Januari 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tese, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Eyes: wat een geweldig leuke foto. Blijven schoentjes bij jou goed zitten? Die kleine van ons weet ze zo snel weer uit te trappen.

2. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Heel herkenbaar! (afgezien van het alleen spelen). Heeft ook nauwelijks geslapen vandaag overdag. Maar hij heeft ook een enorme bult op zijn kaakje! Ik geef m soms wel iets in zijn handen tijdens het eten en meestal dan een speen omdat ik anders zelf opgefokt raak onder het eten. Er is dan geen gesprek meer te voeren. Dat niet eten vind ik alleen vervelend omdat ie 's nachts vaak niet best slaapt, maar daarvan denk ik dat komt wel. Eigenlijk wil ik ook niet dat ze met speelgoed aan tafel zitten. Ga ik dus wel mee stoppen zodra tafelen zonder gegilkan.

3. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Lees vanalles waar ik op wil reageren, maar het is echt bedtijd! Laters!

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    He vannacht zowaar een goede nacht :) Hij heeft heerlijk spagetti gegeten gisteren (echt goud hoe hij dat met tuitlipjes naar binnen slurpt, als een volleerde italiaan) met pompoen, zalm en parmezaanse kaas.

Een stomme vraag maar wie pureert het eten van zijn kindjes nog hier? Ik was op de jonge gezinnenbeurs en heb daar potjes gekregen en zei: doe maar van de oudste leeftijd die je hebt (12 maanden) want dacht: dat is geprakt en dat ktijg ik dan vast nog wel naar binnen. Maar het is moes en er drijven een paar erwtjes in ("met stukjes" staat erop). Ik dacht dat je toch ophield met pureren op een keer? Geen idee hoor, vandaar de vraag.

Over de flessen: ik ben weer gekalmeerd. Wauw wat ben ik ongeschikt om de fles te geven ;) Ik vlieg n de stress als hij het niet opdrinkt, en ook als hij ze wel opdrinkt omdat ik bang ben dat hij te veel / te weiig krijgt. Met borstvoeding had ik nooit zorgen als hij eens wat minder lnag dronk ofzo. Maar goed, mijn voornemen is om te stoppen met stressen ;) Hij krijgt nu 's middags en 's avonds 4 schepjes in plaats van 5 en dat zijn dus 8 schepjes op een dag (staat voor 240 ml, al krijgt hij het met weer water voor het vocht) en dan 's ochtends nog borstvoeding. Lijkt me keurig en dan kan hij 's avonds ook eens een bakje yoghurt eten als toetje als hij minder gegeten heeft.
    Het is ook niet of hij spekkies te veel heeft.

Vraagje: wie hier heeft een mamafiets en wie hier heeft een zitje op een normale fiets? Ik wil graag met Druif op de fiets maar een mamafiets is financieel even pittig op het moment (nieuw slot in achterdeur auto: €300, autostoeltje (al zit hij nog in 0) etc). Werkt een zitje op een gewone fiets ook of is dat echt lastig?

5. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Juju kijk eens voor de mamafiets op marktplaats. M heeft omgebouwde mamafiets voor weinig, compleet met achterzitje, voorzitje, windscherm en dubbele standaard voor €240. Goed is geen nieuwe, maar fiets valt 1 keer en er zitten ook krassen op.

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja ben op marktplaats aan het kijken, en me proberen te verdiepen in de wondere wereld van de mamafietsen maar jeetje wat zijn er veel soorten..

7. sweetchocolate

Ja he?:) Het enige dat ik niet heb is een breed stuur;) daar is mee te leven. Jayden pakt op de fiets steeds mijn hand en dat is ook wel lief.

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Schattig! Welke merk heb je?
    Ik ben er inmiddels wel uit dat de Gazelle Bloom de ultieme moederfiets is maar goed dat mag ook wel ook zeg.. Sparta is zwaar, Batavus is ook goed. Maar dan heb je nog zoveel andere merken..

9. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Juju: Fijn dat het een goede nacht was!
    Ik kan mij best wel iets voorstellen hoor bij het verliezen van je geduld.
    Ze kunnen er niks aan doen, maar soms heb je het gewoon even gehad.
    Ik pureer al een tijdje niet meer omdat Diede goed kauwt.
    Ik prak nu alles met een vork.
    Grappig dat je zo'n stresskip bent met de fles. Ik zou dat denk ik hebben met bv! Nu weet ik tenminste hoeveel hij binnenkrijgt!
    Ik heb een mamafiets, maar dat heb ik ook omdat ik steviger ben en het anders wel erg krap wordt allemaal en omdat ik toch een nieuwe fiets moest.

@Eyes: Wat een moppie! En wat een leuke kleertjes! Is dat jasje van Hema??! En ik MOET weten waar je dat mutsje vandaan hebt!
    Ik ben al zolang op zoek naar een leuk mutsje maar overal hebben ze alleen maar van die fleece dingen. Op internet kan ik ook niet zoveel vinden. Ik wil er het liefst één met van die oortjes :D, maar dan hebben ze weer net niet degene die ik zoek!
    En hoe bevalt zo'n zitje achterop?! Lijkt mij fijner fietsen dan eentje op je stuur maar het is ook wel weer gezellig om je kindje voorop te hebben.

Kunnen jullie kindjes trouwens allemaal uit zichzelf gaan zitten?!
    Want de kinderarts had ons op het hart gedrukt om pas te gaan fietsen als Diede dat kan en ik ben dan ook zo iemand die dan bang is om eerder met hem te gaan fietsen....;)

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Moosey kijk eens bij de H&M voor mutsjes anders.
    Hier zit Druif goed dus het wordt nu wel tijd voor een fiets ;)

11. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    @marise Nee hoor F trekt hier zijn schoentje ook altijd uit voor deel is dat hij er op de fiets niet bij kan :D. Nou moet ik zeggen dat F ook een paar a di das heeft die hij niet zo uittrekt met klitteband.

@moosey Ja het jasje is van de hema en de muts van de C&A die heeft hij van mijn schoonmoeder gekregen. Van binnen zit wel fleece dus lekker warm achterop zit ook nog een pompom (of hoe noem je zo'n ding) F heeft maat 92 o.i.d. Weet niet wie het laatst vroeg maar hij heeft een omtrek van 47.5cm Tja ik moet hem wel achterop want voorop is geen optie want dan pas ik niet meer tussen het stoeltje en het zadel. Moederfiets vond ik niets zitten dus nu maar zo. F vind het helemaal niet erg hoor heb hem niet horen klagen nog :D

12. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @moosey: isabel gaat al ruim 2 maanden zelf zitten dus wij fietsen al een tijdje met haar. het cb vond dat toen al prima omdat ze zo goed kon zitten.

isabel doet hier niets anders dan staan en overal langs lopen en oversteken naar iets anders...
    heb nu de eftelingradio aan staan en ze staat heerlijk te dansen bij de tafel hihi.

13. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Juju: Ik ben al overal geweest!
    Bij de H&M vond ik eindelijk een leuke met oortjes maar die bleek voor meisjes te zijn....
    Op zich kon het mutsje nog wel maar het strikkoordje was van satijn :D.
    Zucht, voor meisjes zie ik heel veel leuke haha!
    Even een fotootje spammen van zijn mooie krullenbos die elke dag weer meer lijkt te worden :)!

14. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Naomi: Al 2 maanden?! Wauw!
    Diede weet nog niet eens hoe hij als hij zit uit die houding moet komen :D. Hij laat zich vaak maar naar opzij vallen haha!
    Wat goed dat ze zo aan het lopen is!!

15. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @moosey: leuke foto :)
    heerlijk al die krullen hihi.

je zult zien dat diede straks opeens heel veel tegelijk kan ;)
    dan gaan ze opeens zitten, kruipen optrekken en stappen in zeer korte tijd :p

16. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lees nog steeds mee, maar ik zit te weinig op het forum om écht mee te kunnen reageren....

Herkenbaar, dat niet eten, slecht slapen etc.!!! Hier lijkt meneer wel of hij vergeten is hoe hij ook al weer moet eten..... en inderdaad: krijg ook de indruk dat hij het 'zelluf wil doen'. Prima, gaan we ook maar eens doen dan.
    Ik weet niet wie het zei, maar hier ook nog steeds 4 flessen. Helemaal nu hij slechter eet. Toen zoon wel beter at, gaf ik minder per fles en soms ook 3, maar dat redt hij nu echt niet. Komt vanzelf, ga ik vanuit.

@ juju: er zijn ook losse mama-fiets-sturen te koop, toevallig kwam ik er één tegen op de jongegezinnenbeurs. Niet mooi, maar wel functioneel (stoeltje zit dan meer naar voren, meer boven je stuurstang). Overigens zou je eens kunnen uitproberen hoe het gaat met een zitje op je normale fiets. Ik had de oude fiets van mijn zus en die had daar gewoon ook een zitje op. Bij mij paste dat helaas niet. Heb zelf nu de Gazelle Bloom (lang leve de ontslagvergoeding, anders had ik m nooit gekocht, erg duur) en die bevalt perfect.

17. sweetchocolate

Moosey wat heeft Diede een mooie bos krullen:) Van wie heeft hij dat?

Rest bijgelezen maar zit ff in de knoop. Morgen hoort M of hij overgaat naar de overgenomen vestiging in Duitsland. Zodra ons huis is verkocht en de voorwaarden zijn goed gaan we emigreren. Het is dubbel. Ik dacht dat ook ik nog tijd had om te wennen aan het idee.

18. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Juudje: Hoe gaat het verder met je? Alles goed?

@Sweet: De krullen van mijn schoonmoeder, de grote blauwe ogen van mijn schoonvader en de rest van mij :D.

Dat is spannend zeg.
    Maar zou je het verder wel zien zitten om te emigreren?
    Want je hebt wel veel vrienden in Duitsland, toch?!
    Waar zit die vestiging?

19. sweetchocolate

Mooi hoor:)

Nee geen vrienden in Duitsland, wel 2 vriendinnen in Oostenrijk (1 in Graz, andere in Wenen). Toch spreek ik wel gewoon Duits.

Ik vind het wel leuk om te gaan emigreren. Alleen het regelen pfff daar zie ik erg tegenop. De kinderopvang daar is slecht gerekend. He kind krijgt een aantal uren toegewezen voor opvang. Daar moet jij je baan op aanpassen. Waarschijnlijk ga ik daar niet werken om deze reden. Maar dan moet dat wel lukken.

De vestiging is in Ratingen, tegen Düsseldorf. Vanaf grens bij Arnhem nog uurtje rijden (als je geluk hebt).

20. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Er komt inderdaad een hoop bij kijken.
    En wel vervelend dat de opvang daar anders werkt.
    Bedoel je dat je helemaal niet meer gaat werken?

Deel Deze Pagina