Januari 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tese, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Wat schattig die krulletjes bij Diede.

Ons mannetje stapt sinds 3 dagen achter een ikea krukje aan. Liep wel al stapjes rond de tafel. Maar dit ziet er nog grappiger uit. Gaat allemaal wel snel hoor, straks alweer 1 jaar....pff

Sorry dat ik even niet op iedereen heb gereageerd.

Ondanks ik mijn echo nog niet gehad hebt, gaan er wel allemaal dingen in mijn hoofd voorbij. Waarschijnlijk gaan die kleintjes straks 17/18 maanden schelen. Dan heb ik zeker wel een extra ledikant nodig? Wat zouden jullie doen qua kinderwagen. Ik ben zo blij met degene (mura4)die ik nu heb, maar is dat handig met 1 kind van 17/18 maanden en de ander pasgeboren.
    Loop teveel vooruit, wil nu ook nog niets aanschaffen hoor. Maar hoe denken jullie hierover? Wat doe jij bijv Naomi andere meiden mogen ook reageren.

2. Tese

Tese Niet meer actief

Marise: Sem en Tess schelen precies 2 jaar. Wij hadden voor Sem een cotbed gekocht. Dat is een ledikant die een slag groter is dan normaal. Die kun je, als ze eraan toe zijn ombouwen naar een gewoon bed en daar kunnen ze mee doen tot ze 6 zijn. Vonden wij de ideale oplossing want 2 ledikanten kun je veel minder lang mee doen voor hetzelfde geld.

3. Tese

Tese Niet meer actief

Even ego: Tess heeft de zesde ziekte. Koorts is over en zit nu van dr kruin tot aan dr tenen onder de vlekken. Maar wat ik echt erg vind is dat ze kapotte billen heeft. Ze heeft zure diarree en gilt het uit als ze plast, poept of verschoont word. Arm liefie. We doen er echt een cm dik maïzena op en dan maar hopen dat het snel over is.

4. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @muppet: aaah zielig!! beterschap met Tess.

@marise: wij hebben gewoon een 2e babykamer erbij gekocht voor de baby. vond die tussenbedjes vrij prijzig en heb nu weer op MP gewoon een 2ehands kamer gekocht. scheelt een hoop geld en als Isabel eraan toe is krijgt ze straks gewoon een groot bedje. ze kunnen toch nog wel even in het ledikant ;)

ook wij zijn tevreden met de mc mura 4 maar hebben een tweelingwagen gekocht. isabel is straks 15 maanden en zal als het goed is al wel lopen maar ik vind haar nog te klein om te laten lopen of op zo een plankje te staan. de wagen die we gekocht hebben is vrij goedkoop (260,- incl. reiswieg, regenkap enz.) maar kwa kwaliteit wel goed! niet zo een hele zware want die heb je ook, die kreeg ik zonder kind nog eens niet omhoog voor een stoeprandje...

5. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @muppet: ja ik heb al een heel leuk bed staan waar ik vroeger in heb gelegen. Klein 1pers bed. Kan dus al vanaf een jaar of 3/4. Maar met 18 maanden nog te vroeg. Dus ik zat te denken aan marktplaats ofzo, omdat het maar voor zo'n korte tijd is.

wat sneu voor Tess. D had een maand geleden ook zo'n last van die kapotte billetjes, door zure poep. 5 tot 6x perdag poep. Achteraf denk ik tandjes. Ik heb direct schone luiers om gedaan en behoorlijk gesmeerd met sudo. Dat heeft uiteindelijk gewerkt.

6. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Welke heb je naomi?

7. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
  8. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Muppet, ow nee he?! Arme Tess! Zo zielig dat ze met plassen zo'n last heeft. Arm meisje:(

Moosey klopt ik ga daar helemaal niet meer werken naar alle waarschijnlijkheid. Maar daar liggen de huurprijzen voor een woning ook lager dan in NL zei M. De zorgverzekering kost in Duitsland minder, gas water licht wel duurder, maar de belastingen en verzekeringen zijn daar weer goedkoper. En M gaat als het goed is flink omhoog met salaris. Maar goed, we zien wel of het haalbaar is dat ik stop met werken.

9. Emme

Emme Niet meer actief

Spannend Sweetchocolate! Emigreren is idd heel veel regelwerk, maar het komt echt goed :). Voor mij heeft het veel toegevoegde waarde gehad, maar het kan soms ook erg lastig zijn. Vooral als je geen werk hebt, kun je je soms eenzaam voelen. Klinkt misschien stom, maar praat daar van tevoren ook goed met je man over. Het helpt als je allebei duidelijk hebt dat het kan gebeuren. Zijn leven zal namelijk minder veranderen dan dat van jou (hij doet 'gewoon' zijn werk...)

Oeps, dit klonk een beetje negatief, maar zo bedoelde ik het niet! Het is vooral ook heel spannend en leuk.

Muppet, hopelijk is Tess snel weer beter!

Marise, mijn jongens verschillen ook 18 maanden. Wij hebben een tweede ledikantje gekocht van Ikea, zo eentje waar de zijkant uit kan. Als je een klimmer hebt, is een gewoon ledikantje namelijk al snel gevaarlijk en dan heb je er maar kort wat aan.

Ook hebben we een tweedehands duowagen gekocht (een Phil en Teds). Dat was in het begin toch wel noodzakelijk, want mijn oudste was nog te jong om op een plankje te blijven staan en voor lange afstanden of dagjes weg was het ook prettig dat hij kon zitten als hij moe was. Ik heb ook wel de enkele wagen gebruikt met een draagdoek, maar vond dat toch wat meer gedoe. Je bent toch wat minder mobiel, vooral als je alleen met de twee kleintjes op pad gaat.

Zo, een heel verhaal op de vroege ochtend ;). Fijne dag allemaal!

10. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    Goede morgen Emme, goede morgen iedereen. Het was hier weer vroeg dag vandaag 6.15 pfff en meneer slaapt s ochtends maar een half uurtje en s middags ook. Ik word er zo moe van (zonder te willen klagen) maar ik kom nergens meer aan toe. PFff hoop dat dit overgaat want weet niet hoe lang ik dit vol hou

11. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    vast een sprong eyes, hier is hij wel begonnen. gooit al het eten er weer uit of houd dr lippen stijf op elkaar. en was ook vroeg, half 6. maar gelukkig sliep ze daarna nog wel even door.

12. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    pfff vroege vogels... hier was het 11.15 toen ik eruit kwam en isabel pas om 12.00!!!

jippie isabel neemt ook het hoekje van de tafel tijdens het stappen!! tot nu toe lukte dat nog niet en zat haar buikje in de weg hihih nu is het wel gelukt :)
    ze begint ook steeds dingen op te rapen, dan staat ze en probeert ze te bukken om zo iets van de grond te pakken hihi.

ze liet me net wel even heel erg schrikken hoor. ze staat aan tafel en gooit opeens allebei haar armen de lucht in.. en staat dus gewoon los. gelukkig pakte ze zich snel vast want mijn hart zat in mn keel hihi.

er komt zo een nieuwe buikfoto aan!

13. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    mijn buik vandaag...

14. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    naomi, wat een slaapkoppen zijn jullie! ach gelijk heb je ook, het kan nu nog.
    leuke foto weer:) nog 2 dagen en dan zit je al op de helft.

15. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Naomi wat gaat dat hard. Schrikken he? Jayden stond vanmorgen op kdv ook los. Wou niet gaan zitten en bleef staan.

Vanmorgen hier ook vroege vogel.

Ga weer werken.

16. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    @leeuw denk het ook en dat ik combinatie met de wintertijd en tandjes. Hij heeft alle dingen als ik zo lees die te maken hebben met de 11mnd sprong
    niet willen eten
    slapen
    hangerig
    telkens opgepakt willen worden
    niet je zelf kunnen vermaken

hij is er alleen wel goed vroeg bij.

@naomi Mooie buik :D

17. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @naomi: hoe laat leggen jullie haar te bed dan, dat ze slaap tot 12 uur? Die van ons is eigenlijk altijd rond 7.00/half 8. Tegenwoordig al om 6 uur wakker, dan geef ik hem nog even zijn speen en dan is het ineens half 9 dat hij wakker wordt. Best lekker. Maar hij ligt er wel standaard 18.45 in.

18. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @marise: isabel ligt er vaak rond 21.00 uur in. vanmorgen sliep ze dan tot 9.00 uur en dan is ze nog zo moe dat ze vaak nog even naar bed wilt. het verschilt dan van 1-3 uur slaap extra.
    vroeger als 21.00 kan ik haar niet op bed gaan leggen dan wordt ze snachts wakker, en haar uit bed houden nadat ze voor het eerst wakker was lukt ook niet. de krijgt haar fles in slaapt alweer half in zo moe is ze nog.
    heeft ze van mij hihih.

19. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Maakt niet uit toch? Als dat jou prima uit komt is dat toch lekker ;)

20. Tese

Tese Niet meer actief

Brrrr manlief is met Tess naar de Huisartsenpost. Ze krijst alleen nog maar van de pijn aan er billen. Alles wat in de luier zit is open en bloed. Als ze de been 1 cm beweegt dan gilt ze het uit! Ik kan zo met dr meedoen, wat gaat dat door merg en been zeg! Ik denk dat ze er weinig aan kunnen doen maar ze kan toch niet zo doorgaan? Het beste zou zijn om haar in dr blote kont te leggen maar ze is zo vreselijk aan het poepen (normaal en diarree) dat dag gewoon geen optie is. Daar is niet tegenaan te wassen want ik zou binnen een uur door m'n spullen heen zijn. Pfffff ik hoop dat ze toch enigzins een oplossing hebben. :(

Deel Deze Pagina