Hee mimi: lief dat je vraagt hoe het met me gaat. Hier gaat het nog prima. Merk wel dat ik lichamelijk achteruit ga Alles wordt wat zwaarder en gaat moeilijker enzo. Jij kent het maar al te goed. Cursus is in Schagen. Lekker dichtbij. Jij hebt ook al veel meegemaakt in de jeugd qua lichamelijke klachten....pff heftig! Ik zou inderdaad goed achter die uitkering aan gaan. Soms kun je erg veel geld ontvangen. Ik moest dit jaar helaas veel betalen aan de belasting....maargoed. Ook eenmalig en ik geloof dat alles nu goed geregeld is!
@naomi123: Opletten met harde buiken die pijnlijk zijn meid! Goed naar je lichaam luisteren en toch proberen genoeg rust te nemen. Nu kan ik wel begrijpen dat dit op je humeur slaat. Hier ook zo hoor, lig al heel de dag op bed. Ik hoor de jongens op de achtergrond in de living maar kan de drukte echt niet aan. Erg niet? Voel me er best wel rot om... @mimi83: Heb je last ondervonden van je auto-rijtochtje? Ooh wat kijk ik uit naar de controle morgen. Die week thuis heeft me echt al veel te lang geduurd. Dan kan ik ze eindelijk nog eens zien en hopelijk word ik gerustgesteld want ik maak me echt zorgen. Net eens de dingen die ik moest bijhouden van de gyn bekeken en ik vind die harde buiken (+ aantal pijnlijke) en andere pijnen echt verontrustend
mimi, heb weer gewerkt, ging wel ok. maar duik nu wel mijn bed in en dat is voor mijn doen heeel vroeg. mimi, youngmom, vlinder, muppet en naomi, ff sterkte en een knuffel voor jullie en voor iedereen die het verder nodig heeft. muppet, hoe laat ga je morgen? vlinder, kan me voorstellen dat je ergste nachtmerries ook voorbij komen, zeker met de hormonen door je lijf! hoop dat je snel gerust gesteld wordt! youngmom, 2-eiig is toch juist erfelijk? trusten allemaal!
@vlinder: een kindje van 6.... ze was samen met haar nichtje van 9 de hond aan het uitlaten hier in het park. kindje rent achter een eekhoorn aan (niets geks) en een man van 26 pakt haar vast en loopt ermee weg. ze begon te gillen en toen is haar nichtje van 9 dus met hond achter die man aan gerend en heeft lopen gillen en toen heeft hij dat meisje los gelaten. ben echt vreselijk geschrokken van dat verhaal! paar weken geleden ook al een aanranding/verkrachting en dan te bedenken dat ik vaak daar met de hond alleen loop brrrrr. @youngmom: ik probeer zoveel mogelijk naar mn lichaam te luisteren. ben vanavond ook thuis gebleven, moest eigen les geven. lig nu heerlijk in bed voor de tv met laptop op schoot hihi. morgen rustig dagje dus dan moet het goed komen denk ik. mocht het zo blijven ga ik andere dingen verzinnen om het me te vergemakkelijken.
@Youngmom: Ik hoop dat ze je morgen kunnen geruststellen! @Muppet: Veel succes morgen! @Naomi: Hoe voel je je nu? Bedrust: Kan het zijn dat je daar weer helemaal vanaf komt en moet je altijd wel een paar uur per dag rusten ook al gaat het beter??! Ik hoop in ieder geval dat iedereen hier waar het minder mee gaat, zich snel weer beter gaan voelen! Hier gaat alles goed. Ben druk bezig met de babykamer klaar te maken om ingericht te worden. 23 oktober kunnen we de meubels ophalen. Verder voel ik mij best goed, merk alleen wel dat ik weer wat sneller moe word maar kan daar gelukkig aan toegeven en slaap soms wel 12 uur per dag !
@moosey: lekker hoor 12 uur per dag slapen!! met mij gaat het nu wel, de hormonen zijn afgezakt, nog wel last van maagzuur/misselijkheid en behoorlijk moe hopen dat het morgen beter gaat.
@youngmom:fijn dat je morgen weer op controle kunt. Hopelijk word je gerustgesteld en is er niets aan de hand met de kleintjes!
ja,maar ik denk vooral dat ik last heb gehad van mijn strakke broek..sinds ik die uit heb doet het minder zeer. Het was gewoon een sportbroek,maar dat gaat dus niet meer. had bij mijn zusje op de bank negens last van.. kon heerlijk met mijn neefje liggen.. dat was wel erg lekker. Ik wil van het weekend nog eensproberen of ikhet met eengoede broek wel redt om bijv. bij mijn ouders (zelfde straat) opde bank te gan liggen... als dat wil kan ik misschien af en toe even daar een bakkie doen of bij mijn zusje weliswaar liggend.. Even ter verduidlijking mijn ouders, zusje en wij wonen in 1 straat.. dus ik loop naar mijn auto die hier tegen over staat, geef 3 x gas en ben bij hun op de dam.
@lauwie: 2-eiig is inderdaad erfelijk (aan de moeders kant dus) maar bij ons zijn het 2 één-eiige tweelingen dus niet erfelijk... @Moosey: Bedrust is voor iedereen anders. Sommige mogen hun bed absoluut niet uit, anderen mogen max. een aantal minuten op (zoals bij mij) en nog anderen mogen bepaalde dingen wel nog doen. Dat is afhankelijk van wat de reden van de bedrust is. Ook in de tijd die je bedrust moet houden is dat anders. Bij sommigen is dat enkele weken maar bij anderen is het tot de bevalling (zoals bij mij het geval is) 12uur per dag? Wow daar zou ik ook wel voor tekenen @mimi83: Wat gezellig zo dicht bij elkaar allemaal. Wij verhuizen ook naar het huis naast mijn oudste broer. Mijn andere broer, de broer van mijn vriend, zus van mijn vriend en mijn schoonouders wonen in hetzelfde dorp (waar mijn zoontjes nu al naar school gaan 40min van hier). Dus word ook heel gezellig dicht bij elkaar
moosey: ik mag dus door te luisteren naar de tekenen van mijn lichaam zelf bepalen wat ik doen en dat komt omdat mijn baarmoedermond helemaal dicht zit en ik duidelijk werd bij de zwangerschap van colin dat ik een extreem gevoelige baarmoeder heb die op alles reageert. Mocht volgende week woensdag wel mijn baarmoedermond korter zijn geworden, dan mag ik het zelf niet meer bepalen.. en gaan ze misschien wel prefentief remmers geven omdat ik bij colin ook weeen kreeg op mijn harde buiken. ik zal in ieder geval tot 37 weken heel rustig aan moeten doen, dan mag ik als ik dat wil wel weer wat meer bewegen (en denk dat aan in huis scharrelen en de hond uitlaten voor 5 min)omdat het dan niet geeft als de bevalling op gang komt en alle beetjes conditie helpen.
Naomi dat verhaal heb ik vorige week in het nieuws gehoord,het is me bij gebleven omdat ik het zo geweldig vond dat dat meisje van 9 achter die man aan bleef rennen om haar nichtje te redden. Gatver wat zijn er toch misselijke mensen op deze wereld,ik zou er niet meer durven komen,ook niet met de hond. Moosey wat fijn dat het op schiet met jullie babykamer,volgende week dus de meubels,leuk he. Mimi als je je goed voelt dan zou ik ook proberen even zo'n stukje naar mijn zus en moeder te rijden hoor,ik ben ook niet zo'n thuis zitter en als je daar ook kunt liggen.
@vlinder: klopt is inderdaad op het nieuws geweest! nou dat is hier 5 minuutjes vandaan. de man zit nog vast maar dan nog ik kom er nu niet meer hoor!
@vlinder: nee dat is waarschijnlijk een ander geweest, dus eng blijft het. normaal maken we nooit wat mee hier in de buurt maar afgelopen weken is het raak. van de week ook al een jongen van 15 bedreigd met een (nep)pistool hier in de straat bah bah. wat een stelletje debielen leven er hier op de wereld zeg!
Sommige mensen zal ik echt nooit begrijpen. Hoe kun je het nu in je hoofd halen om kinderen te bedreigen (nep of niet maakt niet uit) of om kinderen/mensen te ontvoeren/aanraden? Hoe erg is het niet als je je kinderen niet meer alleen naar het speelpleintje om de hoek kan laten gaan? Niet dat ik dit op de leeftijd van mijn jongens al doe maar toch met oudere kinderen. Word ik zo ontzettend kwaad van hé :x Nuja ik ga wat proberen te slapen. Hopelijk kan ik jullie morgen goed nieuws meedelen. Slaapzacht meiden!
ik heb bij het uwv hier op de site gevraagd of ik in aanmerking zou komen voor wajong.. ben helemaal een beetje van de kaart heb alle mediche gegevens van mri's , operaties enz. en psychologische rapporten erbij gepakt om de datums goed te hebben en dan lees je weer even terug hoeveel impact die rug eigenlijk op mijn leven heeft.. pfff... Dus ik reageer morgen even als jullie het niet erg vinden..
Mimi dikke knuffel voor jou,het is confronterend als je alle papieren en scans erbij pakt,gaat het vanmorgen weer wat. Naomi wat ontzettend naar dat dit nu in jullie park gebeurd,er lopen helaas heel veel idioten los,mochten ze gepakt worden dan worden ze bijna niet gestraft.
@Mimi Goed dat je de vraag hier bij de UWV hebt neergelegd, ik kan me voorstellen dat je even van de kaart bent door al je medische gegevens weer onder ogen te zien. @Naomi Een eng idee zeg dat dat in jullie park is gebeurd, ik zou daar (denk ik) ook niet zo snel met een klein kind nu gaan lopen. Voel je je trouwens vandaag weer wat beter? @Marije Leuk om te horen dat je cursus leuk was. Tja en de lichamelijke achteruitgang daar worden we helaas elke dag opnieuw mee geconfronteerd. @Moosey Lekker dat je je goed voelt en dat je nog zoveel kan slapen. Ben jaloers. Ik slaap de ene nacht redelijk, maar de volgende nacht heel licht. Terwijl voorheen kon je echt een bom naast me afsteken en dan zou ik nog niet wakker worden. @Leeuw Had jij je borstvoedingscursus inmiddels al gehad? Zo ja, wat vond je ervan? @Vlinder De ribben komen niet door de kleine, gewoon een verkeerde beweging ofzo. Wrs heeft mijn hypermobiliteit er wel mee te maken. @Meeting Is het misschien een idee om na de bevallingen een meeting te houden ipv ervoor? Ik heb namelijk het idee dat iedereen afhaakt nu omdat het redelijk aan de late kant is. Hier gaat het weer wat beter, ribben blijven pijnlijk maar niet meer zo erg als woensdag na de fysio. Ik hoor dinsdag wel weer hoe erg de "schade" is. Nu lekker weekend en het wordt een heerlijk rustig weekend. Fijn weekend allemaal alvast.
@Meeting Is het misschien een idee om na de bevallingen een meeting te houden ipv ervoor? Ik heb namelijk het idee dat iedereen afhaakt nu omdat het redelijk aan de late kant is. Dat vind ik sowieso leuk ook als de meeting straks wel doorgaat, als het goed is kan ik na de bevalling gewoon weer mijn gang gaan. De vorige keer bij colin ook een meeting gedaan dat de kindjes zo'n 3 tot 5 maanden waren en dat was erg gezellig. De meeting ervoor redt ik niet maar een meeting erna wel.. mams is hier dus volledig reageren vind ik ook zo ongezellig.