Oh hier nog 3 flessen (nou eigenlijk 2, eentje is borstvoeding). Ik probeer 's avonds yoghurt als toetje te geven en als hij dat lekker vindt dan krijgt hij een theefles voor het slapen gaan en anders 'gewoon' een melkfles.
de box zat ik ook al aan te denken om op te ruimen.. maar aan de andere kant lijkt hij me wel weer gemakkelijk als ze straks langs meubels gaat lopen (ooit) je haar in de box kan leggen zodat je ff rustig kan koken. hmm dat kan ik proberen een flesje sap tussen de middag. ik ben benieuwd hoe anderen dit hebben gedaan
@moosey: hahaha door de wipper gezakt, sorry heb er hard om moeten lachen! de wipper staat hier ook al maanden boven want isabel kwam er zelf in zitten en dan kukelt ze naar voren dus het werd te gevaarlijk balen dat het even niet wilt met afvallen hoeveel ben je al kwijt? @box: die gebruiken wij nog weleens, omdat ze overal aan staat en langs loopt. als ik sochtends eerst nog even moet stofzuigen voor ze op de grond kan zet ik haar eerst even in de box. maar soms in de kinderstoel box is meer een opbergplaats voor speelgoed aan het worden hihi. @douchen: hier ook savonds douchen als ze slaapt. kan haar echt niet bij in de badkamer zetten dan kruipt ze ermee onder hihih. hier is de zwangerschapsdementie weer goed toegeslagen hihih. ben mn pincode kwijt en kan er maar niet meer opkomen! dus zaterdag maar een nieuwe aan gaan vragen.... was wel erg genant in de winkel hihih gelukkig was mn moeder erbij en heeft die kunnen betalen
Box opruimen?! Why? Cb kwam ermee als je kookt of even naar de wc moet zet ik Jayden in de box. Maar.... wij hebben een hond he. En ik zet hem daar makkelijker in. @ betweterig hou op schei uit. Zet alles over de sprongen, ontwikkeling niet meer op facebook. Tssss al die opmerkingen over "wacht maar op de volgende sprong want die is veeeeel erger". Zo zou de 6 en 11 maanden sprong VRESELIJK zijn een regelrechte hel. Ik heb er 3 dagen wat van gemerkt. En dan meer omdat ik bewust was dat Jayden misschien een sprong heeft. En van de 11 maanden sprong. Hij is 2-3 dagen echt gehad dat ik hem echt achter het behang wou plakken en grote kast ervoor wou zetten. Vond de sprongen tot 6 maanden zooooooo vervelend. Ik luister niet meer als ik hoor dat de 15 maanden sprong super erg is. Bij laatste 2 sprongen waren appeltje eitje!
klopt andere mensen weten het altijd beter, en mensen die geen kinderen hebben ook hihi, en die zeggen echt de domste dingen! wat ik ook vervelend vind is dat vergelijken, oh mijn kind is 8 maand en kruipt al, die van jou nog steeds niet?! jeetje wat is jou kind zwaar voor het aantal maanden, die van mij was toen.. blaaaat
@sweet: ja scheelt inderdaad als je hond hebt, ik zet isabel er ook makkelijker in vanwege de hond. koken.... tja het liefste als ze slaapt want de box accepteert ze dan echt niet is een regelrechte ramp. @sprong: hier is de 11 maanden sprong wel erg heftig, voor de rest altijd weinig last gehad van de sprongen. deze is echt een ramp momenteel. nu speelt mijn lichamelijke toestand ook zeker een rol hierin mee!! vannacht was het weer 1,5 uur lang spoken, als al geprobeerd: flesje, schone luier, dentinox.... en nog moord en brand gillen. uit eindelijk haar in bedje gelegd, tut erin en ben erover heen gaan hangen en heb haar op haar borst/buik geaaid en toen werd ze wat rustiger. nog een paar keer omhoog willen komen maar heb haar terug geduwd. een kwartier toen was ze zo rustig/ver vertrokken dat ik weg kom lopen en toen heeft ze geslapen tot 9 uur vanmorgen. jullie willen niet weten hoe ik terug naar bed liep vannacht haha, ik kon niet meer omhoog komen van de pijn dus ben zoals ik stond boven isabel terug naar mn bed gekropen en heb mn kruik er tegenaan gelegd tegen de pijn. isabel heeft gisteren ook weer voor het eerst sinds 3 dagen een slaapje gedaan overdag. ze heeft gewoon 3 dagen lang geen slaapjes gedaan... wel moe maar niet willen. het kan ook zo een draakje zijn, maar zoooo lief hihihi.
waarom de box eruit: hij word hier bijna niet meer gebruikt, misschien 1x per dag ligt ze er heel eventjes in. ooh herkenbaar naomi, gister wou R ook niet slapen, na 3 kwartier hoorde ik niks meer. omdat het al vrij laat in de middag was, wou ik dr wakker maken anders slaapt ze savonds niet, was ze met het lakentje/handjes aan het spelen! echt niet geslapen. afgelopen nacht was ze ook wakker, 3 kwartier haar buikje geaaid, toen sliep ze tot kwart over 7
De box staat hier dus serieus al 5 maanden ongebruikt.. nou ja de katten vluchten er soms in wanneer druif aan komt stormen. Met koken zet ik hem naast me op de grond met een stapel bakjes, of vergieten, of een kom met flesjes (heb er veel, kolven he). Maar hij staat er dus nog steeds, misschien al hij los gaat lopen dat het dan handig is? Drinken jullie kindjes alleen nog uit de fles? Druif drinkt overdag uit een rietjesbeker maar ik merk dat hij de fles nog heerlijk vindt (vandaar ook een theefles, hij drinkt het overdag uit de rietjesbeker).
Melk drinkt hij uit de fles. Sap en water uit normale beker. Jayden wilt niet zijn melk uit een beker drinken. Weigert hij. Maar komt vanzelf.
J drinkt zijn melk graag uit een fles, maar de rest uit een rietjesbeker. Als we van opvolgmelk overgaan op gewone melk, gaan de flessen helemaal weg. Dat is het plan tenminste; is bij de oudste goed bevallen . Haha Moosey, leuk verhaal over D en zijn wipstoel. OW, hoe gaat het nu met prikken? Over het minderen van flessen: wij zitten pas net op drie. In het nieuwe jaar gaan we rustig de middagfles vervangen door sap. De laatste valt dan vanzelf wel weg als hij er aan toe is. Over sprongetjes: merk er hier eerlijk gezegd weinig van... Over de box: die blijft nog lekker staan. Kan geen twee kindjes meenemen naar de wc, dat past echt niet . En bovendien is J niet het type dat rustig blijft zitten spelen als ik kook. Dan zit hij binnen twee seconden op de bank o.i.d. Verder weinig nieuws, dus tijd om te stoppen. Ga zo maar eens aan het eten beginnen.
Ja ik heb ook niet echt haast ermee als ik eerlijk ben.. Hij wil zijn melk niet uit de rietjesbeker en al helemáál niet uit een gewone beker (hihi) Met twee kindjes wordt het wel heel krap op het toilet haha!
Maar gewoon even een vraag: Houden jullie je kindjes dan altijd in de gaten als ze nooit in de box zitten?! Net als vandaag heeft hij nauwelijks geslapen en dan is het fijn dat ik soms even mijn handen vrij heb. En natuurlijk kruipt en rolt hij gewoon vrij, want schijnbaar denken mensen nu dat ik hem uren in de wipper liet liggen. Het gaat echt alleen over als ik moet koken of even moet bellen. WC gaat hij trouwens ook mee. Tenminste, ik ga zitten en dan komt hij er vanzelf aan . Maar ander onderwerp want ik ben vandaag niet zo op mijn best en kan weinig hebben !
@Leeuw: Hahaha! Altijd op Facebook als ik zeg hoe het bij het cb was: "Ik heb even mijn boekje erbij gepakt en .... was pas zo en zo zwaar toen hij de leeftijd van Diede had." Ja, en??! En nee, hij trekt zich nog niet op en nee ik maak mij geen zorgen .
@Naomi: het afvallen gaat nog steeds goed hoor! Merk alleen dat wanneer ik mij rot voel ik niet weet wat ik met dat gevoel aan moet nu ik het niet kan weg eten. Ben nu bijna 10 kilo kwijt, dus het begin is er.
wow goed zo moosey!! ik ben gister begonnen aan weight watchers. als je goed uitkijkt mag je best veel eten. we wouden morgen spaghetti eten ,hmm maar dan heb ik gelijk mn punten voor de hele week op dus maar gewoon aardappeltjes morgen.
dat is de reden waarom ik niet meer tegen iedereen zeg hoe en wat, word er zo moe van. over de box: nee ik let niet altijd op R. er staan hier verder geen gevaarlijke dingen (en niet denken dat ik haar een half uur alleen laat ofzo) als ik naar boven ga neem ik haar mee, we hebben nog geen traphekjes dus dat word wel steeds lastiger. als ik op de wc zit zoekt r me al snel op. kan nooit eens rustig alleen op de plee zitten
@leeuw: geen traphekjes hihih nou ik ben blij dat wij die wel hebben... isabel klimt namelijk zo de trap op! voor ik het weet staat ze boven. en boven vind ik het ook wel makkelijk dat ze gewoon boven kan kruipen terwijl ik de was opvouw ofzo. mag je dan geen spaghetti meer? pffff niet voor mij vind dat altijd erg lekker. let wel zoveel mogelijk op mn eten, veel gekookte aardappels met groente en een stukje vlees. vooral omdat ik nu toch amper kan bewegen kom ik sneller aan! ik bleef namelijk mooi op hetzelfde gewicht maar nu is er toch wel een paar kilo bij. niet erg dat weet ik maar toch... de kans op aankomen is zo natuurlijk wel erg groot ivm mn beweging.
Tjonge wat hebben jullie alweer veel geschreven @OW onder narcose, niet fijn maar tja voor het goede doel he. Hoop dat het hierna raak is. @naomi, mooie buik groeit goed. En 100% afgekeurd, maar wat een gezeur zeg. Soms vaag ik me wel eens af of die mensen wel eens goed naar en dossier kijken en naar je luisteren. En sprong, tja wou haast zeggen dat het over was maar hij is nu al weer een paar avonden aan het spoken. @lauwie hoe is het met jort? @moosey, F zit ook nog wel in de wipper hoor. Zit er iedere dag nog wel even in. Echt zijn rust momentje want zelf neemt hij die echt niet. Met als gevolg dat hij telkens van de benen gaat. Dus ik kan het me voorstellen dat je baalt. Ik douchte eerder ook altijd smorgens maar sinds F doe ik dat s avonds soms met F en soms alleen. Tja en betweterige opmerkingen, denk dat iedereen die krijgt maar grrrrrr ik heb er een hekel aan. @Flessen F krijgt nog maar 1 fles opvolg melk per dag. Meer wil hij er echt niet. Verder krijgt hij een flesje sap en een flesje karnemelk Rietjes beker ging een tijd goed maar de laatste tijd smeert hij er alleen maar mee maar drinkt er niets uit. @box staat hier ook nog gewoon en word nog gebruikt anders kan ik echt niet naar de wc koken of wat dan ook. En idd s morgens voor het stofzuigen, ligt hier de laatste tijd gewoon en halve hond iedere dag @sinterklaas F heeft een paar leuke speelgoedjes boekjes en een pyama gehad. @ego kreeg laatst op de verjaardag van mijn schoonvader de opmerking wanneer nr 2 kwam van mijn schoon moeder en toen ik zei dat ik niet wist of ik dat wel wou, werd ik lekker belachelijk gemaakt. Want dat was zielig voor F en F is zo makkelijk daar wou zij er wel 5 van. Dat was erg kwetsend want de eerste 6mnd waren verschrikkelijk hier. Het gaat nu stukken beter zowel met F als met mij, maar het blijft een jongentje met gebruiksaanwijzing. Maar ik vind het zo gemeen om daar dingen over te zeggen. Heb verder maar niets gezegt maar zit er nog telkens mee.