Januari 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tese, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Jaah wat gaat het snel he! Ongelooflijk echt. Hier gaat het prima. Bijna de laatste loodjes :D

2. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    jaa de 1e is zelfs al jarig geweest, J van Wen.

ja je gaat snel, nog even en je mag al bevallen! hou je het een beetje vol? bijna verlof toch? heb ff je buikje bekeken, mooi!:D:D

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Groot vooral haha, net shoot gehad dus hopelijk nog een paar mooie herinneringen erbij. Vandaag laatste echte werkdag gehad en dat i smaar goed ook, want voel me dik en lijf doet zeer :)

4. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    heb je bij de 1e ok een shoot gehad? geniet nog maar ff van je buikie, die ga je nog missen. en geniet van je verlof!

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja ook met 34 weken, was mijn buik stuk bescheidener trouwens ;)

6. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ja is de 2e he, dan wil het al snel wat groter worden.

7. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo,

Hoe isnhet met iedereen? Al meer kindjesjarig geweest? jeetje, worden ze gewoon al weer 2

@ juju: geniet van je verlof. Nog eventjes en dan heb je er weer zo'n lekker humpie bij

@ leeuw: moesten jullie niet nu ergens voor onderzoek van zoon zn oren? Hoe is het verder bij jullie? Gaat het goed?

Hier gaat het allemaal goed. Zoon is veel weg, aangezien ik veel meer moet werken. Hij vindt het allemaal wel prima, vooral logeren bijopa en oma is toch altijd wel erg leuk. Merk wel da hij nu duidelijk knuffeliger is en ons veeeeeeeel meer opzoekte als we samen thuis zijn.
    Verder blijft hij de hele dag doorkletsen. We vragen ons nog steeds af van wie hij datheeft, hahaha. Kwek staat echt niet stil.
    Vind het ook welleuk dat hij nu fantasie krijgt. Vandaag erg druk n de weer geweest met een pan en pollepels van ons, hij was 'boekies' (=pannenkoeken) aan het maken zei hij ;)

8. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    leuk zeg, al zo fantasierijk :D is het tijdelijk dat je meer moet werken en opa en oma opassen? wel fijn dat hij er geen problemen mee heeft.

idd vandaag moesten we heen voor D. zijn gehoor, dat heb je goed onthouden. heb t ff geknipt en geplakt

vandaag met dion weer naar het audiologisch centrum geweest voor onderzoeken. vorige x hoorde hij vanaf 50 decibel, nu vanaf 30. over 3-4 maanden weer heen en als dan nog niet helemaal goed is dan naar de kno arts.
    ze denkt nog steeds aan vocht. dit kan vanzelf weggaan, wat voor een deel al is gebeurd, of door buisjes. het kan zijn dat er dan nog een klein verlies is bij het slakkenhuis, maar dit zal dan zo weinig zijn dat daar niks aan gedaan hoeft te worden.

de gehoorapparaten zijn dus van de baan!

R hangt heel erg aan mij. als ik even uit beeld ben is het brullen, vandaag toen ik haar naar opa en oma bracht en ik mijn jas weer aantrok was het ook brullen, vervelend om dan zo weg te moeten gaan.
    het woordje nee gebruikt ze ook steeds meer..

ze is heel lief voor haar broertje, vanavond toen ze werd thuisgebracht heeft ze hem een verhaal verteld, blijkbaar had ze hem gemist, zo lief om te zien.
    ze zorgt ook goed voor hem, als hij huilt gaat ze er 9 van de 10 keer heen en aait hem, praat tegen hem of wiebelt hem als hij in de wipstoel zit.

29 jan gaat ze voor het eerst naar de psz, ik ben benieuwd hoe ze het vind, maar vind het ook spannend, mijn kleine meisje..

9. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    O, wat fijn dat de gehoorapparaatjes van de baan zijn! En dat klinkt hoopvol. Hopelijk is het idd vocht.
    Schattig ook van R zo naar haar broertje toe. En niet fijn idd, een meisje wat gaat hulen als jij weggaat. Fijn he, dat ge-nee ;) hier begint zoon ook al, dus hou mn hart vast, hahahaha
    Psz is spannend! Hier zoon vandeweek opgegeven voor peuterschool (peuterspeelzaal wordt hier peuterschool en daarmee ook afhankelijk van kinderopvangtoeslag) schijnt alleen enorme wachtlijst te zijn...... Dus ben benieuwd wanneer hij erheen kan. Ben erg benieuwd hoe R het gaat vinden!

Werken is idd tijdelijk. Werk in een winkel, normaal geaproken 1 dag en nu echt wel veel meer. Fjn hoor, kerst ;) heb geen hekel aan werken, maar energie is nu soms ver te vinden

10. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ah vandaar dat je nu zoveel werkt. kan me voorstellen dat je kapot thuis komt met die kerstdrukte!

psz was hier een wachtlijst van 5 maanden. hoeveel dagen heb je hem opgegeven?

he ge-nee is best grappig als ze het bij dr papa doet:p

ik zal D nog even voeden en dan ook op bed. nog 1 dag en dan een lang weekend.. ik kijk er zo naar uit.

Fijne dagen allemaal!

11. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

Hoi meiden,

het lukt me maar niet om echt tijd vrij te maken om regelmatig een berichtje te posten.. dus bij deze mijn wel gemeende excuses!!!
    Ik ben gewoon heel erg druk met Gwen en dingen regelen.
    Ik had ook weer een nieuwe relatie, die is helaas op de klippen gelopen.. en nu heb ik meer het gevoel toch dat het beter is alleen even met Gwen te blijven voorlopig.. in iedergeval voor langere tijd.
    Ben nu ook weer opzoek naar andere woonruimte.. met de woningbouw is alles gelukkig nu geregelt en kan ik weer gaan reageren voor een eigen plekje.. na dat ik en de vader van gwen uitelkaar gingen leerde ik heel gauw al een jongen kennen, en blijkbaar ben ik veel te snel gegaan.. ik trok bij hem in met Gwen maar was gewoon gedoomt te mislukken blijkt.. nu heeft hij mij wel de ruimte gegeven om te zoeken naar woonruimte.. in de zin van: ik zit toch bij een ander dus je doet je best maar.. pfff... heb mannen nu echt even afgezworen... Tussen de vader van gwen en mij gaat het redelijk goed. We zijn het gelukkig eens over de bezoeksregeling voor Gwen, das wel heel fijn, om de week is ze of bij mij of bij dr vader.
    Ik hoop dat ik gauw een huisje vind, maar zal vast goed komen..
    Hoe gaat het met jullie dames??

Voor alle mama's gefeliciteerd nog met de baby's!! Want las dat er wel een paar bevallen waren?:)

Voor de rest, wou ik iedereen nog de beste wensen wensen...Beetje laat maar goed:)

12. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi miracle,
    Je zal al wel gemerkt hebben dat het hier volledig is stilgevallen. Leuk om wat van je te horen. Hopelijk komt er binnenkort een beetje rust voor jullie.en dus een leuk huisje voor jullie tweetjes.

@ leeuw: hoe is het nu bij jullie? E met d zn oortjes?

@ juju: las ergens anders dat je bevallen bent. Van harte gefeliciteerd met julie dochter!!! Geniet van de kraamweek en daarna uiteraard ook met zn viertjes. Hoop dat alles goed is met jullie.

Hier gaat het verder lekker zn gangetje. Zoon is al lekker aan het peuterpuberen. En als één van de laatsten in de rij wordt hij a.s. Vrijdag 2. Zin om weer zn verjaardag te vieren. Laatst wel weer even een eenkennigheidsfase gehad, maar dat is gelukkig weer over. Het is en blijft een heerlijk makkelijk mannetje

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hmm ik heb hier vanalles gemist zie ik! ik heb helemaal geen melding gehad van nieuwe berichten tot nu? *vreemd*

Ik haak weer even aan. Inderdaad trotse ouders geworden van een dochter zaterdagavond! Goede bevaling gehad (verhaal is elders op het forum wel te lezen) en herstel gaat ook goed.

14. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Ik zie dat ik ook heel wat heb gemist!!

Juju, ik had je via Facebook al gefeliciteerd, maar was erg benieuwd naar je bevallingsverhaal.
    Wat ik lees moet het een fijne (voor zover dat gaat :D) bevalling zijn geweest!
    Ik ben jaloers! Lekker snel en lekker thuis!
    En ik herken het; ik kan nu ook meer genieten. Je weet een heleboel dingen al en maakt je niet meer zo snel druk.
    En die babygeur.... Het lekkerste wat er is.
    Lekker genieten van jullie mooie gezin!

D. is eigenlijk vanaf de geboorte van J. heel lief geweest, maar heeft sinds een week weer van die "heerlijke" buien ;).
    Hij geeft J. trouwens af en toe een kusje, maar haar op schoot nemen wil hij echt niet!

15. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

@Juju: gefeliciteerd meis met een gezonde dochter geniet er lekker van zou ik zeggen!!:)
    @Juudje: dank je wel, hoop ik zelf ook inderdaad.. zou een hoop schelen!!:)

Hier: best hectisch.. druk in de weer enzo.. en moet morgen naar de huisarts want ik kamp al een enige tijd met slaapproblemen helaas.. en wil nu wel dat er naar gekeken word. Misschien kan ik er iets voor krijgen.
    Met gwen gaat het goed, ze is nu tot vrijdag bij dr vader, maar mis dr nu al:(
    Verder ben ik nogsteeds druk met reageren op huizen, en rondneuzen.:)

16. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey ladies,

Valt hier weer lekker stil, terwijl ik eigenlijk wel heel erg benieuwd ben hoe het met jullie is!

Al veel last van peuter-pubers? ;)
    Hoe gaat het met alle mama's met een tweede kindje? Valt het mee, of is het juist zwaar?
    En met de zwangere dames?

Hier een kind wat uiteraard lekker zijn grenzen aan het verkennen is. Merk dat we echt heel consequent en duidelijk moeten zijn, dat werkt het best. Maar als hij zijn zin niet krijgt, driftbui! Echt, ik vind het vaak té grappig. En ook lief: soms een driftbui waarbij hij eigenlijk gewoon het liefst heeeeel erg met me wil knuffelen.
    Praten gaat steeds beter, ook de omgeving kan hem meer en meer verstaan. Motorisch kan ik merken datie niet zo handig is ;) is duidelijk meer van het puzzelen, kleuren benoemen etc.

Eten gaat hier nog steeds wisselend, vooral avondeten. Zijn nu wel begonnen met hem soms te verplichten een hap van zn groenten te nemen. Met wisselend resultaat :)

Slapen jullie kids s middags nog? Zoon heeft het duidelijk nodig. Zo'n anderhalf tot max 3 uur, al is dat laatste wel uitzondering.

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik ben ook benieuwd!

Met Druif gaat alles goed. Lekker aan het ontwikkelen, steeds meer praten en kleine zinnetjes. Hij is druk bezig met ons kopieren in alles, ook met knuffels enzo (dan hoor ik "verhaaltje lezen en dan slapen", ons avondritueel) en dat is wel erg leuk.

Hij reageert erg lief op de baby. Geef haar kusjes, wil met haar spelen, aaien, knuffelen enz. Erg leuk om te zien. Vandaag ging hij met zijn pop aan de borst naast me zitten toen ik aan het voeden was.

Echter, hij kan ook zoooo dwars zijn. In huis als ik bezig ben met de baby gaat hij opeens planten uitgraven, mijn portemonnee uitpakken, in de luiertas klimmen (;)) met blokken gooien, huilen omdat ik iets moet pakken enz.
    Als we ergens heen gaan dan loopt hij tergend langzaam. Schoorvoetend gaat hij mee, echt energieslurpend. Vandaag ging hij kruipend door het winkelcentrum heen, ja u leest het goed ;) Zucht.. :)

* nu eerst eten *

18. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Hier gaat het ook goed!
    Een paar weken geleden was het nog een beetje zoeken naar een goed ritme, maar nu J. op ongeveer dezelfde tijden eet, is het een stuk rustiger.
    En J. is sowieso heel makkelijk en snel tevreden dus dat is wel fijn!

D. heeft zo z'n buien, maar het valt de laatste week gelukkig heel erg mee.
    Achteraf blijkt dat het een teken was dat hij weer iets aan het ontwikkelen is.
    Want het zegt opeens alles na! Hij zei tot vorige week vooral losse woorden, maar nu ook vaak twee woorden achter elkaar. En hij snapt sowieso alles wat ik zeg en vraag. Echt leuk!

En het allerfijnste is nog wel dat ze allebei slaapkoppen zijn!
    J. is natuurlijk wel steeds langer wakker, maar slaapt nog wel 1x per dag 3 uur en voor de rest korte slaapjes. En altijd van 20:00 tot 7:00.
    D. slaapt overdag nog 2 tot 2,5 uur en van 19:30 tot 8:00 en soms zelfs tot 9:30!
    Ons hoor je niet klagen :).

19. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hoi!

heel lang niet geweest. zag dat moosey en juju bevallen zijn! gefeliciteerd dames!!! zo te lezen gaat alles goed, fijn!

hier gaat het ook goed. de grootste smurf heeft het ontzettend naar haar zin op school en die kleine (maar eigenlijk niet zo kleine :)) smurf vind het heerlijk in de peutergroep bij de grote kindjes. hij doet alles na van zijn zus en kletst er op los. wat een superschattige leeftijd is dit toch!

woensdag weer cb. wat een feest is dat toch altijd ;)

ik ga proberen het hier weer een beetje bij te houden. moet toch lukken met de frequentie van de berichten hier ;).

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha een behoorlijk dooie boel he :D

Hier onze kleine meid: Klik
    (okay, teveel vetrollen om nog klein te zijn haha)

Deel Deze Pagina