Januari 2011 mama's deel 3 NA CRASH

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wen1975, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Breek even in,

Miracle: ik zou toch dan proberen of je wat geld bij iemand kan lenen. Voor alleen de noodzakelijke dingen. Want stel het gaat ineens zo snel dat je toch thuis bevalt dan heb je dus niks.
    Wat ik dan in ieder geval zou laten halen is:
    - Kraamverband (minstens 1 pak, de rest kan dan later wel)
    - Navelklemmetje
    - Alcohol
    - Zigzagwatten

Wat je daarna te kort komt kan daarna wel bijgehaald worden. Ik ben kraamverzorgende en het is toch wel prettig als dit in huis is.

Voornamelijk is het dus fijn om dit in huis te hebben mocht je onverhoopt toch thuis bevallen ineens. Je weet namelijk nooit.

Voor daarna zijn deze dingen nog wel handig
    - Celstofmatjes
    - Extra kraamverband
    - evt. gaasjes
    - Netbroekjes maar een wat wijdere onderbroek volstaat ook evt.

En misschien ken je nog wel iemand die wat dingen over heeft uit het kraampakket. Als je in de buurt woonde mocht je die van mij hebben wat ik nog overheb haha.

2. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    ********************Elif Nieuws********************

Ze heeft om de 3 a 4 minuten weeën en ze gaan zo kijken hoeveel cm ontsluiting ze heeft,ze vindt het fijn dat iedereen meet haar mee leeft en ze wenst de andere dames (die opgewekt zijn en opgewekt worden) veel sterkte toe
    Miracle kijk anders eens op marktplaats,daar worden ze ook compleet aangeboden en het kost veel en veel minder.Zet anders een oproepje op marktplaats van Gratis gezocht bijv.
    Ik zou er wel voor zorgen dat je het voor de bevalling in huis hebt.

3. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    ******************** BUDDYNIEUWS *******************

Moosey ligt weer op de kraamafdeling. Ze heeft nog steeds rugpijn maar niet echt meer wee-achtig. Als er niks gebeurt vannacht, heeft ze morgen een rustdag. Aan de ene kant vindt ze dat wel fijn, maar van de andere kant wil ze liever zsm weer thuis zijn.

****************** EINDE BUDDYNIEUWS ****************

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh zo spannend voor Elif!!! Kom hier nog wel even kijken vanavond denk ik :) Kan bijna niet wachten tot ik ook mag..

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

elif.. zo te horen vandaag of morgen babynieuws.. hoop dat ze zelf ook een beetje herstelt..

Met mijzelf gaat het super.. alleen last van zere borsten.. vloei al bijna niet meer.. kan gewoon lopen.. heb geen hechtingen dus dat scheelt ook. had alleen 2 mini schaafwondjes .. Stons 1,5 uur na bevalling onder de douche zelf en 1 uur daarn in rolstoel naar beneden en gewoon in de stoel bij shannon gezeten. Of tewel herstel net zo razend snel als bij colin.. bekkenpijn, bi , ischias?? wat is dat???? dat is volledig weg.. mijn rug is bijna in normale doen. dus ik ga prima..

We verwachten dat shannon ergens in januari naar huis mag.. begin of eind geen idee. ze moet eerst een aantal dagen alle flessen goed en zelf leeg drinken. en tja wanneer ze die techniek te pakken heeft.. dat is gewoonweg afwachten..

6. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Wat een spannende berichtjes allemaal. Ik wens de meiden heel veel succes!

Hier vandaag enorm veel gedaan. Hele boven en zolder verdieping schoongemaakt en ramen binnen gelapt. Daarna nog een kastje geschuurd geschilderd, boodschapjes en klossen en po gehaald.
    Weet alleen niet of de klossen onder het bed gaat passen :S

Ben nu gesloopt en zit op de bank. Sorry dat ik niet op iedereen reageer!

Fijne avond meiden!

7. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Mimi wat fantastisch dat je zo spoedig herstelt en ik hoop dat Shannon in Januari snel naar huis mag.

Moosey wat jammer dat het nog niet echt doorzet,ik hoop dat het vannacht alsnog gaat gebeuren meis.

8. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Elif Heel veel s6 meid met je bevalling!

@Charpi Heel veel s6 morgen!

@ego Heb verder niet bijgelezen, sorry. :) Jenz is vandaag weer opgenomen in het ziekenhuis, dit keer voor minimaal 3 dagen. Het ging niet meer, hij sliep bijna niet meer. Eigenlijk alleen de nacht nog maar. Er zijn 2 dingen die er spelen: 1. Obstipatie waar ze hem voor gaan behandelen. Ook gaan ze uitzoeken of er toch niet meer aan de hand is. 2. Zijn ritme is weg door het vele huilen en het niet slapen. Dus gaan ze hem "resetten". De 1e dagen zullen ze hem alleen observeren en weinig doen en als hij wel weer naar huis mag dan krijgen we genoeg handvaten mee. Door de kinderarts werd ons afgeraden om te blijven slapen bij hem en even aan ons zelf te denken. Zodat wij weer een beetje mens zijn als hij thuiskomt. Maar kan jullie wel zeggen dat mijn hart huilt en bij hem wil zijn. Voel me een slechte moeder, Jenz is 2 weken oud en meer in het zkh onderhand dan thuis... Maar goed, dit is voor hem het beste nu.

Ik hoop morgen beter nieuws te kunnen plaatsen.

Liefs
    Wendy

9. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

Ik zal kijken wat ik kan doen meiden..
    Zal moeilijk worden maar kijk wel ff wat haalbaar is..:)

10. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    ********************Elif Nieuws********************

Ze heeft 2 cm ontsluiting,de weeënstroom komt goed op gang en ze denken dat de kleine er morgen is,zodra ik meer weet dan horen jullie het ook.

Miracle kun je niet wat geld van je ouders lenen,zoveel kost zo'n pakket niet en het is echt verstandig het in huis te hebben.

11. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @elif: jippie dat gaat nog vrij vlot dan!! suc6 met de bevalling meid!!

@moosey: balen dat het slecht op gang komt! hopelijk zet het toch snel door...

@miracle: ik zou ook bij iemand wat geld lenen en zorgen dat je het voor je bevalling in huis hebt.

@wendy: gatsie het zit Jenz ook niet mee!!! hopelijk kunnen jullie een beetje slapen en onthoud dat je GEEN slechte moeder bent! jij kunt hier helemaal niets aan doen meis.
    hopelijk is hij snel weer beter en kunnen jullie van hem gaan genieten zonder nog een opname...

12. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    oww ja mimi super dat Shannon het zo goed doet! en jij hersteld lekker snel zeg :) fijn om te horen dat je klachten opeens allemaal weg zijn nu!!

13. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Wendy je bent geen slechte moeder hoor,jij kunt er niks aan doen dat jullie zoon wat opstart problemen heeft,het komt allemaal goed en zodra de artsen Jenz goed hebben onderzocht en jullie handvaten mee hebben gekregen,gaan jullie met sprongen vooruit.Ik vind je een hele lieve moeder en je moet nu ook een beetje aan jezelf denken,je bent pas bevallen en kijk eens wat er allemaal op jullie af komt,een dikke knuffel voor jou.

14. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    ************buddynieuws van subke************
    subke is ook aan het bevallen!
    ze is vanaf 19u in het ziekenhuis. ze had om de 2 min heel hevige weeen die 1,5 minuut duurden en toch maar 2 cm ontsluiting. ze heeft een epidurale gekregen en voelt zich nu veel beter. de baby wordt ws voor morgen geboren.
    subke wenst de andere bevallende dames veel succes!
    ***************einde buddynieuws***************

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Volgens mij gaat niemand hier januari halen ;) Succes allemaal meiden!

16. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

Voor de meiden die aant bevallen zijn nu: heel veel succes en sterkte!!:)
    Over kraampakket: tja.. mn moeder heb ik geen contact meer mee, en me vader zit ook krap bij kas.. dus die wil ik liever niet vragen.. over me schoonouders wil ik niet eens beginnen......
    Loopt allemaal niet zo lekker eigelijk, en wil ook niet me vriends moeder dat gaan vragen:S
    Ik kijk wel wat ik doe.. en hoe ik het doe.

xx

17. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    nog geen nieuws van subke...

dames die ingeleid worden of bevallen: ik denk aan jullie! heel veel succes!

wen, oh wat vervelend dat jenz nu weer opgenomen moest worden! kan me voorstellen dat je er verdrietig van bent! maar jezelf geen slechte moeder vinden hoor! je doet toch precies wat je kindje nodig heeft? namelijk hulp zoeken en zorgen dat jij de beste moeder kan zijn door weer een beetje op te laden. dikke knuffel!

weer ff voeden en dan weer snel tukken. moet door de stuwing eerst een beetje kolven anders kan hij de tepel niet goed pakken. maar om half 3 's nachts is het wel wat gedoe!

18. Tese

Tese Niet meer actief

Ha Lauwie is ookal een nacht spook zie ik. Nog steeds bezig met voeden of kun je niet meer slapen?

19. Tese

Tese Niet meer actief

Jeetje wat een hoop dames die op het punt staan te bevallen zeg! Leuk en spannend, had graag gezien dat ik er 1 van was...
    Ik lig nu nog in het ziekenhuis. Om een uur of 8 ga ik aan de ctg en doen ze nog een inwendig onderzoek om te kijken of ze bij m'n vliezen kunnen, wat niet gaat lukken denk ik. En dan mag ik naar huis.

Subke, elif en Maartje succes vandaag! Moosey had een rustdag begreep ik?

20. Tese

Tese Niet meer actief

@wen: jeetje meid, Jenz weer opgenomen! Maar daardoor ben je toch geen slechte moeder? Soms moet je ook een beetje aan jezelf denken hoor!

@Miracle: hebben jullie van de verzekering geen kraampakket gekregen dan? Dat is toch standaard?

Deel Deze Pagina