Goeiemorgen! Gisteren niet meer gelukt: was om kwart voor twee thuis, heb nog even geboortekaartjes gekeken en daarna gaan liggen. Om halfvijf werd ik wakker gemaakt door man Soit, het zal nodig zijn dan Ik begin ergens in het weekend met reageren @moosey: Mooie echofotos. En een skeletje, grrrr, snap sommige mensen echt niet. Hou dan gewoon je mond >.< ukje voelen: Het blijft lekker druk in mn buik Heb ondertussen ook bijna het punt bereikt dat ik beeb sowieso elke dag moet voelen (28 weken), maar als alles blijft zoals het is, zit dat wel snor. @marije: Ik gok ook op heel vloeibare afscheiding, maar bij twijfel idd gewoon bellen. Je kan maar beter 100% zeker zijn dat het niks is. @mimi: Pffff, schrikken Hoop dat de platte rust goed helpt. Is niet leuk natuurlijk en zeker niet als je al een kleintje hebt. Maar hoop dat je ukje nog een hele tijd blijft zitten. @youngmom: Oei, doe jij ook maar heel rustig aan! Gelukkig krijg je veel hulp. lekkende boobs: Nog steeds geen last van Integendeel: heb de indruk dat sinds vorige week ofzo de melk op is. Hoor IrisBkind amper slikken. Nu ja, het zat erin dat dat zou gebeuren. We zien wel hoe het verder gaat. @elif: Wat een toestanden met je ouders, zit je nu echt niet op te wachten Gelukkig is de uitslag van zondag uiteindelijk toch nog positief en gaan ze zich niet meer moeien. bevalling: Géén horrorverhalen gaan lezen. Over het algemeen gaan mensen geen heel verhaal neerpennen als het wél allemaal goed is gegaan. Dus even optimistische noot: IrisBkind is na een bevalling van ongeveer 8u geboren en ik moest niet gehecht worden. Dus dat kan ook. Natuurlijk moet je er niet van uit gaan dat alles supergeweldigvlot gaat, maar je moet je ook niet allerlei doemscenarios in het hoofd halen. Je kan je wel proberen voor te bereiden (als je geen cursus volgt) zodat je beetje weet wat je kan verwachten. Veilig bevallen en Duik in je weeën zijn wel fijne boeken daarvoor. @vlinder: Welkom! Zo, dat is allemaal heel erg heftig Ik duim dat het helemaal goed gaat nu. @lauwie: Zo, idd heel druk geweest en dan nog ziek ook Beterschap! @brademarie: Bah, ziek worden zo ver van huis is ook niks. Gelukkig ben je weer bijna beter. Wanneer kwamen jullie ook alweer naar huis? MEETING: Staat nu op 28 november. Aanmelden kan trouwens nog steeds. Datum lijkt laat, maar is weet ik uit ervaring van tijdens zwangerschap IrisBkind wel te doen. Locatie is iig heel erg dicht bij het station. Dus wie nog zin heeft winterjas: Ik heb genoeg aan mijn supergweldige draagjas Die heb ik vorig jaar gekregen zodat ik ook in de winter met mn draagdoek op stap kon. Je ritst er een tussenstuk met een gat (voor het hoofdje ) tussen op rug of buik en dan kan je de doek onder je jas dragen. Voor de jas bestaat ook een tussenstuk voor als je zwanger bent en die heb ik besteld. Winterpositiejas voor 10 euro (en even een prentje voor wie het zich allemaal niet zo goed kan voorstellen: MamaJacket ik heb een rode trouwens) @muppet: Oei, te hoge waarde Succes bij de gyn vrijdag! EGO: Tja, niet veel te melden nu. Vanochtend fysio gehad en vanmiddag weer lekker uitrusten thuis. Hoop dat ik snel beetje uitgerust geraak Fijne dinsdag allemaal!
Ik heb trouwens wel interesse in een buddie! Maar hoe werkt dat precies? Ik ben 9 jan uitgerekend, word ik dan buddie met iemand die niet bij mij in de buurt uitgerekend is? En wie wil mijn buddie worden?
@ink1313: Gelukkig voel je je goed in je vel nu. @mimi83: Goed dat je een goeie nacht hebt gehad en dat de pijn minder is geworden. @vlinder: Wat vervelend dat jullie zoveel naar het ziekenhuis moeten. Hopelijk gaat alles snel beter met je vriend. Veel sterkte! @lauwie: Veel beterschap! @muppet1604: Ik heb ook die lilypadz, heel tevreden van maar houd ze niet lang meer op omdat ik een borstontsteking gehad heb bij mijn vorige zwangerschap. Net doordat ik ze 's nachts had gedragen om die plekken te vermijden. Maar inderdaad je moet goed opletten bij het aanbrengen. Mij neerleggen bij de situatie vind ik ng altijd moelijk, maar dat ligt volgens mij gewoon aan de persoon die ik ben. Ben normaal een heel actief persoon en actieve mama en nu kan dat niet. - Jas: Nu heb ik zelf geen jas maar wel een sportieve sweat-cardigan van esprit. Die zit best lekker comfi en was best goedkoop vergeleken met de andere jassen. Hier: een enorm slechte nacht gehad. Raakte erg moeilijk in slaap door enorme rugpijn en als ik dan effe insliep kreeg ik hier en daar eens een harde trap in mijn buik. En nu zit er eentje die heel de tijd met zijn voetje in mijn blaas stampt, dus super veel naar toilet moeten gaan (wat niet echt aan te raden in nu)
@Meeting 28 november ben ik ruim 35 weken zwanger en manlief heeft liever niet dat ik dan nog zo ver weg ga alleen en ook nog eens met openbaar vervoer. Dus moet me voor die datum helaas afmelden. @Muppet Evt wil ik wel dubbel buddyen hoor, als er verder geen animo buddy's zijn. En ik ben erg benieuwd wat de gyn te zeggen heeft vrijdag. Ik heb morgen mijn GTT. @Emme Jammer dat je je afmeldt, maar snap het wel. Jij ook heel veel s6 in je laatste maandjes. Laat je ons nog wel even weten hoe het na de bevalling met je gaat? (mocht je een gaatje kunnen vinden uiteraard. ) Ga me nu echt maar even klaar maken voor de fysio.
@Youngmom: Tja dat is lastig als je dat niet naast je neer kan leggen, ik hoop voor je dat je dat wel kan binnenkort want dan kun je misschien wat meer ontspannen. Lekker he dat gestamp op je blaas..... misschien helpt je kindje goed toespreken iets? @Wen: Is goed ik zal je in gedachten houden als er geen andere vrijwilligers komen. Thanks!
@muppet: Uitgerekende datum maakt niet veel uit voor buddies hoor. Aangezien je tussen de 37 en 42 weken kan bevallen. Dus zelfs als je iemand hebt die 2 weken later uitgerekend is, kan het nog steeds samen vallen @wen: Jammer. Ik ga denk ik nog maar eens kijken naar eerdere datums. Ik had liever ook eerder gehad (ook omdat ik nu niet zo vlot uit de voeten kan), maar ja, als er bijna geen reacties komen op een voorstel voor een eerdere datum. Soit, we zien wel. M'n pessimistische gedeelde ziet de hele meeting sowieso in het water vallen Zullen minimeeting in Utrecht doen
Even snel: Ik moet ook nog kijken of ik naar de meeting kom. Heb er onwijs veel zin in maar ben dan ook 35 weken en ben dan misschien liever niet te ver weg. Maar dat zie ik tegen die tijd wel. Mijn vader zal trouwens wel trots zijn als zijn kleinzoon in Den Bosch ter wereld komt (hij is een echte Bosschenaar ) haha!
Ook even snel Zal ik straks gewoon even de excel bekijken en zien welke eerdere datums mogelijk zijn? Er zijn sowieso een aantal mensen die zich wel hadden aangemeld, maar die al weken niet meer gepost hebben... Tot wanneer vinden jullie het aanvaardbaar om te gaan?
Braderie, heerlijk dat je nog geen jas nodig bent, het zal wel wennen zijn als je weer terug bent. Vlinder, sterkte met de ziekenhuis bezoekjes, dat ze maar snel kunnen vinden wat het is en je vriend van de pijn af is. Lauwie, beterschap! Wen, succes bij de fysio. is mij ook opgevallen dat de kleine heel erg op de papa reageert, heel leuk Muppet, wat is GTT? succes iniedergeval bij de gyn. Meeting, ik vind het erg leuk om hier met elkaar te kletsen, maar een meeting hoeft van mij niet zo
@Leeuw: Gtt is de glucosetolerantietest. Dan tappen ze een buisje bloed af nuchter. Krijg je een drankje van 300 ml en 2 uur later tappen ze weer een buisje bloed af. Ze kijken dan naar je waardes om te kijken of je zwangerschapdiabetes hebt. Het gaat met name om de 2e waarde na het drankje. Die mag niet hoger zijn dan 7 en bij mij was hij dus 9.4.
IK geloof dat het bij een 2e zwangerschap redelijk standaard is dat ze dit doen. Verder ben ik niet de dunste en zowel mn vader als mn schoonmoeder hebben diabetes. Dus vandaar...
emme, jammer, jij ook veel succes met alles! laat je het nog ff weten als je 2e spruitje er is? muppet, ik denk griep, maar obstipatie en maagzuur helpen niet om een minder vol gevoel en steeds oprispingen te hebben. tot nu toe zitten er een paar slokken thee, een paar slokken roosvicee laxo en 2 partjes appel in. zo nog ff beschuitje met kaas vragen aan mijn vriendje. die heeft papa dag, maar ik word helemaal met rust gelaten en verzorgd. net geslapen tot 11u, nu beetje slomen in bed.
@Muppet1604: Ik vraag het echt heel lief of die twee ukkies willen stoppen met schoppen in mijn blaas maar daar hebben ze blijkbaar weinig gehoor naar. Ze hebben het best naar hun zin daar, hopen dat het zo blijft. Ik praat veel met die twee ukkies hoor. Vanochtend voor mijn twee kleine kapoenen naar school vertrokken kwam Casje mijn slaapkamer in gelopen. Gaf mij een kus, legde zijn handje op mijn buik "Cas en Sem naar school gaan, niet komen hé" en hij gaf een kusje op mijn buik. De lieverd! *traantje wegpinken*
@youngmom: wat een schatjes die kinderen van jou! Ze zullen vast heel lief zijn voor de babytjes als ze er eenmaal zijn @meeting: 28 november ben ik 34 weken, maar Den Bosch is voor mij maar een half uurtje met de trein. Eventueel eerder is wat mij betreft ook OK hoor, Iris: zie excel voor data inderdaad. @ego: vanavond zwangerschapsgym met partner, haha. Hij doet er een beetje stoer over, maar volgens mij vindt hij het wel spannend Het is vooral informatief en kletsen, we gaan dit keer niet bewegen op muziek of huppelen Na vandaag lekker drie dagen vrij. Vrijdag wordt de kinderwagen geleverd. Ook vriend is komende tijd vrij, zit tussen twee banen in. Ons hondje helemaal blij, want die wordt nu iedere dag extra lang uitgelaten, haha.
@Youngmom: aaaaahhhhh! Daar krijg ik zelfs tranen van in mn ogen! Wat lief zeg.... Zoontje geeft steeds kusjes aan de "bebie" zoals hij het zo leuk zegt. En dan aait ie mn buik en dan zegt aaaaaai bebie. Ook zo lief ......
jullie mogen ook best allemaal naar mij komen voor een meeting hoor.. ik mag nergens meer heen maar mag nog prima kletsen.. denk alleen niet dat jullie het handig vinden om naar de kop van noord holland te komen.. haha ok marije vind het vast prima.. youngmom: wat een schat. maartje : veel plezier vanavond en altijd leuk als er iets word geleverd.. wel lekker dat vriendje even vrij heeft. muppet: ook al zo'n lief mannetje, colin vind het tot nu toe alleen maar bar intressant dat mijn navel groter word.. kan hij goed buik aanwijzen..en aanwijzen waar de baby is.. maar ja hij is ook nog maar 18 maanden en zegt alleen woorden als het hem uitkomt.oei suiker.. nou ja hopenlijk onder controle te houden met dieet. Bij mij hebben ze wel geprikt maar ontbijtcurve dus 1 x nuchter dan ontbijten en 2 uur later weer prikken.heb ik nog niets van gehoord dus zal wel goed zijn, geprikt vanwege bmi boven 27 en grote buik. lauwie: goed uitzieken hoor en anders maar een stapje terug in je dagelijks leven als het wat te veel word..je bent bijna 30 weken zwanger hoor!! emme: jij ook een fijn 3e trimester en we zouden het wel erg leuk vinden als je even laat weten als je bevallen bent.
@muppet: bah suiker, hopelijk is het goed onder controle te houden met een dieet! @lauwie: beterschap!! @youngmom: wat een schatjes van kinderen heb jij zeg! sorry als ik mensen ben vergeten, ben momenteel echt een zeef. hier net het kraampakket van cz binnen gekregen! er zat een leuke zebra knuffel in en een boekje: leuke ideeen om een speciale papa en mama te zijn met een hoop spelletjes ed erin!
Muppet jeetje dat is wel erg balen van je suiker pfff Vind erg jammer om te horen dat zoveel meiden ineens zoveel verschillende mindere verhalen hebben Hele dikke knuffel allemaal. Over de meeting ja hier manlief die nagelt mij het liefst zoveel mogelijk thuis strakjes Hij is zo bezorgd, dus ben er ook wat bang voor helaas Heb daarstraks zoogkompressen gehaalt dus straks maar gebruiken Antares hihihih zure melk jeetje dan moet ik idd goed opletten hahah. Zo ga fftjes snel wat eten net terug van dat uwv.