Januari 2011 mama's deel 3 NA CRASH

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wen1975, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    ooh dan mag ik nog even wachten. En waarschijnlijk kan ik die doos niet eens direct ophalen. Want de prenatal is nou niet bepaald naast de deur hier ;)

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ben eens benieuwd naar de blije doos dan:D:p

Mimi graag gedaan:) en heeeeeeel goed van jou dat je zo kalm blijft:)

Hier net daar geweest, tja en het begon wel wat verhit.
    Maar kwam uiteindelijk wel iets logisch uit:
    Het is jullie beslissing en we mogen ons er niet mee bemoeien ook al ben/ zijn we teleurgesteld.

Hoop dat het zo blijft.
    Ze probeerden toch nog een naam erachter geplakt te krijgen of de naam Ibrahim weg te halen.
    Maar ik heb dit vanuit mijn hart beloofd 6jaar geleden en dan wil ik het ook waar maken.
    Maar teleurgesteld zullen ze altijd blijven ;)

3. Zina

Zina Niet meer actief

heey dames.

@elif: pfff this wat met die ouders!!!
    @ marije: wel goed opletten ofje het niet nog een keer hebt, want dan moet je echt wel bellen hoor!
    @youngmom, ja bedrust is balen! Maar na een paar dagen vind je vanzelf wat uit om in bed toch bezig te gaan. Zo ben ik een beboorteplan aan het maken, boekje lezen, straks zo'n slinger om op te hangen maken, slapen :p ik vind de weken snel gaan met al die verplichte rust. Nou hoef ik niet helemaal plat, maar na 30 min zitten of wat doen zegt mijn bekken al stop!!! Maar heb minder last van harde buiken nu. Dat scheelt! Gisteren maar 3 keer.
    @ blije doos, ik moest em ophalen bij de prenatal, maar dat is hier een heel end weg, dus heb em moeten laten schieten... Gelukkig heb ik een extra felicitatietas box gekregen omdat een vriendin die voor me besteld had :) dus ik kom niks te kort haha

4. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Piep, hier de reporter ter plaatse (bed dus :D) even een antwoord op jullie berichtjes...

@mimi83: Doe toch maar rustig aan hé meid! Ik hoop voor jou dat alles goed blijft gaan! Ik mag enkel nog douchen (ook douchestoel) en naar het toilet voor de rest echt verplicht volledig plat! Dat in de douche blijven zitten doet hier ook veel goed maar ik mag max. 20min op zitten :( De pijn was met de weeën wel harder dan de pijnlijke harde buiken. Nu ik volledige rust houd voel ik wel het verschil in het aantal en de pijnlijkheid, maar dat is volgens mij ook het doel van bedrust houden. Mijn jongens zijn gehaald op 37w wegens zwakke hartslag van Sem, en Linn* geboren op 31w maar daar was listeria de oorzaak van. Maar zonder die oorzaken hadden ze het alle 3 best wel nog langer kunnen houden dacht de gyn.

@marije2121: Tuurlijk begrijp ik ook jou standpunt.

@wen1975: Het heeft wel rust maar ik ben iemand die niet graag hulp vraagt van anderen. Is dus best wel moeilijk voor me... :)

@goofychick: Ja ik heb inderdaad met weeën in het ziekenhuis gelegen en moet nu voor de rest van mijn zwangerschap bedrust houden. Je vriendin heeft geluk gehad dat ze na 4 daagjes weer op kon.

@elif82: Wat een gedoe zeg bij jullie daar. Ik hoop dat ze hun ook houden aan hetgeen ze daarnet hebben gezegd.

@zina: Ja ik denk dat webshops enz. best wel een goeie klant zullen hebben aan mij komende tijd :p

Hier: Een vriendin van me is vandaag binnen gegaan om te bevallen. Was voor gisteren uit gerekend en de tweede bevalling in de familie/dichte vriendenkring in 3 dagen tijd. En wat een datum om te bevallen zeg... Best benieuwd wat het zal worden ;) Voor de rest zijn hier twee actieve peuters en twee actieve ukkies. Duidelijk broers (en zussen?) van elkaar... :D
    Mijn vriend is deze morgen met de jongens gaan zwemmen en nu zitten ze hier mooi flink te spelen.

5. Zina

Zina Niet meer actief

even een ego berichtje, heb net bevallingsverhalen en beschrijf een wee in 1 zin gelezen. Pure zelfkastijding... Ik begin nu toch best zenuwachtig te worden... :(

Youngmom, had je topic gelezen voor jonge moeders. Wat een lul van een vent is de vader van Linn* zeg! Alsof jij haar zou Kunnen vervangen door je jongens, en vooral alsof dat je intensie was :x die vent spoort niet!

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Zina lieverd lees dat maar beter niet hoor:D
    Daar word je alleen maar onzeker , nerveus en bang van heeft geen nut!
    Hij moet er toch uit ;)

Youngmom en zina houdt jullie maar lekker rustig heh beiden:)
    dikke kus

7. Tese

Tese Niet meer actief

Hoi allemaal

Ik heb alleen even de laatste bladzijde gelezen

Wat betreft de mensen die bang zijn voor de bevalling/ weeen: niet bang zijn. Het valt echt wel mee en het is ook echt waar dat zodra je kleine eruit is je de pijn meteen vergeten bent. En het is pijn die je aankunt hoor, je moet alleen niet in paniek raken maar rustig blijven. Dat scheelt heel erg veel...

8. Tese

Tese Niet meer actief

@Youngmom: Ik heb hier en daar je verhaal gelezen, jeetje wat balen meid! Het is dat je te ver weg woont anders had ik je kunnen helpen...

9. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Hallo meiden mag ik met jullie mee gaan schrijven,ook ik ben uitgerekend in Januari 2011 en wel op de 24 ste.
    Dit is onze 12 de zwangerschap,we hebben eerst 7 miskramen gehad,daarna was ik eindelijk weer zwanger en alles leek goed te gaan totdat ik 22 weken en 4 dagen zwanger was en ik zonder reden ben bevallen van een prachtige zoon,Jesse Joshua.
    Na de tijd heb ik nog 3 miskramen gehad en van de 10 miskramen en de vroeggeboorte van Jesse Joshua is geen enkele oorzaak gevonden,ze noemen het pure pech:x.
    Gelukkig ben ik weer zwanger geworden en ik ben inmiddels 24 weken en 6 dagen zwanger en alles ziet er heel goed uit,ik sta nu onder strenge controle van de gyneacoloog en de verloskundige in het ziekenhuis.

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Klinkt heel heftig Vlinder, welkom en ik hoop op een prachtige zwangerschap en een mooi gezond kindje van jullie!

Verder schrijven jllie teveel voor deze luie dikkerd om bij te lezen ;) Vanaf nu ga ik weer proberen alles te volgen (heerlijk lui relaxweekend gehad: hotelletje met mijn vriend) maar vergeef me :)

11. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hier een megadruk weekend: dakramen geplaatst en vandaag in 1 dag een nieuw kamertje voor dochter gemaakt waar ze nu ligt te slapen. ook nog gewerkt en ik slaap al 3 nachten heel slecht. wordt tussen 4 en 6 wakker en kan dan niet meer slapen. ben nu dus ook heel verkouden.

vlinder, jee wat heb jij al veel meegemaakt. durf je nu pas mee te schrijven? kan me dat wel voorstellen hoor!

mimi, klinkt heftig hoe je de harde buiken/weeen onder controle moet houden. goed dat je het zo rustig aan doet!

youngmom, lijkt me moeilijk, volledige bedrust, met zoveel te doen. klinkt alsof je je er keurig aan houdt. goed zeg!

zina, ik vond de bevalling geen pretje, maar ik vond het wel goed te doen. heb ook geen moment gedacht dat ik het niet aan kon. ik heb veel gehad aan het boek veilig bevallen en aan het idee dat de pijn nodig was voor een goede bevalling.

12. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    elif, ik had niet gereageerd in je topic omdat ik geen ruzie wil maken. wat kunnen mensen bekrompen en kortzichtig zijn zeg! daar zul jij sowieso wel vaker tegen aan lopen. laat het jullie geluk niet in de weg staan hoor! het klinkt alsof je de liefde van je leven getroffen hebt, eindelijk samen een kindje gaat krijgen en jullie samen gezocht hebben naar een hele mooie naam waar jullie allebei heel blij mee zijn. hopelijk hebben dit soort reacties van je ouders en anderen geen invloed op je roze wolk!

13. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Lauwie ik werd getipt door Zina,dat dit topic bestaat,ik had zelf een topic geopend en daar reageerde Zina.
    Zo jullie hebben veel werk verzet in een weekend en dan ook nog werken,wie weet kun je nu een goede nacht maken:D.

Juju bedankt voor de lieve woorden,ik voel me nu zoveel beter ook dan de vorige zwangerschap,het komt nu zeker goed.
    Dus jij hebt een heerlijk rustig weekendje met je vriend gehad,dat is ook wel eens lekker.

Andere dames ik reageer spoedig ook op jullie,ik moet alleen even wat gaan lezen over jullie,voordat ik echt mee kan gaan kletsen:)

14. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    @zina: Inderdaad... Ik ben blij dat hij uit mijn leven is en eens we zullen verhuisd zijn zal het ook veel moeilijker worden om hem tegen het lijf te lopen...

@muppet1604: Dat is echt super lief van je! Ik heb veel hulp aan de steun die ik van jullie krijg en dat meen ik echt vanuit de grond van mijn hart!

@vlinder: Wat heb jij ook al veel meegemaakt zeg! Ik hoop dat je kleintje zich mag vasthouden deze keer! Dat wens ik jullie echt toe!

@juju: Tuurlijk is jou dat vergeven ;)

Hier: Jippie mijn vriendin is bevallen: een flinke dochter Malin (53cm/3730gr), beebje nr 2 dus in 3 dagen tijd hier... Nu hopen dat de 5 mensen in onze dichte vriendenkring / familie die nog voor mij uitgerekend zijn ook vroeger dan mij zullen bevallen...

15. Zina

Zina Niet meer actief

@ elif, ja ik weet het ik moet dat ook niet lezen, maar ik soms ook veel te nieuwsgierig :p en ik doe rustig aan hoor! Heb net even de trap af gelopen en had meteen een harde buik... Zucht! Die rot bi ook!

@vlinder, ah! Je hebt ons gevonden! Welkom, en klets lekker mee! Je hebt al veel mee gemaakt lees ik! Hopenlijk gaat deze zwangerschap beter verlopen.

@ youngmom, ow das wel lekker idd, heb je daar iig geen last meer van! :)

@ lauwie, ach miss valt het idd wel mee, de vlos zei al dat hypermobiliteit en bi een goeie combie is voor makkelijk bevallen. Maar pijn hoort er idd bij. Staat zelfs in de bijbel geschreven.
    @ juju, ahhh heerlijk zo'n relaxed weekendje! Geniet er van!

@ muppet, ja in paniek raken schijnt niet goed te zijn, maar bij erg veel pijn raak ik juist vaak in paniek ;) zal me mannetje's hand wel helemaal fijn knijpen tegen die tijd :p haha

16. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Vlinder Welkom en leuk dat je ook hier mee komt kletsen. :)

@Elif Wat fijn dat het gesprek met je ouders tot een goed eind is gekomen. Ik duim voor je dat het zo blijft gaan.

@Zina Hier ook last van hypermobiliteit, maar gelukkig geen bi. Tja wat bevallen en hypermobiliteit kan ik pas na de bevalling iets over zeggen. :D:p

@lauwie Beterschap en je moet echt proberen een beetje gas terug te gaan te nemen hoor. Volgens mij loop jij jezelf een beetje voorbij.

@Juju Tuurlijk is het je vergeven. ;) Klinkt goed een weekendje weg met vriendlief.

@Weeën Volgens mij is het voor iedereen anders hoe het voelt. Voor de één een hel en voor de ander een makkie. Ik maak me er eerlijk gezegd niet zenuwachtig over en laat het maar gewoon over me heen komen.

Vanmiddag bij mijn broer geweest ivm zijn verjaardag. Was erg leuk. Mijn stiefzusje was er ook met haar dochtertje. Inmiddels is zij ook alweer 4 maanden, wat gaat dat toch snel. Maar een heerlijk kind, maar ja ben natuurlijk wel bevooroordeeld. :p

17. Zina

Zina Niet meer actief

@wen, ow wat fijn dat jij er geen last van hebt! Ik heb het eigenlijk in al mijn gewichten, die instabiliteit. Zo heb ik in het begin van mijn zwangerschap een tijd met een te zere schouder gelopen. Bij de fisio werd me verteld dat ie 'een stukje uit de kom hing' :$
    Lekkere combie dus verweking en hypermobiel zijn ;)

Maar heb jij normaal dan ook geen last van je banden? Ik moet altijd opletten voor overstrekking. Ik kan zelfs me handen helemaal rond draaien als ik ze plat op tafel heb haha, vinden mensen altijd eng :p

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#118 mimi83, 11 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 okt 2010
    marije : voor jou ook alkmaar of hoorn dichtbij zijnde prental.. ;) bij colin kreeg ik ook pas echt bericht in mijn 7 e maand..

zina ik ben ook erg lenig in mijn benen.. zo lenig dat de artsen nog steeds versteld staan hoever ik die kan buigen, hoe makkelijk ik in kleermakers zit kan enz. ondanks mijn chronische rugprobleemen 2 hernia operaties dus ook in mijn geval heeft de bi en erg lenig in de benen met elkaar te maken. en tja bevallen gaat mij makkelijk af..

colin duurde 5,5 uur van vliezen die braken tot geboorte waaran ik van 10.45-12.33 pijn gevoeld heb. de rest heb ik tv gekeken en gepraat tijdens mijn ontslauitingsweeen.. Wel had ik al 4 cm hor en natuurlijk al 8 weken premature weeen, dus was niet anders gewend.

vlinder: Welkom.. lees rustig mee en als je iets wilt weten van iemand gewoon vragen.

elif: nou , hopenlijk houden ze zich ook aan dat het jullei keuze is.. ik vind nog steeds dat ze het recht niet hebben om zich negatief over jullie keuzes uittelaten.. Maar als ze hun mond dan nu maar gaan houden.

lauwie: wat heerlijk zo'n hoop gedaan dit weekend.. verkouden blijft irritant..het is ook heftig hoor, soms zakt de moed mij ook in de schoenen, maar dan gaan we douchen en gaan we gewoon weer verder..doe je zelf wel een beetje rustig aan!!!

youngmom: gefeliciteerd met de dochter van je dinnetje.. ja ik doe het ook rustig aan, merk aan mijn lichaam ook dat ik niet veel meer kan. lekker dat je ook een douchestoel hebt. Hulp is soms heel lastig te accepteren , maar we moeten wel.

juju: heerlijk weekendje weg.. lekker ontspannen?? en van elkaar genoten?

wen: jij ook al hypermobiel. gaat het snel he met die kleintjes. de kleine man van mijn zusje is ook alweer 5 weken..

zo en nu ga ik manlief wakker maken, ik was in slaap gevallen op mijn bed en hij op de bank.. rosmantisch he.. nou gaan we samen naar boven..:p

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hahahaha Mimi zo zijn we hier ook wel eens in slaap gevallen :p
    Hoe voel je je trouwens vandaag lieverd??

Vlinder jeetje wat een verhaal:(
    Ik heb alleen het idee aan de hand van de naam van jullie kindje * dat ik je ken van een ander fora( 9maand?)
    Of ik heb de verkeerde voor maar wel met dezelfde voornaam :)
    Iig welkom en voel je snel "thuis" hier..

Meiden harstikke bedankt voor de lieve opmerkingen en Lauwie dank je wel lieverd, ach je mocht best wel reageren hoor.
    Ach ja sommige mensen die er reageerden dachten ook anders weer als wij 2 bv.

Hier trouwens een lekkende Elif!
    Ik buig me gisteren voorover om manlief te kussen en krijg een knuffel.
    Ik kom rechtop een vlek van 20 cm op mijn pyama!
    Ik lig in bed begin ik weer te lekken.
    En ik zag op het hoeslaken ook alweer vlekken.
    Gelukkig heb ik het alleen 's avonds maar om met een bh en zoogkompressen te gaan slapen ligt niet echt lekker heh;):)

20. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hallo meiden,

Hoe is het hier? Ik heb klein beetje gelezen....

Elif, hoe gaat het nu? En zit jij ook op 9maand? hihi.

Vlinder, zoals Elif zegt je komt me ook bekend voor! Idd 9maand?

Ik mag volgende week onder het mes! Hoop zo dat als jullie bevallen dat ik goed nieuws kan brengen meiden..... ;)

Deel Deze Pagina