Hier effe een ego-berichtje vanuit het ziekenhuis Ben vrijdag toen ik vertrok naar het ziekenhuis op de drempel uitgegleden. Achterover gevallen en met mijn hoofd tegen de grond gevallen. Ben effe buiten bewustzijn geweest en nu een harsenschudding, heel veel hoofdpijn en een flinke buil op mijn achterhoofd. Nu heb ik uiteindelijk wel controle gehad ivm de ukkies en alles blijkt goed te gaan met hen. Door de vele harde buiken (die soms erg pijnlijk zijn) krijg ik nu 3 keer per dag een CTG. Hopelijk gaat het met jullie beter...
Jeetje youngmom ik schrik van je berichtje!! Blijft rustig liggen heh met die hersenschudding Jeetje zeg. Heel veel beterschap en gelukkig dat alles met de kleintjes goed was!
ja elif ik ook, ik lees alle verpakkingen na enzo. Maar ja, soms sta je er gewoon even niet bij stil. Youngmom, jeetje, jij heb het ook niet meezitten he! doe maar lekker rustig aan, een hersenschudding doet auw! Verder vanaaf lkkr boerenkool eten, heb er echt zin in mmm... En weer een budgettip: leuke winterslofjes voor de aanstaande ukkies hier bij zeeman voor 2.99 ik ga morgen checken of ze net zo leuk zijn als in het krantje.
@elif82 & zina: Rusten is het enige wat ik nog mag doen. Moet in bed blijven en zelfs niet op voor WC of douche. Mijn baarmoederhals is verzwakt en heeft een lengte van 2,5cm en ukkie nr.1 is ingedaald. Dat zou een reactie kunnen zijn op de harde (soms erg pijnlijke) harde buiken die ik heb gehad.
Youngmom zo dat is even schrikken,ben je thuis of lig je in het ziekenhuis,hou je maar goed aan de bed rust. Elif zolang je niet gelijk na het eten van je spiegeleitje ziek bent geworden is er geen gevaar,ik had laatst een zacht eitje maar durfde het niet op te eten. Zina die slofjes zien er op de folder erg leuk uit zeg,vertel je morgen even of ze in het echt ook zo mooi zijn.
@Youngmom Jeetje meid, da's schrikken. Moet je nu trouwens in het ziekenhuis blijven de rest van de tijd? @Meeting Het was niet de bedoeling om de andere meeting helemaal van tafel te vegen, sorry als het zo is overgekomen. Maar het was meer een suggestie omdat er best een aantal afhaakten of niet konden. Ik ben nog steeds voor allebei. @Elif Probeer jezelf niet al te druk te maken als je eens een keer iets verkeerds hebt gegeten. Kan een keertje gebeuren en je bent zeker niet dom. :x @Zina Ik heb geen idee hoe het zit met de baarmoeder. Ik hoef pas volgende week weer en ik hoor alleen elke keer dat mijn baarmoeder goed gegroeid is. Maar zal het dinsdag eens navragen bij de vk. Vraagje: Hebben jullie ook soms zo'n druk beneden, net boven het schaambeen? Zou dat kunnen zijn komen omdat de kleine aan het indalen is? Volgens mij ligt onze uk wel met het hoofdje naar beneden, aangezien ik hem alleen nog maar aan de zijnkant voel. Hier vandaag weer een halve dag gewerkt, hoef nu pas donderdag weer. Hoef nu ook nog maar 8x naar werk, hoe bedoel je aan het aftellen? Morgen weer naar de fysio, daar zie ik wel erg tegenop aangezien het de vorige keer zo'n pijn heeft gedaan. Maar ja, laat het maar gewoon over me heen komen... Fijne avond!
@vlinder: Ik ben in het ziekenhuis. @wen1975: Wanneer en of ik nog terug naar huis mag is 1 groot vraagteken. Ik hoop van niet maar als dat de enige oplossing is om mijn ukkies veilig binnen te houden dan moet het maar hé. Enkel doopsuiker, geboortekaartje enz moet nog allemaal worden geregeld en dat is heel erg moeilijk van hieruit. En het feit dat mijn vriend er nu alleen voor staat voor de jongens 's avonds en 's ochtens. Ik weet dat hij wel wat hulp krijgt bij het huishouden en ook dat hij een pracht van een papa is maar toch als ik hier lig...
@Youngmom: Pfff, da's weer even schrikken! Hou je taai! Beterschap. @Elif: Volgens mij kan het echt geen kwaad maar ik heb van het weekend iets gespoten met een verfspuitbus en ook al was het buiten, ik was toch bang dat ik wat had ingeademd . Maar ik ga er maar vanuit dat het geen kwaad kan. Volgende keer doe ik een mondkapje op hihi! @Wen: Toevallig had ik gisteren een beetje zo'n drukkend gevoel. Maar ik had sowieso best last van mijn rug en bekken gisteren omdat ik teveel had gelopen. Succes morgen!
he meiden, ik wil weer even reageren van waar ik gebleven was, dan weet ik ook alle ontwikkelingen weer. Maa dat is 13 pagina's en ik ben hier weinig vanwege de pijn. dus ik doe mijn best. @ wajong: naar het antwoord van het uwv webcare team is de kans erg groot dat ik wel in aanmerking kom. Dus we gaan het aanvagen nog in de zwangerschap of erna dat weet ik nog niet .. denk zelf erna, want je moet heen natuurlijk en ik denk dat ik dat binnen nu en 14 weken niet meer ga redden.dat is de termin die hun stellen om te bepalen of je wel of geen uitkering krijgt. Vlinder: hoop ook dat ik de uitkering (gedeeltelijk)krijg.. een oude boederij in de brand voor een serie.. goh wel apart.voor fysio heb je inderdaad geen verwijzing nodig.. Muppet : hoe is het nu met de glucose?morgen dus 2 afspraken voor jou... Noami: had je je nog een beetje kunnen vermaken met de oppaskids? Marije: o lekker dicht bij huis dus die cursus..lichamelijk veranderd er ook veel, dus is wel logisch dat het voor jou ook zwaarder word.Gaaf spiegelreflex.. wij hebben geen spiegelreflex.dat vonde we net even te veelmaar hebben wel een hele goede digitale. moosey: lekker dat je goed kan slapen.Hier is het ook allemaal gewassen hoor de babykleertjes. youngmom: lekker dat jullie ook zo dicht bij de fam. komen te wonen.. lukt het een beetje. @ kaartjes. Mijn schoonvader is onder directeur bij een kaarten maker. Dus wij roepen hij neemt de boeken mee en wij bestellen, gratis en voor niets. Kost ons alleen postzegels. .. Tekst is alklaar ook als ze te vroeg geboren zou worden en nog in het ziekenhuis zou zijn , weet martin wat hij door moet geven. We hebben wel al een idee qua kaartjes maar martin wil graag de boeken zien. zina: lekker dat de vloer erin ligt.Snapt je vriend al dat de dingen die je aanhem vraagt de dingen zijn die jouw in de weg zitten.. Lauwie: jij ook lekker bezg met de babykamer.. Elif: aaaargg daar word je niet blij van s ochtends.. als malief zegt ik twijfel toch weer over de naam .Elif rustig aan qua eten... de kans dat er echt iets gebeird is niet zo groot.. Suusw: van harte gefeliciteerd!! Maartje: goh waarom zou jij het 30 okt. vrij moeten houden ?? goofychick: doe je wel rustig aan met je lichaam!! Juju: ik zou ook gen problemen hebben met meting voor en na bevalling, maar als ik nu op meeting ga wordt het waarschijlijk geen meeting Voor bevalling maar bevalling tijdens meeting.. dus dat moets maar niet.. Na de bevaaling ben je erg snel gewend hoor aan op pad gaan met de kleine, je hebt toch al een halve kledingkast en voeding enz. mee of je nu 2 of 6 uur weggaat. irisb: en de erkenning gelukt?? youngmom: las het al bij de platliggende meiden, Maar waarom nou zeg.. rustig aan en ik hoop dat je je snel weer lekker voelt..oei.. dat word echt helemaal plat blijven.. verders hier een beetje baaldag. me hormonen willenniet wat ik wil, manlief is bijna elke avond weg , om comp. te repareren.. dus tja het brengt wel geld in het laatje, maar gezellig en leuk vind ikhet niet na als de hele dag alleen te zijn geweest. Het huis is in staat van ontploffing.. bah, bah, bah.. Kamertje heeft eidelijk bijna werkende elektra, nu nog een muur plaatsten, behangen, dan moet mijn vader ooit nog kozijnen plaatsen.. dat zal wel weer in sint juttemus zijn, die is nu nog bezigmet een scootmobiel terwijl ik het waarschijnlijk toch niet meer redt om daar op te rijden.. waarom duurt alles 3 maanden
@mimi: ach meid vervelend zo een baaldag!!! sterkte met je hormonen @all: even een snelle zwaai, nog steeds druk druk druk hier helaas. morgen en overmorgen vrij dat is wel lekker! het gaat hier in ieder geval allemaal nog prima, behalve dat ik nu buikpijn heb maar dat is mn eigen stomme schuld heb ruim 3,5 uur gelopen vandaag hihi iets teveel van het goede
Nee, jij MAG niet eens komen voor je bevalling! 'Lekker' blijven liggen! Kaartjes: ben er wel mee bezig. Wil zelf iets ontwerpen met een buikfoto voorop (vriendin van mij komt foto's maken als ik 34 weken ben) en een foto van de kleine aan de binnenkant. Nu tekst afstemmen met vriend en backupplan maken voor als de foto's niet lukken of als ik te vroeg beval (voor 34 weken dus, waar ik niet van uit ga).
Mimi zo'n schoonvader is goud waard,jullie vinden vast het kaartje dat bij jullie past. Jullie babykamer moet nog gebouwd worden,begrijp ik dat goed,hoever ben je nu? Wen het zou best kunnen dat je baby al wat lager zit hoor,ik heb wel af en toe een zwaar gevoel bij de schaamstreek,maar dat gevoel is ook snel weer weg. Youngmom dus je ligt al in het ziekenhuis,heeft de valpartij hier nu mee te maken,dat je baarmoedermond nog maar 2,5cm is en je af en toe heftige harde buiken hebt. Hopelijk blijven ze beide nog even zitten,gelukkig kunnen ze met 26 weken al heel wat,mochten ze nu geboren worden. Met mij gaat het vandaag goed,ik ben 26 weken zwanger en ben dol blij dat we deze mijlpaal hebben gehaald.
ik ben nu 26 weken zwanger en veel verder als 38 weken ga ik in ieder geval niet komen..(ingeleid) . Ik heb bedongen dat er een wieg op onze kamer komt in ieder geval en ik ga er maar iet meer vanuit dat alles klaar is voordat de kleine komt..maar dat zit niet lekker hoor... Net (man en ik) met zoonlief naar de huisartsenpost geweest , die viel en kwammet zijn oor tegen een hard plastic punt.. snee in zijn oor en bloeden natuurlijk.. Zitten nu 4 zwaluwstaartjes op en een mooie pleister.. Het is wel diep zeker een halve cm, maar sluit heel mooi van zichzelf dus dat scheelt. Onze bikkel heeft geen kick gegeven, zal bij mij op de bahandelbank en deed aleen zijn vingertje omhoog zo van he.. ze zit aan mijn oor. lieverd. Ik weet dat dat niet goed vooor me is , maar echt niet dat ik die kleine man zonder mama naar de dokter laat gaan.
youngmom, nou lekker dan, ik hoop echt voor je dat ze nog even blijven zitten! Hou moet je nou poepen dan? Ja beetje rare vraag miss. Want je kan op bed gewassen worden en een katheter krijgen, maar lijkt me sterk dat ze een tijdelijke stoma aanleggen. Ah mimi, wat sneu! Maar wel een bink hoor dat hij geen kik gaf! Fijn dat je een goed voruitzicht hebt op je wajong, wel jammer dat ze geen terugbetaalregeling meer hebben, anders had je vanaf je 18e terug gehad. Vlinder, tuurlijk laat ik het ff weten! Wen, nee niet constant iig, maar het voelt hier meer als ongiepijn. Verder ligt hij vaak dwars. @meeting, ik kan zoiezo niet want we hebben geen auto, dus dan moeten we heel veel kosten maken. En met me bi kan ik niet lang lopen, na 30 min heb ik best pijn. Dus dat wordt em helaas niet... En nog even een vraagje@ all: Er is een topic over of je wel of niet een plant in de babykamer mag. Ik heb daar op pagina 3 geloof ik wat neergezet. Willen jullie dat even lezen? Ik kan namelijk niet knippen en plakken.
@mimi83: Inderdaad volledig plat zelf geen WC of douche meer en niet meer recht. Oh wat is hij flink geweest zeg. Gelukkig gaat alles nu goed. Was wel effe schrikken veronderstel ik En ik begrijp best dat je hem niet alleen wil laten gaan maar toch effe opletten hé... @Vlinder: Nee, ik lig hier vanwege de val en omdat mijn baarmoedermond al maar 2,5cm is. Dat laatste komt hoogstwaarschijnlijk door de veel harde buiken die ik heb gehad. Morgen 27w, en aangezien ik op 24w5d al longrijping heb gehad is dat ook wel weer positief. @Zina: Das heel erg onhandig nu want dat moet nu op een bedpan. Ik weet niet of jullie dat ook zo noemen in Nederland. Oh ik heb daarnet echt liggen huilen door dat het me allemaal te veel werd en maak me echt zo ongerust. En ik mis mijn jongens zo enorm.
youngmom: ja was wel erg schrikken inderdaad.. het is echt een bikkel. O ik hoop zo dat je je kleintjes nog tot min. 32 weken binnen kan houden.. Ik kan me zo voorstellen dat je je jongens mist en dat het je even teveel werd is logich hoor. Heb ik ook regelmatig en dan ben ik nog thuis.. Het is en blijft gewoon zwaar dat je niet zelf voor de kleintjes kan zorgen en dat je niet je gewone zelf kan zijn. ja een bedpan snappen we hier prima.. noemen het ook wel een ondersteek.. dat is echt moeilijk.. Mijn ervaring is dat plassen nog wel wil.. maar poepen lijkt me heel moeilijk. Ik hoop dat ik je niet nadoe qua lengte baarmoedermond.. Moet volgende week woensdag weer voor cervix lengte.. Ik ga volgende week maandag wel proberen naar de 3d echo te gaan. we zien wel hoe lang ik het volhou.. we zouden het heel fijn vinden om haar toch nog even op 3d te hebben.De echo is eigenlijk 20 min. de ervaring lert dat na 3 a 4 min . mijn buik knijterhard is.. maar ik wil proberen dan gewoon even een min. of 2 a3 rust en dan nog eens.. we zien het wel.
He meiden, ja ik doe rustig aan......... *grijns* Wen, dat drukkend gevoel heb ik ook, kan hoor dat de kleine al wat aan het zakken is. Soms heb ik het idee dat ik met mijn handen onder de buik moet lopen. Heb nu zo'n steun buikband aan gedaan (van vorige zwschap) LET WEL, dit is niet een buikband die je over je kleren doet maar echt eentje met stevige stof en wat minder stevige stof, bij de thuiszorg winkel oa te verkrijgen. Dit werkt bij mij wat verlichtend. @youngmom, WATTT????????? Take care meid!!! All........knuff.
hi, het is bedtijd, dus ff een héle korte reactie terwijl er genoeg geschreven is waar ik op zou willen reageren... youngmom, wat een ontzettende pech dat je net een van die weinige keren dat je op bent valt en dat het ook meteen zo heftig is! en nog erger eigenlijk wat balen dat je cervix lengte zo kort geworden is dat je nu in het zh volledige bedrust moet houden en daardoor ook je kleine mannetjes moet missen. ff een hele dikke knuffel voor jou, want ik heb het echt met je te doen! mimi, voor jou ook balen zeg, de combi van op bed liggen en niks kunnen en ondertussen nog zoveel te doen. ik hoop dat je snel hulp krijgt om de dingen in huis op te lossen en dat het je lukt om tot die tijd de knop om te zetten en 'een wiegje op de slaapkamer' te accepteren. hou je taai daar! irisb, wilde ook nog ff snel zeggen dat ik dat roken echt te asociaal vind! nog aardig dat je uberhaupt op het feestje gebleven bent!
Youngmom in het ziekenhuis ben je gelukkig wel gelijk in goede handen,mocht er iets gebeuren,waar in België lig je? Mimi ik vind het wel heel leuk dat wij even lang zwanger zijn,beide alweer over de 26 weken heen,ik hoop voor je dat je baarmoedermond volgende week nog mooi gesloten is.