Januari 2011 mama's deel 2!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tese, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Emme gefeliciteerd! Hopelijk nog een beetje een leuke dag ondanks de ziekte! Gaan jullie het nog vieren?

OW wat balen zeg en wat gemeen dat je niets kunt vinden. Lijkt me behoorlijk ontmoedigend..

Juudje ja hij had volgens zijn curve (die van het CB volg ik niet) toch echt op een goede 9 kilo moeten zitten met 12 maanden en dat redt hij (net) niet. In België is de zuivelgrens trouwens 500 ml dus ik houd 300-500 ml aan voor het gemak hihi.

Sweet ik duim voor je hoor! TVOH kijk ik niet (en luister ik dus ook niet). Wat grappig van K3! Hier dans uk op alle muziek haha ook als ik zing (en ik zing slecht, geloof me :D)

2. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ mimi: hoe is het nu met je dochter? Fijn dat je zoon volgende week geholpen kan worden!

@ sweet: zoon is nu 75,5 cm lang en 9665gr zwaar. Met 6 maanden was dat 72 cm en 7980gr. Op zich nog wel gegroeid, maar hij duikelt qua curve nu van +1/+2 naar de 0-lijn met zowel gewicht als lengte. Terwijl hij sinds zijn geboorte al elke keer rond +1/+2 zit. Het zal wel loslopen.... het is een vrolijk en aanwezig kind, dus wat dat betreft niks aan het handje ;)
    Ik heb alleen de audities gezien van TVOH (daarna haak ik altijd af) en vond Paul Turner toen wel grappig maar geen fantastische zanger nee..... het zou the VOICE of holland zijn, maar het blijkt elke keer maar weer dat uiterlijk/presentatie toch een grote doorslag geven...Ben wel blij dat jullie ramen het gehouden hebben:p

@ juju: o ja, logisch dat jij de curve van het CB niet volgt ivm borstvoeding. Groeit S nu wel weer harder dan of heb je niet meer gewogen/gemeten? Goed te weten van wat ze in België hanteren! Ik probeer zo min als mogelijk te geven qua zuivel, maar ga er soms gewoon overheen.

Pffff, tis even wennen hoor, een kind wat de hele kamer door gaat ;) Ineens moet je ogen in je achterhoofd hebben. Lang leve de box!
    Zoon slaapt nu ook overdag minder, dus dat maakt het extra vermoeiend.
    Morgen ook weer sollicitatiebrief schrijven. Net n.a.v. een vacature gebeld naar een potentiële werkgever en dat klonk positief. Wel lastig hoor, bellen! Ga de brief vrijdag persoonlijk afgeven, ook wel spannend. Maar ja, als je indruk wil maken, moet je toch stappen ondernemen... (of ze denken gelijk: 'die wordt het niet' ;);) )
    Vrijdag ook taart en muffins bakken/voorbereiden voor zoons verjaardagsfeestje zondag. Heb hetzelfde als sommigen van jullie: veel terugdenken aan vorig jaar. Toen liep ik al 5 dagen overtijd met mijn enorme toeter.....

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    ik mis die toeter *zucht* ;)

4. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    vanmorgen controle gehad en die was helemaal goed!

nieuwe buikfoto gemaakt.... jeetje wat is hij gegroeid in 4 dagen tijd!!!!!! nou kan ik mn buikpijn wel verklaren....

vandaag minimeeting gehad met een meisje hier van het forum, het was echt mega gezellig!!

links is mijn buik ;)

5. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ juju: mis die toeter ook *zucht, zwijmel* ;) en vooral al die beweeginkjes

@ naomi: je buik groeit goed idd! N.a.v. bovenstaande snap je natuurlijk wel dat ik een beetje 'jaloers' ben ;) Leuk dat jullie mini-meeting zo gezellig was!

6. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @juudje: ja snap het ;) ik ga het strakjes ook echt weer missen :(

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nog maar 7 tot 12 weekjes en dan is ie alweer weg! Wat gaat dat toch snel..

8. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    ja ongelofelijk he..... kan er gewoon niet over uit, de tijd is zoo snel gegaan!

vooral nu de 1e maartbaby al geboren is met 30.1 weken... dan komt het zo dichtbij opeens!

9. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Naomi leuk om te zien:) wordt dat ook een maart mama? Jeetje geboren met 30.1! Vroeg en angstige tijd.

10. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @sweet: ja andere meisje is nu 28.6 weken dus we schelen maar 5 dagen.... was een mini meeting hihi maar super geslaagd!
    dat kindje maakt het trouwens super hoor ;) hij was al 44 cm en 1730 gram!! erg flink voor 30 weken dus. hij is gisteren geboren en lag aan de beademing (om te helpen) want het ging al vrij goed maar is er nu alweer (zo goed als helemaal) vanaf en mag binnen een paar dagen naar de gewone couveuse afdeling!

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Naomi net gewicht en lengte van dat kindje.
    Maar eer dat het van de couveuse afdeling weg is ben je alweer 8 weken verder ongeveer pfffff.

Juudje dank je wel ik zal je er eens over pb'en:)

12. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @OW: ja dat klopt dat duurt ook wel even maar het is al heel wat dat hij zo snel van de IC af mag, eigenlijk zou dat 2 weken zijn maar hij doet het zo goed dat het binnen een paar dagen zal zijn nu.

staan trouwens fotos in het maart mama 2012 topic van hem! foto van vanmorgen zijn het mooiste... is wel behoorlijk wat bladzijdes terug hihih.

13. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    even een grappige foto van isabel van vanmiddag hihih.

14. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @ow: wat balen van die sollicitaties. Is er niet misschien een ander type winkel of bedrijf waar je kunt solliciteren? Lijkt de schoenenreus je leuk? Die bij ons in de stad is echt verschrikkelijk. Zo rustig en ouderwets. De dagen lijken me erg lang te duren als je daar werkt. Is een bakker of keurslager niet iets voor je? Ik heb in dat laatste gewerkt. En vond het altijd super leuk, de dagen vlogen voorbij, gezellige mensen in je winkel etc.
    @naomi: wat leuk die meeting en buikfoto's. Gaat alweer hard. Hier lijk ik de baby steeds vader te voelen. Dacht het vorige week al te voelen. De bewegingen zijn nog zo zacht dat het zowat je darmen kunnen zijn.
    @sweet: ik vond vanvelzen zijn kandidaten niet zo sterk dit keer. Vind het nog steeds wel een leuk programma, maar vind niet alle nr's nou bepaald goed gezongen.
    @Mimi: volgende week een spannende dag voor C.olin. Hopelijk valt het allemaal mee voor hem.
    @Juju: jaa dat idee dat er weer wat in je buik groeit is zo leuk. Kan me voorstellen dat je dat mist. Ik mistte het ook dat ik niet zwanger was.
    @Juudje: kindjes blijven toch hun eigen lijntje volgen, zolang zijn gewicht niet ernstig beneden het gemiddelde ligt is het niet zo erg toch. Hier vonden ze d. te dik. Terwijl hij met zijn lengte en gewicht 1 lijn boven het gemiddelde zat. Toen dacht ik echt: hij staat toch gewoon mooi in verhouding. Wat een gezeur!

Komende dagen heb ik het lekker druk. Voorbereiden voor verjaardag en ik moet nog werken overdag. Ga de taarten dus zelf maken en er komt nogal wat visite. Daarnaast heb ik ook nog een zooitje hapjes te maken. Zal al met al wel weer veel te overdreven zijn, maar vind het zelf altijd wel gezellig en lekker als er wat verschillende hapjes enz...zijn. We krijgen 's avonds ook nog vrienden en vriendinnen zonder kinderen op visite. Druk druk dus.

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hee wat grappig ik heb ook in ee keurslager gewerkt. Vond dat ook erg leuk, wisselende bezigheden enzo. Is wel erg lastig om momenteel iets te vinden, ik ken meerdere mensen die op zoek zijn naar werk.

Naomi wat heftig.. de eerste baby geboren. Fijn dat het relatief goed gaat maar het is toch schrikken. Hopelijk laten de andere kindjes wat op zich wachten.
    leuk zo'n minimeeting en mooie buikies dus! (en mooie meid ;) wat een tanden al! Hier is de vijfde net door)

Marise bij jou schiet het ook al mooi op.. plaats je ook nog een buikfoto als je eenmaal genomen hebt? ;)
    Klinkt als druk zat met al die voorbereidingen!

Lijntjes: Het is wel fijn als je kindje een lijntje blijft volgen, maakt niet uit welke. Dat is toch hoe ze 'horen' te groeien. Er is alleen niet zoveel aan te doen als ze er van afwijken. Heb trouwens nog steeds niet met S. op de weegschaal gestaan bedenk ik me net.

Hier is het lopen begonnen, moeten hem nog wel rechthouden. Gaan morgen de Nijntje loopwagen halen, die kan op de rem en daar kan hij beter achter lopen dan onze huidige remloze ;)) loopwagen. Scheelt weer voor onze ruggen ;)

16. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @juju: hihi ja 7 tanden, 2 hoektanden en 1 kies. links onderin zie nog wit stukje van de kies hihi. hoektanden zie je nog niet op de foto maar zijn boven al wel door. is een heel ander gezicht om je kindje met zoveel tanden te zien vind ik!

oww nijntjeloopwagen is erg prettig!!! heb hem hier ook staan en dat gaat super goed. de gewone kan ze ondertussen ook al bijhouden hihi. aan 1 handje lopen zijn we nog aan het oefenen maar gaat steeds beter!

ze begint nu ook soms even los te staan, maar 1 of 2 seconde mar toch. het leid wel tot vele valpartijen hoor hihi. gelukkig hebben ze een goede airbag!

17. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    #1897 Marise, 18 jan 2012
    Laatst bewerkt: 18 jan 2012
    @juju: daar heb je gelijk in. De banen liggen niet voor het oprapen. Ja leuk he dat zelf lopen/staan. Hier staat meneer constant los en heeft het zelf niet eens in de gaten. Erg grappig. Hij loopt af en toe wat stapjes aan 1 hand mee, verder nog niet veel. ;)

wij hebben een cars loopauto, die gaat als een speer. D. schiet dan soms ineens vooruit. :D

Oh vergeten te zeggen. Ik heb een paar dagen geleden een buikfoto geplaatst in het buikfoto topic, bij zwangerschap. Hopelijk kun je hem nog vinden??

18. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Rustig hier!

@ marise: je buikfoto gevonden via je profiel (=> even gecheckt wat je laatste berichten waren, toen kwam ik vanzelf je foto tegen) Mooi buikje hoor! Heel beschaafd nog.
    Leuk dat D al zo goed kan lopen. Enne, dat loslopen gaat zo te horen niet lang meer duren. Misschien nog nét voor zn 1e verjaardag? Veel plezier met D's verjaardag!!!! Jullie vieren het ook aankomend weekend??? Wel grappig: denk dat na onze kindjes alle verjaardagen wel aardig geweest zijn. Dan gaan we allemaal al weer naar de 2 (maar gelukkig duurt dat nog wel even ;) )

@ naomi: wow, wat heeft isabel al veel tanden! Héle leuke foto ook :D Jij ook al zo'n goed lopend meiske, heerlijk!

@ juju: en, hoe bevalt de nijntje loopwagen??? moet wel lachen dat jullie kindjes al aan het lopen zijn terwijl uk hier pas net de wereld aan het ontdekken is :D
    Met je eens wat betreft de groeilijntjes. Zullen zien wat uk hier gaat doen.

Sorry dames, even niet verder terug gekeken. Hier druk met de voorbereidingen voor zoons 1e verjaardag. Nu al de basis voor de taart en muffins aan het maken. Kan ik ze morgen mooi afmaken (vieren het zondag). Morgen voor het eerst met uk naar de kapper, ben benieuwd.

19. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @juudje: hihi die opmerking krijg ik meer over de hoeveelheid tandjes:p ze worden gelijk een stuk ouder om te zien vind ik.

leuk al die jarige kindjes!! :) wanneer is wie jarig want ik weet het niet meer....

hier heeft isabel dan vandaag toch echt haar prikken gehad, ze heeft even flink gegild maar was snel hersteld en heeft er verder geen/weinig last van zover ik merk.
    ze was toch nog een goede 300 gram aangekomen in een maand tijd! en dat terwijl ze toch veel ziek is geweest en niets at en dronk dus het viel me erg mee hihi.
    22 maart hebben we afspraak voor volgende inenting maar of die door kan gaan is maar afwachten ;)
    ook worden ze na 10 dagen wat ziekjes zei ze en daar zit ik rond de bevalling/kraamtijd niet op te wachten! dus grote kans dat ik die uit ga stellen...

vandaag weer wat babykleertjes en kleertjes voor isabel gekocht bij de zeeman hihi. 50% korting op de afgeprijsde artikelen.... dus voor 0,75 cent heb je shirt of broekjes ja dt ga ik dus mooi niet laten liggen hihi. heb een hele berg gekocht voor maar 20,- hihi leuk shoppen zo.

20. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ naomi: dat zijn nog eens leuke koopjes!!!! Ik vind wel (maar dat is mijn smaak ;) ) dat ze bij de Zeeman leukere dingen hebben voor meisjes dan voor jongens. Kan er voor zoon de laatste tijd niet meer slagen. Wibra heeft vaak ook leuke dingen voor weinig.
    Hier laatst overigens ingeslagen met de 1+1 actie van de Hema, ook leuk.

Wat is Isabel goed gegroeid!!!! Fijn dat ze geen last schijnt te hebben van de prikken. Hier ook rond 22 maart de BMR prikken, maar bij mij scheelt het dat ik niet vlak daarna uitgerekend ben ;) :p Groot gelijk als je ze uitstelt, hoor van iedereen dat ze van die prikken toch wel last hebben. Wij gaan 3 weken daarna op vakantie, maar dan zou zoon geen last meer moeten hebben van de prik.

Wat betreft verjaardagen: waren een lijstje begonnen, maar geen idee waar in dit topic die is gebleven.... De kindjes van Eyes, Marise en nog iemand moeten nog 1 worden iig (en misschien vergeet ik nog wel iemand, geen idee, sorry).

Deel Deze Pagina