@One of kind: Leuk om weer wat van je te horen! Inderdaad een heftige tijd zeg! Valt hij jullie ook lastig of is hij verder rustig? Ik lees in je onderschrift dat je binnenkort een gesprek hebt voor een tweede kindje. Wat leuk! Van dezelfde vader? Qua slapen hebben we absoluut niet te klagen bij D. Van 19:30 tot 7:00 en van 12:30 tot 15:30/16:00. J. slaapt van 18:30 tot 6:30 en overdag in de ochtend een kort slaapje en in de middag meestal 2 uurtjes. D. zijn schoenmaat valt erg mee, ondanks dat hij zo groot is. Hij heeft nu 25. Zomerschoenen heb ik in 26 gekocht. Heb deze gekocht: Timberland Shoes Toddler mocassins | kleertjes.com En sandalen: Sandalen Citrouille et Compagnie FRINOUI Marine / Grijs - Gratis levering bij Spartoo.nl ! - Schoenen Kind Diede speelt het liefst met auto's (binnen) en buiten scheurt hij het liefst op zijn, inmiddels veel te kleine, plastic fietsje en speelt hij graag in de zandbak. We hebben al een ander fietsje die wat groter is, maar daar wil hij niet op fietsen
Weer even uppen. Moosey wat een leuke foto;s van J op facebook. Het is gelukkig wat rustiger geworden qua lastigvallen. Maar financieel probeert hij me wel te kl*ten straks. Gisteren had ik het gesprek met mijn arts en de 31 mag ik naar de psychologe en die gaat beslissen of ik door mag. Maar mijn arts had zoiets ik zou niet weten waarom niet?! Hij was heel positief. En dan is het idd van dezelfde donor
Wat spannend zeg! Had je bij S. veel behandelingen nodig eigenlijk of ging het toen snel? Veel succes bij de psychologe!
Hoe gaat het hier verder allemaal? Hier loopt alles goed, mijn ouderschapsverlof loopt af dus moet binnekort weer aan het werk (snif). Druif ontwikkelt zich heerlijk, lekker eigenwijze maar vooral erg lieve en knuffelige peuter. Hij gaat nu regelmatig spelen bij de buurtkindjes en dan zit ik alleen (nou ja met Kersje, maar die slaapt nog veel) thuis en bedenk ik weemoedig hoe groot hij wordt haha. Verder druk bezig met zindelijk worden. hij is nu naakzindelijk: als hij in zijn nakie loopt gat alles (poep en plas) in het potje of wc maar met onderbroek aan voelt hij de aandrang niet, dus dan maar een luier aan. Ben benieuwd hoe dat gaat ontwikkelen. In augustus weer naar de opvang en dan wil ik hem eigenijk dagzindelijk hebben We zullen zien! Verder druk met kletsen dus maar hij kan nog niet tellen (geen interesse), kleuren vindt hij een hoop gezeur en zegt op geod geluk groen of blauw als ik vraag welke kleur iets heeft. Zal vanzelf goed komen toch.. En tenslotte ben ik begonnen met wasbaar luieren, overdag helemaal wasbaar, snachts een pamper. Nieuwe verslaving erbij
Ah juju alweer bijna werken is toch weer wat heh als je moet beginnen met werken opnieuw. Moosey bij S was het de eerste inseminatie raak. Voor hem wel een mk gehad van een 2ling die via icsi-d waren verwekt. Nu word het ook weer icsi-d want ik zal dan ook als de psychologe me goedkeurd eicellen doneren. Ik mag de 31e bij de psychologe komen dus dat is spannend.
One of kind: Hopen dat het weer de eerste keer raak is dan en alles goed gaat! Echt leuk dat het bijna gaat gebeuren!! D. zit gelukkig weer in een makkelijke fase en je merkt ook dat hij minder snel boos is omdat hij steeds beter kan praten. Toen ik nog zwanger was hebben we het potje geoefend en dat ging met plassen meteen goed. Na de bevalling oefenden we af en toe en sinds deze week willen we hem leren te poepen op het potje/wc. Plassen gaat sowieso goed. Ik heb D. een paar weken geleden wat kleuren geleerd en hij onthield ze meteen! Snap er niks van want zo'n snelle leerling is hij meestal niet haha! Maar wat een heerlijke leeftijd is dit! Ik geniet elke dag 200%!!
@ Ook: spannend! Hopelijk een ergpositief gesprek de 31e maar zo te horen moet dat wel goed komen. En hopelijk daarna snel weer zwanger @ juju: jeetje, wat gaat de tijd snel! A weer bijna aan jet werk. Goed dat druif al zo goed in zn nakie op het potje plast! @ moosey: wow, ook al zo goed bezig met zindelijkheid! Hahaha, wat kunnen kids je dan verbazen he, als ze ineens iets gelijk snappen leuke leeftijd idd dit! Hier ook weer een makkelijke periode. Gaat zelfs zelf al n de hoek zitten voordat ik ook maar de laatste waarschuwing heb gegeven Hier enorm geïnteresseerd in kleuren, getallen en letters. Motorisch blijftie een held op sokken (net zn ouders ) Binnenkort ook starten op de peuterspeelzaal, leuk! Ben heel benieuwd hoe hij het gaat vinden. Mocht in de speelgoedwinkel een boterhamtrommel uitzoeken. Hoe verrassend, werd die van cars Verder wilde zoon een hele periode op het potje plassen, maar na een aantal keer erop te hebben geplast en ook een keer erop gepoept, was het helemaal over. Volgens mij geschrokken van het poepen. Ds nu even helemaal los gelaten en dan van de zomer een serieuze poging doen.
Niet mis met een knipoog! Ik vind het zo ingewikkeld als we ergens heen gaan: wel of geen luier? Is niet altijd wc voorhnden. Hoe doen jullie dat?
D. draagt nog altijd een luier. Hij weet inmiddels wat plassen en poepen is, maar wil dat lang niet altijd op het potje/wc doen en geeft het zelf ook nog niet aan wanneer hij moet. Dus van de zomer (als het ooit mooi weer wordt!) lekker veel in zijn blote kont laten lopen en kijken of hij zelf naar het potje toegaat wanneer hij moet!
isabel draagt ook nog altijd een luier. ze voelt wanneer ze moet poepen, plassen af en toe maar wilt niet meer naar de wc. ze is een tijdje poepzindelijk geweest, heerlijk was dat maar helaas wilt ze nu niet meer. komt wel weer. inderdaad hier ook van de zomer in de blote kont rond lopen in de hoop dat ze wel zindelijk wordt
Druif is helemaal dagzindelijk Wel nog een oefenbroekje die d eeerste drupjes tegenhoudt (bright bots, ziet er uit als een gewone onderbroek en houdt ook geen plas tegen, maar voorkomt dat je altijd moet verschonen bij de eerste drupjes wat onderweg wel hadnig is als er geen wc in de buurt is) . En tijdens de slaapjes ook een luier, al is hij smiddags eigenlijk altijd droog. Heel fijn is dat Verder maandag al weer aan het werk Een grote snotbende hier en druif is erg hangerig. Wil alleen bij mij zijn en ik ben zo MOE momenteel dat ik ff niet in de zandbak wil. Erg he, voel me zo'n slechte moeder op dit soort dagen.
wat goed van druif!! die is vroeg zindelijk dan, want ze zijn nog geen 2,5!! hopelijk voelt iedereen zich een beetje beter als je maandag weer moet gaan werken. niet fijn weg gaan anders.
@ Ook: hoe is het gesprek gegaan afgelopen vrijdag? @ juju: succes vandaag met je eerste dagje! Zal wel even wennen zijn. Heb je er wel weer een beetje zin in? Knap van druif, dagzindelijk! Hoop dat hij ook weer iets lekkerder in zn vel zit, anders ben je vanochtend helemaal zo rot weggegaan. @ moosey: hier is zoon een beetje hetzelfde als D wat betreft plassen en poepen. Hier dus ook van de zomer in zn blote kont. Vandaag is zoon voor het eerst naar de peuterspeelzaal. Hij had er toch zin in! Kon nog nèt een kusje vanaf toen ik weg ging nu dus een heerlijke ochtend voor mezelf.
Praktisch dagzindelijk, helaas nog wel 1x per dag een ongelukje, vaak 's avonds of na het middagslaapje. En tijdens het slapen nog wel een luier hoor! Vandaag eerste werkdag gehad, stom he het is net of ik niet 5 maanden weg ebn geweest. Maar liever ben ik thuis hoor, genieten van mijn heerlijke puber en baby
Hey dames, Ben erg benieuwd hoe het met iedereen is. En met die lekkere peuterpubers? Hier rol behang momenteel standaard in de aanslag