@Vlinder: Nou lekker dan! Hoe lang gaat het nog duren dan? @Zina: Niet zelf gaan doen hoor! Jij zit met de gebakken peren straks! Vraag het morgen nog eens aan hem
vlinder, ik ben weer opgeknapt! nog wel maagzuur en moe, maar dat is gewoon van de zwangerschap. balen van de rook binnen zeg! niet lekker! hebben jullie trouwens een bad? dat helpt mij goed bij rugpijn. sterkte ermee!
Muppet het brand nu ongeveer een uur en het is al veel beter geworden,het lijkt erop dat de brand langzaam aan gedoofd wordt. Ik hoop niet dat de brand schadelijk is voor mijn zwangerschap,daar zit ik niet op te wachten,de verloskundige zei de vorige keer dat brand nooit gezond is,dat weet ik ook. Lauwie wat fijn dat je je weer beter voelt,zwangerschapskwaaltjes heb je altijd. Ja we hebben een bad,maar dat vind ik momenteel niet fijn,ik voel me niet lekker in bad. Jij bent alweer 30 weken zie ik,wat fijn zeg,nu kun je echt beginnen met aftellen. Ik sta nu maar wat langer onder de douche,dat voelt wel fijn aan.
vlinder, had je het vorige keer al met de vk over brand gehad? ik heb toen ik net zwanger was bij een vuurkorf gezeten waar ze planken met lijm ingooiden. en dat was nog in het stadium dat alles ontwikkeld werd. bij de 20 weken echo was alles goed dus daar vertrouw ik maar op. zou me ook geen zorgen maken als ik jou was!
ja jullie hebben wel gelijk, maar wie gaat het dan doen? Hij zich eraan ergeren? Echt niet dus! al ligt er er een kilo zand en kattenhaar, intereseert meneer niks, en hij maakt ook schoon met de franse slag! Zo sopt ie wel de badkamer maar droogt hem niet af. Nu zit er dus zo'n opgedroogte soplaag op. Kan ik dus gewoon over doen :x
ik snap je frustratie, zina! maar als jij alles gaat doen terwijl je voelt dat het over je grenzen is, is niet goed he? maak anders eens een lijstje wat echt belangrijk is, kijk wat je er zelf van kunt en ga met je lijstje + wat jij wel en niet kunt met hem in gesprek. zeepsop op de muur is bijv vervelend maar niet onoverkomelijk of onhygienisch toch? vlinder, zat nog over je rug te denken ( heb zelf een zwakke plek in mijn rug). het belangrijkste is dat je in beweging blijft en zoveel mogelijk ontspant, misschien met een warme kruik erop? en als ik niet zwanger ben neem ik om de zoveel uur een paracetamol. dat werkt het beste als je de spiegel in je lichaam gelijk houdt en dus op tijd een nieuwe neemt. tijdens mijn zwangerschap slik ik liever niet, maar als je veel pijn hebt (of het niet erg vindt om pcm te slikken) dan is dat misschien nog een optie. als je gaat verkrampen van de pijn wordt het meestal alleen maar erger. nogmaals sterkte ermee!
nee das waar lauwie. Maar het is zo'n domper. Mijn badkamer glimt normaal maar is nu dof en plakkerig. Bah dus! Maar de reden waarom hij het moest doen was om de gladde vloer. Ik heb anti-slip stickers gekocht die even opgeplakt moesten worden. Die kunnen niet op een vieze vloer, want dan hechten ze niet. Maar ik vraag wel even of me pa en ma even willen helpen.
wat vervelend zina dat je vriend niet gewoon ff doet wat op het lijstje staat... het zijn soms ook maar rare wezens is het misschien een idee om dan samen de badkamer te doen, zo dat jij niet teveel doet (hopelijk) en kan je hem instructies geven
nee das waar lauwie. Maar het is zo'n domper. Mijn badkamer glimt normaal maar is nu dof en plakkerig. Bah dus! Maar de reden waarom hij het moest doen was om de gladde vloer. Ik heb anti-slip stickers gekocht die even opgeplakt moesten worden. Die kunnen niet op een vieze vloer, want dan hechten ze niet. Maar ik vraag wel even of me pa en ma even willen helpen.
Lauwie ik heb je advies opgevolgd en heb een paracetamolletje genomen en ben lekker mijn bed in gegaan en heb geslapen als een roos. Zina wat vervelend allemaal,je moet alleen niet zelf nu ineens die vloer gaan doen hoor,de kleine gaat voor die vloer hoor.
Goeiemorgen! Even snel na een superdruk weekend (alweer). Uit m'n hoofd: @suusw: Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik duim heel hard voor een plakbeeb @lauwie: Fijn dat er vooruitgang is met de naam meeting: Ben van mening dat een meeting voor de bevalling een meeting na de bevalling niet uitsluit , maar goed. Als iedereen liever na de bevalling doet, prima, dan trek ik er voor nu de stekker uit. huishouden en mannen: Ik heb niet te klagen, IrisBman doet allerlei dingen (en heeft geen lijstje nodig). Het is wel zo dat ik vind dat ik het vaak wel beter doe, maar op zich valt het allemaal best mee hoe hij het doet en zet ik me er maar overheen. Hij let ook wel goed op dat ik niet te veel doe. Zet me gerust op de bank als hij vindt dat het mooi geweest is EGO: Geloof dat we er uit zijn met de kaartjes. En vanmiddag gaan we uk ook laten erkennen. Druk weekend dus. Zaterdag verjaardag bij sfamilie. Waar opeens weer binnen mocht gerookt worden :x Wel helemaal bij de deur naar de tuin, maar goed, ik merkt het meteen en heb er ook direct last van (rook prikkelt luchtwegen waardoor m'n dierenallergie meteen opspeelt). Dus ben maar een paar keer in de gang gaan staan, als het kon ook met IrisBkind Gelukkig was het echt maar een paar keer, maar goed, was best wel pissed. Zeker als je dan ziet dat een roker wél een kwartier in de tuin kan gaan staan om te telefoneren :x . Soit. En ver weg op visite gegaan bij vriendin. Was erg gezellig, maar was wel gebroken toen we weer thuis kwamen. Nog net kunnen eten en daarna maar naar bed. IrisBkind was helaas nog erg wakker, want die had in de auto geslapen. Maar feit dat mama wél ging slapen was best interessant, want hij kwam mee en wou plots wel de slaapzak aan (is daarna wel weer ontsnapt uit bed, maar toen sliep ik al - en vanzelf ook weer teruggekomen volgens IrisBman). Tot zover spannende avonturen in IrisBland Fijne maandag allemaal!
@Zina: pffff, mannen... @IrisB: Dat is vervelend zeg, dat er opeens weer gerookt mag worden. Omdat het buiten te koud wordt? @Meeting: mij lijkt ervoor en erna ook leuk. Ik heb geloof ik 30 oktober ook als mogelijke datum doorgegeven, maar dan moet ik 'vrij houden' van mijn ceremoniemeester @Ego: zometeen op controle bij de gyn. Bloedutslag van schildkliertest, maar zal wel weer in orde zijn, aangezien ik niet gebeld ben. Ben verder erg benieuwd naar mijn bloeddruk en de hoogte van mijn baarmoeder Vriend is nog vrij, dus die gaat gezellig mee. Fijne dag allemaal!
Maartje wat fijn dat je vriend mee kan!! En ik denk ook wel dat alles goed zal zijn IrisB denk je ook een beetje aan jezelf Hier weer een domme gans! Manlief wilde me verrassen met een spiegeleitje zaterdag en dus ja gegeten heh. Gisteren begon ik me zorgen te maken en ook wat stress gehad en heb dus de hele dag met hoofdpijn en een pijnlijke nek gelopen. Ging natuurlijk via google zoeken en kwam daar veel tegen over listeria. Ja daar gaan we weer. Naar de de vk's van het zh gebeld en die zeiden , dat ik me geen zorgen moest maken. De kans op salmonella zou er wel zijn maar daar krijgt de kleine niks van mee. Nou volgende week donderdag moeten we naar de gyn dan vraag ik het haar toch nog ff. Hoe waren de rest van de meiden hun weekend?? xxx
He meiden, door tijdgebrek ff geen tijd om hier te komen regelmatig. Hoe gaat het hier??? Nog nieuws?? Hier goed, ziektewet doet me goed. Bekkenpijn tot minimuum beperkt, wandelen zit er niet meer in helaas. Verder blijven de harde buiken maar schijnt erbij te kunnen horen. Ga vlug weer behangen, dan zijn we een eind op glee en kan ik mijn neus hier vaker laten zien. Liefs
Doe rustig aan heh goofychick! Ben wel blij te horen dat het met je bekken al een stuk beter is. Hier is het mannetje druk bezig binnenin, voel hem volop draaien en bewegen
@ Ego: Alles was goed bij de gyn. Nette bloeddruk 122/75, schildklierwaarde prima en baarmoeder van 24 cm. Mijn 'grootste' klacht op dit moment is brandend maagzuur, en de gyn adviseerde een middel als Rennie of Gaviscon na iedere maaltijd en voor het slapengaan. Kindje ligt nu met het hoofd naar beneden, en het is echt een meisje Over 4 weken terug voor een groei echo. @Goofychick: succes met behangen! @Elif: ai, ik kan me je zorgen voorstellen. Maar gelukkig zit je al wel verder in de zwangerschap en is je kindje steeds minder vatbaar. Inderdaad voor je eigen gevoel ook nog maar eens aan je gyn voorleggen.
Wauw wat een geklets. Ik vind het erg jammer dat er zo weinig animo is voor een meeting voor de bevalling. Lijkt me juist met een kleintje een hoop gesjouw en moeite Ik ben in ieder geval van de partij bij een meeting met dikke buiken! (en misschien ook bij de meeting met baby's als ik het gevoel heb dat de baby dat gereis aankan). Hier alles goed. Behalve.. ik begin te waggelen!!! Ahh!
vlinder, ja vandaag heb ik me er maar bij neer gelegd. Moet fit zijn voor morgen want dan gaan we de vloer voor de kinderkamer uitzoeken. Heb er erg veel zin in en wil toch maar me energie sparen. Elif, goh nu je het zegt, heb laatst ook een spiegelei gehad, helemaal niet bij nagedacht Irisb, wat jammer dat die mensen weer binnen zijn gaan roken, bah zeg! En dat ze voor die ene dag niet even buiten roken voor jou, das toch niet zoveel moeite? Hoever zit jullie baarmoeder nou? Want zover ik kan voelen zit die van mij nog steeds 4 a 5 cm boven me navel hooguit, terwijl ik gelezen had dat hij al tot je ribbenboog hoort te komen!?
vlinder, ja vandaag heb ik me er maar bij neer gelegd. Moet fit zijn voor morgen want dan gaan we de vloer voor de kinderkamer uitzoeken. Heb er erg veel zin in en wil toch maar me energie sparen. Elif, goh nu je het zegt, heb laatst ook een spiegelei gehad, helemaal niet bij nagedacht Irisb, wat jammer dat die mensen weer binnen zijn gaan roken, bah zeg! En dat ze voor die ene dag niet even buiten roken voor jou, das toch niet zoveel moeite? Hoever zit jullie baarmoeder nou? Want zover ik kan voelen zit die van mij nog steeds 4 a 5 cm boven me navel hooguit, terwijl ik gelezen had dat hij al tot je ribbenboog hoort te komen!?
My thoughts exactly. Inclusief waggelen Al deed ik dat al een tijdje. @zina: Tja, dat denk ik er ook van, maar goed... Hoop dat het volgende keer gewoon niet meer gedaan wordt. En anders loop ik gewoon de kamer uit (mét baby, want denk dat eerstvolgende feest pas na de bevalling is) baarmoeder: Iets van een 3-4 vingers boven de navel denk ik (dat is dan ongeveer 4-5 cm). Op m'n kaart staat 1/4 de afstand tussen navel en borstbeen. @elif: Ja, hoor, ik denk braaf aan mezelf. Volgend weekend is er niets gepland Denk dat dat ei idd geen kwaad kan, weet eigenlijk niet hoe het nu zit met een spiegelei. Maar salmonella is vooral vervelend voor jezelf dacht ik, is niet schadelijk voor de baby. Zo, nog even een uurtje werken. Dan snel een powernap en dan naar het gemeentehuis. En daarna verder met de powernap