terwijl ze net 8 maanden is...

ik vond het in het begin pittiger dan nu eerlijk gezegd. jasmijn kan veel dingen zelf en kan zich prima vermaken dus hoef alleen maar op te letten en er hoef er nu niet meer continue naast te zitten om te helpen oid. ook is ze nu iets beter bestand tegen de acties van haar grote zus ;) het gaat regelmatig allemaal nog wel fout hoor, speelgoed afpakken van elkaar, isabel die jasmijn weg duwt waardoor ze valt, jasmijn die omvalt als ze staat maar ja ik kan niet alles tegelijk en ze zal het toch moeten leren. de fase waarin jasmijn nu zit is gewoon erg pittig vind ik maar dat was bij isabel hetzelfde. als ze eenmaal goed kan staan/stappen is het weer over.

6. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    ff een fototje van de meiden nu :)

Bijgevoegde bestanden:

7. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even snel reageren

Hier gaat het goed. Zoon heeft ook zo zn buien. Nu momenteel in de bui: "laat-ik-eens-elke-keer-mijn-beker-met-drinken-omdraaien-en-kijken-hoe-papa-en-mama-reageren"
    Ach, zo leer je in ieder geval wat wel/niet werkt bij je eigen kind ;) (niet: boos worden, wel: negeren en er geen aandacht aan besteden)

Verder blijft het een lekker mannetje. Kan me blijven verwonderen over de ontwikkeling die een kind doormaakt. Viel me van de week voor het eerst op dat zoon dingen onthoudt en kan navertellen. Bij een vriendin geweest en daar had zoon met haar dochter een toren gebouwd. Zat zoon dus te vertellen aan tafel 's avonds toen ik vroeg wat hij had gedaan die dag.

Zelf erg druk. Slijterij moet het van deze tijd van het jaar hebben, dus veel werken en ook de nodige verjaardagen.

Schoonvader overigens goed nieuws gehad: geen uitzaaiingen en over 6 maanden weer controle

@ naomi: wat een mooie meiden zijn het toch!

2e kindjes: leuk alle verhalen te lezen!

En Juju, jeetje, je gaat idd hard. Al weer ruim in het laatste trimester! Fijn dat je je weer wat beter voelt

rest even zwaai

8. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Leuk trouwens die wereldkaarten! Iets om te onthouden voor zn volgende kamer.

Enne, hier ook zo min mogelijk speelgoed met batterijen/geluid.
    Little people krijgt zoon met sinterklaas voor het eerst iets van (vliegtuig). Ben benieuwd wat hij er van gaat vinden

9. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Juju, fijn dat de baby is gedraaid en je daardoor minder last van je bekken hebt. gaat alles verder goed?

buien, hier ook steeds meer last van. maar heb ook het idee dat ze soms jaloers is en daarom vervelend gaat lopen doen

2 kindjes: je hebt het wat drukker, in het begin denk je nog help, hoe ga ik dit aanpaken! maar je hebt al snel je ritme gevonden, en dan "doe je de 2e er gewoon bij" :D
    tijdens het voeden zet ik haar even op de stoel voor de tv.. anders gaat ze vervelend lopen doen

Naomi, wat lijken ze al groot.. en wat snel gaat jasmijn.

Juudje, wat fijn zeg geen uitzaaiingen!

Hier gaat alles wel goed, dagen zijn erg snel voorbij. druk dus :) maar wel lekker druk. met beide kinderen gaat het goed.
    20 dec voor de 2e x naar het audiologisch centrum met D. ik ben erg benieuwd.

verder heb ik niet zoveel nieuws. behalve dat ik me een heel gelukkig mens voel!! ik geniet nog steeds vollop van mijn gezin. wat een rijkdom.

10. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @juudje: thx *bloos* vind ze ook heel mooi hihihi.

@leeuw: ze zijn ook groot! isabel heeft de lengte van een 2-3 jarige.... ze zit ook al in maat 98-104 kwa kleding! jasmijn is iets minder groot, meer gemiddeld. die zit nu in 74 dus ongeveer normaal. als ik isabel met leeftijdsgenootjes zie spelen dan steekt ze er met kop en schouder bovenuit en ziet ze er al vele malen ouder en wijzer. en dan te bedenken dat het 2 jaar geleden zo een kleintje was....

heerlijk dat je zo geniet :D

11. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    dan is ze echt heel groot! r zit net in 86. grappig om die verschillen te zien.

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier 86 en klein vallende 92.

Mooie kindjes hoor! Leuk twee van die meiden.

LP vind ik ook wel leuk. Druif kan er af en toe mee spelen maar ik moet het ook vaak weghalen en dan na een tijd weer terugzetten, anders kijkt hij er niet naar om.

Nog maar 2 weken echt werken (cursussen geven) en dan ziet het er al weer op. Gaat snel.. leuk :D Ik heb wel zin in onze kleine meid!

13. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    je kan alweer aftellen, leuk! spannende tijd

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Jaah! Hoe gaat het bij jullie? Spannend?

15. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    we zitten in onzekerheid over D's gehoor. we hebben pas de 20e een afspraak.

verder gaat alles goed. het is een lief mannetje, ik ben helemaal verliefd op hem. :D
    toen R was geboren ben ik een hele tijd depressief geweest. ik wist wel wat er met me aan de hand was maar drukte het weg, want je hoort je toch gelukkig te voelen, helemaal als je net een baby hebt gekregen..

dit is zo'n verschil. ik voel me top!!

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Heel fijn Leeuw, die onzekerheid lijkt me echt heel vervelend. Moosey jij ook veel controles op stapel las ik al.

17. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ naomi: wat is ze dan groot idd! Hier bovenkleding maat 92 en broeken nog 86 terwijl zoon ook qua lengte niet een van de kleinste is.
    Zo grappig dat jasmijn al zo snel kan zitten en zo.

@ leeuw: spannend idd wat betreft zn gehoor. Heb je zelf ook het idee dat hij niet goed hoort of is dat moelijk te beoordelen op die leeftijd? Hoop voor julie da het snel de 20e is en jullie meer duidelijkheid hebben. Succes met afwachten

Jullie al sinterklaas gevierd? Hier met de familie gisteren pakjes gedaaan voor de kids. Zoon begon al gelijk pakjes uit te pakken toen de zakken net in de kamer stonden ( waaronder kadootje voor zn neef)
    LP vliegtuig valt erg in de smaak, net als de duplo auto's. Kind is al de hele ochtend zoet met zn nieuwe speelgoed

18. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    hier was sinterklaas erg leuk :D

alleen isabel snapt niet echt dat ze nu haar schoentje niet meer hoeft te zetten hihi. sochtens pakt ze haar schoen en zet hem op het vensterbank, en begint dan sinterklaas kapoentje en bonne bonne bonne te zingen hahaha. een paar minuten later gaat ze dan terug kijken of er al wat in zit :p erg grappig.

19. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    fototje van de meiden, dat ze samen aan het spelen zijn :)

Bijgevoegde bestanden:

20. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    naomi, leuke foto!

hoe gaat het met iedereen? de verjaardagen komen er aan. onze kinderen zijn al bijna 2!

Deel Deze Pagina