Van harte gefeliciteerd met jullie meid. En ook al zo'n flinke meid met een leuke naam.. Toch nog snel gegaan na die prik. Zo effe alles bij lezen...
Danjay, gefeliciteerd met jullie dochter! Muppet, Gefeliciteerd met jullie dochter! Ego: ben de voorweeen meer dan zat! laat het toch eens doorzetten morgen controle bij de gyn en hopelijk willen ze wat doen, en anders ga ik heel hard huilen
Ik hoop wel dat dit de laaste valse start is..haha En ze schelen idd precies 1 jaar. Ik heb dus grote kans dat hij de 30ste jan geboren wordt..oei moet er eingenlijk niet aan denken.. Het was ook eigenlijk helemaal niet gepland dat ik zo snel zwanger zo zijn. We eigenlijk in juli aug weer gaan beginnen, maarja natuur dacht er anders over..hihi ben ook erg benieuwd hoe het zal gaan. En ach het is altijd druk met twee kids ongeacht de leeftijd. Nu heb miss meer kans dat ze me een middagdutje gunnen..hihi Hoe is het verder met de kleine?? @linnielin en heerlijk genoten van de kapper en badje? Ik heb idd nog heerlijk geslapen. @Wen1975 Fijn dat het nu goed gaat en dat je stuk bij beetje je vertrouwen terug krijgt. @Lauwie Hoe is het, de koorts al gezakt? Maak er idd een speur werk van voor jullie..hihih De lamp van Bas is best wel slechte kwalitiet..:x De randjes laten los, dus nu moet ik er iets op verzinnen om het vast te maken.. Maar blijft wel gave lamp. @Linnepin Lekker he dat shoppen kan er ook nooit genoeg van krijgen.hihi en ook nog eens voor dat geld. Ik zat nog te twijfelen of we het nog met of zonder H moest doen. Dat kwam mede door dit soort foutjes, Ruut wil perse zonder H en ik ook.. Ach daar ben ik zwanger voor om te twijfelen..haha Hier heerlijk 1,5 uur geslapen. Ik begin me nu ook wat fitter te voelen. Af en toe scherpe wee, maar daar blijf het ook bij. En idd Linnielin eerst de verjaardag van Bas. Miss is het daarom wel dat het niet opschiet..haha Morgen stiekem een kado halen voor manlief, want die is dan jarig... Wil voor hem lekker lunch gaan maken met alles erop en aan.
Lieve meiden, sorry dat het zo lang duurde maar hier het verhaal voor de mensen die geen hyves hebben. Zo'n kleintje houdt je heerlijk bezig! Alles gaat hier super, Siem is 1 dag afgevallen maar blijft nu al op gewicht. Gebroken nachten gaan nog prima, het is een heerlijk kereltje. Ik kom later reageren op de rest Nu alleen even ego. Zal ook nog even foto's in mijn album plaatsen zo. *** Dinsdag 4 januari zijn wij na een spoedige maar ook spannende bevalling de trotse ouders geworden van onze prachtige (understatement) zoon SIEM! Hij is 51 centimeter lang en weegt 3760 gram en is het mooiste mannetje wat we ooit hebben gezien. De bevalling Op 3 januari, de uitgerekende datum, kreeg ik weeen rond 4 uur 's-middags. Deze waren onregelmatig, dus ik ging eigenlijk uit van oefenweeen. We zijn na kort overleg ook nog even naar de moeder van JuJu-man gegaan die haar 50ste verjaardag vierde in Almelo. Inmiddels kwamen de weeen steeds regelmatiger om de 8 minuten en hielden ze steeds een minuut aan. Toen we in de auto op weg naar huis gingen zei ik tegen JuJu-man: het zou best wel eens 4 januari kunnen gaan worden.. We vonden het super spannend! De weeen waren prima te doen, kon ook nog gewoon een gesprek voeren tijdens een wee en ging er dus vanuit dat het vooral nog voorwerk was. Het zou allemaal vast heftiger worden. Om 10 uur waren we thuis, opgewonden en ook wel gespannen. Zou het echt gaan gebeuren? Wat een bizar idee.. Om kwart over 10 ging ik naar het toilet. Ik stond op en mijn vliezen braken. Wat een geweld! Terwijl het water uit mij bleef stromen kwamen de weeen steeds vaker: om de 1 a 2 minuten en ze hielden een minuut aan. Nu moet je de verloskundige bellen als je weeen hebt om de 5 minuten, maar ik ging opeens van 8 naar 2.. Dus toch maar even afgwacht. JuJu-man heeft uiteindelijk rond 11 uur de verloskundige toch maar gebeld. Die was er vrij snel. Inmiddels waren de weeen wel pittiger maar ik vond ze nog steeds goed te doen. We hebben tussendoor gegrapt met elkaar, was hartstikke gezellig. Ik ging uit van een centimeter of 3 ontsluiting, het was dan ook flink schrikken toen de verloskundige zei dat ik al op zon 8,5 a 9 centimeter zat! We moesten snel beslissen: wilden we naar het ziekenhuis (oorspronkelijke plan) of werd het toch een thuisbevalling? Ze durfde de tocht wel aan, dus besloten we toch voor het ziekenhuis te gaan. Maar de verloskundige had het ziekenhuis nog niet aan de lijn of ik kreeg persweeen. Toen ging het opeens heel snel. Een thuisbevalling dus, ondanks dat we dat eigenlijk niet wilde. Alles op zijn kop, kraamhulp gebeld. Binnen no time lag het bed vol met matjes. Maar de persween kwamen niet goed op gang, Ze waren niet heftig genoeg en niet lang genoeg, ik kreeg Siem het hoekje niet om. Na anderhalf uur persen besloot de verloskundige dat er een ambulance gebeld moest worden en dat het toch het ziekenhuis werd. Ze zei nog: ik acht de kans heel groot dat je gewoon vaginaal kan bevallen. En ik dacht: oh nee, een keizersnede.. De ambulance kwam, JuJu-man reedt er achteraan in de auto van de verloskundige die mee moest in de ambulance. Persweeen wegpuffen.. daar ben ik dus niet voor gemaakt. De hele bevalling geen boe of ba gezegd of geklaagd, nu lag ik te loeien als een koe (en maar verontschuldigen voor de herrie.. best genant en grappig). We kwamen aan op de verloskamer (JuJu-man was er gelijk met de ambulance.. rara hoe kan dat), daar was een gynacoloog (ik dacht nog: jeetje meestal beval je met een medisch verloskundige in het ziekenhuis) een leerling gynacoloog, een medisch verloskundige en onze eigen verloskundige. Ik kreeg een infuus die de persweeen moest verlengen en verstevigen. Toen hoorde ik ze overleggen over een kiwi (vacuumpomp) en ik zei (nog even helder tussen de weeen) dat wil ik niet en anders moet je me wel verdoven! De gynacoloog antwoorde droog: volgens mij redt ze het nog wel op eigen kracht Een paar persweeen, een knip en aanmoedigingen van JuJu-man later zag ik Siem uit mijn buik komen. Hij werd op mijn buik gelegd. Wat was hij warm. En roze! En wat was hij mooi.. Ruim 1,5 uur hebben we met zijn drieeen op de kamer gelegen, ieder plooitje bestuderend van onze zoon die nieuwsgierig terugstaarde. Siem is nu thuis, het is alsof hij nooit ergens anders is geweest. Een etmaal geleden trappelde hij nog in mijn buik, nu weet ik welk kraaitje wat betekend, ligt hij nergens zo rustig als bij papa of mama in de nek en kan ik me geen leven meer voorstellen zonder dit prachtige wondertje.
juju, van harte gefeliciteerd met jullie prachtige zoon siem! het venijn zat m bij jou dus echt in de staart! ontsluitingsweeen eitje maar persen minder.. ga idd heerlijk genieten van je gezinnetje!
juju, vervelend is dat he, persweeën wegzuchten, bijna niet te doen! Moest dat bij mijn dochter een ruim half uur aangezien er geen vk was in het ziekenhuis! Verder klinkt het verhaal heerlijk, afgezien dat Siem het hoekje niet om kon. Geniet er lekker van meid!
Juju: wat een mooi bevallingsverhaal! Klinkt precies als bij mij bij Arinde!! Alleen moest daar dan wel de vacuum bij te pas komen. Volgens mij zijn jullie heerlijk aan het genieten!!!! Hier een lekker dagje gehad. Vanmiddag nog lekker gebadderd en naar de kapper geweest, heerlijk! Ga nu ook niet verder reageren, want heb gewoon even zin in tijd voor mezelf vanavond. Klets morgen wel weer mee!! Fijne avond en tot morgen!
hoi dames zo er is vandaag weer heel wat af gekletst hier gaat alles goed luka doet het steeds beter en is niet meer geel gelukkig alleen het drinken moet beter maar verder gaat gaat het heerlijk en ben overdag lekker druk met hem en me dochters dus weinig tijd om met jullie mee te kletsen maar aan alle dames die bevallen zijn van harte gefelciteerd dames die aan bevallen zijn zet hem op !!!! dames met een gerommel nog even en jullie hebben je kleintjes ook in de armen heb niet alles bij gelezen dus de rest van de dames een dikke knuff
Hey meiden, Ik heb het vandaag ZO ontzettend druk gehad..!! Moest vanmorgen naar de gemeente een uitreksel halen voor me vader, zodat ie kan aantonen aan de belasting dat ik al meer dan 3 jaar niet meer bij hem woon. Daarmee is de rust gelukkig wedergekeerd, voor nu... We konden ook wel weer lachen samen, dus gaat redelijk gelukkig weer Ik ben naar het ziekenhuis geweest, moest een hart echo laten maken, en er is niets geks gevonden! Dus das een opluchting.. ook ben ik daarna voor de laatste keer bij de VK geweest, en volgens deze is ons meisje gedraait en ligt horizontaal?:S Maar voel wel nogsteeds bij me schaamstreek een harde bobbel zeg maar, in ieder geval dat daar tog IETS van de beeb ligt.. Maar heel erg ist ook niet, want krijg toch een keizersnee.. Ook weet ik hoelaat mn paps er moet zijn, die moet rond half 8 in het ziekenhuis zijn om mij bij te staan, alleen ben ik dus vergeten te vragen of me schoonouders dan OOK in een ander kamertje mogen zitten, maar volgensmij is dat geen probleem toch?? Ik weet echt niet hoe dat gaat en best stom dak dat niet gevraagt heb... en gewone bezoektijden weet ik pas 10 januari... dan kan ik dat aan de verpleging vragen dat wist ie me dus ff niet te vertelle:O al met al heb ik t heel druk gehad, en ben ik dood moe, dus ga zo lekker slapen!
@3dewonder, muppet, danjay een Juju gefeliciteerd met jullie kleintjes!! Mocht ik nog iemand gemist hebben ook gefeliciteerd!! En anders nog veel werpplezier!!!! Heb niet alles gevolgt omdat ik ondertussen zelf ook ben bevallen op miraculeuze wijze! M'n vliezen zijn op 4 jan om 08.30 gebroken maar er gebeurde verder niets en ik zou op 5 jan naar het zh om 09.30 dus dan was thuis bevallen geen optie meer, helaas. Dit liep toch anders. Ik werd s'nachts wakker en ben om 02.49 uit bed gestapt om naar de wc te gaan. Door alle oliebollen zat ik behoorlijk verstopt en dacht als ik nou eens wat kracht zet komt er misschien wel meer op gang want ik had wel wat krampen. Nou dat gebeurde!! Ik kreeg 1 grote aaneengesloten wee die niet meer stopte, ik wist niet wat me overkwam en herkende dit niet en het voelde niet goed en riep mn man uit bed... Nog geen 5 min later ging het over in persweeen en na ongv. 3 persweeen voelde ik het hoofdje al. Dit alles vond plaats op het toilet van ongv 1 vierkante meter ondertussen was mn man er ook bijgekomen..... nog een perswee en ik had het hoofdje in mijn hand en riep naar mn man dat hij het eruit moest trekken want dat durfde ik niet.Samen hebben we haar ter wereld gebracht. Voor ik het wist hield ik onze kleine meid in mn armen die dus door ons 2en binnen 11 min. zonder hulp van buitenaf op de wc ter wereld was gekomen!! Mijn man was zo bij de tijd om te zien dat de navelstreng ook nog 2x om haar nekje zat!! Gelukkig begon ze na enige tijd te huilen en wisten we dat t goed zat. Mijn man heeft om 03.04 uur de vk nogmaals gebeld en toen was onze dochter al geboren dus langer dan een min of 11 kan het niet geduurd hebben. Ik heb nog een tijdje op de wc gezeten met haar tegen mn buik tot de vk kwam en niet wist wat ze zag.... Het was behoorlijk heftig maar tegelijkertijd ook heel speciaal want we hebben het echt samen gedaan! Heb door de snelle bevalling nog steeds behoorlijk heftige naweeen. Onze dochter heet Kaja en weegt 3280 gr en is 49 cm lang. Gelukkig was haar hoofdje niet al te groot anders was ik vast nog verder uitgescheurd want tijd om te rekken was er niet echt. Hoop dat jullie toch een wat minder heftige bevalling zullen hebben en gewoon lekker op een comfortabel bed! Zet 'm op dames!!
Lijst Januari 2011 mamas Geboren Ikkedus - 11 december - Hannah (3100gr/51cm) - 36w5d Wen1975 - 14 december - Jenz (3340gr/53cm) - 37w5d Cyntje78 - 15 december - Lars (1710gr/??cm) - 36w0d Lauwie - 22 december - Jort Valentijn (4460gr/54cm) - 39w3d Mimi83 - 23 december - Shannon Kate (2455gr/45cm) - 35w3d Goofychick - 23 december - Toine (3620gr/51cm) - 39w2d Elif - 29 december - Seyhan (2850gr/47,5cm) - 36w2d Subke - 29 december - Yari (4350gr/55cm) - 39w2d Melmel - 29december - Robin (3145gr/50cm) - 39w3d Maartje85 - 30 december - Roosmarijn Hanna (2925gr/52cm) - 37w6d 3dewonder - 31 december - Luka (3770gr/52cm) - 39w4d Charpi - 01 januari - Riana Alexia (4160gr/??cm) - 38w3d Youngmom - 02 januari - Vigo (3120gr/51cm), Bent (2885gr/50cm) en Nika (2105gr/46cm) - 37w5d Naomi23 - 02 januari - Isabel (2980gr/??cm) - 39w5d Moosey - 04 januari - Diede Hylke (5460gr-60cm) - 40w1d JuJu - 04 januari - Siem (??gr/??cm) - 40w1d Peps - 5 januari - Kaja 3280 gr/ 49 cm) 38w3d Danjay - 05 januari- Madou (4030 gr / 54 cm) - 39w6d Muppet1604 06 januari - Tess (4010 / 54 cm) - 39w4d Meiden: 9 Jongens: 12 Uitgerekend IrisB 05 januari verrassing Linnielin 06 januari - verrassing Brademarie 06 januari - verrassing Sweetchocolate 08 januari - jongen Linnepinn 11 januari verrassing Ink1313 12 januari - verrassing Leeuw86 12 januari - meisje Juudje81 13 januari - verrassing Moppie1981 - 15 januari - verrassing Iniminie84 - 16 januari - meisje Miracle1990 20 januari (11 januari ingeleid KS) - meisje Marije21 22 januari - verrassing Jlover1988 - 22 januari - meisje (10 januari ingeleid ) Vlinder 24 januari jongen Melis83 24 januari jongen balleke - 26 januari - jongen
peps, gefeliciteerd met je dochter! wat een bijzonder bevallingsverhaal! kan me voorstellen dat je daar wel een tijdje van bij moet komen. het klinkt of je er niet heel positief op terug kijkt, klopt dat?
peps danjay en muppet van harte gefeliciteerd met jullie dochters!! wat een bijzondere bevalling, peps... jeetje wat zal dat schrikken zijn geweest! gelukkig is alles goedgekomen!
Peps gefeliciteerd met jullie meisje. Go wat een bevallings verhaal zeg. Heel dapper van jullie! En goed van je man dat hij zo nuchter bleef. Wat zei de verlos er van?? Geniet van de kraamtijd.
peps gefeliciteerd! jeetje wat een verhaal. vannacht weer heerlijk geslapen, niet dus.. werd ieder half uur wakker van een wee, voel me nu echt gesloopt, en dan is de baby er nog niet eens! zometeen naar de gyn, ben wel benieuwd wat hij zegt, hij zal me toch niet zo rond laten lopen mag ik hopen
he meiden Peps: gefeliciteerd met jullie dochter!! wat een bevallingsverhaal zeg.. Ik ben heel benieuwd(ook wel wat gespannnen) wat de artsen vandaag overleggen, shnnon drinkt haar flessen goed. dus de verwachting bij de verpleging is dat ze dit weekend naar huis mag!! we Gaan het horen... en weten jullie nog dat ik zei volgens mij heb ik mijn ovulatie, nou het lichaam is wel een beetje van de rel want het is een aantal dagen te vroeg, maar ik ben nu dus ongesteld. dat had ik niet gemist..