Mijn schoonzusje had dat ook Peps, 24 uur vliezen gebroken en in verband met infectiegevaar mocht zij toen absoluut niet thuis bevallen. Volgens mij is dit een harde regel, dus is het overal hetzelfde, maar dat weet ik niet zeker.
Heb je de VK nog niet gebeld? Volgens mij mag je echt niet langer dan 24 uur met gebroken vliezen lopen en moet je dan toch echt naar het ziekenhuis. Ik zou eerst maar eens gaan overleggen!! Wel balen dat het nog niet is doorgezet!
Ik had een heel verhaal getypt om op iedereen te reageren, maar het is weg:x ga nu niet nog een keer alles intypen en nalezen...sorry Juju: van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Ben benieuwd wanneer je het nieuws hier komt melden! Dan heb je toch niet veel overtijd gelopen!!!!!! Zie wel dat ik nu zelf bijna als eerste aan de beurt ben alleen IrisB is morgen uitgerekend en dan staan Danjay en ik bovenaan. Raar idee hoor
Balen Peps! Ik heb de instructie meegekregen te bellen als overdag mijn vliezen breken. 's nachts mag ik afwachten op weeen, maar overdag moet ik wel bellen. Binnen 24u moeten de weeen op gang komen en doorzetten, anders moet je ivm infectiegevaar idd naar het ziekenhuis.
Peps ik dacht dat het 48 uur was dat je vliezen gebroken mochten zijn, maar ik zou inderdaad even de vk bellen als ik jou was! Balen dat het niet even doorzet nu.
peps, heb je je Vk niet gebeld toen je vliezen gebroken zijn? Ik moet bellen als ze gebroken zijn. Indien het helder is en gebeurd 's nachts moet ik wachten tot de ochtend tot een normaal tijdstip en dan bellen. Er werd tegen mij gezegd dat er binnen 24 uur weeen moeten zijn. Word als er geen weeen zijn doorgestuurd naar ziekenhuis. Daar kijken ze nog paar uur aan. Als er dan nog niks op gang komt wat de bevalling aan de gang zet word ik ingeleid vanwege infectiegevaar.
@ moosey: van harte met je zoon!!!! Jeetje, 11 pond..... dat hadden ze duidelijk zelf dus ook niet ingeschat. Hoop dat je snel beetje bijkomt en kan genieten van jullie kleine grote man. @ peps: hier is het zo dat je binnen 24 uur weeën moet hebben, zo niet dan naar zhs. Baby moet binnen 48 uur na breken vliezen geboren worden. Maar goed, dat is het protocol hier. ZOu gewoon contact met je vk opnemen. @ sweetchocolate: ik zou ook gewoon naar dat verwendagje gaan. Volgens mij is Harderwijk - Nieuwegein best te doen, helemaal 's avonds. Zijn de voortekenen donderdag overdag dusdanig dat het lijkt door te zetten, kan je altijd nog niet gaan. Maar afleiding lijkt me in jouw geval zo te horen wel zo fijn. Als je moet gaan zitten wachten op je bevalling, kan het nog heel lang gaan duren en maak je jezelf alleen maar gek. Enne, kind is er ook echt niet binnen een uur uit. Mocht je dus goede weeën krijgen bij je moeder, ben je ook zo in Nieuwegein. @ mimi: fijn dat je dochter zo lekker groeit nu! En je dagje met Colin klinkt goed! Fijn even zo samen op stap. Voor zo'n kleine man is het toch ook best een rare tijd. @ wen: heerlijk dat Jenz weer thuis is. @ Elif: hoe is het nu met jou? Blijf je inderdaad nog onder controle? Fijn te horen dat het met Seyhan goed gaat. Hopelijk verdwijnt de geelzucht ook snel. Sorry, rest vergeten en geen puf om opnieuw te lezen.
Breek even in: je mag 24 uur doorlopen met gebroken vliezen, dan naar de gyn, krijg je ctg etc. om te kijken hoe de kleine en mama het doen.... als dat goed is geven ze je nog 24 uur om te bevallen, soms nog meer..... je mag dan wel naar huis maar je moet dan wel in het zh bevallen.... bij de een gaan ze dus inleiden naar 24 uur bij de ander niet..... is vaak ook afhankelijk van de dag..... is op zondagochten de 1e 24 uur voorbij tillen ze het graag over de zondag heen......op een kleinscheurtje wordt volgens mij niet altijd meer gereageerd zelfs.... meiden allemaal s6 deze maand! en al bevallen meiden geniet van jullie kleintjes.
@mimi de vk is vanmidddag nog exstra langs geweest en meneertje is gelukkig wel weer 20 gr gegroeit en het vleugje geel moeten we wel nog in de gaten houden maar verwachten niks raars meer want hij drink nu wel en heeft goede luiers dus gaan er van uiit dat goed komt maar we houden het in de gaten meneer heeft alleen ontzettend last van krampjes op moment
Bedankt voor jullie reacties!! Ik heb meteen vanochtend de vk gebeld en hij is rond 12.00 en rond 18.00 geweest, mag tot morgen 09.00 afwachten en moet dan naar zh en krijg waarschijnlijk tot donderdag de tijd maar mag niet meer thuis dan..... daarom wil zo graag binnen nu en 08.00 morgen bevallen maar het is net alsof het express niets meer doet. Ja, bij het zien van de haartransplantatie van Frans Bauer krijg ik nog een wee maar dat was de laatste, haha. Blijf maar duimen vannacht.....
Hoi meiden, Ik heb natuurlijk nog niet alles bijgelezen, haha, maar wil even melden dat ik vandaag naar huis mocht uit het ziekenhuis. Ook Roosmarijn mocht mee naar huis en met ons beide gaat het uitstekend. Roosmarijn drinkt al goed aan de borst en mijn melkproductie is ook prima op gang Heerlijk om weer thuis te zijn. Er zijn inmiddels in 6 dagen tijd veel baby's geboren zeg! Allemaal van harte gefeliciteerd! Voor op de lijst: Roosmarijn was 2925 gr. haar lengte is niet gemeten, maar we schatten zo'n 52 cm. Morgen probeer ik meer te schrijven en de boel weer te volgen Slaap lekker allemaal en geniet van jullie kindjes en voor de meiden die nog moeten, heel veel succes: het is alle pijn, frustratie etc. meer dan waard!!!
juudje, van Harderwijk naar Nieuwegein is op zich niet zo ver. Mijn ouders wonen 5 km van Harderwijk, en dan meer richting Utrecht dus niet richting Zwolle. Het dorp waarin ze wonen ligt 40min ongeveer van Nieuwegein, van hun huis tot ons huis. Op dit moment is het wel even rot rond knooppunt Hoevelaken. Maar als ik de weeen goed in de gaten houdt is het makkelijk te halen. Verwacht niet dat ik binnen 1 a 2 uur bevallen ben. En bij gebroken vliezen ga ik zelfs niet en als ik al bij mijn ouders ben ga ik vrijwel meteen terug. Ook al kan het nog lang duren voor de weeen op gang komen.
balen dat de weeen weg zijn gevallen, hopelijk komen ze toch weer op gang vannacht als je baarmoeder meer ontspannen is in bed. ik moest wel even lachen om je frans bauer opmerking hihi.. ik ga ook maar ff kijken dan, misschien op uitzending gemist, kijken we samen gewoon naar fransjes haargebeuren in de hoop op weeën? 8)
* INBRAAK * Moosey, gefeliciteerd met jullie wonderboy! Net zo'n grote jongen als Sam destijds. Topprestatie van jullie beiden! Dat wordt shoppen voor maatje 62 ... * UITBRAAK *
tsja als je nu a zo'n 6 weken achterelkaar zo'n 5 a 6 x per week misgeprikt wordt in het ziekenhuis bij het paatsen van een infuus en je je hondsberoerd voelt.... wat maakt dan een stuk bittere ananas nog uit of een paar koppen frambozenbladthee? je hoopt uiteindelijk toch dat het maar iets helpt.....
Lijst Januari 2011 mamas Geboren Ikkedus - 11 december - Hannah (3100gr/51cm) - 36w5d Wen1975 - 14 december - Jenz (3340gr/53cm) - 37w5d Cyntje78 - 15 december - Lars (1710gr/??cm) - 36w0d Lauwie - 22 december - Jort Valentijn (4460gr/54cm) - 39w3d Mimi83 - 23 december - Shannon Kate (2455gr/45cm) - 35w3d Goofychick - 23 december - Toine (3620gr/51cm) - 39w2d Elif - 29 december - Seyhan (2850gr/47,5cm) - 36w2d Subke - 29 december - Yari (4350gr/55cm) - 39w2d Melmel - 29december - Robin (3145gr/50cm) - 39w3d Maartje85 - 30 december - Roosmarijn Hanna (2925gr/52cm) - 37w6d 3dewonder - 31 december - Luka (3770gr/52cm) - 39w4d Charpi - 01 januari - Riana Alexia (4160gr/??cm) - 38w3d Youngmom - 02 januari - Vigo (3120gr/51cm), Bent (2885gr/50cm) en Nika (2105gr/46cm) - 37w5d Naomi23 - 02 januari - Isabel (2980gr/??cm) - 39w5d Moosey - 04 januari - Diede Hylke (5460gr-60cm) - 40w1d JuJu - 04 januari - Siem (??gr/??cm) - 40w1d Meiden: 6 Jongens: 12 Uitgerekend IrisB 05 januari verrassing Danjay - 06 januari- meisje Linnielin 06 januari - verrassing Brademarie 06 januari - verrassing Sweetchocolate 08 januari - jongen Muppet1604 09 januari - meisje (05-01-2011 2e x ingeleid) Linnepinn 11 januari verrassing Ink1313 12 januari - verrassing Leeuw86 12 januari - meisje Juudje81 13 januari - verrassing Moppie1981 - 15 januari - verrassing Iniminie84 - 16 januari - meisje Peps - 16 januari - meisje Miracle1990 20 januari (11 januari ingeleid KS) - meisje Marije21 22 januari - verrassing Jlover1988 - 22 januari - meisje (10 januari ingeleid ) Vlinder 24 januari jongen Melis83 24 januari jongen balleke - 26 januari - jongen JuJu op de lijst van bevallen januari mama's gezet. Hun zoontje heet Siem als ik me niet vergis!
Kan ik me ook goed voorstellen meid. In dat geval, heb je al lekker gesekst met je mannetje? En tonic drinken, rode wijn heb ik ook gehoord. Veel wandelen/ traplopen. En voor de rest weet ik het even niet meer Zo meiden ik ga naar bed over 5 uur loopt m'n wekker alweer af. Moet me om 7 uur in het ziekenhuis melden. Ik hou jullie weer op de hoogte dankzij mobiel internet! Slaap lekker allemaal.
mannetje heeft avonddienst en is rond kwart voor 1 thuis, dus zal eens kijken of ......... haha heel veel succes muppet, hopelijk slaat het dit x goed aan en hebben jullie snel de kleine muppet in handen... Succes!!!
Dank je! Pfff kan niet slapen. Dat zal m'n keel en oor pijn geen goed doen ben ik bang! Ach ja we zien wel. Ik heb 2 uur kunnen slapen en misschien kan ik vandaag hier en daar nog wat minuutjes meepikken als er nog geen actie is.