Januari 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tese, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Marise doe maar rustig aan hoor!
    En wat erg van je collega:(
    Heel veel sterkte.

2. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @OW: ik hoop op goed bericht voor je vandaag!!

even een vraagje...

isabel werd gisterenavond om half 12 beetje wakker, avondeten al niet willen hebben en hele dag eigenlijk al niet lekker gegeten. dus een papfle gemaakt en naar haar toe. ze gloeide echt helemaal en kwam erg versuft over, temp. gemeten en 39,2! fles weigerde ze terwijl ze toch onderhand wel honger moest hebben lijkt me...

verschoont, pcm erin voor de koorts en even kijken wat het doet. ze is best verkouden dat is al een paar daagjes. bij ons even in bed gelegd want vond het toch wel eng dat ze zo suf was, ze bleef liggen zoals we haar legden en tilde haar hoofdje niet op om ergens naar te kijken. na een kwartiertje begon ze weer wat te brabbelen en te bewegen, wilde nog geen fles.

toen begon ze te spugen, eigenlijk alleen maar slijm wat eruit kwam dus even rechtop gehouden zodat het er uit zou lopen, als ze lag hoorde je het haar terug inslikken. ondertussen was ze wel wat minder suf geworden. nog eens fles geprobeert en nu wilde ze hem gelukkig wel. toen leek ze wel weer een beetje de oude. temp. nogmaals gemeten en 38 nu dus die was gelukkig gedaald. toch maar weer in eigen bedje gelegd en om 3 uur even gaan kijken hoe het was want vond het toch wel eng.
    ze bewoog nog dus prima ;) om half 7 nogmaals wakker gemaakt en temp gemeten 38,1 wat hoger maar niet alarmerend meer. wilde haar flesje ook gewoon hebben.

vanmorgen om 9 uur werd ze weer wakker, ze is niet suf meer maar erg hangerig, huilerig en ze vertikt het weer om ook maar iets te eten of te drinken... haar temp is nu 38,2.

heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
    en vanmiddag heeft ze haar prikjes, maar is dat wel zo een goed idee nu ze niet helemaal lekker is?

sorry voor het hele verhaal maar zo hebben jullie het beste beeld denk ik van wat er gebeurd is ;)

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Net telefoontje gehad.
    Veel wijzer ben ik niet geworden iig word Zondag de tp gedaan.
    Wat dit wel betekend ook volgens de verpleegkundige is dat het een hele goede kwaliteit embryo is.
    Hoeveel bevruchtingen enz krijg ik pas zondag te horen dat geven ze niet eerder

Naomi houdt haar goed in de gaten heh!
    S had gisteravond ook koorts en vandaag alles weg.

4. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @OW: fijn dat er tp is!! zijn ze toch bevrucht! duim voor je dat je over 2 weken met een posi test zit!

ja vind het echt heel raar. prikjes mag ze van mij vandaag niet met haar temp. haar temp was net alweer 38,5 dus pcm erin. vind het toch eng hoor....
    heb ook het idee dat ze meer plast dan normaal terwijl er minder in komt en ze huilt als ik haar op til alsof het pijn doet...

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Anders toch ff met haar naar de eerste hulp meid?

6. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    ik wacht heel even af tot mn zus terug belt, die werkt bij de HAP dus kan me ook wel raad geven. maar denk dat ik de HA toch even bel... ze plast meer, vind het stinken, de koorts, niet willen eten/drinken ben bang voor een blaasontsteking.....

S. heeft dat ook gehad toch? hoe merkte jullie dat?

7. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    @OW: Oh, dat is goed nieuws!!! Spannend zeg!!!

@Marise: Hè bah! Veel sterkte!

@Naomi: Ik zou zo niet weten wat het zou kunnen zijn.
    Vooral omdat ze pijn lijkt te hebben zou ik er niet al te lang mee wachten.
    Lijkt inderdaad wel op een blaasontsteking.
    Succes en beterschap!

8. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    HA gebeld, zijn ze weer eens gesloten vanmiddag!!!!

ze mag haar prikken nu niet hebben maar we gaan toch zodat we oren en longen toch even kunnen na laten kijken. goed alternatief voor de HA lijkt me zo. mocht het nodig zijn bel ik de HA gewoon op de spoedlijn straks.

laat jullie straks weten hoe het was! over 20 min. afspraak dus moet me snel klaar gaan maken.

isabel ligt nog op bed, slaapt ze eindelijk pfffff. zielig meisje...

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Naomi S was toen heeeeeel anders , veel huilen, je zag dat hij niet lekker was idd.
    Bij hem is 38,2 al hoge koorts dus we moeten daar heel goed opletten.

Wat erg dat de ha alweer gesloten is vanmiddag pfff.

Tuurlijk zal je zus het weten maar mijn ervaring is dat niemand door de telefoon kan zien hoe ernstig het is.
    Zo werd ik uitgelachen bijna en werd S die avond opgenomen!
    Dus was het niet niks.

10. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    isabel heeft ondertussen al iets gegeten en gedronken, minimaal maar ja het is iets.

we zijn wel naar het cb geweest in de hoop dat de arts er zou zijn en die even zou kunnen kijken maar alleen de verpleegkundige was er en die kan dat niet... helaas dus. toch maar afwachten wat het gaat doen en ik geef haar nu permanent pcm om die koorts weg te houden en stuipen te verkomen.

11. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Whaaaaaa OW eerste stap goed nieuws!!!!:) super. Hopen dat de tp goed verloopt en jullie echt zwanger zijn en S een brusje krijgt!

Naomi Jayden wilt ook niks als hij ziek is. En als ze versuft was zou ik ook HA bellen maar dat moet ook. Hoe gaat het nu met haar? Wat zei CB? Heeft je zus al gebeld?

OW geloof dat jij het vroeg, met Jayden gaat het goed, nog geen poep gezien vandaag:) Eet goed, drinkt goed, lekker vrolijk.

12. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @sweet: zie mn laatste bericht op de vorige bladzijde ;)

ze is nog huilerig en wil weinig maar ze oogt niet meer zo ziek als vannacht. had mn zus inderdaad gebeld en die wist het ook niet goed. de sufheid van gisteren kwam door de koorts en werd gelukkig snel minder.

13. sweetchocolate

Hmmm niet gezien destijds want ik type vanaf mijn telefoon.

Eten is niet zo belangrijk, wel aanbieden natuurlijk. Vocht is belangrijker. Lijkt mij echt eng zo'n koortsstuip.

14. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Wat een spannend weekend voor jou OW. Hopelijk mag alles goed gaan en het een beetje meevallen voor jou.

Vandaag de crematie van mijn collega gehad. Best heftig hoor, die jonge meisjes en hun vader alleen.

Moosey: netjes hoor 10kg eraf. Voor jullie ronde 3, las ik volgens mij, heel veel succes. Hopelijk mag het deze ronde wel lukken.

Hier eet ons meneertje erg slecht zijn avondeten. Broodjes gaan er op het kdv wel in, bij ons ook niet zo goed. Drinken doet hij wel. Eten haalt hij uit zijn mond en gaat er mee knoeien en gooien. Daarnaast ook nog steeds heel erg verkouden en niet helemaal fit. Qua spelen enzo merk je er niets van, hij wil alleen graag opgetild worden.
    Hopelijk een fase, want voorheen at hij zo goed.

15. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Ho moosey mijn reactie op jou had natuurlijk een plekje omhoog gemoeten, beetje rare zinnen zo door elkaar.

16. sweetchocolate

Marise wat heftig!!! Zo plots gestorven? Wat erg zeg.

Jayden loopt aan 1 hand!!! (Als meneer zin heeft)

17. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    wow, wat gaan jullie kindjes weer heerlijk hard!!! Echt elke keer zó leuk om te lezen!
    Ga even niet op alles en iedereen reageren, want zou té veel tekst worden ;) (tijdje weer niet geweest dus tja.....)

@sweet: jeetje, wat knap! Hahaha, en dus ook duidelijk eigen willetje :D

@ OW: succes zondag! Blijft elke keer spannend voor jullie. Hopelijk nu de laatste keer spannend om zwanger te wórden, daarna hopelijk spanning om het zwanger zíjn :)

@ alle zieke kindjes (en mama's van zieke kindjes): sterkte en hopelijk snel allemaal weer beter!

Hier momenteel een erg mama-aanhankelijk kind. Vindt het badje héérlijk, tanden poetsen nóg lekkerder (verslaafd aan de tandpasta volgens mij ;) ) en erg geobsedeerd door je mond momenteel. Wil alles ook in mijn mond stoppen en als ik het muziekdoosje aan doe als hij naar bed gaat, kijkt hij al naar mijn mond voordat ik ook maar aan het touwtje heb getrokken (ik zing altijd mee met het muziekdoosje namelijk).
    Ook grappig: uk geeft 'kopjes', hahaha :D Gaat echt met zn voorhoofd naar je toe, erg schattig!

Probeer het weer wat meer bij te houden hier, maar ik weet af en toe niet waar de tijd blijft..... ;)

18. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @sweet: aangereden op haar fiets. Week in coma gelegen/gehouden, later een mri bleek teveel schade aan de hersenen. Dus best plots eigenlijk.

@juudje dat herken ik hoor dat mama aanhankelijk zijn

19. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Uhm ja, zou niet weten waarom niet. Staat los van hier toch?

Ik wil even iets ophelderen over mijn besluit: Dit is niet alleen van deze keer, de laatste keren ging het elke keer zo. En eerlijk gezegd ben ik dan ook niet verbaasd over dat er veel mensen zijn afgehaakt hier.

Ik wil het best nog een kans geven hoor, maar vind het erg vreemd als je na lange tijd afwezigheid MET reden (en ja iedereen hier weet wat wij allemaal voor onze kiezen hebben gehad) dat je door bepaalde mensen gewoon genegeerd word. Ik heb vanaf het begin meegepraat hier, of nee heb zelfs het topic destijds als 1e geopend, dus het is niet zonder reden dat ik geen tijd/puf/energie had om me hier op het forum ook nog eens te melden. Was blij dat ik nog tijd/energie had om te ademen. En dat is niet tegen jou persoonlijk bedoeld, OW. ;) Dus zeg het maar, meiden...

Btw OW: Heel veel s6 dit weekend, ik hoop dat jullie snel weer zwanger mogen worden.

En Naomi: Beterschap voor jullie meisje!

Moosey: Wij houden sowieso contact. :D

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wen snap met al die situaties dat je ff je gedachten ergens anders voor nodig had hoor.
    Dikke knuffel!

Mag ik alleen wel vragen waarom je het logisch vind dat er zoveel hebben afgehaakt, als ik teruglees is dit al vlak na de bevalling bij velen geweest.

Ook wij hebben een enorm heftige tijd achter de rug met S.
    Maar toch vond ik dat iedereen heel lief altijd reageerde.
    Vind het gewoon jammer dat de meeste na hun bevalling wegwaren.

Mimi mis ik ook:(

Deel Deze Pagina