Januari 2011 mama's deel 3 NA CRASH

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wen1975, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Elif Jeetje meid, lastige situatie... Ik snap je helemaal, of je man nu wel of niet Turks was geweest, jullie maken toch zelf uit hoe jullie kindje gaat heten? Of naar wie jullie hem vernoemen? Blijkbaar accepteren ze je man niet of zie ik dat verkeerd? En wat betreft 2-talig opvoeden, hartstikke goed. Zo kan hij zowel met jouw als zijn familie communiceren. Ik zou toch eens goed met je ouders aan tafel gaan zitten, met je man, en duidelijk maken dat het jullie kindje is en dat jullie bepalen wat er gebeurd. En ze benadrukken dat er niet voor niets een tijd geen contact is geweest en dat je er vanuit gaat dat ze dat nu niet weer willen laten gebeuren. Absoluut achter de principes van jou en je man blijven staan! Dikke knuffel, meid, en ik vind het persoonlijk geen gezeur hoor. ;)

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dank je wel Wen!!
    net een hele discussie gehad met mijn vader aan de telefoon!
    En werd me verteld dat hij Seyhan een afschuwelijke naam vind.
    :(
    Jeetje zo wachten we 4,5 jaar op ons kindje en dan dit weer.
    Ik word turks en ben geen nl meer vinden ze.
    En hij vond het schandalig dat we de kleine laten besnijden, dat moesten zij maar accepteren:(
    Heb mijn man huilend opgebeld en die zei we gaan wel ff langs straks.
    pfffffffff dat gaat weer uit de hand lopen:(

3. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Elif Wel goed dat je man het ook zo snel mogelijk opgelost wil hebben, maar probeer beiden heel rustig te blijven (hoe moeilijk dat ook is ;)). Daar bereik je meestal meer mee dan boos te worden. Je ouders moeten je accepteren en respecteren zoals je bent en dat geldt ook richting je man. En ik denk dat ze dat gedeelte niet helemaal snappen. Het is JULLIE leven en niet die van hun en aan hun de keuze of ze daar deel van uit willen maken of niet. Heel veel sterkte straks, zal aan je denken!

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dank je wel lieverd!
    Ik heb gezegd tegen hem wacht maar ff tot zondag anders.
    Want ik weet gewoon dat het op een gegeven momlent uit de hand zal lopen.
    Want nu begint het van naam, naar cultuur naar geloof.
    Ik weet het allemaal ff niet meer:(

5. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Misschien wel verstandig om het even te laten rusten en er samen eens goed over te praten wat jullie precies tegen je ouders willen zeggen. Alhoewel ik denk dat deze discussie ook zondag uitloopt op hetzelfde als vandaag. Ben je bereid om het contact weer te verbreken met je ouders? Niet dat ik zeg dat je dat zou moeten doen hoor, maar ben een benieuwd hoe jij er zelf in staat. Wat jij zou willen zien dat er ging gebeuren...

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Elif, weet je...jouw ouders hebben jouw naam mogen kiezen.

Daar hebben ze hun geloof ook bij gehouden, want neem aan dat als ze katholiek of zo zijn je doopnamen hebt......vaak vernoemd naar opa's of oma's...die heb jij niet kunnen kiezen!

Jij hebt nu zelf gekozen om moslim te worden, en je kiest ervoor om jullie!! kindje zo op te voeden.

Vraag eens of jouw ouders jouw een andere naam hadden gegeven als hun ouders dat wilden???

En ook over het besnijden, het hoort bij het geloof wat jullie aanhangen...net zoals dopen bij katholiek hoort.

Weer kan je dan vragen of als hun ouders bv een ander hadden gehad zei hun kindje ook niet hadden laten dopen enz enz...

Jij bent een volwassen vrouw die zelf heeft kunnen kiezen voor haar geloof en man, dus mag je ze dat ook wel duidelijk maken.

Kunnen ze dat niet accepteren, dan zou ik zelf het contact minimaal houden. Opa's en oma's zijn er om met het kind te knuffelen, het veel dingen te geven, en er altijd voor klaar te staan als dat nodig mocht zijn. Maar niet voor deze dingen, dat is de taak van de ouders om daarvoor beslissingen te nemen!

Sterkte meis met het gesprek!

Hier nooit een kraampakket gehad........heb het toen zelf moeten kopen helaas.

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wen en antares bedankt lieverds.
    Eerlijk gezegd weet niet wat ik denken moet!
    Ik heb M huilend opgebeld en die zei houdt je aub rustig voor de kleine!
    Dit is niet goed voor hem!!
    Ik dacht dat ze het geaccepteerd hadden ook al respecteerden ze het niet!!
    Maar ik weet het echt ff niet!
    Ze hebben ons met dingetjes kopen geholpen en dat drukt weer erg op me en dat weten ze!!
    Iedere keer is het weer hetzelfde.
    Ik heb ook gezegd zoals jij zegt Antares, jullie hebben mijn naam gekozen en die is absoluut niet nl's!!!
    Dus wij kiezen onze naam uit:(
    Ik was er bang voor dat het weer zou gebeuren maar had gehoopt van niet.
    pffff

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    jij zit er meer mee als hun, omdat jij je bezwaard voelt omdat ze iets gegeven hebben..

Maar een geschenk is een geschenk toch? Of hebben ze van te voren gezegd...we willen wel geld of iets anders er voor terug hoor!

Zo moet je denken meis...voel je niet bezwaard naar hun toe... het is jullie keuze die van jouw man en jouw....en ze moeten het maar accepteren

Kunnen ze dat niet....jammer dan...ook al vind je dat nog zo moeilijk.

Blijf idd maar lekker rustig en probeer het je niet aan te trekken meis...ook al snap ik dat dat enorm moelijk moet zijn!

Je kleine man gaat voor toch!!

Knuffel.

9. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    @allemaal: bedankt voor de reacties op het kamertje :) We zijn er zelf ook super blij mee.

@Elif: wat een gedoe en wat verveldn zeg van je ouders. Ik erger me momenteel ook aan de bemoeienis van ouders en schoonouders met betrekking tot de bruiloft. Maar dat stelt niks voor met de acties van jouw ouders. Heel veel sterkte en blijf vooral jezelf, je man en gezin trouw. Met hen moet je verder, zij zijn je toekomst...

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Lieverd maartje we hadden het er laatst nog over herinner je nog!!
    Mijn moeder was voornamelijk ook zo aan het bemoeien toen wij trouwden.
    Ik dacht dat ze het nu ook begrepen eindelijk maar toch.....

Antares ze kennen me natuurlijk, en ze gaan dan ook gooien straks met, jaaaaaa maar we hebben jullie dat en dat gekocht.
    Zo ging het met onze meubels van het huis wat zij graag wilden kopen toen.
    EN met meer dingen.

Maartje trouwens hele mooie kamer sorry!!

11. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    We zijn sinds vandaag terug thuis na een heel vermoeiende week. Zal hier kort vertellen wat er zo allemaal is gebeurt, het volledige verhaal kan je hier (http://youngmom.baby.be/dagboek) vinden moesten jullie geïnteresseerd zijn. We zijn vrijdagnacht dus naar spoed gereden met Sem toen hij 41° had. Daar heb ik hem moeten achterlaten bij mijn vriend, ze wouden geen risico’s nemen ivm de onbekende oorzaak van de koorts en mijn zwangerschap. Natuurlijk had Casje het ook erg moeilijk want ook hij mocht niet bij zijn broertje. Zondag heb ik door de stress en de onmacht van Sem die daar zo hulpeloos lag en door dat Cas zo wat onhandelbaar werd omdat hij zich alleen voelde, weeën gekregen. Onmiddellijk op spoed binnen en weeënremmers gekregen en aan de CTG gelegd. Wel longrijping gehad voor de ukkies voor moesten ze toch veel te vroeg komen. Gelukkig hielden ze op maar ik moest wel tot vandaag blijven. Cas deed erg moeilijk bij mijn schoonmoeder om alleen naar school te moeten. Maar ik heb me nog nooit zo’n slechte moeder gevoeld als deze week. En ik moet vanaf nu dus verplichte platte rust houden terwijl er nog zoveel moet gedaan worden: ons huis + verhuizen, de jongens, doopsuiker, geboortekaartjes, geboortelijst,... En nu moet ik dus alles aan anderen over gaan laten. Pfff, ik zie het eigenlijk niet echt meer zitten en voel me een zo ontzettend slecht moeder voor de jongens… Maar zo, genoeg geklaagd, ik was hier van plan massa's te moeten bijlezen maar dat kan dus niet door de crash die er blijkbaar is geweest. Ik moest zelfs een nieuw account aanmaken hier omdat die van mij verdwenen was maar ben nu terug. Ik zal proberen zo snel mogelijk te antwoorden op wat ik hier nu zie staan. Dat zal niet moeilijk zijn aangezien ik niets anders meer mag doen dan plat liggen...:(

Zijn er anders nog nieuwtjes die in het vorige toppic stonden die ik moet weten?
    Liefs,
    Youngmom

12. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @moosey: ik zal vandaag de fotos eens bekijken van jullie kleintje ;)

@elif: meid wat vervelend dat het nu weer zo gaat met je ouders!! zoals ik het begrijp uit je verhaal ben jij nederlands en je man turks?? prima toch!! ik zou de namen gewoon lekker zo houden zoals jullie het wilden doen hoor, het heeft voor jullie veel meer betekenis. daarnaast heb ik altijd een hekel aan bemoeizuchtige ouders hihi dus ik snap je gevoel helemaal.

ik zou zeggen: kies wat jullie willen en waar jullie achter staan en laat je niet beinvloeden door andere mensen ook al zijn het je ouders... sterkte meis met deze lastige situatie!

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Klopt Naomi ik ben nl en mijn man tr.
    Maar volgens mijn ouders ben ik nu turks!!
    Aangezien de manier waarop ik hem wil opvoeden..

14. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @youngmom: meid wat een vervelend week heb jij gehad *knuffel*
    gelukkig zijn de weeen gestopt, balen dat je rust moet houden maar kun je sommige dingen niet vanuit de bank/bed doen??

hoe gaat het nu met sem? zal strakkies het hele verhaal even lezen.

15. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Elif Met andere woorden, je ouders denken je te kunnen kopen? Als ze daar mee gaan gooien dan zou ik zeggen dat ze het allemaal weer terug kunnen krijgen. Dan koop ik het liever zelf zodat ik weet dat er geen voorwaardes aan worden gehangen. Kies idd voor jezelf en je man en jullie zoontje. Als je ouders dat zo graag willen, dan zonder hun...

@youngmom Wat een heftig verhaal! Vroeg me al af waarom we niets meer van je hoorde. Vervelend dat je nu bedrust moet houden, maar gelukkig weet je waarvoor je het doet. En voel je niet schuldig naar je zoontjes toe, je bent echt geen slechte moeder. Je bent een hele goede moeder, want je kiest nu toch ook voor je kindjes? Kan me voorstellen dat je het vervelend vind om alles nu uit handen te moeten geven, maar het is niet anders. Jij en de kleintjes zijn nu het allerbelangrijkste! Dikke knuffel meid!

16. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    pffff wat is dat voor onzin elif! je voedt je kind op zoals jij denkt dat het beste is voor hem. en je zult altijd een nl blijven alleen met een ander geloof, dat je ouders het daar moeilijk mee hebben kan ik begrijpen maar ze zullen het toch moeten accepteren!! is altijd zo een gevoelig onderwerp he het geloof, maar trek jullie eigen plan en probeer er niet teveel mee bezig te zijn dat is niet goed voor jullie kleintje..

17. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    ben het helemaal met wendy eens!!
    jij zegt wat ik denk maar dan beter verwoord als mij ;)

18. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @moosey: ik ga zo je 3d foto's bekijken :)

19. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @elif: wat een gedoe zeg. Jullie kindje en jullie bepalen. Maar blijft lastig want het zijn toch je ouders.
    @youngmom: wow wat heftig! Wel een lange tijd hoor, nu al platliggen! Sterkte!
    @ lauwie fijn dat jouw suiker goed is. Na hoeveel dagen heb jij naar je vk gebeld?

20. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Alweer een bericht:

1 vergeten te zeggen dat je een heel mooi kamertje hebt gemaakt Maartje!!
    2 moosey mooie 3d foto's hoor!

Deel Deze Pagina