Januari 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tese, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @eyes: oww bah inderdaad niet prettig dat dat zo even gezegd wordt! laat je vooral niet dwingen als jullie het bij 1 houden is het prima toch! niets zieligs aan.
    en een ander ziet jou kind niet 24 uur per dag dat scheelt veel. mn tante vind isabel momenteel nog vrolijk en geweldig terwijl ik echt wel verschil merk door die sprong maar dat is voornamelijk met slapen.

tja UWV is en blijft aparte organisatie vind ik. zit daar in rolstoel en dan nog vragen wat ik wel kan op mn werk (thuiszorg) uhmmmmmm moet ik nu echt iemand gaan douchen of steunkousen aan/uittrekken in een rolstoel, ze zien me al aankomen hihihih.

meisje wat ik ken is pas bevallen en heeft haar dochter felicity genoemd...... ik vind hem echt vreselijk! maar ja gelukkig smaken verschillen hihi.

2. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    @naomi op dit moment hoef ik nog geen tweede maar daarbij bij F had ik ook maar 10% kans om zwanger te worden. Daar zit ik nog het meest mee. Ik ben ook bang voor de teleurstelling dat het niet lukt. En als het wel lukt dadelijk red ik het niet met twee kinderen. Brrr zo moeilijk. Maar onder tussen slik ik de pil niet en mijn vriend gebruikt ook niets. Struisvogelpolitiek?

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha ja ik heb echt het beeld van jou dat je je kind de hele dag vastsnoerd ;):p;)
    Nee ik houd hem niet continu in de gaten. Meestal wijkt hij een halve meter van mijn zijde en anders is hij iets aan het slopen ;)

Eyes dat is een hele ongevoelige opmerking. Zou me er zeker niet van aantrekken en een pittig antwoord voorbereiden voor de volgende die het zo durft te stellen. Ik kan daar ook altijd zo kriegel van worden, van die bemoeienissen.

En ook van moeders die wedstrijdjes doen over hoe geweldig hun kind is. En dan heel geschokt reageren als ik zeg dat Druif af en toe behoorlijk irritant is omdat hij aan me vastgeplakt zit, niet iedere nacht 15 uur slaapt, het soms op een brullen zet om niets en taalkundig gezien nog echt geen wonderen verricht. Kennelijk hoor je te pochen over je kind.

4. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Naomi:ja zo ben ik dus ook aan mijn kilo's gekomen, ik had verplichtte bedrust, toen zijn ze er aan gevlogen! en de helft zit er nog aan:( ik hoop voor jou dat je niet zoveel aankomt.

eyes, wat een rot opmerking

5. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Eyes: Inderdaad is de wipper ook een rustmomentje voor Diede, want hij wil na het eten vaak weer druk doen en dan is het fijn als hij het even rustig kan laten zakken!
    Inderdaad een lullige opmerking. Maar echt, veel mensen denken niet na voordat ze iets zeggen.
    En 1 kindje is echt niet zielig!!

@Naomi: Pfff, ik ben ook zo bang voor het UWV. Dat ze verwachten dat je elke baan accepteert.
    Maar belachelijk dat ze van jou nog verwachten dat je wat kunt doen!!!

@Juju: Sorry, was niet per se tegen jou :). Maar ik kreeg op FB ook al van die opmerkingen en daar vroeg ik helemaal niet om. Ik wilde alleen mededelen dat hij door zijn wipper was gezakt haha!
    Maar niet persoonlijk bedoeld hoor want ik mag jou heel erg, echt waar ;) :D!
    Wel grappig dat ik de laatste dagen tegen bezoek zeg dat Diede superchagrijnig is en een grote mopperkont en helemaal niet lief is en dan reageren ze inderdaad geschokt haha!

Maar ik ga voor de Doomoo Seat! Kan hij mooi tot 30 kilo in en toch een beetje liggen :D!!

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja en als ie kan zitten enzo is het ook gewoon een zitzak, dus dat is een goede!

Enne.. een beetje vrolijk worden nu he. Lekker belangrijk wat anderen denken. Als ik me daar wat van aan zou moeten trekken..

(ik zie bijna letterlijk "debiel" op de voorhoofden van mensen staan als ik vertel dat Druif nog bv krijgt, dat ik zo blij ben met mijn mei tai, dat hij geen prakjes krijgt en ik met liefde (okay dat is een leugen ;)) de vloer dweil iedere avond omdat ik geen papjes geef, dat hij bij me in bed slaapt als dat beter uitkomt enz enz.. ik schaam me soms voor mijn keuzes en kies ervoor ze niet te vertellen)
    (is trouwens een heel andere categorie dan je kind de hele dag in de wipstoel te laten liggen he, dat kan écht niet, ik ben hoogstens vreemd, jij gewoon gemeen)

(haha grapje)

(ten minste ik vond m wel grappig)

:)D)

7. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Hallo allemaal,

Hier weer eens een berichtje van ons. Hier gaat het hartstikke goed zolang Jenz alleen flesvoeding krijgt. Iets anders verdraagt hij niet tot nu toe. Op zijn verjaardag gaan we weer naar de ka en dan zien we wel wat hij te melden heeft. Met zijn ontwikkeling gaat het ook goed en verder is hij een vrolijk en tevreden mannetje. Dus geen klagen hier. Wij zijn inmiddels ook helemaal bijgekomen van het afgelopen roerige jaar en hebben eindelijk weer een beetje meer tijd over. ;)

@Moosey Moest gewoon lachen om je berichtje op FB, maar Jenz zit ook nog steeds in zijn wipstoeltje hoor. Ik denk dat zelfs Jenz het enige kindje op deze leeftijd is, waar het bedje en box nog op de hoogste stand staat. :D En box gebruik ik ook nog dagelijks voor hem. Goeie optie zo'n Doomoo!

@Naomi Vervelend dat je nu al zoveel last van je bekken hebt. Mooie buik inmiddels al.

@OW Sterkte en hoop dat het snel mag lukken.

@Marise Nog gefeliciteerd met je zwangerschap en je goede echo.

@Eyes Wat een rotopmerking en idd wat Moosey al zegt: 1 kindje is niet zielig. Jullie moeten doen waar jullie jezelf prettig bij voelen, jullie moeten ervoor zorgen en niet je schoonouders. Lekker makkelijk praten voor hun.

Ow ja, mochten jullie benieuwd zijn naar Jenz en hem willen volgen, dat kan hoor. PB dan even voor mijn naam op FB. ;) Maar zal proberen regelmatiger een update te brengen.

Wendy en Jenz

8. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Ow, hoe is het vandaag gegaan meis? Heb aan je gedacht! Dikke knuffel!

Eyes, het gaat nog steeds wel goed met jort. Wat zeggen mensen soms toch onhandige dingen! (Ik ga er maar ff vanuit dat het niet met opzet lomp is.) hoop dat je dat soort dingen makkelijk naast je neer kan leggen.

Moosey, wat goed van die 10 kilo! Ik ben daar ook bijna :D. Ik zet jort af en toe in de box. Dan protesteert ie wel even maar gaat ie daarna vaak ook lekker spelen. Hihi, door de wipper gezakt :D. Wat weegt ie tegenwoordig? Ik train mn armspieren nu met 12,1 kilo :D

Sweet, salbutamol idd, maar hij redde het prima op 4x pd een puf. Wat kreeg j een heftige dosis!

Juju, ik heb mijn dochter 22 maanden bv gegeven en weet dus precies wat je bedoelt met wat men er van vindt. Irritant! Ook irritant dat ik bij jort ook regelmatig te horen kreeg: 'ga je dat nu weer zo lang doen?!'

Lees dat er veel kindjes last hebben van niet/slecht slapen overdag. Misschien dat de sprong hier de boel ook verergerde. Hij jammert nu ook 1a2 min voor het stil is, terwijl hij voorheen gewoon ging slapen.

Verder weet ik het niet meer, sorry! Truste meiden!

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Eyes laat je niks aanpraten hoor.
    Dat is een beslissing ieder voor zich.
    Als je er behoefte aan hebt komt het anders niet.

Hier gisteren pu maar een magere opbrengst:(
    4 eicellen, was/ ben heel erg teleurgesteld.
    Nu moet ik tot vrijdag wachten dan krijg ik telefoon hoeveel er bevrucht zijn en wanneer we de tp krijgen, de vrijdag of zondag.
    Afwachten dus.

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hopelijk 4 prachtige bevruchtingen OW.. Ik duim!

Lauwie: ik schaam me er een beetje voor, zeg ook snel "aleen nog de ochtendvoeding hoor" terwijl hij 'stiekum' tussendoor ook nog wel eens krijgt. Heel stom. Fijn dat het met Jort beter gaat.

Wen dat klinkt positief, maar wel lastig met alleen flesvoeding. Wel heel fijn dat hij het er goed op doet, zitten daar tot 1 jaar alle voedingsstoffen in die hij nodig heeft?

11. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Ow, wat jammer! Ik duim voor 4 hele mooie! Was het te doen zo met de narcose?

Juju, niet voor schamen! De WHO adviseert dat kinderen tot minimaal 2 jaar bv krijgen! En nee, dat is niet alleen voor ontwikkelingslanden bedoeld! Trots zijn op dat het je zo lang lukt, hoor! Hartstikke mooi toch! Ik zou willen dat ik jort nog gaf!

Wen, fijn dat het bij jullie best goed gaat! Hopen dat het eten binnenkort ook goed gaat! Jort eet zijn brood goed maad eet nauwelijks avondeten, dus leeft ook nog vooral op flessen.

12. Emme

Emme Niet meer actief

JuJu, net als Lauwie zegt: niet ongemakkelijk over voelen. Het is toch gewoon fijn dat je het nog kunt doen als je het ook wilt? In mijn omgeving heb ik met m'n twee keer zes maanden maar kort zelf gevoed ;).

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Lauwie ben je helemaal gestopt? Dat heb ik helemaal gemist.
    Nou weet je ik ben er helemaal niet trots op, ik geef het nog gewoon, denk er ook niet bij na verder. Mensen vragen vaak waarom, nou ja ik ben gewoon nooit gestopt. Maar het is zo'n 'ding', mensen reageren zo vreemd, dat ik de behoefte voel om me te gaan verdedigen en daar heb ik helemaal geen zin in.

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier trouwens amper brood, avondeten en fruit vindt hij wel lekker maar een boterham is om torentjes mee te bouwen, om te pletten, om mee te gooien etc..

15. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Juju: Hahaha, ik ben niet gemeen, ik ben gewoon lui :D!
    Maar dat aantrekken van wat anderen zeggen is juist mijn probleem!
    Maar er wordt aan gewerkt :).
    Raar toch dat je je zou moeten schamen omdat je nog bv geeft?! Eigenlijk is het juist normaal vind ik!
    Ik snap best dat er misschien moeders zijn die het zich niet kunnen voorstellen. Ik kan mij ook niet voorstellen dat ik Diede aan mijn borst heb, maar dat is gewoon omdat ik vanaf het begin heb gekolfd.
    Maar niet kunnen voorstellen en echt afkeuren zijn twee verschillende dingen!!

@Wen: Hee! Lang geleden ;)!

@Lauwie: De laatste dagen kan Diede ook wel in de box spelen, alleen valt hij na een tijdje om en hij kan nog niet zelf gaan zitten ;).
    Mijn vriend heeft zich laatst met en zonder Diede in zijn armen gewogen en we denken dat hij rond de 13 kilo zit. Morgen mogen we weer naar het cb (prikjes :(), dus dan zullen we het zien!

@OW: Wat rot dat het tegenvalt... Is de narcose meegevallen? En heb je helemaal geen pijn gehad? Of doet het moment zelf alleen pijn of kun je ook erna nog buikpijn hebben?
    Ik duim ook heel hard mee!!

16. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Moosey Ja zeg dat wel, heeeeel lang geleden. :p Trouwens respect dat

@OW Balen dat het tegengevallen is.

@Lauwie Ah nog een kindje die op fv teert. :D Fijn dat het goed gaat nu met Jort.

@Juju Je hoeft je idd nergens voor te schamen hoor. Ik heb respect voor je dat je het überhaupt doet. En idd Jenz krijgt nu alles binnen wat hij binnen zou moeten krijgen.

@FV Jenz Even ter verduidelijking: Jenz kan echt geen bijvoeding verdragen, zelfs droog brood ging niet goed. Het gevolg was dat hij zowel overdag als 's nachts bijna niet meer sliep. Pasgeleden nog weer geprobeerd maar het ging gewoon niet. Dus we wachten nu af wat de ka hierover te melden heeft en wat de vervolgstappen gaan worden. Ik heb het "moeten eten van bijvoeding" helemaal losgelaten. We zien het wel wanneer het wel kan en tot die tijd gaat het goed zoals het nu gaat. Hij groeit er goed op dus...

Fijne dag verder!

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Fijn Wen! Ik vroeg me dat af. Toch super als het goed loopt zo?

Moosey: Ik ben ook lui :D Vrouwen die kolven: daar heb ik juist respect voor ;)
    Je hebt gelijk hoor. Kan me ook veel dingen niet voorstellen maar dan ga ik er ook niet over oordelen. Maar goed. Als je frustratie maar weg is ;)

Hier komende maandag prikjes.. Ik denk dat Druif rond de 9 kilo is nu en ze zullen wel zeggen dat hij te langzaam groeit :)

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    #1098 one of kind, 7 dec 2011
    Laatst bewerkt: 7 dec 2011
    Juju denk je dat hij te langzaam groeit dan?
    Niks van aantrekken elk kindje is anders!

Moosey wauw waarschijnlijk 13 kilo netjes hihi.
    Hier denk ik rond de 10 a 11 kg.

Lauwie ook het meeste flessen nou het belangrijkste is dat de kindjes er goed op doen de rest....... pech!!!

Hier eentje net als die van juju wat brood niet interessant vind of niet wil.
    Hij eet wel 2 keer groente per dag.
    Dat eet hij graag dus dan geef ik hem dat:)
    Zal ik ook wel commentaar op krijgen van cb;)

Wen als Jenz het nu goed op de melk doet idd dan ben je al blij.
    Wat moeilijk trouwens wel als hij niks anders kan verdragen.
    Dikke knuffel

Moosey het doet behoorlijk pijn erna.
    Ik zal dadelijk een filmpje toevoegen wie het wil zien natuurlijk.
    Daar laten ze zien hoe een punctie gehad ( getekend wel hahah)
    Omdat ik narcose had kon ik gelukkig tijdens het prikken niks voelen maar wel toen ik bijkwam.Nu ook nog rustig aan doen.
    Niet te zwaar dragen enz...
    We wachten af tto vrijdag;)

Voor wie het wil zien:

3D animation of how IVF works - YouTube

Punctie bij IVF - YouTube

19. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @Ow: Jeetje, da's net zo'n groot apparaat als bij een inwendige echo! Ik dacht dat het alleen een hele dunne naald was!
    Ik heb het trouwens weleens bij Babyboom gezien en weet dat het heel pijnlijk was.
    Maar je hebt verder geen last van de narcose? Want je hebt mensen die er heel lang last van hebben.
    Pfff, spannend zeg allemaal.
    Je kiest er allemaal natuurlijk niet voor, maar ik heb zoveel respect voor vrouwen (en mannen!) die dit hele proces ondergaan!

20. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

OW ik kijk zo filmpje.

Ego: hoppa Jayden weer ziek! En maar betalen voor kdv. Morgen houden wij hem voor diarree (buikgriep heerst). En ruildagen? Wat is dat? Kdv zit zo bomvol dat ik hem op andere dagen dat ik vrij ben niet kan plaatsen. Ik baal zo. Betalen 500 euro voor kdv ex belastingen maar nooit mogelijkheid voor ruildagen. Hoop centjes. Collega vragen voor gastouder. Haar gastouder heeft plekje vrij.

Deel Deze Pagina