@Ikkedus: Gelukkig dat alles goed was verder! Maar zeiden zij ook dat het zorgwekkend is als het buikje voorloopt?! @Zina: Nou, zo is het ook niet leuk om zwanger te zijn zeg. Hopen dat de rechtszaak goed uitpakt. @Ankje: Dankjewel!! @Elif: Heb helemaal zin in de sneeuw! Tenminste, als het gewoon vaste sneeuw is en als 'ie niet drasserig en vies wordt ! @Iris: Aftellen!!! @Maartje: Pfff, zo'n lange dag zou ik niet meer trekken. Hoeveel uur werk je eigenlijk? Maar gelukkig voor jou ook aftellen! Gisteren weer een groeiecho gehad. Baby ligt nog steeds voor maar valt wel binnen de curve. De echoscopist dacht dat hij gewoon heul lang wordt . Maar ze kon niet alles meten want de baby was natuurlijk weer heel erg druk en zijn hoofdje ligt al helemaal in mijn bekken!! Paar uur later een afspraak gehad met de internist. Zij was verbaasd en trots over mijn goede bloedwaarden. Ik moest eigenlijk vandaag naar de diabetesverpleegkundige maar dat is 2 weken opgeschoven omdat alles zo goed gaat. Ik moet gewoon doorgaan zoals ik nu doe. Af en toe is het best lastig maar het is ook wel goed voor mij want ik merk nu wel dat ik vaak at en dronk zonder erbij na te denken. Misschien is dat wel een goede aanzet om na de bevalling af te gaan vallen en de afgevallen kilo's er nu eens ook af te houden (en het scheelt een hoop frustratie als een arts een opmerking maakt dat ze niet verbaasd is dat ik zwangerschapsdiabetes heb omdat ik toch wel stevig ben. Grrrr :x)!
he meiden, Terug van vk en mrsnuke. Bij vk alles goed. kleine gaat in en uit bekken.. tja dat wist ik al. groeit volgens boekje en ze liet haar hartje niet langer dan 5 sec. achter elkaar luisteren. klein beweegertje. Bij mrs.nuke, peet en jayson alles lekker kalm. ze moeten we nog even naar dokter jayso heeft wat spruw en elisa wil nog een keer dat haar bloed helemaal gecheckt word voor de zekerheid. Ik heb net mijn brood op en colin zit nog lekker te happen.. huisje is weer schoon en we gaan zometeen allebei t ebed. ik even 1,5 uur, niet al te lang wil nog wel het een en ander doen hier, kast in de aanbouw uitzoeken , make up spul, haar spul, deo's enz... maar even het buikie rust..
@Naomi: Wauw, mooi hoor! Echt wel gegroeid!! @Youngmom: Ooooh, dan voel je je inderdaad machteloos.... Dikke knuffel lieverd!
@youngmom: jeetje dat is ook wat meid! snap dat je je machteloos voelt. zielig mannetje!! @moosey: hihi ja inderdaad gegroeid
@Youngmom: het zit je ook niet mee he! Veel sterkte. @moosey: ik werk 12 uur per week voor een baas en daarnaast als freelancer. Freelance bezigheden liggen nu al lekker stil, dus werk alleen nog 12 uur, verdeeld over 2 dagen. Is best te doen, want niet heel lichamelijk werk, kan veel zitten en af en toe rondlopen.
marije, daarom was ik de dekentjes ook nog niet. ze zijn nu nog zo lekker zacht en komen toch altijd stugger uit de wasmachine. bovendien krijg je het toch niet helemaal steriel allemaal en geloof ik wel dat je met normale hygiene (ok, aan het begin wat meer met je handen ontsmetten ed) ook normale weerstand krijgt. pittige dagen zo hoor! vanavond lekker niks? maartje, je krijgt vast ook nog wat kleertjes. en wat mimi al zegt, het is echt zonde hoe snel ze eruit groeien. beter je geld nog ff sparen en dan kopen in maatjes waar ze langer in zitten, je niks van krijgt, je precies weet hoe groot ze zullen zijn in welk seizoen en wat ze staat. succes met je lange dag! moosey, wat knap dat het je lukt om je bloedwaarden zo stabiel te houden! ikkedus, fijn dat alles er zo goed uitziet. kan me voorstellen dat je ff een ontlading van de stress ervan hebt. bij ons was het buikje ook wat groter dan de rest en mijn suikerwaarden zijn prima. hoop dat jouw suikerwaarden ook goed zijn en dat je dan helemaal gerust gesteld bent. veel plezier met je vriendinnetje. youngmom, wat sneu van je zoontje en wat moeilijk om hem dan niet even te kunnen troosten! knuffel voor jou. echt aftellen nog 2 weken he? gefeliciteerd trouwens met je 32 weken! mimi, fijn dat alles goed was bij de vk en dat het met mrsnuke en jayson ook goed gaat. schoonmaak ze! (of ben je al klaar ) irisb, succes je laatste dagje en dan lekker genieten vanaf morgen! fijn dat bij de vk alles ok was! ankje, dankjewel! naomi, mooie buik! wordt al flink groot! ooh wat is dat verlof toch heerlijk. kan me helemaal niet voorstellen dat er mensen zich vervelen. het is lang geleden dat ik zoveel tijd voor mezelf had en tijd om dingen te regelen. heerlijk om te kunnen liggen als je moe bent, fijn om alles goed voor te bereiden en om met vriendinnen af te spreken met wie dat anders lastig is. morgen gezellig lunchen met mijn ouders en op de toekomstige school van mijn dochter kijken. dit mag van mij nog wel een paar weken duren!
@lauwie: dank je ja hij groeit flink nu! 3 cm in 1 week... heb net gemeten hihi. lekker dat je zo van je verlof kan genieten! ik vind het ook heerlijk om alle tijd te hebben en vervelen nee dat doe ik ook echt niet
sluit me aan bij lauwie haar update dekentjes wassen...tsjah ik had een dekbedje gekocht. Mocht niet van kraamzorg......en toen dekentjes van mijn nicht gekregen (al voor 2 kindjes gebruikt) dus waren al flink gewassen....heb ze ff in de droger gedaan (die had zei niet) en ze waren ook weer zachter...maar zoals nieuwe dat worden ze idd na wassen niet meer hoor. En ik zou ze pas gaan wassen als ze vies zijn (wat ze echt wel eens worden hihi) als je een lakentje gebruikt...dan hoeft dat toch niet echt. En ietsjes later ga je vaak ipv een dekentje toch een slaapzakje gebruiken.......(ivm draaien enz)
lauwie, ff apart, ik ga er niet van uit dat deze ronde raak gaat zijn...ik hoop alleen maar, maar het is geen moeten meer....daarvoor duurt het allemaal te lang (wou graag voor meisje haar 3de verjaardag nog een kindje....dat zou in januari dan zijn..maja....gaat nu dus niet meer lukken hihi voor maart)
antares, ik wilde reageren met ik hoop dat het deze maand raak is, maar als je al zo lang bezig bent en zoveel teleurstellingen hebt gehad, is het misschien veiliger om wat verder in de toekomst te denken en wat minder per maand hoop te hebben. ik heb nooit zo lang hoeven wachten als jij, maar bij de eerste duurde het een jaar voordat ik zwanger was. ik was daar toen al echt wel verdrietig over. vandaar dat ik het zo zei. (want ik hoop natuurlijk stiekem wel dat het deze maand raak is ) youngmom, voor cas is het waarschijnlijk prima dat papa hem troost. kan me voorstellen dat jij zelf op zo'n moment je kleine mannetje ff wil knuffelen en verdrietig bent dat het niet kan. daarom een knuffel voor jou!
Hallo dames, Even een ego bericht van mijn kant, ben een beetje van slag. Kom net terug van de vk en het was niet goed. Althans met de kleine gaat het goed, maar mijn bloeddruk was niet goed en ben in 2 weken tijd 5 kilo aangekomen van het vocht. Moet morgen dan ook naar de gyn toe. Gelukkig geen eiwitten in mijn urine, wat betekent dat de kleine er nog geen last van heeft. Kleine ligt ingedaald en al vrij diep volgens de vk. Sorry heb even geen zin verder op iedereen te reageren. Liefs Wendy
wen, wat vervelend van je bloeddruk en het vocht! hoe hoog was je bloeddruk? voel je je er ook minder lekker van? succes morgen!
@Wen: Hè, wat vervelend zo allemaal op het einde nog. Gelukkig geen last voor de kleine maar jij moet ook nog een paar fijne weken hebben hoor! Succes!! @Lauwie: Heb je al iets gehoord over de lamp van MP? Ik verveel mij ook absoluut niet tot nu toe! Er is nog genoeg te regelen en nu heb ik mooi tijd om eindelijk eens af te spreken met vriendinnen enz. @Antares: Ben blij voor je dat het allemaal weer goed zit!
moosey, nog steeds niets gehoord. heb vrijdag al gemaild. begin me nu echt zorgen te maken dat ie niet meer komt..
@Lauwie Bloeddruk was nu 140/90, nog niet heel erg schrikbarend hoog maar icm 5 kilo aankomen, regelmatig hoofdpijn, kortademiger en pijn bij de maag, waren ze er niet gerust op. @Moosey De vk vermoedt dat ze me sowieso niet tot 40 weken gaan laten doorlopen gezien het vele vocht nu. (gelukkig ) Moest er wel rekening mee houden dat het zkh de behandeling nu over gaat nemen. @naomi Volgens de vk gaan ze wrs een bloedonderzoek ofzo doen om te kijken of het zwangerschapsvergiftiging is. Ik heb geen idee eigenlijk. De schrik is inmiddels weer een beetje gezakt. Mijn moeder heeft ook erge zwangerschapsvergiftiging gehad bij mij en mijn broer, die heeft ook opgenomen gelegen op het laatst. Ik wacht nu morgen maar rustig af, kan niet anders. Ze heeft nog wel even voor de zekerheid gekeken of ik geen vruchtwater al verloor aangezien ik veel vloed had. Maar vooralsnog leek het daar niet op, maar moest het wel in de gaten blijven houden.
haha, de postbode met de lamp!! hij is echt superleuk! hoe gaat het met het kamertje moosey? al bijna foto's
wen, het gaat volgens mij idd ook om het verloop van je bloeddruk, bijv tov van vorige keren. ik denk ook dat ze gaan onderzoeken of je (beginnende) zwangerschapsvergiftiging hebt. vervelend dat je ws over moet naar het zh, maar wel fijn dat ze er eens goed naar gaan kijken. het rommelt al een tijdje bij jou. stijgende bloeddruk kan ook een teken van de naderende bevalling zijn. hoop dat je het nog een paar weken uithoudt met je mannetje in je buik!