Januari 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tese, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hmm het komt redelijk overeen (grappig) alleen hier dus nog meer melk wat ik wil gaan minderen

6:00 BV (ongeveer 200 cc)
    7:30 1 sneetje brood met thee
    10:00 fruit (1 stuk) met thee/water
    12:30 1 sneetje brood met thee
    13:00 fles 150+5
    15:30 tussendoortje met thee of water
    18:00 avondeten, yoghurt en water
    19:15 fles 150+5, deze wil ik dan af gaan bouwen
    19:30 tanden poetsen en naar bed

Wil toch voorkomen dat hij teveel zuivel binnenkrijgt. Je geeft nu ipv melk een flesje water? (hij drinkt hier water uit de rietjesbeker, maar heb het idee dat hij het flesje nog wel erg lekker vindt drinken)

2. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    muppet, wat sneu! beterschap voor je meisje!

ow, zou je dat leuk vinden, een tweeling? iig super dat je een dubbele kans hebt deze maand!
    ik vind s ook echt een heel mooi mannetje met zijn mooie ogen en prachtige bos haar!

sweet, dat schema heeft jort ook! die drinkt om 19.15u nog een fles van 180+6+rijstebloem en 's nachts ook nog een fles. :)

naomi, je hebt helemaal gelijk. alleen heb ik wendy al heel lang niet meer gezien.. er waren nog wel meer kindjes eerder geboren, maar die mama's schrijven volgens mij niet meer mee.

marise, dank je! het heeft geholpen, vannacht een prima nacht :)

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    OW dat is inderdaad errug spannend!!!

4. Tese

Tese Niet meer actief

Wij hebben die laatste fles niet kleiner gemaakt maar gewoon laten vallen en d yoghurt ipv gegeven. Dat krijgt ze als toet en dan in bad en naar bed tegelijk met de broer. In de middag krijgt ze koek en sap als ze uit bed komt.

5. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Juju ja klopt. ik geef ipv laatste melkfles een bekertje water (geen 150cc want hij drinkt ook bij het avondeten water). Hij drinkt net zoveel hij wilt;) Krijgt S geen sap?

Lauwie, grappig dat Jort overdag hetzelfde schema volgt:)

6. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Naomi: Supermooie buik al!!

@Eyes: Aaaah, wat een lekker ding!! Zo lief!

@Lauwie: Wat zielig dat Jort elke nacht tot overgeven toe moet hoesten...:(

@Marise: Spannend zeg dat je een hogere functie wil!
    Ik hoop dat het allemaal lukt met je portfolio. Succes!
    Hoe voel je je verder?!

@OW: S. is inderdaad ook wel een fotomodel :D!
    Ik merk ook dat Diede vooral door zijn bos met krullen en zijn grote, blauwe ogen een grote aantrekkingskracht op vreemden heeft. Ook op jongens van rond de 20. Zo grappig, want ik zou zeggen dat die nog helemaal niet bezig zijn met baby's haha!
    Maar sinds hij alleen nog maar zit in de kinderwagen kijkt bijna iedereen wel. En dan loop je echt te stralen achter de kinderwagen hihi!
    Wat spannend zeg dat je 2 eitjes hebt!!!!!
    Ik duim heel hard!

@Sweet: Wat lief van M.! Echt een leuke verrassing!

@Muppet: Hoe gaat het nu met Tess?

@Juju: Ik blijf denk ik drie flessen geven tot hij 1 jaar is. Ze raden 500 cc aan tot 1 jaar, maar daar lees je ook weer verschillende dingen over ;)!
    Maar als ik het flesje laat vallen dan doe ik het in één keer. Dat werkt bij Diede denk ik beter.
    En dan geef ik iets anders ervoor in de plaats.

Hier deze maand nier zwanger :).
    Ach, tijd genoeg!

Met mijn schoonvader gaat het helaas heel slecht.
    Naast longkanker heeft hij nu ook slokdarmkanker en die tumor duwt nu tegen zijn luchtpijp en slokdarm.
    Hij is opeens heel erg zwak en kan bijna niks meer.
    Dus vanavond komt het gezin bij elkaar om dingen door te spreken voor als hij er niet meer is :(.

Met Diede gaat alles prima!
    Hij is nog steeds alleen maar aan het rollen, maar als ik hem vasthoud dan wil hij wel staan. Verder tijgert hij sinds gisteren naar achteren.
    Ja, echt snel qua ontwikkeling is hij niet hahaha.

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Moosey wat jammer dat het nu niet raak was:(
    Toch hoop/ reken je er een beetje op:)

Lauwie over 2ling, het zal zeker zwaar zijn hoor!
    Maar zie het eigenlijk meer als een kans van als de ene niet misschien wel de andere.
    En als het wel zo zou zijn mogen we natuurlijk niet ondankbaar zijn:)

Ik zie de schema's met de laatste flessen.
    Hier heeft S echt nog die late fles nodig dat is ook de enige die wat hij wat fatsoendelijk ( slapend) drinkt.

Trouwens bedankt voor de lieve reacties op S:D

Hij doet trouwens nu stappen aan de handen en wil niks anders meer:D

Muppet is Tess al wat beter vandaag?

8. Tese

Tese Niet meer actief

Nee Tess is bloedheet. En heeft van die bleekheidsaanvallen. Dan voelt ze zich opeens niet lekker. En twee minuten later speelt ze weer. Dus ik gaf haar een paracetamol, wat ze 15 minuten later poepen ;) wat een muts he. Ik durf geen nieuwe te geven dus dan maar zo.

Moosey wat een rottijd zeg. Sterkte!

9. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Muppet: Bedankt.
    Herkenbaar van die zetpillen!
    Diede poept ze ook meteen uit haha!
    Ik hoop dat ze snel beter is.

10. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @muppet: beterschap met Tess!! zielig hoor :( pcm zetpil heeft maar 10 minuten nodig om ingewerkt te zijn dus als ze daarna poept maakt het al niet meer uit ;)

@moosey: jammer dat het niet gelukt is!
    hopelijk de volgende ronde wel.

@schema/fles: hier 2 flessen sochtend en savonds allebei papfles van 210+7. smiddags krijgt ze na haar boterham zo een 150 cc gewone lauwe melk en verder gewoon fruit, groente en een koekje.

@lauwie: ja oke dat klopt, ze kletsen hier inderdaad niet meer/amper. als je het dan zo bekijkt is Jort denk ik inderdaad de eerste, al weet ik niet meer wanneer S. van OW geboren is. ben zo een zeef onthoud dat echt allemaal niet meer.

hier gisteren weer uit eten geweest! het was best lekker en erg gezellig (dinershow) maar hoef er niet nog eens naar toe. een gewoon restaurant met lopend buffet vind ik leuker vooral omdat isabel dan ook mee kan.

zo isabel ophalen :) die heeft bij mn zwager en schoonzus geslapen vannacht. ze heeft het best goed gedaan alleen om 12 uur besloot ze wakker te worden, hun zoontje is daarop bang geworden (1,5 jaar oud) en het heeft even geduurd voordat die weer sliep. isabel sliep zo weer na een beetje warme melk.
    is voor haar natuurlijk ook vreemd, papa en mama zijn er niet, ander huis en dan moet je daar blijven slapen hihi.

11. Tese

Tese Niet meer actief

Lekker hoor een avondje uit.

PCM heeft wel wat langer nodig 15 minuten tot een half uur. Er zaten ook nog restjes zetpil in haar poep. Inmiddels zit ze ook vet boven de 39 dus hij heeft weinig gedaan denk ik. En toch durf ik geen nieuwe te geven omdat ze wel wat binnengekregen heeft. Ach voor nu is ze vrolijk.

12. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @moosey: het is niet echt een hogere functie (of toch wel?) het is een beetje vaag. Ik krijg dan meer betaald, ik moet bewijzen, dat ik net iets meer doe voor de baas dan de gemiddelde werknemer zeg maar. Ik heb de boel helaas nog niet af, ben beetje perfectionistisch. Heb tot 30nov de tijd.
    Voel me nog hardstikke goed. Heb wel wat last met sporten, sneller vermoeid. Wat lastig is omdat ik een teamsport doe, maar kan nog niet zeggen. Jongens ik doe even rustig aan, want ik ben zwanger.

Heb daar een beetje moeite mee....iemand tips? Men verwacht nogal wat inzet en prestatie van me. Ik las op internet dat het voor het vruchtje niet zo goed is om lange tijd intensief te sporten. Maarja wat is een LANGE tijd?

Wat onwijs rot dat het zo slecht gaat met je schoonvader. Sterkte.

@muppet: beterschap voor je meisje. Zolang ze nog tiert en goed drinkt, zou ik me nog niet heel druk maken. Mocht die koorts nu wel een paar dagen aanhouden, zou ik wel even naar de dokter gaan.

@naomi: lekker even zo'n avondje weg met zijn tweetjes.

13. Tese

Tese Niet meer actief

O ik ben geen type die met een koortskindje naar de dokter gaat hoor. ;) de dokter kan er toch niets aan doen. Ze ligt nu op bed met toch een nieuwe zetpil. Was 5 uur na de vorige en ik weet zeker dat ze de helft uitgepoept had. Bovendien was het 120 mg en ze zit op het randje dat ze 240 mg mag. Dus toch maar wel. Ze werd zo huilerig en bleekjes en wist geen houding meer. Arm moppie. Wel lekker knuffelig maar dat is ze normaal gelukkig ook wel.

14. Tese

Tese Niet meer actief

Marise kun je niet zeggen dat je last van je knie of zo hebt en daarom wat rustiger aan moet doen?

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Pfffff Muppet akelig toch hoor.
    Maar zoals bekend heb ik telkens negatieve ervaringen met koorts gehad.
    Mijn lichaam was nog niet klaar voor een eisprong aangezien het wacht tot ze allebei klaar zijn.
    Woensdag is de iui:D

16. Tese

Tese Niet meer actief

#596 Tese, 6 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 nov 2011
    Ja dan begrijp ik dat je wat huiverig bent met koorts. Maar als moeder voel je goed aan wanneer je wel en wanneer je niet naar de dokter moet gaan. En bij jou is meerdere keren gebleken dat je op je gevoel moet afgaan. Heb ik met Sem ook een keer gehad midden in de nacht toen hij tegen de 41 graden aanzat en aan het gillen was. Toen zijn we toch even naar de hap geweest. Had een vreselijke oorontsteking toen. Arme kindjes als ze ziek zijn he.

Enne... Woensdag ga ik heel hard voor je duimen!

17. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Marise: Ik zou op een gegeven moment inderdaad zeggen dat je een blessure hebt of wat dan ook. Je kunt natuurlijk gewoon doorsporten, maar niet heel intensief lijkt mij. Hoe deed je dat toen je zwanger was van D.?!

@Muppet: Ik snap goed dat sommige moeders sneller ongerust zijn, maar ik ga eigenlijk ook nooit naar de ha als D. koorts heeft. Laatst had hij 4 dagen koorts, maar hij was verder gewoon vrolijk.

Welke hoofdomtrek hebben jullie kindjes?
    Ik ben ook zoek naar een must voor Diede, maar ze zijn vaak te klein!
    En als ik zo op internet kijk dan komt zijn omtrek overeen met een kindje van bijna 2 haha!
    Diede heeft 46,8 cm.

18. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Oei moosey: dat weet ik zo niet uit mijn hoofd. Volgens mij zat hij rond de 42 ofzo? Zal eens in dat CB boekje moeten kijken.
    Met d. ben ik niet begonnen met die sport. Heb toen een abo op de sportschool genomen33333333**+

19. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    foutje: d ging even meetypen

20. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    moosey, sterkte!

muppet, sneu hoor, beterschap! vanaf wanneer mogen ze 240mg?

naomi, netjes van haar dat ze de hele nacht heeft doorgeslapen.

Marise, anders even vragen aan de vk of het echt kwaad kan? ik dacht dat het was dat als je lichaam het al gewend was het niet erg is. maar zeker weten doe ik het niet. zou toch ff vragen, zo sport het niet fijn als je dat in je 8erhoofd hebt

Papfles: ik wil de avondfles een papfles maken, eens proberen of dat helpt doorslapen. maar welke pap gebruik je en welke fles/ speen?
    ik had al eerder pap gekocht maar daar zaten best grove stukken in en dan zat het gaatje dicht. en weet dan niet welke speen wel goed is. vind dat zo'n gedoe, in het begin ook die zoektocht naar de juiste speen gehad.
    dinsdag maar even naar het inloopspreekuur op het cb, misschien hebben hun advies voor een doorslapend kind.
    misschien komt het ook wel door het gips? eingelijk hoop ik maar dat dat het is

Deel Deze Pagina