@Brademarie: Ik vind het superleuk dat je weer mee komt kletsen! @Wen: Toch wel spannend allemaal! Kan zomaar gebeuren! Maar eigenlijk nog heeeel eventjes wachten . @Juju: In één woord: WAUW! Vooral de commode. Het wiegje trouwens ook. Alles eigenlijk haha! En wat een leuke naam voor de baby!!
Goeiemorgen meiden, Even een update vanuit hier voordat ik even op en neer naar de Prenatal ga... Gisteren een echo en ctg gehad omdat ons Ukje weer verder achter loopt. Nu zo'n 3 a 4 weken Ik moet nu elke 2 dagen op controle en ctg. Als ze merken dat onze Uk het niet meer naar de zin heeft in mijn buik dan word Uk gehaald.... Ik ga dus zo naar de Prenatal voor prematuur kleertjes... tja... moet toch iets in huis hebben daarvan. Want het zal w.s. couveuse worden... w.s. sondevoeding (extra) omdat ik borstvoeding wil geven. Nu blijkt trouwens dat de tweeling van mijn zus óók dysmatuur (en prematuur) waren ondanks dat het een tweeling is. Misschien een familie kwaaltje? Haar jongens waren net 1500 gram met 34 weken... Baal hier wel gruwelijk van maarja, als onze Uk maar gezond te wereld komt dan komt de rest ook wel goed. A|lleen jammer dat het een andere kraamtijd als verwacht gaat worden én dat het zéér waarschijnlijk in december al komt.
Cyntje nee Nu al 3 a 4 weken Kan me voorstellen dat je heel droevig van dit nieuws word Ik weet niet wat ik kan zeggen lieverd behalve heel veel sterkte en dat ik hoop dat hij toch evt nog ff kan blijven zitten. Ik heb het in augustus van kortbij meegemaakt bij een collega van manlief. Hun mannetje was ook dysmatuur en prematuur 1400 gram met 34 weken. Doe het rustig aan!! En we denken hier aan jullie
jeetje cyntje dat is even balen meid maar moet je niet platliggen of zo zodat het misschien nog wat bijkomt? Dikke knuf meid Wen kan me voorstellen dat het van jou mag komen, kunnen ze niet sowieso inleiden met 37 weken mits je ontsluiting hebt natuurlijk? Ik weet dat ze hier bij ons in het zh vrij makkelijk daar in zijn.
@Cyntje78: hey Buddy! Wat een vervelend nieuws zeg, kan me voorstellen dat dit erg moeilijk is. Je idee van de kraamtijd moet omgegooid worden ... Kan je Uk nog opeens hard gaan groeien en wat meer inlopen, of is het zeker dat je kindje dysmatuur zal zijn? Heel veel sterkte!
Wauw juju mooi hoor! En een hele leuke naam voor jullie kleine man! Vind ik veeeeeeeel leuker als die wat jullie eerst hadden
Knuf Cyntje! Even een tegenvaller maar alles maar goed komt met jullie kelintje! Dank je wel Moosey Vriend en mijn vader hebben hard gewerkt aan de commode (ik heb alleen de kleur en de knopjes uitgezocht) maar vind hem nu ook echt super mooi. Gewoon een bijzonder idee dat mijn vader daar ooit op gelegen heeft en mijn neefjes ook (en volgens mij mijn zusje ook). En ook leuke reacties op de naam haha dank je wel. Ja we zijn er uit Hoes is nog goed verborgen onder doeken want officieel weten we natuurlijk niet dat we een jongetjes krijgen he
Thanx meiden! Tja... ik vroeg gisteren aan de gyn "dus we halen de 5 pond niet?" en zijn gezicht sprak boekdelen. Hij zei dat als de groei achter blijft ze Uk gaan halen (inleiden?) omdat Uk het beter zal gaan doen buiten de buik. Met 32 weken was Uk geschat op 1500 gram, maar het is en blijft een schatting natuurlijk. Ik hoop nu heel erg dat we de 2000 gram gaan halen. Verplichte (bed/bank)rust heeft volgens de gyn geen nut. Daar worden schijnbaar te weinig resultaten meer behaald. En tja... ik dééd al amper iets Heb nu bijna 2 weken vakantie er op zitten. Morgen om 14 uur een ctg en om 15 uur melden bij de gyn. Eigenlijk zou ik gisteren nog geen ctg gehad hebben maar ik was zo overstuur en verdrietig dat de gyn me toch maar meteen heeft doorgestuurd voor mijn eigen geruststelling. En dit heeft goed geholpen. Ukje doet het nog wel goed in mijn buik. Genoeg bewegen, goede hartslag. Cyntjeman is erg bezig met het voorbereiden van de "kraamtijd" Hoe, wat en wanneer... maar hij heeft iig vrij van 24 dec t/m 3 januari. Morgen zou hij het er over hebben met zijn baas. Want hij wil zowiezo 2 weken vakantie opnemen wanneer hij/wij dat nodig achtten. Nou meiden! Ik ben stiekum ff naar de Prenatal! Vanaf morgen zal mijn moeder hier gaan regeren ben ik bang hahaha! Dan kan ik niet zomaar even weg want ze is veels te bang dat er iets gebeurd.
oke nou ja ik hoop dat je kleine het zo goed blijft doen en voorlopig nog even lekker mag blijven zitten!
Cyntje woon je toevallig kortbij de Duitse grens?? Bij kik verkopen ze leuke premature kleertjes tegen een niet al te dure prijs!
Braderie, schrikken zeg, hopelijk kan je de zh opname nog een paar weken uitstellen. Veel plezier bij de echo vandaag Wen, doe maar rustig aan. Cyntje, op hoeveel word jullie kleintje nu geschat? klinkt als hetzelfde verhaal als bij ons.... moet je niet zoveel mogelijk rusten zodat de kleine alle kans heeft om te groeien? het hoeft niet he dat het al eerder word gehaald! probeer positief te blijven Moosey, lief dat je vraagt hoe het met me gaat, vandaag weer een ctg gehad en daarna naar de gyn. kleintje is nog niet ingedaald. ik vertelde dat ik ongesteldheidskrampen had gehad, waarop ik het antwoord kreeg dat ik in vervolg gelijk moet bellen want het had voor ontsluiting kunnen zorgen. van 9 tot half 12 in het ziekenhuis gezeten, en nu moe. conditie gaat hard achteruit! nu al na 2 weken bedrust. De ene keer zegt de gyn dat ik er rekening mee moet houden dat ik de 40 weken niet ga halen en de andere keer word er gezegd dat ze pas na een aantal echo's kunnen zeggen hoe en wat(en ctg's natuurlijk). we maken ons niet echt zorgen (heeft ook geen zin) ons nichtje is met 34 weken geboren en woog 1500 gram en allemaal goed gekomen. ons kleintje word nu op 1600 gram geschat, we hebben vertrouwen dat het wel goed komt
ben lekker druk in mijn verlof en kan het hier niet bijhouden. wen, fijn dat je weer naar huis mocht. hoop dat de medicijnen hun werk doen en dat je bevalt zodra het voor je kindje veilig is. brademarie, ik schrik van je verhaal. zorg goed voor jezelf! sterkte en lekker hier blijven schrijven hoor! cyntje, dat had ik helemaal niet meegekregen. hoop dat het allemaal mee gaat vallen! op internet kun je ook leuke prematuurkleertjes shoppen leeuw, is 1600 gr nog te klein voor haar leeftijd? idd hoop houden! en na een misschien moeilijke start merk je het vaak helemaal niet meer. juju, ik word wel nieuwsgierig, ga zo ff kijken. danjay, geniet ze van je verlof!
@marissa: ik denk dat je het topic: januari 2010 gestopt met de pil bedoelt @cyntje: jeetje meid dat is schrikken!! snap dat je gisteren helemaal overstuur was. hopelijk wil jullie kleintje nog even goed groeien in mamas buik. en anders is halen inderdaad misschien wel de beste optie, als hij/zij het dan wel goed gaat doen! sterkte meissie!!
@cyntje Jeetje meid, da's ook vervelend nieuws. Ik hoop dat de kleine het voorlopig nog even lekker naar zijn/haar zin blijft houden in je buik. Knuffel! @Juju Leuke uitzet zo bij elkaar. @Elif Dank je wel voor je felicitaties. Alweer 35 weken, gaat hard he? @Danjay Gisteren begreep ik van de gyn dat ze me sowieso niet door gaan laten lopen tot 40 weken. Dus dat is wel een prettig vooruitzicht. Dames, sta voor een dilemma. Ik heb echt last volgens mij van de medicijnen. Ben zo duf als een konijn, lijken wel watten voor/op mijn ogen te liggen, hoofdpijn, diarree en misselijk. Zijn ook wel dingen die in de bijsluiter staan als soms voorkomend. Zal ik toch maar de gyn bellen of nog even aankijken?
@Wen: hoe lang slik je die medicijnen nu? 1 dag? Ik zou even afwachten, kijken of het vanavond of morgenvroeg beter is. Zo niet, meteen even bellen morgen. Medicijnen hebben soms wat tijd nodig precies te gaan doen waar ze voor zijn. Een hoge bloeddruk zorgt voor juist gehaastheid, alertheid en een gespannen gevoel. De medicijnen gaan dit tegen, dus wordt doet je lijf anders dan anders.
Ben weer thuis van de Prenatal en heb 2 leuke setjes en 4 rompertjes gekocht. Guttegut wat inimini zeg! Nu ga ik lekker op de bank liggen samen met de hond. Mijn gyn heeft minimaal 12 uur per dag rust voorgeschreven waaronder ook je nachtrust valt. Ik probeer zo veel mogelijk te rusten maar vind het zo sneu voor cyntjeman als hij dan alles moet doen. Vanaf morgen zal mijn moeder hier veel komen doen dus dat scheelt. Leeuw... we hebben ongeveer het zelfde verhaal inderdaad! Maar gaat helemaal goedkomen, toch? En iedere 100 gram is weer mooi meegenomen. Ik ben gisteren vergeten te vragen op hoeveel gram onze Uk werd geschat, maar moet morgen toch weer dus we zullen het meemaken. Onze gyn zegt niets over welke week halen ofzo. Maar de zuster van de ctg zegt dat dit vaak met 37/38 weken word gedaan. We zullen het zien maar dat betekend dus nog zo'n 4 weken
Deze symptomen heb ik niet gehad hoor door mijn hoge bloeddruk... Misschien dat het ook anders is als je zwanger bent en hoge bloeddruk. Als het goed is moet je zelf ook niets merken van de medicijnen als ze gaan werken, alleen dmv bloeddrukmeting zien ze of het werkt of niet. Maar goed, heb toch maar even gebeld. Helaas is mijn eigen gyn niet in huis vandaag, maar ze gingen het overleggen met een andere gyn. Word zometeen dus teruggebeld.
@Wen: goed dat je gebeld hebt, het gaat immers om jouw eigen gemoedsrust. Hopelojk krijg je snel reactie/antwoord.