@juju: gelukkig lig je er niet wakker van wijzen doet isabel wel maar zegt het nog niet echt verstaanbaar. nee zegt ze ook nog niet maar knikt het hihi en dag dag kan ze was ik vegeten ik zou soms ook nog weleens willen dat het meer baby was hoor.... het is al zo een dreumes om te zien en horen, al heeft dat ook zijn charmes hihih. @muppet: hihi tess zegt ook al veel dan! haai zei isabel toen straks voor het eerst, geen idee of het per ongeluk was dus nog even afwachten hihi.
@juju: D is ietsje jonger dan jouw zoontje, maar ik zie steeds enorm veel gelijkenissen. (miss omdat het gewoon jongetjes?) D. loopt nu ook rond de tafel en aan een krukje door het huis. Qua taal, kan hij alleen nog maar papa zeggen. Verder kan hij ook heel hard gillen en rare bekken trekken Volgens mij zit hun gewicht ook redelijk op 1 lijn.
DIe van ons mag niet bij ons in bed slapen, maar als hij heel verdrietig is 's avonds (wat deze maand soms zo is, miss tandjes?) dan pak ik hem even uit zijn bedje en ga ik even een half uurtje met hem op de schommelstoel zitten tot hij weer rustig is. Hij wil laatste tijd ook heel veel met mijn knuffelen en niet meer loslaten. 's Morgens drinkt hij zijn fles altijd bij ons in bed en blijven we daarna nog even met zijn 3en liggen. Is altijd wel een fijn gevoel. @juju: ben je niet bang dat je op S gaat liggen ofzo?
Taalontwikkeling kinderen tov motorische ontwikkeling kinderen: mijn neefje praatte snel en is enorm slim. Mijn oude buurmeisje kon je toen ze 2.5 jaar nog niet verstaan maar was motorisch vele malen beter dan mijn neefje. Mijn neefje fietste pas toen hij 6-7jaar was. Mijn buurmeisje eerder. Jayden zegt eten, hap (soms), mama, papa, 1 keer oma gehoord. Ik maak mij geen zorgen, met mijn oud buurmeisje is het helemaal goed gekomen en soms wens je, bij wijze van, dat ze eens 5 min haar mond houdt
jort is nu echt ziek. 40,5 gr, hangerig en sloom en hij heeft net zijn bed en de rest van zijn kamer ondergespuugd. heel zielig! en die stomme kies blijft maar een enorme bult. jort zegt papa en mama, maar niet heel gericht. en vaak baw maar geen idee wat het betekent juju, nog over jouw mamafiets vraag: wij hebben heel luxe een bakfiets en een mamafiets en een stadsfiets. die laatste gebruik ik het meest. een opoefiets, dus wel met een standaard waardoor de fiets rechtop stond. gaat prima met 2 zitjes!
Lauwie, ach gossie, Jort ook ziek! Wow, hoge koorts. En dan zit die rot kies ook nog niet mee Moosey, wat een super filmpje op FB Whahaha. Goed afgericht is ie Jayden is vandaag bij de intocht geweest met M (ik was werken). Jayden had meer intresse in de vogels en andere kindjes. "Pepernoten? Wat moet ik daar nou mee????". Het was meer leuk voor M Die mocht weer eventjes kind zijn. Ben dus erg blij dat ik geen vrij heb gevraagd, zonde van de dag als ik vrij was.
jort was en nog te klein en nog te ziek voor de sintintocht, maar voor mijn dochter (3) was het wel heel leuk! ik denk dat onze kleintjes volgend jaar al wel onder de indruk zijn. zijn koorts is gelukkig behoorlijk gezakt, maar die stomme kies breekt maar niet door! daar zit al zo lang een bult op. heel zielig! heb hier een neefje en nichtje te logeren. dacht dat dat wel keten zou worden met zijn drieen op de kamer maar het was heel snel stil. drukke en spannende dag natuurlijk ook!
Wat een nacht. Het begon al om 12 uur, dan 3 uur, 5 uur, half 6 en om 6 uur is M er maar uitgegaan. Pfff. Ik mag blijven liggen van M. Hoor Jayden hyperactief zijn. Jayden heeft iets nieuws uitgevonden. Als hij zit en hij wilt zich verzetten tegen wat je doet ( schoenen aan trekken bijvoorbeeld), gooit hij zichzelf naar achter en houdt zich dan stijf. Zet je hem dan weer rechtop wordt hij erg kwaad op je. Pfff hebben jullie kindjes dat ook? Thuis zijn ze stront vervelend, driftig, niks willen, niet meewerken etc. En buiten is hij zo lief, vrolijk, lacht, kletst. Begin aan mij te twijfelen, maar heb ook ergens gehoort dat ze dat doen om grenzen op te zoeken juist bij papa en mama thuis omdat ze zich thuis prettig voelen. Herkent iemand dit? Vind het echt heel irritant.
@lauwie: beterschap met jort!!! hopelijk is hij snel helemaal beter. @sweet: pfffff wat een nacht hebben jullie gehad!! ik herken het hier niet helemaal... isabel is ook thuis een heerlijke kletskous en die zich altijd wel weet te vermaken. natuurlijk probeert ze ons wel uit, heel erg zelfs maar nee is nee en meestal stopt ze dan ook met wat ze deed. soms laat ik haar dingen zelf ondervinden zodat ze het een volgende keer niet meer doet. ze trok zich hier op aan de bakken van de hond, dat kiept natuurlijk om logisch maar laat haar dat maar even zelf ondervinden. 1 bak zat vol met water die krijgt ze dus vol in haar nek. tja kind nat jammer dan maar ze doet het niet nog een keer! het is hier vaak alleen een strijd met verschonen/aankleden verder eigenlijk helemaal niet gelukkig.
Ben lekker pas een half uur wakker. Gisteren avondje uit geweest met een vriendin en om 1 uur lag ik in bed. En m'n lieve man heeft me lekker laten slapen en is met de kids naar beneden gegaan. Heerlijk! Pfff Sweet lekker nachtje heb je gehad!
Het is niet zo dat hij nooit kletst thuis en hier altijd zo driftig is hoor! Gelukkig miet want dan krapte ik mij echt achter mijn oren wat ik fout doe. Neeeee, hij kletst normaal de oren van mijn hoofd maar hij heeft thuis zo nu en dan van die momenten. Jayden laat ik ook zijn gang gaan, met grenzen. Als de hond eet of drinkt mag hij er niet bij. Als hond op kussen ligt, als ze moe is, mag Jayden daar niet bij. Hebben al aanvaarding gehad met die twee. Gelukkig niet bijten. Volgens hond kwam Jayden te dicht bij haar kussen (wij vonden het meevallen) hond heeft goed laten weten dat hond het niet accepteerde. Schrok me wild. Ik stel dus wel grenzen, maar gedoseert laat ik hem ontdekken.
Nou eerlijk? Ben nog moe! Haha, maar had gisteren al een raar gevoel over me heen en volgens mij heb ik wat onder de leden ben echt brak. Dus ik hoop dat het niet doorzet.
Nee. Het ligt stiekum heerlijk, hij drinkt even bij me, draait zich dan om en dan ligt hij op zijn zij met zijn rugje tegen mij aan. Heel knus, ik mijn armen om zijn lijfje en hij 'past' dan precies. Een moeder die niet oververmoeid is en niet onder invloed van bijv alcohol zal haar kind niet pletten. Ik bescherm hem wel tegen mijn vriend Hee wat grappig! Jouw kindje volgt ook de middenlijn? Over 2 weken ofzo is er weer een weeg-en meetmoment, ben benieuwd. ZIjn gewicht is vanaf 6 maanden bijna stabiel gebleden, lengte blijft wel gewoon groeien. Kreeg vorige keer al opmerkingen. Kom je niet klem te zitten? Ik ben vrij lang en bang dat ik met mijn knieen tegen het voorzitje kom. Maar heb besloten eerst maar eens een zitje te kopen en te proberen. En dan kan ik dus ook gewoon een opoefiets zoeken.. goede tip dank je! (enne.. vet jaloers op jouw stash!) @ OW: Oh haha dat klinkt niet slaperig nee. Hier valt hij meestal nog wel lekker in slaap tegen me aan. SUperlieve foto, gaaf hie die trotse blik!!! @ Intocht: Volgend jaar gaan we! *superleuk* WIj hadden ook een draak van een nacht.. om 8 uur in bed, toen om 3 uur wakker (tot 4 uur), om 5 uur wakker en uiteindelijk om half 8 opgestaan. (hij heeft dit keer dus niet bij ons geslapen) Ik word er soms helemaal simpel van. Het lijkt alsof iedere baby klokjes rond slaapt en de mijne 's nachts aan het spoken is als enige. Hij wordt niet wakker van de honger ofzo. Grom. Verder is hij overdag een echt schatje en herken de draakjesverhalen hier niet.
Juju, de nachten die ik afgelopen bijna 11 maanden doorgeslapen heb, zijn op 1 hand te tellen. Nl 2x training in hotel . Hier gaat het dus al maaaaanden zo. Het lijkt nu iets beter te gaan. Sommige nachten zelfs maar 1x eruit. Wij wonen in het centrum van de stad en doen bijna alles fietsend of lopend. Vandaar de uitgebreide collectie. En wat je laatst schreef over S moeilijk in slaap krijgen: bij mijn dochter zijn we daar ook van 9 tot 11 maanddn avonden mee bezig geweest. Met 11 maanden besloten we haar toch maar even te laten huilen (5 min behalve als het hysterisch werd) en de eerste avond dat we het uit wilden voeren, huilde ze bijna niet . Misschien voelde ze onze vastberadenheid aan? Iig weet ik hoe het is als ze niet gaan slapen: niet fijn! Sweet, wat ik wel herken is dat jort zich ook ongeveer achterover dubbel kan vouwen als hij het er niet mee eens is. De laatste dagen piept hij heel veel, maar dat is natuurlijk niet gek als je ziek bent en pijn hebt. Verder is ie (zeker vergeleken met zijn zus ) een relaxed mannetje. Zijn koorts is gezakt maar die stomme kies komt maar niet door. Hoe lang kan dat wel niet duren??
En juju, met een rokje fietsen is niet heel handig omdat je toch wat meer met je benen wijd fietst . Maar volgens mij heb ik dat met de mamafiets ook.
@ Lauwie: Ja soms denk ik wel eens dat het aan het niet huilen beleid ligt. Maar goed, dan doen we weer de 10-minuten-regel (iedere 10 minuten even heen) en dan slaapt hij na 1,5 uur nóg niet. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn? Nou ja we gaan vannacht weer met frisse moed in Sneu van die kies! Hier nog steeds 2 tandjes
Ow, wat knap van S! Wat lijken ze dan weer groter he? Juju, 1,5 u hou ik dat niet vol hoor! Wij laten de kleintjes hoogstens een 3 a 4 keer een paar minuten huilen. En ook mijn dochter heeft geleerd om zelf in slaap te vallen .