Hier heb ik trouwens echt een boefje in mijn buik momenteel! Ik wilde graag wat opnemen van hoe mijn buik geweegt, ter herinnering voor later. Ik pak de camera til mijn trui omhoog en hij stopt!! Het is toch een boefje
Zooo vanmorgen boodschappen gedaan en daarna die klamboe in elkaar gezet. Ziet er toch best leuk uit als ik het zelf zeg zal eerdaags ff foto's posten. @elif dat heb ik ook: soms denk ik dat het komt omdat ik dan ga praten en dan stopt die kleine met bewegen. Haha...heeeel eigenwijs!
Hahah Leeuw ik geef manlief dan de schuld aldus: Ja kijk nou , je wacht ook veel te lang, want als hij direct zou kijken zou hij mijn buik zien heen en weer schudden. Maar als er iets interessants op de tv is heh pff mannen
@Zina: Ik heb ook helemaal geen ervaring met baby's! Ik ben de jongste in de familie. Het adoptiekindje van mijn broer was 5 maanden toen ze hier kwam en ik heb één vriendin met een kind maar zij woont wat verder weg dus die zie ik ook niet heel vaak. Maar heb wel al af en toe een luier verschoont bij het dochtertje van mijn broer, dus dat is niet helemaal nieuw! Maar echt hele kleine baby's....Vind het maar eng met dat slappe hoofdje haha! @Elif: Ik herken het! Ik wil het steeds aan mijn vriend laten zien dat mijn buik beweegt maar als hij kijkt stopt het! En toen had ik ook bedacht om het op te nemen maar toen stopte het ook! Ik heb gisteren mijn eerste les gehad van de cursus "Baby op Komst". Het was helemaal niet mutserig en viel erg mee. Het was zelfs best leuk! We hadden een voorstelrondje en daarna hebben we wat bekkenbodemspieroefeningen geleerd.
@Zina: ik denk dat je moederinstinct en intuitie een grote rol spelen als je zelf een kindje hebt. Dus maak je vooral geen zorgen over het feit dat je geen baby-praktijkkennis hebt. Mijn vriend heeft alleen 2 jaar geleden zijn eerste neefje vastgehouden, maar verder nog nooit iets praktisch gedaan/luier verschoond of gebabysit. @Elif: Hier precies zo'n boef Als ik bij mijn ouders ben en mijn vader of moeder wil voelen is ze meteen stil, haha. @ego: lange dag op het werk. Vanmiddag last van trage computer en geen Internet, dus tijd ging langzaam. Nu werkt het weer en hoef ik nog maar een klein uurtje. Nog steeds snel emotioneel. Gisteren trouwjurk inclusief panty, schoenen en alle accesoires gepast bij mijn moeder. Erg 'confronterend'. Ben superblij met alles, maar vind het ook zo spannend allemaal. En voor mijn gevoel gaat alles heel snel: de zwangerschap, de planning van de bruiloft. En kan niet zoveel hebben van Vriend: heb het gevoel dat hij nog totaal niet is voorbereid op wat er komen gaat met de bevalling. Hij wist bijvoorbeeld niet dat en hoe de ontsluiting gemeten wordt tijdens de bevalling en ziet het niet zitten dat jan en alleman (= de gyn) met de vingers naar binnen gaat daar. Misschien dat ik toch mijn moeder vraag of ze bij de bevalling wil zijn, om mij te steunen en mijn vriend een beetje erbij te betrekken als ik in mijn eigen wereldje zit. @allemaal: wie zijn er bij jullie bevalling aanwezig?
Maartje het gaat ook allemaal snel!!! Ik heb dat zelfs nog als ik denk dat het bij ons in Mei alweer 7 jaar geleden is * shock*!! Geniet er echt heel hard van!!! Als jij je prettiger voelt als je moeder erbij zou zijn moet je dat zeker doen! Hier is het net andersom Maar hier snapt hij wel al met hoeveel ontsluiting het persen mag starten en hoe ze het meten. Uhm door babyboom ( de belgische versie van de bevalling) die ik elke dag om 18 uur heb opstaan. Beetje moeilijke tijd onder etenstijd vaak , maar onderhand kan hij er dan ook al naar kijken haha. Voor mannen is het vaak toch heel anders denk ik Moosey ook al zo'n boefje hihih Wat een stouterikken hihi. Wilde het eigenlijk opnemen aangezien ik dat een tijd geleden had gezien bij het zwangerschapstopic , een topic van Mrsnuke volgens mij. En ik wil die herinnering ook idd graag xxx
Hoi hoi allemaal! Ff een kort berichtje van mij voordat ik zo aan het eten ga beginnen... @Maartje... hier is alleen mijn vriend aanwezig. Volgens mij weet hij ook niet hoe ze de ontsluiting meten, maar hij zal het niet zo erg vinden denk ik. @babyverzorging... heb ik ook helemaal geen ervaring mee Maar ik vermoed zo dat het allemaal vanzelf zal gaan. En anders is er nog de telefoon om mijn moeder of zus te bellen. @Elif... hier ook al zo'n boef! En dan vaak alleen bij mijn vriend. Bij de vk gat Uk gewoon rustig door met schoppen, ook al ik roep "kijk, kijk, kijk!" whahaha! @Hier... vandaag 2e groeiecho gehad pffff wat een takke bedoeling als je onder controle staat in het ziekenhuis zeg. Ik hoop dat ik over een paar weken definitief bij de vk mag blijven. Ukje loopt zo'n 2 weekjes achter.... zit nu op 1100 gram, wat eigenlijk zo'n 1300 hoort te zijn. Ik zelf maak me niet zo druk. Ik ben 1,60 en vriend 1.80 en daarbij zijn we allebij dun. Maar de gyn.... dezelfde als die ik vorig jaar tot aan dit jaar bij de controle had na mijn bbz en 2 miskramen vond het belachelijk en zeer onnodig dat ik afgelopen maart bij een kliniek terrecht was gekomen voor méér onderzoeken naar de miskramen. "tja, door mensen zoals jij blijft de zorgverzekering hoog" was zijn mening :x Tss... ik maak toch zelf zeker wel uit wat en hoe ik iets doe. Hij betaald mijn zorgverzekering toch niet? En dan dr bij... die extra bloedonderzoeken heeft mij toen heel veel geruststelling gegeven. Op een gegeven moment zei hij "we gaan er maar niet verder over discussieren" Nee... dat is hem geraden. Nou baal ik dus.... stél dat ik daar onder controle moet blijven of in het ziekenhuis beval en door hem geholpen moet worden? Getver.... ikke vind hem echt niet meer lief... Over 2 weken heb ik dus gezellig weer een echo date met hem
@Cyntje: wat vervelend zo'n arts! Als je ontevreden blijft en je wil hem absoluut niet bij de bevalling kan je dit aangeven he! Het is de bedoeling dat jij 'ontspannen' en prettig zo'n bevalling ingaat en als de arts je op de zenuwen werkt of andere ideeen heeft dan jij over bepaalde dingen kun je er voor kiezen over te stappen naar een van zijn collega's.
Hier een enorm slechte dag, ik voel me enorm misselijk al heel de dag en ik ben het in-bed-blijven-plat-liggen heeeeeel erg beu @Zina: Weeën? Moest je dan niet naar het ziekenhuis? @elif82: Ah ze zijn nog zo klein en ons nu al zo plagen hé... hihi... Wat maar tot je ukkie geboren word gaat hij je helemaal gek doen worden. Hier lagen de jongens op hun buik en ze deden armpjes en beentjes in de lucht, super leuk echt! Haal ik mijn fototoestel uit en eindigde met 24 foto's met armen en benen plat op de grond en een grote lach op hun gezicht @maartje85: Ik kan je best begrijpen dat je het allemaal snel vind gaan. Hier zal buiten de medische hulp enkel mijn vriend aanwezig zij tijdens de bevalling. Zal alweer druk genoeg zijn voor mij veronderstel ik. Ik ben niet iemand die veel drukte kan verdragen tijdens de weeën / bevalling (de meeste mensen die ik ken eigenlijk niet) @cyntje78: Als jij die gyn absoluut niet wilt kun je dat toch normaal duidelijk aangeven in het ziekenhuis? Bij de bevalling van Linn* had ik een erg vervelende verpleegster die kwam kijken, was echt bruut. Heb dat toen gezegd en zij is niet meer bij ons gekomen.
Even een egobericht, ik lees later even bij, maar krijg zometeen visite. Ik ben vanmorgen eerst weer bij de fysiotherapeute geweest en die heeft me zwaar onder handen genomen. Ik ben bang voor morgen ivm nog ergere pijn. Vanmiddag bij de verloskundige geweest. Alles was goed, bloeddruk was 135/80. Ukkie ligt met rug rechts en hoofd naar beneden. Nog niet ingedaald. Verloskundige heeft overlegt met de gynaecologe ivm ribben en ze willen toch dat ik een keer langs kom om te kijken of zij nog iets voor me kunnen betekenen. Morgen hoor ik via de verloskundige wanneer ik terecht kan. Zover even mijn berichtje, reageer later even op iedereen.
Cyntje jeetje wat een gyn! Daar had ik dus ook echt woorden mee gekregen! Wen gelukkig dat alles goed was met de kleine Hier nog 2 nachtjes slapen pfffff
youngmom, nee hoor, zette ook niet door nadat ik was gaan liggen. Waren meer voorweeen denk ik, omdat ik me wat te druk gemaakt had. Cyntje, das wel balen dat je niet zo goed met die arts kan, kan je geen andere krijgen? Wen, wat kunnen ze voor je doen dan? Gelukkig zijn er dus meer aanstaande ouders die niet of niet zoveel ervaring hebben. Maar ik ga het nu wel wat rustiger aan doen. Ik maak gewoon een planning met wat ik elke dag ga doen, dan hoef ik me ook niet zo druk te maken. Iemand vroeg wie er bij de bevalling zal zijn, nou wij bevallen thuis. Maar me vriend en een goede vriendin van mij wil ik erbij hebben. En mocht ik in paniek raken bel ik me pa en ma ook op. Lekker druk haha. Ik hoef ze alleen maar in de buurt te hebben, dat doet al genoeg voor mij. Ze hoeven niet aan me te zitten enzo, alleen als het nodig is. En de vlos en kv zullen er zijn waarschijnlijk.
@wen1975: Gelukkig gaat wel alles goed met je ukkie.... @zina: Ah oké dan. Doe toch maar effe rustiger aan dan, meid.