Januari 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tese, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier plast zoon nu ook af en toe op het pottje, bere interessant. Maar merk wel dat hij het nog niet aan voelt komen wanneer hij moet plassen of poepen. En aangezien ik nogal vergeetachtig ben ;) ga ik pas verder met echt zindelijk worden als hij het wel zelf aan voelt komen (aangezien ik dus vaste tijden op het potje zetten niet zie zitten vanwege dat leuke geheugen ;) ) van de zomer eens poging wagen. Lukt het niet, stel ik het nog even uit.

Moest laatst nog aan je denken Juju. Of nou ja, aan je zoon. Hier ging zoon namelijk laatst op zn knietjes over de markt ;) toen dacht ik: o ja, dat doen er meer :)

Kleding: ook al aardig wat gekocht. Maar nog niet zo veel dat ik helemaal niks meer mag kopen ;)
    Qua bovenkleding vind ik het ook lastig, aangezien hij nu echt even tussen 2 maten in zit. Ene keer nog 92, andere keer al wel 98

@ moosey: wow, grote kinders idd! Hier zoon laatst eens thuis gewogen, was 13,5 kg. Lichtgewichtje dus. En ja, terrible two's ;) ik voel me af en toe al net een politieagent. Dat wordt nog wat hahaha. Hier begint zoon de omgekeerde psychologie nu wel een beetje te begrijpen. En tuint hij daar dus best vaak in :)

@ juju: vermoeiend! Hopelijk idd snel weer een doorslapend kind.

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha hier is hij wat minder terrible momenteel, gewoon mijn lieve peuter terug :) En zindelijk dus nog helemaal niet, ach ik ben er ok nog weinig mee bezig omdat ik nog druk ben met Kersje enzo.
    Hier ongeveer 90cm inmiddels, en rond de 12 a 12,5 kilo gok ik. Kleintje dus, lees ik al :) Hij gaat nu naar maat 92 toe.

3. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    D. gaat pas 1 of 2 keer per dag op het potje. Meestal voor het slapen gaan
    en tussendoor wanneer het uitkomt. Ben er echt nog niet fanatiek mee bezig. Hij begint poepen nu wel steeds interessanter te vinden. Zowel bij zichzelf als bij zijn zus. Dus wie weet doet hij dat binnenkort een keer op het potje!

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Goed toch!

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hallo lieve meiden,

Ik lees nog vaker met jullie mee maar schrijven zit er niet zo bij.
    Meer na 1 jaar geleden weggegaan en eindelijk 19 april gescheiden.
    Het werd tijd.
    Er is een hele hoop gebeurd.
    In mei had ik eindelijk een appartementje maar dit heeft niet lang geduurd tot December en toen heb ik voor de veiligheid van S het weer moeten verlaten:(
    M had zich snel Belg laten maken alleen neemt de Belgische staat het recht de kleine ook Belg te laten maken.
    EN daar kun je zonder handtekening van de andere partner een paspoort krijgen van de kleine en kon hij dus zomaar met hem het land uit.
    Een hele heftige tijd dus.
    Nu zit ik voorlopig bij mijn ouders en het wachten tot ik recht heb op een sociale woning.

Hoe gaat het met al jullie mooie kindjes?
    Ik las de leeftijd 2 hahaha idd soms ben je lijkt het wel alleen aan het schelden;)

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wauw heftig OoK! Houd je lieve mannetje maar dicht bij je dan!

7. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    He bah, Ook, heftig hoor! Hoop dat het snel allemaal wat rustiger wordt!

Moosey, wow!! Ik dacht dat ik een grote kerel had!! Die til je ook niet graag of wel? Ik vind jort flink zwaar iig. Zeker als hij niet mee werkt.

Zindelijkheid, ik ben geloof ik ook een luie moeder, want daar ben ik echt totaal nog niet mee bezig. Jort vraagt er wel eens om en dan help ik hem natuurlijk, maar dat gaat vooral om het ritueel van doortrekken en handen wassen er achteraan. Al heeft hij al wel 2x op het potje gepoept.
    Dochter was een paar maanden voor haar 3e verjaardag zindelijk en een week of 2 later 's nachts.
    Ik vind het leuk klinken zindelijk, maar net zindelijk is echt niet praktisch. Even naar de stad? Thuis naar de wc, in de stad naar elke wc, extra setje kleren mee en hopen dat het goed gaat. Lang in de auto: toch weer een luier om? Kortom ik begin er pas aan als de kans van slagen erg groot is. Deze zomer is me aan de vroege kant, maar hij mag buiten zonder luier wel vast ervaren wat er gebeurt zonder luier. Dat is een stuk makkelijker opgeruimd dan binnen ;). En dan zien we wel hoe het gaat.

8. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    wat leuk dat dit topic weer loopt! ik heb geen melding gekregen?

ik heb ff bijgelezen, leuk om al die verhalen te lezen van leeftijdsgenootjes van R :D en mooie fotos voorbij zien komen! nog gefeliciteerd Juju.

ik ben bezig geweest met zindelijk toen D 5 weken was, ze deed veel op het potje, ook poepen maar na een week vroeg ik me af waar ik mee bezig was, was nog niet zolang geleden bevallen, dus lekker weer de luier om, ze geeft wel aan wanneer ze heeft gepoept (staat ook duidelijk op hurken te poepen)

met ons gaat alles goed, begin maart op het cb geweest en ze woog 11,2 kilo en 87 cm.
    R gaat 1x in de week een ochtend naar de psz.

9. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Hey!
    Eindelijk lekker weer! Vandaag lammetjes, kalfjes en kuikentjes geaaid. Was erg leuk!

Van de week schoenen voor Jort gekocht. Hele stoere gympen. Maat 27!

Bij jullie alles goed? Genoten van het weer vandaag?

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Het weer is inderdaad heerlijk! Hier trouwens nog maar maatje 23 haha :)
    Zoek nog leuke zomerschoenen maar kan niet echt iets vinden.. tips dus welkom ;)

11. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
  12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ahh leuke gympen! Kopen jullie ook iets van sandalen oid?

13. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hmmm, geen melding van nieuwe berichten gekregen...

@Ook: jeetje, wat een heftige ijd. Hopelijk ket de rust snel terug én heb je snel een eigen huis met je zoon.

@ lauwie: wow, maat 27! Hier groeit zoon nu net uit maat 25 en heb dus zomerschoenen maat 26 voor hem.
    Wj hebben zondag ook lammetjes, kalfjes, kuikentjes, cavias en konijnen geaaid. Zoon vond het helemaal geweldig. Hij vond de schapen alleen wat minder leuk worden toen hij een lebber van een schaap kreeg hahaha ( en wij maar positief benaderen met "wat lief dat je een kusje van het schaap kreeg " ;) :D )

@ leeuw: leuk dat R naar de peuterspeelzaal gaat! Oe vindt ze het zelf?
    Hier staat zoon ook ingeschreven dus hoop dat er binnenkort plek is. Snel maar eens ahteraan bellen.

@ juju: kan je niet helpen met schoenen. Ik ben met een actie de Dolcis binnengelopen en heb daar redelijk snel een paar gympen én sandalen gekocht. Ik vind Shoesme e.d. erg leuk, maar heb geen 80 euro over voor een paar zomerschoenen.
    Nu vind ik sandalen op zich vreselijk, maar na de goede ervaringen vorig jaar, nu toch ook maar weer sandalen gekocht. Nog gekeken voor teva's o.i.d. Maar vond de sandalen van de dolcis dan toch echt een beter voetbed hebben en van beter materiaal. Ga wel naar zoon zn hoofd kijken ipv naar zn voeten ;)

Hebben jullie trouwens ook nog langslapers s middags? Hier momenteel weer met gemak 2,5 tot 3 uur

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja hier ook een langslaper. Vorig jaar had ik gympen, sandalen en waterschoenen, nu weer. Maar goed voorlopig kan hij zijn supergave knalrode leren schoenen nog even aan.. (vanavond maar even op zoek naar gympies..)

15. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Juudje, in Soest? Wat grappig, dan waren we er tegelijk denk ik!
    Wat voor sandalen had je gekocht bij de dolcis?

Juju, ik ga ook wel zoiets kopen. Had al gekeken bij de hema voor de nepteevaatjes die ze vorig jaar hadden. Best lelijk maar wel praktisch. Crocs vind ik echt te lelijk. Die komen er hier niet in :D

16. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ lauwie, ja in soest. Jeetje, das ook stug! Waren we er idd tegelijkertijd. :p
    Ik heb echte sandalen-sandalen gekocht. Van die dingen die we vroeger jesus-nikes noemden ;) ik vind sandalen echt vreselijk, maar voor een klein kind toch wel erg praktisch. En aangezien ik een redelijk praktische moeder ben.... :D

@ juju: heerlijk datie die knalrode gave schoenen nog aan kan ;) hier hadden we gevoerde winterschoenen (doe ik volgend jaar ook niet meer, wat hadie soms zweetvoetjes) dus die zijn met dit weer echt wel te warm ;)
    Fjn, nog meer langslapers dus. Als ik vriendinnen hoorde, was het redelijk uitzonderlijk.

Waar spelen jullie kids trouwens buiten mee? Of hoe vermaken ze zich?

17. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Hier geen langslaper. Hij slaapt zelfs regelmatig niet. Anders krijg je hem 's avonds helemaal niet in bed.

Ik vind foto's of linkjes van schoenen wel leuk!
    Ben nog op zoek naar sandalen/teva's. Liefst niet te duur :).

Buiten speelt hij met: driewieler, loopauto, loopfiets, tractor (zo eenals in soest), bal, skippy bal, springtouw, stoepkrijt, zandbak, zijn zus en buurkindjes. En bij jou, Juudje?

18. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even kijken of het lukt. Heb deze gympen gekocht:
    Clarks - blauwe sneakers | Dolcis.nl

En deze sandalen:
    Clarks - blauwe sandalen | Dolcis.nl

En heb bij de h&m nog een paar van die nep allstars gekocht. Vooral voor korte stukjes e.d.

Hier is loop-bakfiets favoriet, samen met de zandbak (en dan vooral zand overal inscheppen waar mams dat niet wil ;) )
    En we hebben een aantal plastic kiepautos waar hij buiten graag mee speelt. O ja, en de schommel, maar dat kan alleen als iemand hem duwt ;)
    Snapt jouw zoon zo'n tractor qua trappen lauwie? En de skippybal? En springtouw? Hier is het niet zo'n handige harry ;) dus zie dat eigenlijk nog niet helemaal voor me.

Stoepkrijt binnenkort ook eens uitproberen. Hij vindt het iig prachtig als hij ergens steopkrijt op de stoep ziet

19. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Die gympen zijn leuk! En die nep allstars heb ik ook gekocht in het wit. Heeft hij de hele dag op gelopen vandaag :). Welke heb jij? En die sandalen vind ik nog wel prijzig voor schoentjes die ik wel praktisch maar niet zo heel mooi vind. Vorig jaar had ik een hele goedkope hema variant, die er ook tegen konden om nat te worden. Hoop dat die dit jaar weer komen!
    Hij snapt dat zijn voeten op de pedalen moeten maar hij komt nog niet zelf vooruit. Evenwicht op de loopfiets is ook nog wel lastig. Springtouw van zus spelen ze vooral paardje mee. Of sleept hij achter zich aan. En de skippybal is om op te rollen of mee rond te zwaaien :D.
    Kiepauto's is ook een leuk idee! Wij moeten eigenlijk het zand van de zandbak vervangen. Overgooien met de bal kan hij wel beter dan ik verwacht had. Heerlijk dat we weer lekker buiten kunnen spelen, he?

20. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb ze in het, ehm hoe noem je die kleur, lichtblauw? Turquoise?
    Deze: Product Detail | H&M NL
    Vallen alleen een beetje groot kwam ik achter. Dus hij past ze nu nog niet. Maar denk dat dat van de zomer wel goed gaat komen.

O, dat doet hij dus met skippy, springtouw e.d. Hahahaha. Zo'n skippybal is wel een idee idd. Zt net wel te bedenken dat ik niet te veel moet willen, eigenlijk heefthij wel even genoeg speelgoed ;) maar wellicht op de koninginnemarkt nog.

Ja, heer-lijk dat ze weer buiten kunnen spelen! Vind het ook zo fijn dat ze steeds zelfstandiger worden. Met enige regelmaat als we thuis komen van boodschappen doen of zo geeft zoon zelf al aan dat hij nog wil buiten spelen. dus hop, heerlijk de achtertuin in. Enig nadeel is dat we een schuifpui hebben dus als hij naar binnen wil, is hij toch afhankelijk van mij ;)

Deel Deze Pagina