Hoop dat je meisje snel weer beter is, Muppet. Naomi, veel sterkte vandaag. Zou wel raar zijn als ze je contract niet zouden verlengen. Eerst mocht je toch zelfs een opleiding volgen? Duim in ieder geval voor je! Hier een paar daagjes vrij vanwege Eid. Lekker de bergen in geweet en naar het strand. Straks ook nog naar een waterpretpark met een enorm baby- en peutergedeelte. Het weer is goed, dus wij genieten .
Juju en hoe was jullie nacht? Net wat Muppet zegt, niet ieder kind is hetzelfde. Naomi, ik dacht dat je een vast contract had? Of was dat bij de andere thuiszorginstelling? Oei, ik vrees, uit eigen ervaring (ookal was ik niet ziek, wel zwanger), dat je contract niet wordt verlengd. Ik werd ook overal buitengesloten. Heb alles gedaan wat HUN wilde en toch werd ik ontslagen. Wil je toch veel succes wensen! Muppet, spannend! Is Tess haar koorts al gezakt? Waar heb je sollicitatie? Een kdv? Jayden slaapt nu van 10 tot 12 en eind van de middag. Slapen van 8 tot half 10 wilt hij nu niet meer, maar hij wordt 's ochtends tegenwoordig ook later wakker (7 uur ipv 6 uur/half 7). Dacht al dat bij jou afdpreken beter zou zijn maar is goed. Heb dan wel je adres nodig. Hoor dat dan wel via whatsapp? Hebben kindjes die 2 flessen krijgen opvolgmelk 3 nodig? Het lijkt mij namelijk wel, nummer 2 is gebasseert op 3-4 flessen en opvolgmelk nummer 3 op 1-2. Het lijkt mij dat ze dan gaan afvallen of niet voldoende voedingsstoffen binnen krijgen als ze 2 flessen krijgen op nummer 2. Fijn hoor, zo'n fles eraf
Nr 3 van opvolgmelk is sowieso vanaf 10 maanden en daar kijk ik altijd naar. Dus Tess zit nu op nr 3.
@Naomi: Ik ben benieuwd. Ik heb te horen gekregen dat ik weer geen vast contract krijg. Ze mogen drie keer een jaarcontract geven en dit is de laatste keer. Over een jaar moeten ze een vast contract geven, maar ze willen geen vast contracten meer geven. Dus op zoek dan maar naar ander werk. Ik hoop dat het voor jou beter uitpakt! @Muppet: Heel veel succes vandaag!! @Emme: Veel plezier!
@moosey: oww bah dat is ook klote!!! @sweet: nee ik had geen vast contract, ik zou een vast contract krijgen.... maar ik verwacht niet dat dat door zal gaan nu.. en aan nog een half jaar contract heb ik nu niets want dan zit ik nog in mijn verlof we zullen het zien. @muppet: suc6 met je sollicitatie!! hopelijk is tess koortsvrij vandaag. hier een meisje wat nu echt begint te kruipen tot nu toe was het altijd buikschuiven (dat kon ze dan ook heeeeel snel hihi) maar ze doet het nu steeds meer zoals het hoort hihi.
Naomi balen zeg. Onterecht als ze je gaan ontslaan, maar helaas worden wij vrouwen wel vaker onterecht behandelt als het om zwangerschap en het verzuim erop aan komt. Moet je de opleiding (bedoel de tot nu toe gemaakte kosten) terug betalen? Als dat zo is mag je wel enigsinds "blij" zijn dat het nu gebeurd Al blijft het vervelend als het gebeurd Niet leuk, knuf. Moosey dat is ff pokke zeg!!! En nu? Al wel op zoek naar wat anders al? Is bij sommigen de 11 maanden sprong al begonnen? Jayden eet alleen maar als hij iets in zijn hand heeft (lepeltje, doekje etc ter afleiding). Eerste hapjes gaan goed maar daarna kijkt hij alle kanten op om ervoor te zorgen dat wij geen eten geven en hij niet gaat happen. Wat moet ik hier nou weer mee? 'Verwen' ik hem niet met iets in handen geven met als gevolg dat hij na die sprong ook altijd iets in zijn hand moet hebben om te zorgen dat hij eet? Of moet ik maar niks geven ter afleiding, waar mijn gevoel naar uit gaat en stoppen als hij alle kanten op gaat met zijn hoofd. Gevolg: weinig eten. Slapen was net ook drama!!' Gelukkig slaapt hij nu wel. Hij kan nu alleen spelen als mama bij hem en ook met de blokken speelt. Alleen spelen kan hij wel, maar verveelt zich snel en begint dan te miepen.
@Naomi: Leuk dat ze begint te kruipen! Hier begint net pas het buikschuiven haha! @Sweet: Ik hoop eigenlijk eerst dat ons huis snel is verkocht, we dan een hogere hypotheek afsluiten en dan ga ik op zoek naar iets anders. En eigenlijk vind ik het helemaal niet zo erg want ik merk dat de zorg voor een kind en een baan met veel verantwoordelijkheden voor mij te veel is. Ik neem mijn werk altijd mee naar huis. Dus laat mij maar 3 dagen ofzo in een winkel staan, daar word ik veel gelukkiger van! Hier gaan ook de eerste paar hapjes goed, maar dan draait hij telkens zijn hoofd weg als ik hem een hapje geef. Met als gevolg dat alles alle kanten op vliegt. Gelukkig eet hij uiteindelijk wel alles op. Wat helpt is als ik zeg: opperdepop want dan denkt hij dat het op is en dan heb ik weer een paar happen zijn aandacht . Zal wel een fase zijn . Slapen gaat nog wel goed, alleen in bed leggen, verschonen, zijn gezicht wassen enz. is drama. Maar als ik dat zo lees hoort dat er ook bij rond deze leeftijd. Hij kan dan zooo hysterisch doen. Huilen met dikke tranen, schreeuwen, zich stijf houden enz. Ik denk dat we er gewoon doorheen moeten .
Ja, wel slimmer ja om eerst een hypotheek af te sluiten, dan pas ander werk te gaan zoeken. Ow ja, het luierverschoondrama. Wou er gister een topic over openen. Wat een drama! Alle kanten op willen draaien en vooral NIET stilliggen. Hier hielp vanmorgen meneer de Aap erg goed (Minder prettig als hij een poep luier heeft en dan wordt meneer de Aap ook nog niet ingezet, maar alleen als hij al schone billen heeft) Aankleden is hier al een hele tijd een drama, dus daar verbaas ik me niet zo over. Maar met luier verschonen zo stijf als een plank houden. Pfff, het is een fase, het is een fase, het is een fase!!! Zal dat opperdepop eens invoeren. Hier is het gewoon: Zo, OP. Nu ineens is alles wat achter hem gebeurd ook super leuk. Best irritant, maar wat doe ik eraan? Niks waarschijnlijk. 100x zal ik denken: Het is die fase die voorbij gaat
Moosey heh bah wat een sh*t nieuws zeg!!! Hopelijk vind je nog iets veeeeeeeeeeel leukers Sweet hier draait S zich ook tig keer om tijdens het verschonen hahaha. Muppet heeeeeeeel veel succes met de sollicitatie! Emme wel fijn wat daagjes vrij vanwege Eid. Hoe gebeurd het slachten daar eigenlijk op straat of?.... Hier gisteren erg dapper geweest ( ondanks mijn spuitfobie) zelf de pregnyl gezet
@sweet: hier is de 11 maanden sprong denk ik ook al begonnen. het probleem met eten komt me bekend voor. doet ook niets anders als het op de grond gooien, dat is 2x de 3e keer gooi ik het weg. ze krijgt tegenwoordig wel vaak zelf ook een lepeltje, ze vind het wel goed als wij haar voeren maar ze moet wel het idee hebben dat ze mee helpt ook al doet ze niets hihi. @moosey: hihi leuk he dat buikschuiven! @OW: oww bah jezelf spuiten moet er niet aan denken! hier vanmorgen gesprek gehad en zoals verwacht is mn contract niet verlengd heeft te maken met dat het bedrijf dat financieel niet aan kan momenteel, er zullen waarschijnlijk meer mensen uit moeten. ze vonden het erg moeilijk want wilde me eigenlijk niet kwijt maar ze moesten haast wel om zelf niet ten onder te gaan. ze wilden wel graag dat ik straks wanneer ik weer kan gaan werken dat ik zou bellen om te vragen of er nog plek is voor me, maar dat zie ik nog wel hoor. misschien dat ik nu voor een verzorgingstehuis ga en dan 2x een avonddienst van 8 uur draai dan ben ik verder altijd thuis.
volgensmij zit R ook in de sprong, slaapt erg kort smiddags, en wil geen fruit en groente. ze gedraagt zich nu nog niet zo heel erg gelukkig (klopt af)
Jammer Het was toch fijn geweest als je had kunnen blijven! Respect @ OW! Eten: hier nog altijd met smaak en passie, maar volledig met zijn handen dus dat scheelt misschien.
@Naomi: Da's echt balen!! Gelukkig zie je wel genoeg mogelijkheden voor de toekomst! @OW: Wow, echt knap en stoer van je!! @Sweet: Aan- en omkleden is hier ook al maanden drama. Maar nu wringt hij zich inderdaad in de meest vreemde bochten. En hier zet ik ook van alles in om hem af te leiden, maar da's lastig met een poepluier ja . Hij wil nu ook altijd aan zijn billen zitten (eerst alleen aan zijn plasser) tijdens het verschonen en da's ook niet handig bij een poepluier! En hij is zo sterk! Ik kan hem bijna niet tegenhouden als hij draait. @Leeuw: Hier ook minder slapen overdag. @Juju: Gelukkig smaakt het hem nog wel (gezien alle smakgeluiden die hij meteen maakt als hij alleen nog maar een slabbetje om krijgt ). Maar ik denk dat het echt wel scheelt ja als ze het zelf mogen doen. Maar het warme eten en het fruithapje doet mama nog maar even voorlopig (knoei fobie!!!! )
Haha ja het levert wel gesmeer op al wordt dat ook steeds beter. Vooral pasta is hier genieten HIer heeft uk echt verlatingsangst en dat is erg lastig Overdag is het heerlijk dat hij veel wil knuffelen maar 's nachts iets minder.
Oei, da's inderdaad vervelend. Is het wel weer goed als hij weet dat jullie er zijn of wil hij echt geknuffeld worden?
Ja, hij klimt echt in ons, heftig snikkend en wordt dan weer rustig. Tot we hem weer wegleggen. DIt duurt nu al 3 maanden en begin mijn geduld te verliezen (erg he). Voel me echt zo'n westerse muts die wil dat haar kind in haar eigen bed slaapt.
@moosey en naomi bah echt vervelend als je contract niet verlengt word. @ow je bent een topper! altijd eng om je zelf te prikken goed gedaan @sprong, volgens mij zit F er ook in. Niet eten niet slapen en om het helemaal compleet te maken krijgt hij er een tand door zijn rechter snijtand ipv voortand. Dus hij is dubbel op dwars