Januari 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tese, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    naomi, zie je verhaal nu pas. jort had een maandje geleden de 6e ziekte. die kreeg pas vlekken toen de koorts (die hoog was, 40,5 gr!) over was. dus ik denk eerder de 5e.. is de 5e ziekte ook gevaarlijk als je het ooit gehad hebt? vervelend zeg!

wen, ja, hij is met veel dingen snel vind ik. al gebeurt er de laatste weken weinig. hij ging al weken geleden af en toe los staan of liep aan 1 handje en dat is onveranderd. niet dat ik dat erg vind hoor! :D
    met 4,5 maand had ie idd al een tand en met 6 maanden al 7 tanden!! ik hou er sowieso niet van om mijn kindjes te laten huilen, maar zo rond de 11 maanden ontkwam ik er bij allebei niet aan om dat een paar minuten te laten gebeuren voor ik ze weer ging troosten. maar als ik denk dat hij ziek is of pijn heeft, dan doe ik het ook niet hoor!

2. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Lauwie We moesten hem op een gegeven ogenblik wel laten huilen om hem weer in zijn ritme te krijgen. Ging wel elke keer naar boven na 10 minuten om hem te laten merken dat we er wel waren en dan weer naar beneden. Was een manier die wij aangereikt kregen via Cardea. Het was niet leuk om te doen, maar het werkte wel vrij snel gelukkig. Na 2 dagen sliep hij weer goed. ;) Merk nu ook dat hij het soms even nodig heeft om te huilen en dan is hij ineens stil, maar laat hem echt nooit langer huilen dan 10 minuten.

3. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Wen, ik snap wel dat het soms nodig is, maar ik vind het heel moeilijk. Gaat zo tegen mn gevoel in!

4. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

#1204 sweetchocolate, 11 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 dec 2011
    Wou gisteravond al reageren maar toen viel telefoon uit (batterij leeg).

Lauwie leuke kleding!!! Echt stoer die overhemd, mooie kleur zeg. Jeetje broek maat 86 past hij in de breedte al niet meer? balen zeg. Maar zou 92(?? is de volgende maat 92?:$) niet te lang zijn? Of ga je een andere broek halen?

Wen, hoe ging het gisteravond? Had hij nog zo'n pijn ervan? En als je Jenz bij je houdt tot hij in een hele diepe slaap is en dan in zijn bed leggen. Werkt dat misschien? Jenz is volgende week jarig toch? (Ik zie geen banner op dit moment)

Eyes, super van de vijfde tand!!! Niet lang geleden was de vierde tand er toch?

Muppet hoe was je nacht? Tess nog liggen spoken? Wordt Sem niet van haar wakker?

Naomi jemig hey ook zwaar irritant. En dan moet je nog zolang, nog 16 weken!!!! Knuf meis. Echt k zo. En dan ook nog eens je meisje ziek. Is ze nu wel alert genoeg?

Ow heeeeeeeel veel succes voor jou en M vandaag!!! Ik ga zo hard voor jullie duimen.

Hoe zit dat nou met tandjes? Jayden heeft 8 tanden (4 boven, 4 beneden). Is de logische volgorde dat ze nu kiezen krijgen? Of de snijtanden? Ik weet het niet, beetje stomme vraag misschien. )

Verjaardagskleding: Ik wil overhemd met spencer en stoere spijkerbroek. De overhemd die Jort krijgt vind ik wel erg leuk maar ga eerst zelf winkelen met mijn moeder de 20e. Gelijk zijn verjaardagsoutfit halen. Hoop te slagen:) Bij Jayden staat lichtblauw, rood, legergroen erg leuk. Maar denk dat het blauw wordt. M is makkelijk, die laat mij mijn gang gaan:) Ik twijfel over maten, hij heeft lang bovenlijf. Gister had hij een shirt aan maat 80 en die past hij al niet meer. 3 weken geleden was hij 78cm. De rest shirtjes past hij wel goed. Maar goed, vanaf de 20e duurt het nog 2 weken tot zijn verjaardag. Zal ik al maat 86 kopen dan voor zijn verjaardag?

Morgen wordt Jayden 2 keer gewogen en gemeten. 'S morgens op CB, 's middags bij kinderarts. En Jayden is weer verkouden. Timing, not. Want ging goed zonder puffen. Nu eerst proberen op te lossen met Tussikind. Ben benieuwd wat de kinderarts zegt. Na bezoek kinderarts op bezoek bij de afdeling waar Jayden heeft gelegen. Zulke lieve meiden die hem verzorgd hebben.

5. Tese

Tese Niet meer actief

Naomi, Tess heeft een paar weken geleden de 6e ziekte gehad en kreeg ook al vlekken terwijl ze nog koorts had. Als je door mijn foto's bladert op facebook dan zie je een foto van hoe haar buik eruit zag. Bij de 5e ziekte krijgen ze knalrode wangen. En na de 20 weken is het veel minder erg als je de 5e ziekte krijgt. Ik dacht dat Sem het had toen ik zwanger was van Tess en heb er veel info van de dokter gekregen. Als je zelf de 5e ziekte als kind/baby hebt gehad is er niks aan de hand.

6. Tese

Tese Niet meer actief

Hier een goede nacht gehad. Om 6 uur werd ze wakker en heb ik haar mee naar beneden genomen. Ik heb manlief lekker laten liggen die was helemaal verrot. En nu hoor ik dat een wakker word dus ik haal hem een uit bed en reageer later weer!

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sorry even Naomi snel:
    Kun je de puntjes wegduwen?!?!?!?
    Want dat moet wel echt kunnen .
    Wil je niet ongerust maken maar dat is wel heel belangrijk.

Wen oei al een kies, dat is idd vroeg.
    En veel huilen en weinig slapen , zou hij ook nog tegelijkertijd en de kies en de sprong hebben?

Eyes hoe voel jij je meid?

Muppet kan me voorstellen dat je een autootje nodig zult hebben als het een stukje is.
    Dat zal hier dan ook nodig zijn als het niet Scapino zal worden.

Hier aan het wachten tot Brussel belt dat we daar moeten zijn.
    Brrrr.

S zit hier ook echt in een sprong.
    De hele tijd aan mij hangen, beginnen te huilen.
    Ineens wil hij zijn laatste fles niet meer.
    Van een kant vind ik dat erg jammer want dat was de laatste fles wat hij dronk.
    Nu echt baby af:(
    Hij was vanmorgen om 5:30 wakker en gisteren om 6 uur heeeeerlijk;)
    Maar papa had vandaag dienst:p
    Al ging dat gisteren onder protest, toen ik zei jij hebt dienst;)

8. Tese

Tese Niet meer actief

Spannend Ow! Succes straks!

9. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Even snel:

@OW: Heeeeel veel succes!!

@Naomi: En? Hoe gaat het met Isabel?!

10. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @muppet: isabel heeft het minder erg maar het lijkt er wel op als ik die foto zie!

@OW: sommige wel en sommige niet, mn zus vond het ook belachelijk dat ze ons niet hebben laten komen want dat moet volgens protocol wel.
    morgen sowieso naar de HA want dit is dag 4 met koorts al en dat is teveel!

een goede nacht gehad gelukkig. ze heeft op haar buik, borst en rug nog allemaal puntjes. mocht ze straks nog eens rond de 38,5 komen bel ik de HAP en wil ik langs komen. ga zo niet nog een nacht in...

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Lieve meiden heb een top blastocyste aan boord!
    Van de 4 waren er ook 4 bevrucht:D
    Maar het is afwachten of we nog cryo's hebben, dat was vandaag twijfelachtig.
    Maar deze was echt zeer mooi.
    Degene die de tp deed was de arts die mij behandeld heeft met overstimulatie.
    En die herinnerde mij direct, alhoewel ze me zolang niet heeft gezien!
    En vroeg ook of ik het nu niet had!
    En dat ik haar moest laten weten als het gelukt was:)

Naomi als ze niet weg te drukken zijn toch direct erheen gaan.
    Wil je niet paniek laten krijgen maar dit kan erg gevaarlijk zijn:(

12. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje, wat kletsen jullie veel!!!! :D Even globaal reageren

@ wen: leuk dat je weer meekletst! Zei laatst al dat er een aantal niet meer meekletsten, waarvan je toch benieuwd bent hoe het met ze is. Leuk dan ook weer wat van jou te horen! (al ben ik hier ingehaakt op het moment dat jij wat minder mee schreef, maar ik las al máánden mee ;) )
    Jeetje, Jenz nu al aan de kiezen? Auw! Hopelijk isie snel door en keert de rust weer een beetje terug voor jullie. (soms vraag je je af waarom kinderen niet gewoon al met een compleet gebit geboren worden ;) ) En Jenz is gewoon al bijna jarig!

@ werkzoeken: wat zijn er hier veel zonder baan eigenlijk! Ik ben ook zoekende, maar voor 3 ochtenden is het niet echt makkelijk (áls er al een vacature is, gelijk meer dan 100 reacties...) Zocht eerst alleen secretarieel/administratief, maar ben ook al 'verder' aan het kijken. Jammer alleen dat je voor sommige dingen de papieren niet hebt.

@ muppet: wat fijn dat je werk hebt gevonden!!!! De schoonmoeder van mijn zus werkt daar al jaren met veel plezier, dus ben heel benieuwd hoe het jou gaat bevallen.

@ naomi: heftig van Isabel! Hopelijk knapt ze snel op, maar het breekt je (moeder)hart wel. Beterschap! En hopelijk wordt de pijn bij jou ook snel weer wat minder (iig íets minder dat je wellicht weer wat beter kan slapen). Of zit dat er niet in, vermindering van pijn? Hopelijk vliegen de 16 weken voorbij.

@ OW: spannend!!! Blijf duimen datie blijft plakken!!!!

@ verjaardagskleertjes: nog niet over nagedacht eigenlijk. Maar ik geloof dat ik ook één van de laatsten ben hier, dus kan nog genoeg ideeën opdoen avn jullie ;) Moet uberhaupt eens gaan nadenken over zijn verjaardag, maar dat komt wel na de feestdagen.

Hier zoon weer uit logeren geweest bij mijn schoonouders. Dikke pret, want daar komen in het weekend altijd vrienden over de vloer dus zoon dan volop in de aandacht. En dat vindt ons clowntje erg leuk :D

13. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Juudje dat vraag ik mij ook soms af waarom ze niet met compleet gebit geboren worden. Hmmmm ik heb nog altijd geen antwoord op mijn vraag die ik stelde van vanmorgen en 2 weken geleden:( Poging 3 hopen dat iemand dit leest.
    Jayden heeft nu 8 tanden (4 boven, 4 beneden). Is de volgende tand een kies of een snijtand?

OW nu dus afwachten! Netjes joh gewoon 4 bevrucht! Geweldig!

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dank je wel lieve meiden:D

15. Tese

Tese Niet meer actief

Naomi hoe is het met isabel nu?

Sweet in het cb boekje staat de volgorde die de tandjes normaal gesproken aanhouden. Maar je hebt altijd uitzonderingen natuurlijk.

Juudje ik ben heel benieuwd hoe ik het ga vinden. En ik weet helaas hoe ontzettend lastig het is om werk te vinden. Ik hoop dat je snel wat vind!

Ow dat klinkt als goed nieuws! Wat gaat er nu gebeuren?

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Nu is het 12 dagen afwachten Muppet:D
    Het makkelijkste deel AHUM hahahah

17. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @OW: geweldig!!!!!! hopelijk blijft er minimaal 1 plakken:)

@sweet: ik dacht de volgende een kies... weet het niet zeker!

vanmiddag naar de HAP geweest met Isabel, ze heeft de 6e ziekte...

omdat ze nu uitslag heeft zal het snel over zijn en de koorts stoppen. mocht dat niet gebeuren dan morgen als nog naar de HA.

vandaag nog geen verhoging/koorts gehad!! ze is nog niet lekker maar oke dat is logisch..

18. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    oh oh ik wilde weer goed meelezen, maar jullie hebben alweer VEEEEL gekletst. Ik loop achter.

Ik las iets over verjaardagskledij. Daar heb ik nog niet over nagedacht want ik zou niet weten welke maat hij straks heeft. Ik hou van sportief en dan natuurlijk niet altijd joggingbroeken ofzo hoor, maar niet zo strak in pak. Een blousje vind ik weer wel leuk!

@sweet ik zie een roze tekst, haha. Ik zou er alleen geen antwoord op weten, sorry
    @Wen: ik lees op je fb veel over het huilen van Jenz. Waar heeft dat precies mee te maken of weten jullie dat ook niet?
    @Naomi: gelukkig geen koorts vandaag. Onze is laatste tijd ook niet helemaal fit. veel slapen en slecht eten.
    @Ow wat een spannende tijd voor jullie zeg! Hoop het beste ;) zou wel leuk zijn nog een zwangere hier.
    @juudje: konden jullie lekker uitslapen? ;) wij hadden onze man ook uitlogeren dit weekend. We hadden een verjaardag van een vriend, ook wel weer eens leuk een avondje weg.
    @ even teruglezen

19. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @moosey: mijn complimenten hoor dat afvallen. Ik ben er waardeloos in. Ben momenteel ook wel wat te zwaar. Sport niet :S ga me volgende week weer inschrijven bij de sportschool. Moet vanmezelf voor de volgende echo. Al die sintsnoep werkt ook niet mee overigens!
    @muppet is jouw kindje altijd om 6 uur wakker? Knap dat je er dan uit kunt hoor. Ik ben dan nog echt moe.....Zal wel weer moeten wennen straks aan de tijden van de nieuwe baby. Gelukkig duurt dat nog even.
    @lauwie: jij bent de eerste met de babyverjaardag denk?

Nou zal ik dan ook iets in kleur zetten?

Wat geven jullie de kleintjes voor de verjaardagen? Klein lijstje mag, kan ik even spieken:

Wij hebben iig al een boerderij van little people

20. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Zitten jullie ook op meerdere forums of topics?..... ik vind dat altijd best lastig verhalen uit elkaar te houden of overal echt actief mee te typen.

Doe me best overigens ;)

Deel Deze Pagina