Januari 2011 mama's deel 3 NA CRASH

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wen1975, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zina

Zina Niet meer actief

lauwie, ow gelukkig. Dacht dat zij meer een soort check-up kwamen doen ofzo. Dan hoef ik er dus niet zo zenuwachtig voor te zijn.

Maar 5 is wel veel zeg! Hoezo dat dan?

Hoe denken jullie over een stagiare? Wel of niet toestaan?

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nee het is geen controle :) (is maar goed ook, kamertje is hier nog een leeg hok haha).
    Stagiare vind ik lastig. Afhankelijk wat die gaat doen (als ik er zelf ook wat aan heb.. waarom niet :))

3. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ben ik ook weer!

kraamzorg is hier ook al geweest voor de intake en wij hebben aangegeven geen stagiar te willen. lijkt me niks, eerst de stagiar in mn doos kijken en daarna de kraamverzorgster nog zeker nee dank je.
    en we hebben een klein huis, loop je mekaar voor de voeten

4. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Lauwie je bent helemaal niet ondankbaar,ik zat ook niet op het gesprek te wachten en kijk er ook best tegenop dat ze de eerste 4 dagen 8 uren per dag bij ons zijn,ik ben niet zo van vreemden over de vloer die zich overal mee bemoeien (niet negatief bedoeld).
    5 verschillende kraamverzorgsters is wel heel veel,ik heb gewoon gezegd maar 1 over de vloer te willen en niet verschillende,dan ben ik er snel klaar mee,dan redden we het zelf wel hoor.

Zina wij hebben gekozen geen stagiare over de vloer te willen,dit is een bewuste keus,ik weet niet hoe ik me na de bevalling ga voelen (ik ben de vorige zwangerschap Jesse verloren)en ik wil niet dat een stagiare zich opgelaten voelt,daardoor.

Jullie moeten voor jezelf beslissen wat je wilt,de kraamperiode is om te genieten en je moet je niet opgelaten voelen.

5. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    ik snap dat stagiairs ook ergens terecht moeten om het te kunnen leren. maar diegene die ik wel kon schieten was een herintreedster. ook nog gezellig met zijn tweetjes doen de hele tijd. ik was op een gegeven moment echt boos. zij deed iets verkeerd (ging over betaald parkeren en geld op een pas) en zat mij onder druk te zetten om het op te lossen. dag 3 en ik was borstvoeding aan het geven. :x:x:x lag aan mijn hormonen dat ik pissig was volgens haar :x en dit was niet mijn enige irritatie. haar hele toon trok ik niet.

hier dus geen stagiair en geen herintreedsters meer! ondanks dat ik snap dat andere stagiairs wel aardig kunnen zijn en ook een kans moeten krijgen om het ergens te leren.

6. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    vlinder in jouw geval snap ik het helemaal. zou ik ook zo min mogelijk mensen om me heen willen, zodat ik zelf kon bepalen wat ik wilde.
    ik ben bevallen in de zomer van 2008, toen was zelfs in het nieuws dat je blij mocht zijn als je de helft van de uren kreeg waar je recht op had.
    ik had na die twee nog een kraamhulp voor drie dagen. heb met mijn vriend besproken dat we 's ochtends afspraken gingen maken met haar en dat als het niet beviel dat we haar naar huis gingen sturen. gelukkig kregen we toen een aardige vrouw.
    ik heb de dag van de bevalling op bed gelegen ('s nachts geboren) en daarna niet meer. die vrouwen liepen voor mijn voeten en ik zat te wachten op hun planning. had niet meteen bedacht dat ik er ook wat meer in kon sturen...

7. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Lauwie oh meid wat een stress tijdens je kraamperiode,dat van die herintreedster kan echt niet,wat was dat een rare zeg.
    Ik hoop dat je dit keer maar 1 krijgt en kom voor jezelf op,doe je dat niet dan lopen ze zo over je heen en als je het zakelijk bekijkt ben jij de werkgever op dat moment,ze moeten blij zijn dat ze bij jou mogen komen werken.

8. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    vlinder, klopt ook hoor, maar ik was zo overdonderd en voelde me helemaal niet assertief. had bijv ook geen zin in de deur open doen voor het geval er bezoek voor de deur stond die langs wilde komen.

9. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Lauwie ik hoop dat je deze keer een super leuke kraamhulp krijgt en dat je dubbel kunt genieten van je kraamperiode.

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Blegh dat klinkt helemaal niet zo leuk, kraamzorg :(

11. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Kraamzorg: Hey, hier ook nog geen intake kraamzorg gehad. Ik ben el heel benieuwd hoe dat gaat, en vooral hoeveel ze voor je doen in de kraamperiode. In eerste instantie gaat het natuurlijk om de verzorging en begeleiding van moeder en kind, maar soms willen ze ook wel eens stofzuigen, bezoek ontvangen enzovoort.

wij hebben ook nog geen klossen en thermometer gehaald, wil eens aan de kraamzorg vragen of die klossen nodig zijn en welke thermometer ze aanraden.

@tradities: in het 'Brabantse land' wel doopfeesten, communies, doopsuikers en peters en meters. Maar wij zullen ons kindje niet katholiek opvoeden, dus geen doopfeest of peters en meters.

Slaap lekker allemaal, tot morgen!

12. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Er is weer een hoop gekletst hier zie ik, heb zelf niet altijd de energie om alles te lezen en erop te reageren momenteel. De kleine viert een aardig feestje de laatste dagen in mijn buik terwijl de ruimte toch echt minder wordt. :D

@Youngmom Fijn dat je je jongens hebt kunnen zien en kan me voorstellen dat je er nu weer helemaal voor wilt gaan.

@Maartje Vrijgezellenfeest gehad, wat leuk zeg! Nog maar 12 daagjes en dan gaan jullie trouwen. Leuk vooruitzicht.

@Goofy Joehoe kleine jongen in een groot bed en slaapt er ook nog goed in. Kan me voorstellen dat jij een trotse mama bent!

@Kraamzorg Hier ook nog geen intake gehad, zelfs nog geen afspraak gemaakt. Hier zijn ze ook wel laat, pas na 34 weken. Maar maak me er niet zo'n zorgen op. Thermometers hebben we in huis, bed nog niet op klossen. Als dat niet hoeft dan liever niet, ben namelijk bang dat ons bed dat inelkaar zakt. :p En ik ga toch in het zkh bevallen dus...

@Moeders Mijn moeder verkondigt overal dat ze blij is dat ze oma wordt, al vanaf het begin. Ook tegenover ons, maar ondertussen belt ze nooit ofzo. Als ik een echo ofzo heb gehad, weet ze dat gewoon niet en belt dan ook niet. Terwijl mijn vader echt altijd wel belt. Mijn moeder heeft echt geen idee hoe het echt met me gaat, vraagt er ook zelden naar. Ik weet echt wel dat ze nog meer aan haar hoofd heeft, maar had gewoon meer van deze periode verwacht. Helaas is verkeerde verwachtingen.

Zometeen lekker mijn bedje in en klaar maken voor de mijn laatste weekje op werk. Morgenochtend en donderdagochtend nog en dan is het klaar. YESSSSS!!!! :D

Sorry dat ik niet op iedereen reageer, probeer het vanaf morgen weer op te pakken. Trusten allemaal.

13. Zina

Zina Niet meer actief

wen, balen dat je moeder zo reageert! Heb je het er al over gehad met haar? Miss denkt ze dat je geen behoefte eraan hebt om er met haar over te praten. Zo heeft mijn moeder de eerste tijd er ook niet echt wat mee gedaan, maar dat kwam ook omdat ze zich schaamde dat haar dochter 'zo vroeg' zwanger is. Ze was zelf 27 toen ze mij kreeg.

14. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,hoe gaat het met de dames die veel moeten liggen en hoe gaat met de rest.

Zina hoe oud ben jij dan,als ik mag vragen?

Mimi wij hebben vandaag alweer de 28 weken gehaald meid,voor beiden een mijlpaal:D,gefeliciteerd.

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

goeiemorgen meiden,

Wen en zina : wat vervelend dat julie moeders "raar' doen

Vlinder ja 28 weken!!!!!

Mijn buik lijkt wel kleiner sinds eergister, vind het vreemd. zo te voelen ligt ze nog wel redelijk op haar plekje..ze beweegt wel volop en zoals we gewend zijn.. haal die laptop van me af nu .. boem, boem,boem... hihi

zal morgen aan de vk vragen hoe dat kan. denk zelf dat ze al wat lager ligt , want heb behoorlijk steken in vagina en anus zo af en toe en mijn buik zit ook niet zo onder mijn borsten meer..
    Ik bedenk me net dat ik donderdag voor het eerst probiotica genomen heb voor moeder en kind.. en heb nu ook minder lucht.. dus jah het zullen wel ook darmen zijn die minder opgezet zijn..joh.. bedenk ik me net.

wij gaan zo eruit en houten platen halen , de stenen muur gaan we houten platen op schroeven.. gips valt eraf en hij is erg broos. dus als we dat zou den gaan afbikken om gladte maken krijgen we gatenkaas.
    ben zo blij het is al echt een kmertje..
    Colin is nog bij mijn schoonouders, schoonmams redt het normaal niet 2 dagen achter elkaar(slechte heup). maar gister waren schoonpaps en martins zusje en vriend en tante en oom er ook(voor 2 a 3 uur), dus ze heeft bijna niets hoeven doen en dus zei ze hij kan hier ook blijven slapen, dan kunen jullie door..
    Hoe moielik ik dat ook vind het was nu wel handiger.. dus hij is daar en wij gaan vandaag zoveel mogenlijk doen..

maartje: fijn dat je een geelig vrijgezellenfeest hebt gehad..

Kraamzorg: hier telefonische intake gahad(omdat het de 2e is) allemaal in 10 min. doorgenomen.
    Ik heb bewust om een ouder iemand gevraagd en wij vinden het belangrijker dat als alles goed gaat met mini en mij dat colin dan meer aandacht krijgt en vermaakt word, binen normale grenzen hoor. Maar dat hij overal mee mag helpen enz. vaak gaat dit dus beter bij een ouder iemand omdat die zelf veel met kinderen in omgeving(eigen/kleinkinderen/ al veel kraamgezinnen) te maken hebben gehad.

geen stagaire, vind het zo al druk genoeg in ons kleinere huisje. hihi.
    bezoek van kraamzorg is absoluut geen controle ofzo hoor. sterker nog hun werken voor jou! dus jij kunt je wensen kenbaar maken.
    Huisdieren gaat om allergien of angsten van de kraamverzorgster. Je krijgt van hun een boekje en daa staat in wat je van jouw kraamzorg in huis moet hebben.. die krijg je 9 van de 10 x pas bij het gesprek, dus alleen daardoor is het niet logisch als ze zouden verwachten dat jij allesin huis hebt en dan nog het is JULLIE kleine en hun hebben daar bar weinig iver te vertellen hoor,ze kunnen je adviseren, maar nogmaals. jij betaald hen!

16. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Mimi maak je geen zorgen,ik voel ook steeds trapjes in mijn vagina en billen (niet in mijn anus).Ik dacht ook dat mijn buik veel lager zat,maar als ik dan eens goed in de spiegel kijk dan valt dat wel mee.
    Wij moeten morgen ook naar de verloskundige,dat is toevallig:D.

17. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hey meiden,

Kraamzorg, hier was het toen dat ze rond de 30 weken kwamen. Ze bekeken wat we hadden staan (kamertje was nog lang niet af) en wat ze zelf nodig hadden. (moest een po!! en een dienblad hebben voor als ik boven lag ze niet met bordjes enz op de (stijle) trap hoefden. Ook een emmer en dweil (had ik niet!! schaam....) ik dweil practisch nooit, als je goed veegt hoefde dat bij dat laminaat wat we hadden niet... Maar de kraamzorg wou die graag ivm de wc (deed ik met een doekje op mijn knieen altijd hahaha, tsjah die vierkante meter....)

En verder die po...die heb ik nooit gehaald..heb vanaf begin gezegd ik pies wel op de wc beneden en ik ga niet op bed liggen.....ook niet gedaan dus!

Verder hadden wij 8 dagen kraamzorg, van 9 tot 3. En dat in een moeilijk jaar 2008!! En we konden nog 3 dagen extra krijgen ivm dat ik het moeilijk had met de snelle bevalling enz...dus een psychische kraamzorg (maar dat zou een andere worden als die ik had en daar had ik geen zin in zowiezo...)

Veel deed mijn kraamzorg niet, mij verzorgen op ALyssa letten als ik heel moe was en ze niet wou slapen bv, eten maken voor mij, drinken maken voor mij...bezoek heb ik tijdens die dagen niet overdag gehad vreemd genoeg.

En verder wc schoonmaken en stofzuigen en bed verschonen...ze was meer met de was bezig (die was opgestapeld omdat ik het de laatste weken niet meer trok om die te doen....) en heeft dus 9 manden!! was weg gewerkt gestreken en in de kst opgeborgen hahaha...vond ze niet erg..

Verder veel met mij gepraat over hoe alles was gegaan (hecktische bevalling) en mij helpen in de douche enz....niet zo heel veel.

Had ik ook van te voren gezegd..ik wil geen kraam die alles van me overneemt...en het hoeft hier niet spik en span te worden...gewoon om te kletsen en me te informeren over hoe voor een baby te zorgen was voldoende.

Maak je geen zorgen Zina, komt helemaal goed hihi jij word een goeie moeder, want het feit dat je je nu al overal zorgen over maakt zegt genoeg!! En hier ka je je vragen toch stellen!! Er zijn er zat met nog een kindje die weten hoe het allemaal gaat!

(hier, ik ben genezen van mijn operatie...is goed gegaan! er was niets ernstigs te zien, eierstokken zijn aangebrand en nu hopen dat ze hun werk zelf oppakken.....ik denk van wqel!! want ik heb buikpijnen zoals bij een eisprong.....blijf hopen en als ik over 3 weken nog niet ongi ben....dan ga ik eens testen hahaha, we zullen wel zien. )

18. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @antares: fijn dat je genezen bent van je operatie! hopelijk heb je snel een ei en een ongi of posi test natuurlijk!

hier alweer 3 uur aan het werk pfff, beetje gaar:p

heb nog wel een vraagje en hoop dat jullie me daar antwoord op kunnen geven...
    sinds een paar dagen heb ik soms heftige steken in mijn zij (maar een paar per dag hoor) en heb ook regelmatig wat ongi krampjes, kan het zijn dat de kleine aan het indalen is of wat kan het zijn??

19. Tese

Tese Niet meer actief

Hoi allemaal.

Ik even niet teruglezen of reageren. Ik kom voor het eerst even klagen.
    Wat had ik gisteren een baaldag zeg! Ik heel veel gehuild. Was echt een combi van hormonen en moe zijn van de pijn. Ik had zo,n pijn in m'n buik en elke keer als ik opstond had ik pijnlijke harde buiken. Ik denk dat het of voorweeen waren of ik heb zaterdag teveel gedaan. Nu heb ik het nog maar minder. Dus ik laat m'n zoontje maar lekker rondrennen en ik hang op de bank. Bah als je geen leuke dingen kan doen met je kind voel jeje wel een slechte moeder hoor.

Ook heb ik dit weekend voor het eerst 2 keer moeten spuiten. Ik ontkom er niet aan helaas....

20. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Antares ik hoop dat je nu snel zwanger mag worden,dat zou wel geweldig zijn.

Naomi ik kan je helaas niet helpen,heb je de verloskundige al gebeld?
    Ongikrampen zijn een soort weeën,misschien dat je wat teveel hebt gedaan.

Deel Deze Pagina