Klinkt alsof je er helemaal doorheen zit Sweetch. Laat die badkamer gewoon zitten (in ieder geval vandaag). Jouw taak voor vandaag: Uitrusten!!!!
haai ladies, @Mimi, nee toch....pfff hopelijk valt het mee met Shannon, dit kan je er ff niet bij hebben. @sweetch, ik sluit me aan bij ene van mijn voorgangsters, je moet ook echt makkelijker worden met het huishouden. Wat niet gaat, gaat niet. Ik neem ook echt bewust dagen dat ik helemaal niks doe, zoals vandaag. Morgen weer eens ff kijken of ik de ramen kan zemen binnen en buiten. Morgen is manlief vrij, die kan dan ook mooi wat voor zn rekening nemen. @opgesloten voelen: helemala geen last van, ik loop met de hond, rij gewoon auto en ga lekker overal heen waar ik zin in heb. Vandaag mama/zoon dag. We komen net terug van de bioscoop, zijn naar de film van Mega Mindy geweest en daarna bij MCDonalds gegeten. Nu lekker de rest van de dag op de bank hangen met een filmpje. Heerlijk zulke daagjes nog ff, hiervoor is je verlof bedoeld volgens mij @ego Gisteren de box naar beneden gehaald, ziet er toch gelijk weer wat echter uit Weer een slecht nachtje gehad, veel wakker gelegen en veel pijn in mijn bekken. SOms lijkt eht wel of alle botjes in mijn bekken loshangen en langs elkaar heen schuren op het moment dat ik beweeg. Zoooo einde klaagzang voor de rest alles weer prima. 39 weken vandaag dat mag best gepaard gaan met wat ongemakken!
zo vandaag gaat het hier een stuk beter met ons knulletje het geel zien trek eindelijk weg en meneer was in liefs 1 dag 40 gr gegroeit vandaag er ff uit geweest heerlijk!!!!en de hele nacht door kunnen slapen !! mimi veel sterkte hoop dat het mee valt meiden die aan het bevallen zijn succes en zet hem op meiden aan het rommel sterkte en hopenlijk kunnen jullie snel je kindjes in de armmen sluiten alle anderen dikke knuf ga weer naar me gezinnetje !!
Meiiden sorry dat ik zo lang niets heb laten horen, maar misschien begrijpen jullie waarom na mijn verhaal: Woensdag de 29ste ben ik ingeleid in het ziekenhuis met gel, maar dat leverde niet het gewenste resultaat, dus 's avonds weer naar huis. Ik bleef eigenlijk krampen houden en na een dag rommelen zijn donderdagavond om half 11 mijn vliezen spontaan gebroken. Dus naar het ziekenhuis, waar ze me gelijk gehouden hebben, het was rustig dus kregen we gelijk een verloskamer toegewezen... We hebben omdat de weeën nog niet echt op gang kwamen geprobeerd te slapen met weinig succes. 's Morgens om half 6 is Jos even naar huis gegaan om de hondjes te verzorgen.... om 7 uur hebben ze me aan het ctg gelegd en even na half 8 kwam de verloskundige toucheren... Inmiddels had ik 3 cm ontsluiting en vond zij dat het voldoende was verstreken om te beginnen met weeënopwekkers. Dit ging ze bespreken in het overleg. Rond half 9 werd ik aangesloten op het infuus en was het wachten tot de weeën zouden komen, dit heeft ruim een uur geduurd. Het opvangen van de weeën was even een kunstje wat ik onder de knie moest krijgen, maar toen ik eenmaal door had dat ontspannen wegzuchten de beste manier was, ging dat best redelijk. De weeën werden echter op een gegeven moment te sterk om op te vangen en rond 2 uur heb ik om een ruggeprik gevraagd. Dan duurt het voor je gevoel nog eeuwen voor die geplaatst is en werkt, en helaas had ik de pech dat ik gewoon de weeën bleef voelen, ok de zwaarste toppen waren er vanaf dat wel. Toch heb ik om extra shots gevraagd.... de tweede voelde ik helemaal niet, bleek anderhalf uur later dat het epiduraal was losgeraakt en die shot dus gewoon in bed was beland ipv in mijn lijf, dus onnodig extra pijn geleden een paar uur. Toen de verdoving weer een beetje zijn werk deed had ik al snel volledige ontsluiting (21 uur) en moest de ruggeprik dus uit. Jeetje wat een hel die laatste uurtjes.... heb wel honderden keren tegen Jos gezegd dat ik niet meer kon. De gewone weeën bleven maar komen en de persweeën kwamen super langzaam op gang. Eigenlijk heb ik niet echte persweeën gehad, geen sterke althans. Rond 23 uur mocht ik beginnen met persen, maar omdat ons meisje nog vrij diep zat heeft de verloskundige me al snel op mijn zij laten liggen en zo verder mee laten persen, dit had goed succes.... Om 23.35 mocht ik opnieuw echt gaan persen en dat ging fantastisch! Het was heerlijk om te mogen persen. Gewoon een opluchting! Met 38 minuten persen is Riana geboren, wel met een knip van 3 cm, maar verder geen kunstverlossing. Ze werd bij me gelegd, maar huilde niet door dus ik wist al snel dat het niet goed was. Nadat Jos de navelstreng heeft doorgeknipt is ze snel afgevoerd naar de couveusekamer. De kinderarts is erbij geroepen en ze is met sneltreinvaart naar de couveuseafdeling vervoerd. Jos is meegegaan. Ik lag nog na te puffen van de bevalling. De placenta is met 13 minuten geboren, en ik ben ruim een anderhalve liter bloed verloren... maar mijn hb was net voldoende (6,2).... Na een uur was Jos weer terug op de verloskamer, Riana was stabiel op dat moment, en hebben we even wat te eten gekregen.... en wat telefoontjes gepleegd.... dat was het voordeel van nieuwjaarsnacht we konden gewoon mensen bellen om half 2.... Daarna zijn we uiteraard weer naar ons meisje toegegaan.... ze kreeg op dat moment zuurstof extra en verder leek het stabiel met haar te gaan.... Rond 3 uur ging Jos naar huis en heb ik geprobeerd wat te slapen... Overdag heb ik Riana 2 maal een uurtje mogen vasthouden, wat een zaligheid.... Inmiddels werd Riana behandeld voor een infectie en kreeg antibiotica (2 soorten), ze wisten op dat moment nog niet wat voor infectie. In de nacht van 1 op 2 januari ging het ineens slechter met Riana. Ze kreeg convulsies (totale verkrampingen, waaronder knie helemaal op de borst waardoor ze geen adem kon halen.... ze moest daar echt mee geholpen worden) en ik heb er zelf eentje van op de monitor gezien, geen prettig gezicht als je ziet hoe ze met zijn 2en proberen Riana lucht te laten krijgen. 's Morgens op 2 dag is dus gestart met een anti-epileptica en daarna heeft ze geen convulsies meer gehad, nog wel tremoren (verstijfde trillingen). Later op de dag is er ook nog een calcium infuus bijgekomen, omdat dat te laag was.... dat heeft weer te maken met de signaaloverdracht tussen de cellen... Ze hebben wel geprobeerd sondevoeding te geven, maar die gaf ze telkens terug. Ze was te hard aan het vechten tegen de infectie om ook nog voeding te kunnen verwerken, dus kreeg ze per infuus glucose.... Op dag 3 werd duidelijk dat ik zelf een streptocock B virus bij me droeg, ik had ook al sinds de geboorte anti-biotica gekregen.... en dat virus heb ik dus door de langdurig gebroken vliezen aan onze Riana doorgegeven en die is daar heel ziek van geworden.... Riana heeft op dag 3 een ruggeprik gehad om te kijken of de infectie ook in het hersenvocht was gaan zitten, maar dit was niet het geval gelukkig.... verder hebben ze geprobeerd een navelinfuus aan te leggen, maar dat mislukte ( de infuusjes sneuvelen helaas vrij snel), 's middags kreeg ze nog een hersenscan, maar ook die was goed. Jos heeft Riana vandaag voor het eerst vastgehouden.... Gisteren had Riana eigenlijk voor het eerst een betere dag.... de medicijnen lijken nu zijn werk te doen, ook gaat het voeding krijgen per sonde (nu 15 ml per 3 uur) goed en geeft ze bijna geen retentie terug... wel wordt ze per infuus bijgevoed met extra vocht, mineralen, vitaminen, etc... want 15 ml is voor Riana's gewicht veel te weinig (4160 gram bij geboorte).... Vandaag dag 5 is ook weer goed begonnen, ze heeft heerlijk geslapen. Ik zelf ben gisteravond naar huis gegaan, ik trok het niet op een 4 persoonskamer, met 3 lieve meiden hoor, maar al dat geluid om je heen, ik kon er niet van slapen en tot rust komen, dus dan beter naar huis.(Ik lag tot gister op een 1persoonskamer,dat ging nog wel) Zometeen de verloskundige hier bellen dat ik thuis ben, voor de nacontroles. Zoals ik al waarschuwde is het een hele lap tekst geworden, maar jullie begrijpen nu denk ik wel waarom ik er de afgelopen week niet ben geweest.... Riana is nu stabiel, maar heeft nog een lange weg naar herstel te gaan.... Met mijzelf gaat het wel goed, ik heb alleen wel veel last van aambeien en de gezette knip, maar verder knap ik al aardig op. Nog even een aanvulling (had tekst nog niet af toen we vanmorgen naar zh gingen: Vandaag heeft Riana haar eerste flesje gedronken en ik haar het tweede flesje zelf gegeven.... weer een klein stapje vooruit!!!!
*Linnielin: Wat kom jij ontspannen over! Zo voel ik me nu ook wel, maar bij 39 weken en 6 dagen niet meer (vermoed ik). *3dewonder: Wauw, 31 december bevallen en nu al de hele nacht kunnen doorslapen! Veel plezier met je gezinnetje. *Ink: Nu pas de box naar beneden? Wij hebben de box al tijden opstaan, als ik er alleen al naar kijk word ik steeds zo vrolijk. *Mimi: Ik hoop dat alles goed is met Shannon, gelukkig krijg je de uitslag vanmiddag al. Ik duim met je mee. *Lauwie: ik geloof dat dat Calamiteitenverlof heet (loon wordt gewoon doorbetaald, maar er kunnen andere afspraken in de cao staan).
Ja, zo voel ik me eigenlijk ook. Ben nogal nuchter en kan me nog niet druk maken om de bevalling eigenlijk...en ik voel me gewoon echt nog heel goed. Beter eigenlijk dan 2 weken geleden Hier staat de box nog niet. Vind het zo'n opstakel met al het speelgoed van Arinde wat ook nog in de kamer staat. Dus die komt bij ons niet eerder beneden dan als de baby geboren is...we genieten nu nog even van de ruimte
Charpi: heftig verhaal zeg!! Fijn dat het nu wel wat beter gaat met Riana, maar het blijft natuurlijk nog wel zorgen geven! Hopelijk kun je zelf thuis een beetje opknappen en mag Riana over niet al te lange tijd ook mee naar huis!!!
Charpi, wat heftig! Gelukkig gaat het weer de goede kant op met Riana. Hopelijk mag je je dochtertje snel, helemaal gezond, mee naar huis nemen.
Bij een eerste kindje is het vooral de angst voor het onbekende. Bij een tweede (of nog meer) zal je gemoedstoestand zeer afhangen van je vorige eigen bevallingen. Ik vermoed dat de bevalling van Arinde zeer voorspoedig verlopen is? Wij hebben een box waar je onderin speelgoed kunt opruimen, dat leek ons wel ideaal.
Zo even een update vanuit het ziekenhuis: nog geen verandering helaas! Elke dokter zegt wat anders. Zoooo irritant! De vorige dokter zei dat ze met een beetje mazzel rond 4 uur m'n vliezen kon breken en de laatste zei om 4 uur dat er nog geen verandering was met vorige week. Ach ze laten haar niet in me zitten dit keer in ieder geval.
Op zich wel...het begin dan...want na 5 kwartier persen moesten we toch nog naar het ziekenhuis, met persweeen dus Dat was niet zo'n pretje natuurlijk, maar ik heb het inderdaad niet als traumatisch ervaren. Dat hebben wij niet, had ons achteraf wel handig geleken, maar ja...
@Moosey: gefeliciteerd met je kersverse zoon, geniet er maar lekker van, ennuh wat een joekel 60cm Meiden dank jullie wel, het gaat al wel wat beter.. We zijn nu druk bezig alles klaarmaken voor de kleine.. maar dat komt wel goed, we zijn gelukkig bijna klaar Ben alleen steeds heel erg moe:S dus heb niet echt fut om alles te onthouden wat er gezegt word,... ik heb besloten de situatie bij me pa, even te laten voor wat het is.. Ik moet me richten op me kleine meisje
@linnie, heerlijk he die nuchterheid? Moet eerlijk zeggen dat ik me precies zo voel zoals jij het omschrijft. Zie absoluut niet tegen de bevalling op (ondanks een horrobevalling de vorige keer) doe lekker waar ik nog zin inheb en wat gaat. Het is erg fijn zo onbevangen zwanget te kunnen zijn als je al de klachten en klachtjes hoort bij andere dames. De box bij ons ook zo laat mogelijk naar beneden ivm ruimte en speelgoed van onze zoon. Pffff er staat een chemiefabriek in brand in Moerdijk, hier ging het luchtalarm af, we moeten ramen en deuren gesloten houden. Er komen grote zwarte wolken vol met rotzooi aan volgens de berichten. Alle roosters in de ramen ook maar ff gesloten, je weet maar nooit....Net twee keer geprobeerd manlief te bellen, maar die neemt niet op. Die is over de Moerdijkbrug aan het werken, makkelijker als hij over Gchem terug rijdt denk ik. Zo eens ff op zn kop geven dat hij niet opneemt hihihi! Stel je voor dat ik al persdrang zou hebben @Charpi, jemig wat een verhaal zeg. Gelukkig gaat het nu beter met jou en Riana. Jullie zullen wel flink geschrokken zijn zeg! @Miracle, doe idd maar rustig aan en denk vooral aan jezelf en je meisje, al zou dat niet makkelijk zijn, want ook je vader gaat je na aan het hart!
@Sweet: Jij bent hoogzwanger hoor! Laat je schoonmoeder het lekker zelf doen. Of oordelen als ze de situatie helemaal heeft aangehoord ipv zomaar jou de grond in te trappen. Leuk... NOT! Maar nog eventjes doorbijten en dan kan je "echt" gaan genieten Ook hier niet het gevoel dat ik al heb genoten van de zwangerschap of van mijn verlof. Wat valt er nu eigenlijk te genieten van het feit dat je een slaaf van je eigen lichaam wordt, en dat alles moeilijker gaat, je een b*tch wordt van de hormonen en je dik wordt? *sorry* maar ik vind er dus echt helemaal niks aan om zwanger te zijn. Zo... dat is gezegd (en dan heb ik eigenlijk nog wel een zogenaamde modelzwangerschap gehad!) @Mimi: sterkte! Heb je de uitslag al gehad? Hopelijk is het een koutje ipv het rs virus... @3dewonder: fijn dat het beter gaat met jullie zoontje! @Charpi: wat een belevenissen zeg! Maar heel goed om te horen dat het beter gaat met Riana. @Muppet: nog steeds niets? @Mannen: Die van mij reageert niet eens als ik onder de douche sta en hem roep (laatst stroomde het putje over en ik riep hem, hoort ie niks omdat ie met dikke koptelefoon op zit te gamen) of wanneer ik vanuit bed hem roep (idem, gamen!). Ook wanneer ik keihard AU roep omdat Uk m'n ribben kneust, reageert hij niet. Vraag me af hoe dat straks gaat wanneer alles begint?
@iniminie Ja heel herkenbaar dat alleen thuis voelen. Daarom ben ik nu zo eigenwijs om toch boodschappen en naar de prenatal te gaan, want sneeuw is nu eindelijk weg. Dus dan maar pijnlijden, maar ben er wel effe tussen uit. Wordt gek tussen 4 muren en kind van bijna 1. @Linnielin. Ik vind het leuk om de verjaardag te vieren. Beter nu dit weekend dan als miss het kindje er eerder is of op zijn verjaardag komt... En dan komen er wat mensen over de vloer en heb ik ook effe een praatje... mensen helpen toch wel mee. @mimi heel veel beterschap met jullie kleintje, snap dat je er door heen zit. @Sweet als je echt geen zin heb om de badkamer te doen moet je dat ook vooral niet doen. Ik maak het nu ook niet super schoon. Straks komt de kraam hulp en die maakt toch de boel schoon in de badkamer. Vorige keer had ik de badkamer super schoon gemaakt en toen braken mn vliezen en kreeg weeen. En ging toen in en uit de douch onder, nou dat zag er uit..haha Had toen echt spijt dat ik zo goed had schoon gemaakt... @mupput jammer dat het niet wil op schieten... Hoop dat ze gauw je vliezen breken.
@grace ja hoor tot nu toe moet ik hem voor elke voeding wakker maken omdat hij nog niet helemaal zich zelf is en hoop ook snel dat hij zich een beetje van zich laat horen @lin inderdaad goed nieuws maar hij is er nog niet hij drinkt nog niet wat hij zal moeten en kunnen dus we houden het allemaal wel in de gaten houden