Januari 2011 mama's deel 3 NA CRASH

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wen1975, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Jeetje Youngmom wat een verschrikkelijke beslissing, het zal je door merg en been gaan dat je je knullen niet meer mag zien..... waarop baseren ze de beslissing....

2. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    @Ink1313: Ze baseren zich op het feit dat ik rust nodig heb en dat de jongens drukte zouden veroorzaken. Ik ben er ook van overtuigd dat dit niet het beste is maar de dokters weten beter zeker. Ik heb vanavond (net zoals elke avond trouwens) gebeld met mijn jongens en hen uitgelegd dat ze nu voor een tijdje mama niet mogen zien. Omdat mama nu voor de kindjes in haar buik moet zorgen. (Had het zelf al moeilijk bij de gedachte.) Cas zei "Mama goed zorgen voor de babytjes hé. Cas en Sem dan grote broer worden. Nu moeten babytjes in mama's buik blijven." En Sem begon onmiddelijk te huilen "Sem bij mama zijn". Mijn hart brak echt. En toen dat ze een half uurtje in hun bed zaten heeft Cas dan toch ook gehuild. Dat zond mijn vriend in een berichtje. Typisch Cas, heel stoer maar dan in zijn bed huilen. ZO MACHTELOOS!!!

@Vlinder: Ik kan in principe morgen bevallen, volgende week maar het kan ook gewoon zijn dat ik 34w haal. Het is echt niet te zeggen, gewoon afwachten. Maar als ik nu nog weeën krijg die doorzetten doorheen de remmers zullen ze niets doen om het tegen te houden.

@Charpi: Omdat het 'te druk' zou zijn moesten ze komen.

Ik ga zo meteen wat proberen te slapen want ik ben dood op na de laatste 24u... Slaapzacht meiden!

3. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Youngmom: wat heftig zeg, twee van die kleintjes die wel snappen waarom je rust nodig hebt (voor de tweeling in de buik) maar ook gewoon hun moeder willen zien ... Ik wou dat wij iets voor je konden doen. Heel veel sterkte en ik hoop dat je goed slaapt vanacht.
    Liefs!

4. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Youngmom ik begrijp het belang niet van dat de jongens niet langs mogen komen,als jij blijft liggen wat voor kwaad kan het dan.Ik voel gewoon het verdriet van jou en je jongens,wat vreselijk voor jullie dat jullie elkaar even niet mogen zien.
    Lieve meid ik gun je een hele goede nachtrust toe,geen weeën en geen pijn en ik zou willen dat je geen verdriet hoefde te hebben om je jongens.

5. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Youngmom.....................WATTTTT????????? Meis, tranen lopen over mijn wangen van je laatste berichtje over je zoontjes, des te meer omdat ik zelf ook een jochie heb en er niet over moet nadenken dat dat mij zou overkomen................lieverd wat zal dat zwaar zijn maar wat dapper en sterk dat je het zo uitlegd aan je jongens...........en wat een kanjers!!!!!!
    (is het ook niet een mogelijkheid dat je ze individueel ziet??? Dus niet samen???

Meissie, heeeeel veeeee sterkte en take care (ik ga mijn tranen even drogen, voel zooo met je mee)

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

he..je jongens niet zien?? zijn ze kierewiet daar..
    nee dat zal er voor zorgen dat je innerlijk rustig bent..pfff..
    Sterkte meisje..

7. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Trouwens je schrijft dat je verkouden bent, moet je ook erg hoesten??? Want bij een dinnetje van mij kwamen de weeen daardoor, toen ze een verstuiver ervoor kreeg in het zkh en haar hoesten afnam namen de weeen ook af.
    (mijn tranen zijn weer weggeveegd, manlief vond het erg aandoenlijk dat ik zo emo was.....)

8. Zina

Zina Niet meer actief

he bah youngmom :( wat belachelijk ook dat je andere kindjes niet mogen komen. Alsof dat helpt! Sterkte meid!

Miricle, rustig aan he, die pijn is niet goed.

Hier een kaartje van de kraamzorg gehad dat ze binnekort bellen, ik denk voor een afspraak. Best spannend allemaal.

Hier tot 11 uur geslapen en daarna boodschappen gedaan. En daarna weer wat in de kinderkamer bezig geweest, lig nu op bed. Heb zere borsten en bekken. Jeuj! :(

Weer een verhitte discussie gehad met me moeder vandaag. Dat ze wel vind dat ik moet koken en de afwas moet doen, en dat me beste vriendin niks voor mij is en dat ik iemand moet zoeken waaraan ik me kan optrekken, en dat ze het belachelijk vind dat die vriendin bij me bevalling mag zijn omdat ze zelf nog nooit bevallen is, en dat het wel belachelijk is dat ik babybadolie heb gekocht want de meeste baby's hebben helemaal geen droge huid, en dat het onzin is dat rich wat moet doen in huis want die arme jongen werkt ookal van 7 tot 4, en dat ik me was helemaal droog in de droger want ik kan het best ophangen, dat het zelig is dat mijn katten in de bijkeuken vertoefen en niet binnen mogen enz.

Nou, ik maak zelf uit met wie ik omga, dat mijn vriendin zelf nog niet bevallen is doet er niet toe, rich vind koken leuk, badolie is goed voor me kind, aan de lijn is het na 3 dagen nog niet droog (oud en vochtig huis), rich mag zeker met mijn bi ook wel wat doen en ik moet mijn sloopkatten met modderpoten en gevangen muizen niet in huis.

Verder had me ma tegen rich gezegd dat ik er moe en bleek uit zag. Toen heeft hij gezegd dat dat komt omdat ik de hele dag gebeld wordt door bepaalde mensen, die dan beledigd zijn als ik de tel niet per direct opneem alsof dat ding aan me vast zit, en die mensen me dan op gaan dringen wat ik wel en niet moet doen. Me moeder keek dom, maar had niet door dat hij haar bedoelde. *zucht*

9. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

Meiden,
    bedankt weer voor de reacties:)
    als ik vannacht weer zo een pijn krijg ga ik gewoon bellen, want volgensmij is t iets anders dan alleen maar harde buiken:S
    En asl ze me niet willen helpen ga ik wel naar de spoedafdeling.. nahjha eerst maar eens deze nacht afwachten.. Het gesprek is pas volgende week.. ik zat steeds in mn hoofd met vandaag.. maar goed.. ben gek dak mn huis heb gedaan ondanks de pijn.. maar goed ben ook niet te stoppen.. Ik hou jullie op de hoogte!:)

xxx

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Youngmom nee wat lees ik nu!!!
    De tranen lopen me hier ook over de wangen.
    Je ventjes gewoon niet zien, zijn ze gek daar op het zh?
    Of dat niet voor stress zorgt????
    Wat een verdriet zul je wel niet hebben.
    Dikke knuffel
    xx

11. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Zina het is net alsof ik mijn moeder hoor:D:D,trek het je niet aan meid,waarschijnlijk bedoeld ze het goed.Jij bent baas over je jou leven en wat jij wilt gaan doen,doe lekker jou ding.

Youngmom hoe is het nu met je,heb je wat kunnen slapen,het zit mij nogal dwars dat je je kinderen niet mag zien.Ik snap er geen bal van waarom het beter zou zijn dat je ze niet ziet,je ziet ze immers al zo weinig.

Miracle hoe gaat het nu met jou,heb je nog veel pijn of is het wat afgezakt.

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hahaha vlinder ik herken het verhaal van Zina ook.
    Zegt toch schijnbaar veel ;)

Hoe is het met jou vandaag meid?

Hier schijnt het zonnetje al lekker:D
    En dit weekend een lang weekend, Belgen hebben maandag ook vrij:D

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

goeiemmorgen meiden,

Youngmom: heb je een beetje kunnen slapen???

Hier ga ik vandaag proberen zelf voor colin te zorgen.. jeeeaaahhh.. ben rustig, voel me goed, gewoon een zwangee mama die voor haar zoontje mag zorgen.
    hij slaapt nog, hij is gisteravond mee geweest boodschapjes doen, dus lag er laat in.

Mijn mams komt zo wel even bakkie doen en iets ophalen.. gezelli en ik heb mijn zusje de hele dag achter de hand als iets niet wil..

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hele fijne dag Mimi!:D

15. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    he bah, ik word niet vrolijk van hier lezen. zijn er geen stralende zwangere mama's meer of durven die niet meer te schrijven?

youngmom, wordt vooral verdrietig van jouw berichtje over je jongens. kan me als mama van een kleintje in ongeveer dezelfde leeftijd wel een beetje verplaatsen in je verdriet. dikke knuffel!

miracle, helpt het als ik boos word? jij gaat al zo lang over je grenzen dat het niet raar is dat je je niet goed voelt. zet je kindje en jezelf eens op de eerste plaats en hou op met schoonmaken en je druk maken!

verder weet ik het niet meer. gister drukke dag, vandaag lekker vrij en ik lig nog in bed want mijn dochter slaapt nog. die heeft gister haar lip gescheurd bij een val en ik heb haar nog niet gezien.

elif, wat een schatje!!

16. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Lauwie oh wat wat zielig,ze heeft er gelukkig niet te veel last van,anders had ze nu niet nog geslapen.Geniet maar lekker van je vrije dagje.

Elif ik heb het idee wat grieperig te zijn,ik ben misselijk en had ook wat verhoging,waar ik dat nou weer vandaan heb gehaald:(,ik mag geen koorts krijgen want dat kan weeën opwekken zei de gyn de vorige keer.
    Hoe is het verder met jou, wat gaan we al snel he,de 28 weken komen er alweer aan:Dheerlijk.

17. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier een stralende zwangere...

Op wat zorgjes n.a.v. 2 weken groei achterstand na dan. Maar ik voel me verders goed, Buik wiebeld regelmatig op en neer, hond kruipt lekker tegen Ukje aan én ik hoef nog maar 8 keer boventallig op het werk te zijn :D Volgende week komt de kraamzorg voor de intake.

@Youngmom... jeetje, wat een naar idee dat je zoontjes je niet mogen komen opzoeken. Ook niet voor 10 minuutjes ofzo? En lekker bij mams op bed kruipen? Ik vind het raar dat een arts dit zomaar kan bepalen voor jullie.

@Zina... hebben we dezelfde moeder? Ik kan er ook nooit zo goed tegen als mijn moeders wel eens even alles wil regelen en bepalen. Dus meestal zeg ik vaag "ja en amen" maar doe uiteindelijk toch wel wat ik wil.
    Nu tijdens de zwangerschap zijn we gelukkig een stuk dichter naar mekaar toegegroeid... of ik volwassener geworden?

@Miracle... doe het nou rustig aan meis! De rest van de wereld draaid echt wel door als jij alles op een laag pitje zet hoor. Gewoon een afspraak eisen bij de gyn en anders er zelf op eigen initiatief naar toe gaan. Het verhaal een beetje overdrijven aan de telefoon doet ook vaak wonderen.
    Niet steeds uistellen van "als het weer gebeurd"
    Jou kindje liep toch ook achter qua groei?? Of was dat iemand anders?

Ik doe sinds kort elke middag verplicht een dutje van een uur. Is soms lastig inplannen maar wel erg goed voor Ukje... goed blijven groeien en niet nog verder achter gaan lopen.

18. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Cyntje ligt jou kleintje twee weekjes achter,ben je wat te druk geweest de laatste tijd,als hij/zij een groeispurtje doet haalt hij/zij dat wel weer in.
    Hier doen ze de intake gesprekken van de kraamzorg normaal met 26 weken,wij vonden het gesprek afgelopen week niet heel nuttig,mijn vriend zei dat ze net zo goed een folder in de bus had kunnen gooien:D.

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Lauwie dank je wel!!

Vlinder mmmm:( maar koorts tegenhouden is natuurlijk moeilijk, je hoort van veel zwangeren dat ze nu verkouden/ ziek zijn.
    Hoop dat je je snel beter voelt.

Cyntje nog 8 dagen werken heerlijk:D
    En geweldig heh als je buik zo heen en weer gaat:D

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hallo lieverds! Wat een verhalen :(
    Youngmom veel sterkte voor jou! Erg dat je je kereltjes neit op bezoek mag hebben, en hoe leg je dat ook goed uit aan zulke kleintjes?

Mimi fijne dag vandaag!

Ehh verder alles vergeten. Behalve dat ik tips heb gekregen voor rugpijn waar ik volgens mij geen last van heb (dat is vast iemand anders geweest?) want ik ben ook 'gewoon' stralend zwanger met een huge wiebelende buik, een kinderkamer die eindelijk vorm aan begint te nemen en na vandaag nog maar 3 weekjes werken op de klok voordat ik legitiem de hele dag door kan slapen (MOE). Dat is nog maar 15 daagjes :D

Deel Deze Pagina