Januari 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tese, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

Redelijk normaal denk ik hoor. Tess stapt al een aantal weken langs van alles en probeert met regelmaat los te staan. M'n zoontje had het ook met dezelfde leeftijd. We zeiden bij hem dan ook steeds: die loopt voor hij 1 is! Uiteindelijk liep hij met 13 maanden. Maar van Tess denk ik ook weer dat ze voor haar 1e loopt.

2. Emme

Emme Niet meer actief

Hier hetzelfde en L liep drie dagen na z'n eerste verjaardag. Bij J is het nog even afwachten, maar hij is op dit moment met hele andere dingen bezig. Denk dus niet dat hij binnenkort gaat lopen - al kan hij me natuurlijk verbazen ;).

Als Jayden het leuk vindt, kan het bij hem natuurlijk wel snel gaan! Heb twee kindjes in mijn omgeving die met tien maanden al goed liepen...

3. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Ik heb net zowel mijn als M's boekje erbij gepakt. Bij M staat zoiets niet in zijn boekje. M's moeder zei dat M met 13 maanden los liep. In mijn boekje staat dat ik met 7 maanden al aan de hand stapte en met 15 maanden bijna los liep.

4. Tese

Tese Niet meer actief

Zo zie je maar dat het niets zegt hoe vroeg ze iets doen. Sem kon echt met 11 maanden al los lopen maar durfde gewoon niet. Het is per kind anders.

5. Ink1313

Ink1313 Actief lid

20 apr 2010
    300
    0
    16
    NULL
    Nederland
    @Sweet, je kan idd momenten zonder pijn rondlopen. Het komt in aanvallen die lang of kort kunnen duren. Galstenen kan idd komen van veel overgewicht of veel afvallen, maar er zijn ook mensen zonder overgewicht of met maar een klein beetje overgewicht die er last van hebben. Jouw verhaal klinkt heel erg naar galstenen, misschien eens vragen om een echo bij de huisarts?

Britt stapt ook aan twee handjes mee, soms ook al aan eentje, maar da's nog wel erg wiebelig :) Ze trekt zich op en loopt langs de boxrand (tafel durf ik nog niet, die is zo hard als ze valt icm de tegels op de grond) Ze kletst lekker en probeert een hoop na te zeggen. Gisteren was mijn vriendin hier en die probeerde haar Suus te laten zeggen, dat lukte dus grappig hoor! Nog steeds wel een dikke snotterneus en hortend en stotend ademhalen ;)

@Juju, Britt krijgt af en toe wel kunstvoeding en vindt dit gelukkig ook lekker. Voor mijn gevoel drinkt ze wel minder kunst dan borst. Ik maak een flesje aan van 150+5 en daar laat ze meestal nog 20 of 30 cc van staan. Heb jij dat ook?

6. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    Hallo iedereen. Pfff wat een weekend van zaterdag op zondag ging het al wat beter we hoefden nu maar ieder uur naar hem toe :D En vannacht ging goed tot half 4 toen was hij wakker en heeft gespookt tot half 6 (papa moet er om 6uur uit). Hij heeft geen koorts meer maar wel een giga snot neus. Ik mag het alleen niet schoonmaken van hem dus iedere keer als ik zijn neus schoonmaak heb ik hier een huilend kind. Hopelijk is hij snel weer beter over 2 wkn gaan we op vakantie nl.

Verder heb ik alles gelezen maar weet zo niet meer alles. Sweet wat vervelend dat je zo'n pijn hebt gehad hopelijk blijft het weg.

@lopen hier nog ver van ons bed show meneertje kruipt nog niet eens ja tijgeren dat wel. Ach als hij op zijn moeder lijkt duurt het nog heeeeeeeel lang

7. depje

depje Nieuw lid

2 okt 2011
    4
    0
    0
    hilversum
    hallo ik ben deborah
    ik ben bevallen op 31 januari 2011 van een mooi zoon en hij heet tygo

8. sweetchocolate

Hoi Deborah, welkom in ons groepje! Leuk, nog een januari 2011 mama erbij:) Zie dat je helemaal nieuw op dit forum bent?!

Eyes, jullie zullen wel écht gebroken zijn! Dat van dat niet aankomen herken ik. Snotneuzen vallen hier weer mee en mag ik ook redelijk aankomen (behalve dat hij dan zijn hoofd draait, maar dat doet ieder kind), hij gaat niet huilen (gelukkig). Ik mag alleen echt niet zijn tandjes poetsen. Hij schreeuwt dan zo hard alsof er iemand wordt afgemaakt. Zo erg! Doen al expres de ramen dicht zodat de buren het niet horen, want ondanks dat wij enkel zijn tanden poetsen schreeuwt hij of er een moord wordt begaan. De buren zullen wel denken;) (krijgen we straks de kinderbescherming enzo op ons af kunnen we uitleggen dat een kind van 9 maanden het echt niet leuk vind om zijn tandjes te poetsen. Maar ja, zijn 7e tand is door en zijn 8e zit er ook al aan te komen:$)

Ink, thanks. Vanmorgen en gisteravond laat was het weer feest. Nu weer geen last. Pfff, wordt er wel gek van. Kunnen ze galstenen zelfs opsporen bij de huisarts? Die weg is "korter" dan de weg naar het ziekenhuis; Ziekenhuis heb je vaak ellende lange wachtlijsten etc. Om gek van te worden.

Muppet, zat mij net te bedenken, mijn nichtje net zo. Kon ook prima lopen, durfde alleen niet. Vond het veel makkelijker dat haar mama haar optilde (vond de exvrouw van mijn oom overigens ook hoor, dus weet niet of het echt angst was van mijn nichtje of gemakzucht van de ex van mijn oom).

Vanmorgen bij een vriendin geweest. Ze heeft een kitten. Jayden kruipt al (op stroeve vloer!, gladde vloer weet ik niet) Nou, die kitten en Jayden hebben de tijd van hun leven gehad. Die 2 zaten elkaar mega uit te dagen. Ik lette op Jayden, vriendin op haar kat. En een lol dat Jayden had en wat ik zo hoorde van vriendin daar haar kat het ook leuk vond zo aan gedrag kat te zien (ja, zij kent haar kitten dus ze zal wel weten dat dat beestje het leuk had). Maar wat een drukte maker is Jayden zeg. Vriendin heeft zo'n zitzak in haar kamer, Jayden aan de ene kant, kat aan de andere kat. Gaan ze beide naar elkaar toe, over die zitzak heen. Jayden klauteren de zitzak op, kat kwam ook zijn kant op. Hij ligt nu dus ook heel moe op bed.

Morgen rustdag! Denk dat Balorig in Houten nu wel leuk gaat worden nu hij gaat klimmen en klauteren. Man, man, man, wat een druk ventje hebben we toch.

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hmmmm S wil wel aan de handen proberen maar voor de rest nee hoor geen zin in hahahahah.

S doet weer mee als baby van de maand als jullie willen stemmen misschien:)

Lauwie het gaat gelukkig al stuk beter.
    :)

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja beide mogen, van spruitjes kunne ze buikpijn krijgen dus even proberen en kijken hoe ze reageren. Witlof bevalt hier ook erg goed, spruitjes vindt hij wel lekker maar lastig eten.

Ja we eten wel vaker 2 groentes per keer maar kook ook speciaal voor mijn zoontje wat extra wortels ofzo mee. Vanavond gewokte spinazie gegeten maar daar kan hij nog weinig mee. Bietjes vod hij heerlijk. Hij heeft ook voor het eerst vlees op (gisteren voor het eerst ei) en dat is nog even wennen :)

Sweet hier krijgt uk zo'n 1,5 a 2 uur na zijn ochtendvoeding (rond 6 uur) een boterhammetje, dus dat kun je proberen. Of pap als je dat prettiger vindt. *oh ik zie dat hij dat niet eet, hier is het ook geen succes*

OW haha viel het zwaar, de kapper? Is oko wel fijn als je uk wat kan zien he ;)

Lauwie: Welke voeding geef je zelf nog? Ik was het kolven ook zat. Nu alleen de ochtendvoeding vind ik erg prettig.

Ink: Geen idee, hij drinkt wisselend, volgens mij maakt kunst of borst hem niet zoveel uit. Hij vindt borst wel echt lekkerder (ook uit fles ;))

Autostoel: hier nog stoel 0 en dat zal ook nog wel even, maar heb het gevoel dat we de enige zijn ;)

Tand: Jawel, tand 2 is door (hij haalt J voorlopig nog niet in denk ik Sweet haha)

Babykriebels: Haha nou hier nog even niet. Maar ik klriebel leuk mee met de dames hier hoor! ;) En dan niet overlopen naar andere mamatopics he!!!

Optrekken: Hier de hele tijd, erg leuk. Stappen aan de hand doe ik liever niet om niets te forceren maar volgens mij heeft hij daar ook nog weinig interesse in.

Tandjes poetsen: Nope, hier ook niet leuk.. (met de tandenborstel spelen wél)

11. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Juju, ik geef 's avonds en 's nachts nog de borst. Soms 's middags als t een keer zo uit komt. ' s ochtends wil hij vaak geen voeding. Denk omdat hij 's nachts ook nog drinkt.
    Hier ook nog de mc. Is toch het veiligst! Dacht dat hij nu niet meer zou passen, maar hij groeit niet meer zo hard. Dus ik prop zijn ruim 11 kilo nog ff in de mc zolang het gaat!

12. sweetchocolate

Juju zie dat de datum bekend is, leuk. Die dag gaat een goede vriendin ook trouwen.

13. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Hallo allemaal!

Ik ben even wat minder op het forum te vinden.
    Afgelopen vrijdag heb ik bij de psycholoog een EMDR-sessie gehad.
    Dit is een vorm van therapie die helpt nare dingen van vroeger te verwerken.
    Dit heeft echter zo'n impact op mij gehad dat ik helemaal op ben.
    Altijd heb ik de schijn op gehouden dat het goed gaat en nu breekt dat op.
    Kan alleen maar huilen en piekeren.
    Komt heus wel weer goed, maar ik heb nu echt mijn grens bereikt.
    Ik probeer wel mee te blijven lezen hoor!

P.S.Willen mensen die mij op FB hebben verder niks zeggen? Gaat namelijk niemand wat aan :)

14. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo, nieuwe topic gevonden en weer eens bijgelezen. Drukke week en weekend achter de rug, dus dan hier niet zo veel te vinden ;)

autostoel: met 2 auto's zou ik ook zeker 2 autostoelen doen, dat gesleep anders idd. Weet niet wie het zei, maar hier ook gewoon nog on de 0-groep stoel en hij is er nog niet uitgegroeid (ondanks dat uk qua lengte op de +2 lijn van het CB zit)

Lopen/optrekken: hier echt nog geen sprake van. Zoon wil de hele tijd zitten, liggen wil hij alleen soms nog op het speelkleed. Tja, zo schiet kruipen dus niet op ;) Dat doet hij ook nog niet. Ach ja, alles op z'n tijd. Wel lekker rustig zo :D;)

@ sweet: hier ook een jongetje wat na sommige flessen aangeeft niet genoeg te hebben. Hier ook 's ochtends vaak nog een boterham (of deel ervan) na zijn fles, want pap uit een bordje is hier ook geen succes. En als ik zoon even afleid na zijn fles, is het gemiep meestal ook over.
    Hoe is het nu met jou? Nog steeds zo veel pijn?

@ Eyes: hoe is het met F? Weer een beetje beter? Kom jij ook weer een beetje aan je rust toe of zit hij ook nog midden in zn sprong?

@ moosey: sterkte met de therapie. Idd heftige therapie, gelukkig zelf niet hoeven doen maar me ooit wel in verdiept om te gaan doen. Alle respect dat je het nu aangaat. Pas goed op jezelf.

Hier uk de ochtend op het kinderdagverblijf en zelf hard op zoek naar een baan. Als ik deze maand niks vind, gaan we het kdv opzeggen aangezien we vanaf januari dan geen kinderopvangtoeslag meer krijgen. Hoop dat we er dan weer tussen kunnen als ik wél weer een baan heb. Denk dat ik met het opzeggen uk ook gelijk maar weer opgeef voor de wachtlijst ;) Pffff, zou toch liever aan het werk zijn ;)

15. sweetchocolate

At the moment at ballorig Houten. Leuk, vooral de ballenbak. Verder nog niks anders dan kruipen en optrekken. Echt klimmen doet hij niet. Maar hij vind de ballenbak wel leuk. Nu is hij het kussen aan het slopen dus deze mama gaat weer.

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh trouwdatum is nog wel even geheim .. (voor de FB-ers en Hyvers onder ons)

17. sweetchocolate

Moosey die therapie ken ik niet. Heb een best moeilijke en heftige jeugd gehad. Is zo'n therapie daar goed voor? Ik bescherm Jayden om die reden te erg en laat niet snel iemand toe bij hem. En al helemaal niet die persoon die mij die kut jeugd heeft bezorgd. Ook al is dat o.a mijn vader.

Terug van 1.5 uur ballorig. Jayden broodjes en fles geven en dan hup naar bed.

18. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
  19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Die therapie is héél intens maar werkt vaak ook snel. Succes Moosey!

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83

Deel Deze Pagina