Januari 2011 mama's deel 4

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sweetchocolate, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

danjay, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Madou, echt een mooie naam.

Muppet, eindelijk, er komt dus schot in de zaak. Heb je je man al gebeld? Hoe gaat het nu met je?

Gister 17:00uur controle gehad. Bloeddruk weer gezakt, 121/81. Onderdruk blijft hoog voor mijn doen. Weet niet of dit kwaad kan? Heb mijn Vk, dit keer een man er lopen daar 5 Vk's en je hebt niet echt een vaste Vk, vertelt dat ik al 3 weken met oefenweeen loop en dat mijn baarmoedermond al was verweekt. Hij zei, ik plan je volgende week expres 's middags. Ga dan voelen of je ontsluiting hebt. Heb je minimaal 2 cm ontsluiting ga ik verder om je vliezen te stimuleren om een stof aan te maken, ik weet niet meer hoe dat heet zo'n moeilijke naam, om de weeen op te wekken op natuurlijke wijze. Hij zei de meeste weeen komen 's avonds en zetten dan door. En als het daar van onder gestimuleerd is 's middags, kan het maar zo zijn dat ik 's avonds weeen krijg. Ik zei maar 't kan nog wel 2 weken duren dat de ontsluiting kwam. Daar moest ik maar niet van uit gaan was het dit keer. Vorige week sprak hij nog anders... Toen moest ik maar uitgaan van het gemiddelde overtijd rond de 10 tot 14dagen. En nu praat ie toch wel anders. Ben volgende week 40+4. Hij zei wel, als je oefen weeen hebt, verkrampen de meeste vaak. natuurlijke reactie. Probeer je te ontspannen. Vooral je baarmoeder! Neem liever een paracetamol met weeen. Daardoor kan je je beter ontspannen wat het mogelijk maakt dat de baarmoedermond doet verstrijken en daarna de ontsluiting geeft. Mijn eerste reactie soms op een wee is denk ik inderdaad verkrampen. Ik ben iemand met een borst ademhaling... Gisteravond rond 19.30paracetamol genomen voor de weeen, had ze toen weer. Die was vannacht uit gewerkt, dus hup gelijk nieuwe genomen. Voel ze wel, maar het is te doen. Ben niet zo aan het verkrampen.

Afgelopen nacht weer zo'n rot nacht. Veel draaien en wakker liggen. 2 keer wc ronde dus viel mee. Moet zeggen, ik voel mij veel fitter als ik zo heb liggen spoken. Gisternacht door geslapen en ik was kapot. Zat ook gister er mega doorheen. Ook dankzij schoonmoeder die zich van geen kwaad bewust is. Die nacht daarvoor ook zo'n rot nacht gehad en was toen ook fit. En nu weer! Vk zegt dat ik mij helemaal aan het voorbereiden ben op de komst van de kleine. En hij hoopt eigenlijk dat afspraak van volgende week niet nodig is. Nou, ik ook niet! Ik volg lekker zijn wijze advies op. Neem maximaal 3 keer daags 2 paracetamol voor weeen en inmiddels sinds gister pijn in mijn rug. Verder volg ik nog wat advies op van een mede forum gangster, veel lichamelijke beweging in bed en ananashart. Tonic ben ik niet zo dol op. En we zien wel wat Uk besluit deze week te doen en hoe het volgende week woensdag loopt. Jammer dat vriendlief zijn uren moet gebruiken voor controle.

2. linnielin

linnielin VIP lid

2 sep 2009
    6.635
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mimi: whow...wat goed van Shannon! Hopelijk houdt ze dit vol zeg!!!
    @balleke: die bedankjes laat je dan toch wel overnieuw maken?? dat hoef je niet te accepteren hoor! Wel balen van de kaartjes... Hoe is het nu met je weeen, zijn ze al wat afgezakt of is het echt gaan doorzetten?
    @danjay: van harte gefeliciteerd met jullie dochter Madou...wat een snelle bevalling zeg!!! Geniet er maar lekker van!
    @muppet: yeah...nu dus toch schot in de zaak....hopelijk gaat het nu snel!!!!
    @lauwieterkte ermee...wanneer kun jij eens lekker gaan genieten??
    @emme: fijn dat jij je ook nog zo rustig en ontspannen voelt. Gaan we gewoon samen een poos overtijd lopen;)
    @sweetchocolate: ik hoop ook voor je dat je de controle van volgende week niet meer nodig hebt! En als jij je met de pcm wat ontspannender voelt is dat misschien wel een goede oplossing inderdaad!

Hier niet zo'n lekkere nacht gehad. Heb een poos wakker gelegen en kon echt niet meer in slaap komen. Voel me dan nu aardig brak, maar goed, het is niet anders. Arinde gaat vandaag lekker een dagje naar de gastouder, dus die breng ik daar over een uurtje naar toe. Heb dus lekker een dagje voor mezelf. Wil nog even lekker in huis wat rommelen, maar moet wel zorgen dat ik niet teveel ga doen nu ze weg is. Dus vanmiddag lekker een poosje in bad en misschien ook nog naar de kapper.
    En vandaag....40 weken zwanger:D

3. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    @muppet Ik hoop dat er bij jou babynieuws is??

@sweet Hoop dat je de volgende bent met baby nieuws, want weken lang met voorweeén lopen is ook niks.

Hier..
    Pffff heb het helemaal gehad. Dacht echt dat het begonnen was. Ik kreeg zo'n deja vu van mn vorige bevalling. Ze waren in het begin helemaal niet pijnlijk en naar mate de tijd verstreek begonnen de weeen langer en pijnelijker te worden. Nu nog heb ik er last van! Heb gelukkig nog wel iets of wat geslapen (maar heb wallen..haha) Toen ik weer terug naar bed ging om 03.30 was onze kees (beebje) erg onrustig.. super beweeglijk.
    Ga effe mn zoontje eten geven en daarna met hem tegelijk terug in mn bedje en hopen dat het nu wat afzakt, want dit is ook niks zeg. herken het totaal niet en ook bij beide nooit echt last van gehad zo erg.

4. sweetchocolate

Lin, dus een lekker dagje echt voor jezelf. Lekker! Gaat Arinde iedere week 1 dagje naar de gastouder? Al 40 weken! Eindelijk he?:)

Inderdaad, ik voel mij beter met die pcm. Het is nu goed uit te houden. En misschien schiet het dan al wat meer op met ontsluiting als ik ontspannen ben?

Ik heb zo'n zin in vanavond!!!:D

5. sweetchocolate

Balleke, ik hoop inderdaad ook de volgende te zijn eigenlijk. Denk alleen dat Muppet eerder komt met babynieuws;) (als ze inmiddels niet al bevallen is) En jij... Jij loopt ook met pijnlijke weeen rond! Dus misschien ben jij na Muppet en ik na jou?

6. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    danjay, gefeliciteerd met je dochter! toch nog snel gebeurd dus. thuis? wat vinden je kindjes ervan?

charpi, wat naar dat je dochter meteen zo ziek was! dan maar liever zelf zo ziek ;). hoe gaat het nu met haar?

mimi, super dat ze zo drinkt. en wat een luxe dat doorslapen!

7. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    @linnielin Oow heerlijk zo'n dagje. Zou ik ook wel willen maar durf hem niet meer weg te brengen naar kvd omdat hij miss wel weer ziek wordt en ik dus ook. geniet er lekker van..;) Ik heb haar mailtje gestuurd en krijg nu nieuwe kaartjes, maar ja die hebben zij er mooi op gedaan met zo'n mooi strikje en dat krijg ik natuurlijk nooit voor elkaar.

@sweet ga jij maar voor mij. Ik hoef nog niet perse of zo... Maar dit is ook niet leuk zo. Dus die weeen moet nu maar eens ophouden.

@ ben benieuwd hoe het met muppet is.

Man net gesproken en hij zei, miss wordt je wel ziek... Oke of je van weeén ziek wordt..jaja:x

8. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@Danjay: gefeliciteerd met jullie dochter!!!
    Wat een snelle bevalling :)

@Muppet: het begin is er. Ik hoop dat het een beetje vlot is verlopen vannacht.

@Lauwie: jemig meid wat een narigheid allemaal. Beterschap!!

@Balleke en Sweet: hopelijk zijn jullie heel snel aan de beurt...

@Hier: ook slechte nacht gehad. kan mijn draai gewoon niet meer vinden. 2x eruit en na de 2e keer kon ik niet meer terug in slaap komen :( Ben dus al sinds 5u wakker...

9. Tese

Tese Niet meer actief

Meiden ik ben het levende bewijs dat een 2e NIET sneller en makkelijker gaat dan een 1e.

Om half 3 begonnen de weeën en 3 uur manlief gebeld. Om half 4 had ik 3 cm maar ook nog een tuutje. Om 6 uur had ik 3 cm en was het tuutje weg. Maar ik had zoveel pijn ik hield ht niet meer! Buik en rug weeën. Dus heb ik om een ruggenprik gevraagd. Die zit er nu in maar dat ging niet zonder slag of stoot. Ik heb blijkbaar een blokkade in m'n rug en ik heb het uitgeschreeuwd van de pijn. Manlief ging bijna van z'n stokkie. 2e poging ging wel goed gelukkig.
    Dus nu ben ik doodop en lig aan de weeenopwekkers want m'n weeën gingen achteruit sinds ik de ruggenprik heb. Heb nu 4.5 cm. Ik hoop dat ze voor de middag geboren is.

10. sweetchocolate

Muppet, volgens mij wil jullie meisje nog even blijven zitten;) al heeft ze geen weg terug nu, nu de vliezen gebroken zijn. Gelukkig maar, in ieder geval wordt je, hoe vervelend misschien ook, niet meer naar huis gestuurd! Hoop dat het allemaal wat op schiet bij je en dat jullie je meisje snel in handen gaan krijgen.

Moppie, jij ook al een slechte nacht? Wat is dat toch met die nachten?! Hoe voel je je verder?

Balleke, ok, dank je dat je dat je het mij gunt om na Muppet te gaan bevallen. Zou het dan ook inderdaad wel prettig vinden ja om eenmaal bevallen te zijn. Maar voor jou is het nu ook even geen pretje. Zijn de weeen weer wat afgezakt?

11. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@Muppet: balen, maar vandaag moet ze in ieder geval komen toch? Succes!!!

@Sweet: ze zeggen dat je in de laatste weken (in mijn geval maanden) slaapt naar het ritme van je kleintje. Tsjah, dan slaapt die uk van ons niet veel! ik weet niet wat het is, maar ik ben niet uitgeput ofzo, terwijl je dat wel zou verwachten met weken lang maar 4 uurtjes slaap per nacht...

Ben ffies naar de VK.

12. sweetchocolate

Hier hetzelfde hoor. Ik ben iedere 2, 3 uur wakker. Kan dan wel weer slapen. Wel met veel draaien waardoor ik alsnog niet echt in een diepe slaap beland. Maar moe ben ik niet! Gister heb ik een voor mijn doen lange nacht gehad (1 keer eruit om te plassen en dan gelijk verder slapen), maar ik was echt heel moe. Zo moe dat ik 's middags moest slapen en dan nog lag ik gister weer om 20:00 uur bijna te pitten. Heb het kunnen rekken tot 21:30 uur. Ben toen op de bank in slaap gevallen en vriend heeft mij maar wakker gemaakt anders had ik op de bank verder geslapen (denk het niet, want ik was toch om de paar uur weer wakker en lag veel te draaien, maar toch) Maandag op dinsdagnacht ook zo'n beroerde nacht gehad en stond toen ook om 7 uur te stuiteren naast mijn bed. Nou, gister echt niet he! Vanmorgen was ik ondanks onrustige nacht toch om 06:10 uur klaar wakker! Geef mij dan toch maar die onrustige nachten.

Vk zei het gister ook inderdaad over dat slapen naar patroon van je kleintje ter voorbereiding. Naja, ik vind het nu wel goed. Tot paar weken geleden was ik gesloopt als ik zulke nachten had. Maar nu? Ik heb om heel eerlijk te zijn inmiddels een onrustige nacht dan een nacht dat ik volledig door slaap! Verklaar mij maar voor gek, maar het is echt zo.

Succes bij VK.

13. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Muppet, succes met het bevallen meid, ik hoop voor jou dat je snel bevalt....

Danjay gefeliciteerd met je dochter..... nu lekker samen genieten....

Sweet ik hoop dat je snel aan het bevallen gaat....

Alle meiden met de laatste loodjes, heel veel sterkte.....

Alle rommelende meiden, zet m op!

Alle kersverse mama's, hopelijk gaat het met jullie kleintjes allemaal voorspoedig!!!.....

Hier gisteravond weer erg zwaar gehad.... onze Riana kreeg ineens koorts die de kinderarts niet kon verklaren.... ze zit immers aan de antibiotica.... ze hebben weer een kweek weggestuurd, verder ligt Riana nu in een open couveuse, het is een grote meid die dat wel aankan en wellicht kan ze zo beter haar temperatuur goed houden... Haar temperatuur zakte gelukkig aan het einde van de avond weer, een korte koortsstuip dus.... wellicht een nieuw virusje erbij?? Maar goed voor ons was het weer even flink schrikken, terwijl het net leek alsof ze sprongetjes vooruit maakte...
    Vannacht niet veel geslapen.... ben oververmoeid.... en dus erg emotioneel, dus de tranen zitten hoog.... onze start met Riana had ik me toch net effe anders voorgesteld.... maar ons meisje vecht hard voor haar gezondheid en mama probeert zo sterk mogelijk te zijn voor haar, met wisselend resultaat, maar ik doe mijn best....

14. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Niet echt afgezakt..pfff Maar ze worden ook niet sterker of zo.
    Jij bent al over de 39 weken en je loopt er zo lang mee met die voorweeen snap best dat je er moe van wordt..;)

@Muppet dat is niet tof. Hooplijk brengt die ruggen prik je meer rust en dat je vanmiddag of voor de middag je meisje in je armen hebt.

@moppie balen dat je zo slecht gelapen hebt.

Ik ga zo zoon naar bed brengen en zelf ook mn bedje opzoeken. Hopelijk meer rust krijg. Ben echt helemaal af...
    Mijn man net aan de foon gehad en hij vond me chagrijnig..Jo gek he...haha

15. sweetchocolate

#375 sweetchocolate, 6 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jan 2011
    Charpi, ik hoop dat het met Riana snel beter gaat en dat de ab goed zijn werk gaat doen. Hoop niet dat Riana er nog een virusje er boven op heeft gekregen. Het moet juist de andere kant, de goede kant, met haar op gaan.

Balleke, heerlijk, bedje op zoeken. Hopelijk gunt je zoon je die rust;) Het is inderdaad erg frustrerent die pijnlijke weeen! Ook vriendlief merkte gister aan mij dat ik er door heen zat. Nu gaat het wel beter. Maar ben ook niet moe en op zich zijn, misschien dankzij de pcm, de weeen beter te handelen. Vermoeidheid en pijnlijke weeen zijn geen goede combi voor een hoogzwangere vrouw! Succes en goed uitrusten.

Oef, er ligt hier een hoop strijk. In totaal 3 wasjes. Handdoeken en al heb ik gister al opgeruimd. Nu kleding nog. Ja, daaaag, dat mag mijn vriend doen! Hij heeft zo waar gister gezegd dat hij te lui is in het huishouden en dat hij toch echt meer moet doen. (heeft hij zelf gezegd, zonder dat ik het vroeg! Mijlpaal!!! heb het smsjes bewaard, dus mocht hij zich er niet aan houden;))
    Zijn taak afgelopen zaterdag was de bovenboel doen. Mijn taak was de benedenboel te doen. Mijn taak heb ik gedaan. Ik heb gister ook gedeelte zijn taak gedaan en de badkamer schoon gemaakt (meiden, het was écht écht écht te goor!). Strijken is echt niet mijn ding, ik heb er echt een hekel aan. En aangezien wasmachine, droger, strijkbout, strijkplank en kasten boven staan is het niet mijn verantwoording als hij de bovenboel op zich neemt (gelukkig heeft hij er geen hekel aan om te strijken). Moet alleen wat uit mijn kast halen. Schoonmoeder heeft zijn cadeau die wij samen hebben gestelt mee gegeven. Heb het even in mijn kast gezet, zodat vriend het niet ziet. Maar ja, als hij de strijk gaat doen en in mijn kast komt. Het zit in zo'n doorzichtig papiertje. Hij krijgt die pas als ik naar het ziekenhuis moet. Hopen dat vriend niet besluit een tijdschrift te kopen van Top Gear, want die heb ik er al bij gedaan.

Plus gister heeft hij mij op de bank neer laten ploffen, heeft ie dekentje gehaald, 2 kussens en mij verplicht bankrust gegeven. Hij heeft heerlijk gekookt (lekker Surinaamse Rotti) en afgewassen. Mocht zelfs niet helpen met afdrogen! Dus zo slecht is ie nou ook weer niet:)

16. linnielin

linnielin VIP lid

2 sep 2009
    6.635
    0
    0
    NULL
    NULL
    @balleke: dus nog spannend of het echt begonnen is of dat het voorwerk is!!!! hopelijk kun je nog wat rust nemen als Bas op bed ligt!!! En ja...Arinde gaat nu 1x per week naar de gastouder (normaal 2x per week). Ze vind het daar zelf helemaal geweldig want er zijn ook nog andere kinderen, dus heeft ze even lekker wat afleiding. En ik vind het heerlijk voor mezelf!!! Na de bevalling blijft ze ook gewoon 1x per week gaan, zodat ze ook een beetje gewend blijft daar.
    @muppet: wat een toestand zeg, die bevalling van jou!!!! maar het kan nu niet meer lang duren!!!!
    @charpi: wat een spanning allemaal zeg. Jullie weten wel gelijk wat het is om 'ouders' te zijn!!!!
    @sweetchocolate: slim dat je de was aan je vriend overlaat!!! en probeer vandaag maar lekker te ontspannen!

Zo, dochterlief is lekker bij de gastouder dus die vermaakt zich wel vandaag. En ik ook wel, heb nog plannen genoeg, dus dat komt wel goed. Ga nu eerst even rustig een kop thee drinken en dan maar eens rustig aan de slag hier thuis.

17. Ink1313

Ink1313 Actief lid

20 apr 2010
    300
    0
    16
    NULL
    Nederland
    Ego:
    Net terug van de gyn, weer helemaal goed gekeurd. Bloeddruk blijft prima, gewicht stabiel en verder geen gezeur over strippen. Had weer een ander, die er dus blijkbaar ook weer anders over dacht. Ukkie nu goed ingedaald en klaar voor de start. Weer controle afspraak voor over een week, maar misschien is die wel niet nodig ;) We zullen het zien...

@Danjay, van harte met jullie dochter Madou
    @Muppet, hopelijk vandaag babynieuws van jou, sterkte meis!
    @balleke, sterkte met weeen! Lijkt me geen pretje al zo lang met pijn te lopen, geen wonder dat je chaggie wordt.
    @Linnie, lekker genieten zonder je dochter vandaag hoor! hier vandaag manlief vrij, dus ook wat meer de handjes vrij om rust te pakken en de ramen aan de binnenkant te zemen, regent hier dus buitenkant heeft geen zin!
    @Lauwie, sterkte met je onstekingen, wordt tijd dat alles rustig wordt,m dan kun je gaan genieten.
    @Charpi, pfff dat houdt ook niet op he? Hopelijk is dit de laatste tegenslag voor jullie kleine meisje
    @rest, sterkte wie dat nodig heeft.....sorry onthoud gewoon niet alles

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#378 mimi83, 6 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jan 2011
    ja omdat ze proberen haar s nachts zoveel mogenlijk rust te geven, zit ze op een7 voedingen schema. dus 24u, dan zelf komen is meestal 5u dan 9 u , 12u, 15u, 18u,21u en dan weer een nieuwe cyclus.

wat stom van de naam verkeerd geschreven zeg..

Charpi: oo meid, zo veel sterkte toegewenst. hopenlijk gaat het vandaag beter.

Lauwie: fijn.. hopenlij doet deze ab zijn werk. Hihi maar nu doorslapen en absoluut geen garantie voor thuis, dus dat wachten we af;)

muppet: succes

meiden pak even lekker een rust dag voor jezelf zo af en toe.. je bent hoogzwager, dat huishoude en sociale leven is NIET belangrijk . JIJ wel.

ik ga aankleden ,ben net pas wakker heerlijk, martin heeft colin heel zachtejes gedaan vanochtend, heb van allebei een kus ghad en ben weer omgevallen.En dan zo naar shannon.

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Danjay: gefeliciteerd met Madou!! leuke naam:D

20. linnielin

linnielin VIP lid

2 sep 2009
    6.635
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ink: fijn dat je weer goed gekeurd bent! Op naar volgende week of naar de bevalling;)
    @mimi: lekker dat je mannen je hebben laten liggen, daar knap je dan weer heerlijk van op he!!! Geniet maar lekker zo bij je dochter!

Hier al lekker bezig geweest met beetje opruimen op de zolder, het is al bijna naar mn zin;) Wil zo nog even mn nachtkastje opruimen, want dat is zo'n bende. En misschien nog wat administratie wegwerken. Maar er werd net ook een pakket bezorgd met allemaal spullen voor taarten bakken...dus wie weet....ga ik daar straks ook nog even mee aan de slag:D

Deel Deze Pagina