Januari 2011 mama's deel 3 NA CRASH

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wen1975, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Elif gefeliciteerd meid,ook alweer 28 weken,super zeg.

2. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Stagiaires... ik kies er ook bewust voor om geen stagiaire te nemen, maar dat heeft meer met mijn vergrootte kans op een PND te maken.... ik moet ook aangeven van mijn psychiater dat er een ervaren kraamverzorgster komt....

Verder vind ik ook dat je stagiaires niet over 1 kam moet scheren, er zitten hele goede tussen....

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dank je wel Vlinder jij en Mimi ook nog voor gisteren:D
    Wat gaat de tijd toch snel heh!!

4. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Elif ja goed he,de tijd gaat nu idd erg snel,in het begin zat ik tegen de 22 weken en 4 dagen aan te hikken maar daarna vloog de tijd voorbij.Voor we het weten schrijven we hier over onze kindjes:D.

Charpi ik kan me dat heel goed voorstellen dat jij in die situatie geen stagiare erbij wilt hebben.Ook wij hebben aangegeven dat we een ervaren kraamverzorgende zouden willen,ze gaan het proberen,beloven konden ze het niet.

5. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Goeiemorgen!

Niet zo veel zin in werken, dus ik ga maar beetje forummen tussendoor :D

@maartje: Super dat je vriend geslaagd is. En loonsverhoging is altijd mooi meegenomen :D

@youngmom: Lief van je moeder!

@elif: Bah, schiet niet op met die auto dan :( Helaas wel noodzakelijke kosten, maar kan me helemaal voorstellen dat je baalt. Gefeliciteerd met de 28 weken!

@cyntje: Oei, daar zit je ook niet op te wachten. Gelukkig krijg je wel meteen al het geld terug, maar toch. Heel gedoe met nieuwe pas aanvragen enzovoort. Zou hier ook niet handig zijn, heb bijna nooit cash op zak.

@lauwie: Heh, bedankt :D Weet niet hoe het komt, maar wordt altijd een hele roman als ik eraan begin. Fijn dat je hb toch niet te laag is.

indalen: Nog niet echt iets gevoeld dat er op lijkt. Maar ben beetje vergeten hoe dat ook alweer voelde ;) Morgen controle bij de VK, dan hoor ik wel hoe uk erbij ligt.

stagiaire: Heb gezegd dat het nu wel ok was, maar bij de eerste zat ik er ook niet op te wachten, dus snap die redenering helemaal. Snap natuurlijk ook dat stagiaires het ergens moeten leren, maar je kraamweek is een gevoelige periode. Als er hier een stagiaire meekomt die ik niks vind, ga ik sowieso bellen dat ze niet meer mee hoeft te komen de volgende dag. Maar voor hetzelfde geld heb je wel een goede. Soit.

EGO:
    Niet veel te melden eigenlijk. Gisteren laatste zwangerschapsgym gehad, dus vanaf nu heb ik ’s avonds niks meer. Wel beetje raar omdat het nog best lang is tot mijn bevalling. Benieuwd of ik ook echt de laatste zal zijn die bevalt (ben als laatste uitgerekend).

Helaas echt bagger geslapen gisteren. Lag maar te draaien en te keren. En natuurlijk weer superbizarre dromen waardoor ik nog meer ging wakker liggen. Het helpt ook niet echt als je de hele tijd ligt te denken “moet slapen - moet slapen - wil slapen - niet meer denken - moet slapen” :p

Morgen weer VK controle, mét bloedprikken. Ben benieuwd hoe het gaat, want is de eerste keer dat ik alleen met IrisBkind ga. Hoop dat ie niet a) heel hard begint te huilen als ik geprikt word of b) de boel gaat afbreken terwijl ik op de tafel lig :D Hij vindt het altijd heel raar om hartje te horen, zet ie hele grote ogen op, doet vingertje naar neus en zegt “is dat geluid?” of “hoor je dat?” :D

Fijne dinsdag allemaal!

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Aaaaaaaah IrisB wat lief van IrisBkindje hihihi:D
    Zo schattig.

Is idd wel erg lang tot de bevalling je laatste cursusavond.

xxx

7. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Goedenmorgen allemaal,

@Elif gefeliciteerd met je 28 weken.

@Mimi en Vlinder Veel plezier bij de vk vandaag.

@Stagiaires Hier geen problemen ermee als er een stagiaire van de kraamzorg zou komen, zij moeten het tenslotten ook leren. Ook stagiaires kunnen al goed zijn, maar iedereen zijn keus.

@Cyntje Wat vervelend dat je ouders en ook jullie geskimd zijn. In een ander topic waar ik ben, was er ook al eentje. Gelukkig krijgen jullie het geld wel terug. Je kan gewoon geld opnemen bij de bang, bankpas en id mee. ;)

Zometeen naar de fysio, ribben gaan redelijk maar heb sinds gisteren hele erge pijn in mijn linker bil. Kan amper nog lopen, dus maar eens kijken was fysio zegt. Vanmiddag ook naar de gyn, ben benieuwd maar verwacht er niets van.

Fijne dag allemaal.

8. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    IrisB wat lekker dat je tussen de bedrijven door even hier kunt komen,zit je alleen op een werkplek.
    Kun je niet iets voor je kleintje meenemen als je alleen naar de verloskundige moet,iets wat hem afleid.

Wen jij treft het ook niet,eerstje ribben nu je bil,ik hoop dat ze er iets aan kan doen.
    Succes vanmiddag bij de gyn.

9. IrisB

IrisB Fanatiek lid

@wen: Succes bij de fysio en de gyn! Hoop dat ze toch wat voor je kunnen betekenen.

@vlinder: Nee, zit niet alleen. Maar ik gebruik Word om te typen. Maak gewoon een doc en die laat ik dan open staan en af en toe typ ik een stukje. Paar uur later kan ik dan posten :D

10. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Zina, ik vind 22 een mooie leeftijd om mama te worden, zelf ben ik ook "nog maar" 24

Cyntje, als het goed is kan je voor 1 keer bij de bank binnen wel geld halen, gelukkig krijgen je ouders het geld wel vergoed!

Wen succes bij de fysio

Nesteldrang, vreselijk ik word er gek van!
    ga zelfs naar de winkel om nieuwe schoonmaakdoekjes te kopen omdat ze allemaal in de was zitten.

Ik ben maar alvast begonnen met kleertjes wassen, normaal doe ik nieuwe dingen altijd eerst apart, maar om alles apart te doen is wat te gek.. en nu maar hopen dat straks niet alles roze is;)

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

he meiden,

even echo wil voordat colin wakker word even wat dingen doen..

Vanochtend bij de vk geweest. Alles helemaal goed, kleine ligt inderdaad laag al wat ingedaald, wist ik al vanwege de steken.. is best logisch mijn bekken zijn ruim en instabiel dus ze heeft alle ruimte.. ik vind mhet prima, heb minder last van maagzuur..:D

En mijn medische indacatie is eraf!!!!!:$:$:$;):D.. Nooit verwacht wel gebeurd... ik had medisch omdat mijn rug zo slecht is en ik dus niet langer als 1 a 1,5 uur mag persen en omdat ik preventief bloedverdunners spoot bij colin.. en later vanwege dreiging vroeggeboorte.

Dat is toen later onderzocht en dat was nu dus niet nodig en omdat het verder zo goed gaat en ik bij colin 25 min effectief geperst heb, mag ik gaan kiezen waar ik wil bevallen. MITS het goed blijft gaan natuurlijk, bij weer dreigende weeen voor 37 weken ofzo moet ik wel naar ziekenhuis, maar dat is bij iedere vrouw zo.

verder alles prima, mijn baarmoeder is ruim komt meer richting 30 weklen , maar dat wisten we al. suiker enz. is allemaal goed dus ze heeft gewoon de ruimte..;)

dus heerlijk..

12. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @mimi: wat een super berichtje!!! hartstikke fijn zeg :D

13. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Huh ik daht dat ik net al een bericht had getypt maar ik kan het nergens vinden :S dat is raar . misschien wel bij een verkeerde topic gepost!

@wen succes bij fysio en gyn!
    @leeuw: lekker al aan het wassen?!Ruimt wel lekker op dan! ik denk dat ik nog even wacht tot mijn verlof.
    @mimi fijn dat alles zoveel beter gaat! Goed om te lezen!

Mijn vriend wilde de box van de week al opzetten maar ik heb hem gevraagd nog maar even te wachten ook ivm de kerstboom enzo...

Hmm moet zo nog een uurtje vergaderen :( geen zin

14. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Marije de box er nu al in is wel wat vroeg,het duurt nogal wat weekjes voor de kleine komt:).

Mimi wat een fantastisch nieuws,dat moet je vast heel goed doen,ik ben blij voor je dat de medische indicatie eraf is en je gewoon kunt bevallen.

Leeuw dus al nesteldrang,dat is op zich wel fijn toch,je huisje wordt er wel heel schoon van en netjes:D.

IrisB zo kun je dan toch wel met ons kletsen:p.

Vanmorgen naar de verloskundige geweest en alles is goed,de kleine doet het super.Ons kleintje is nog niet ingedaald,de schoppen in mijn kruis komen doordat hij/zij waarschijnlijk dan in stuit ligt.
    Ik moest nog bloedprikken op HB en Glucose,ik mag deze week bellen voor de uitslag.Helaas ging het bloedprikken niet goed, ze kon maar geen bloed krijgen met als resultaat dat ik lek ben geprikt:$.

15. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    He meiden hier ook ff ego.........want moet nog veel doen hier.....

Controle VK was goed, kleine is al aan het indalen, had ik ook gevoeld van het weekend. Maar maak me wat zorgen mbt het bijna niet aankomen deze zwangerschap, ben nog maar 4 kilo aangekomen. Dus krijg een groei echo (maar pas over 3 wkn!)
    Omdat er verder geen plek was, was ik weer niet blij mee maar goed.
    Verder bloeddruk laag, maar beter laag dan hoog 100/58....hb 7,6 dus lekker steady.

Nou ga ff door het huis....kom later anders nog wel ff verder reageren.

@Mimi, goed nieuws meid!!!

16. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @vlinder: he bah wat vervelend dat het bloed prikken niet goed verliep!
    ik mag morgen weer, ben ik weer 4 gaatjes rijker hihi.

hier een karakteranalyse gehad van mij en mn man en ook de kleine. erg knap dat ze dat kon aan de hand van een echofoto!
    echt super wat er allemaal uit kwam! die van mij en mn man klopt echt precies, die van de kleine is maar afwachten!

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Vlinder dat is echt heftig dat bloedprikken/ lekprikken:(

Goofychick ik zou me niet te veel zorgen maken, ken een meid die nu met bijna 39 weken nog niks is bijgekomen maar de kleine loopt 2 weken voor en haar buik is echt groot ook.
    Belangrijkste is idd dat de kleine goed groeit:)

Youngmom hoe gaat het met jou vandaag?
    xxx

18. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    29 WEKEN!!! :D

@miracle1990: Ik slaap niet zo goed meer want voor de ukkies lig ik op geen enkele manier meer goed. Wel een probleem aangezien ik niets anders meer mag doen dan liggen. Met het gevolg dat is best moe ben. En dan nog die (pijnlijke) harde buiken nog steeds... en ik mis mijn jongens best ook wel hoor... :(

@irisb: Wat schattig van irisbkind! Hopelijk gaat alles goed en gaat hij niet huilen.

@mimi83: Wat leuk om ook goed nieuws van jou kant te horen! Nu hopen dat alles zo goed blijft verder gaan.

@Vlinder: Hier ben ik normaal ook erg moeilijk om bloed te prikken maar nu ik zwanger ben liggen mijn aders mooi en lukt het prima. Ben ik wel blij om.

19. Ink1313

Ink1313 Actief lid

20 apr 2010
    300
    0
    16
    NULL
    Nederland
    Haaai ladies,

Ok weet niet wie een tijdje geleden de tip gaf om de zwangerschapsknickers van de HEMA te proberen, maar diegene ben ik erg dankbaar :) Wat zitten die dingen heerlijk zeg! Je kan hem goed over je buik heen trekken en knelt nergens! Een uitkomst, ga er morgen nog een paar halen.

Mijn zoonlief heeft gemeend mijn oplader van mijn telefoon te moeten demonteren.....het is een geimporteerd ding uit China, dus hier met geen mogelijkheid een nieuwe oplader te vinden, zelfs niet in de habbie babbie winkels....pffff, heeft weer een hoop geld gekost een nieuwe foon, maar ben er uiteindelijk wel blij mee! Nu nog ff simlockvrij laten maken, dan ben ik weer bereikbaar.

@buikie, groeit jullie buik ook zo enorm hard de laatste 2 weekjes? Jemig hier is het echt niet normaal. Donderdag controle gehad bij de gyn en alles was goed. We hebben inmiddels een gemiddeld kind en......we weten het geslacht!! We konden toch niet langer meer wachten.

20. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Ink je hebt dus een technische zoon:D,pas maar op,die vindt nog wel meer uit.
    Mijn buik is ook erg gergoeid,mijn moeder zei dat het lijkt alsof mijn buik per uur groeit.

Youngmom gefeliciteerd met je 29 weken,zo dat is weer een mooie mijlpaal zeg,iedere week is er weer een;)extra.

Naomi wat een leuk idee zeg,een karakteranalyse,ik wist niet dat dat nu ook al kon.

Goofychick niet iedere vrouw komt heel veel aan hoor,het hangt er ook vanaf wat je overdag zo eet,en of je snel aankomt.Maak je maar niet teveel zorgen,het zal vast wel mee vallen.

Elif ben je al wat over de extra kosten schok:xheen,wel ontzettend balen,heb je wat gespaard heb je extra kosten aan de auto.

Normaal wil het bloedprikken heel goed bij mij maar nu ik zwanger ben wil het ineens niet meer,normaal ben ik geen piepdoos maar ik vond het vandaag toch niet zo fijn,ik heb overigens geen kik gegeven hoor maar ik kon wel eventjes door de grond zakken:$.
    Ik heb vanmiddag even heerlijk een uurtje geslapen,ik ben steeds zo moe,heb vanmiddag ook maar even roosvicee ferro gekocht.

Deel Deze Pagina