Januari 2011 mama's deel 4

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sweetchocolate, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnielin

linnielin VIP lid

2 sep 2009
    6.635
    0
    0
    NULL
    NULL
    @peps: van harte gefeliciteerd met jullie dochter Kaja. Wat een prestatie van jullie! Maar kan me voorstellen dat het ook wel een erg vreemd gevoel is!!! Geniet er nu maar lekker van!
    @leeuw: ben benieuwd wat de gyn zegt! hopelijk kan ze al wat voor je betekenen!
    @vlinder: jij moest gisteren toch terug naar het ziekenhuis voor controle voor je bloeddruk? mocht je weer naar huis, of zijn ze je gaan inleiden....niks voor jou om zo lang hier niks te posten;)

Ben nu officieel overtijd:)Hier wel een redelijke nacht gehad. Vandaag eens even op de bovenverdieping aan de slag. Bedden verschonen en de kamers stoffen/zuigen. En met dochterlief even naar de bakker wandelen om brood te halen.
    Vanmiddag misschien even wat verder knutselen aan mn geboortetaart;)

2. linnielin

linnielin VIP lid

2 sep 2009
    6.635
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend....hopen dus op goed nieuws:D

Nu al ongi....dat is wel heel snel zeg. En inderdaad...dat hebben we niet gemist;)

3. Ink1313

Ink1313 Actief lid

20 apr 2010
    300
    0
    16
    NULL
    Nederland
    Peps, van harte met jullie dochter Kaja. Heb met verbazing jullie verhaal gelezen, jeetje wat hebben jullie dat goed gedaan zeg! En wat praat je er positief over. Jullie kunnen trots zijn op elkaar. Nu begint het grote genieten!

VLindertje: aan het bevallen?? We horen zo lang niks van je?

Linnie: weer een bezig programma vandaag ;) Lekker hoor! Heb ook een flink programma in gedachten voor vandaag. Ff boodschappen doen, ramen doen (gisteren niet gedaan, heb 2 uur geslapen gisterenmiddag)

Leeuw: Sterkte bij de gyn en als je wilt dat ze er wat aan doen moet je voet bij stuk houden he? Als jij denkt dat het zo niet langer gaat laat dat daar dan maar weten!

Zit hier heerlijk in pyama achter de PC. Lekker met zoonlief op bed tv gekeken tot 9 uur en nu lekker bammetje eten voor de PC en zoonlief voor de tv. Dalijk gaan we lekker in bad saampies en dan op het gemakkie aankleden en een boodschapje doen. Daarna mss ff een bakkie doen bij mijn moeder, altijd gezellig! En vanmiddag lekker middagje thuis hangen, misschien een beetje knutselen ofzo. Heerlijk zo'n vrijdag. Manlief heeft cursus vandaag, dus die zal wel op tijd thuis zijn schat ik in en dan weer lekker weekend!

4. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Linnielin we lopen gelijk op zie ik nu pas, vind jij t ook een gek idee? Eerst kijk je maandenlang uit naar 6 Jan en er gebeurd niks ;) ook al hou je er rekening mee dat het ook nog eerder of later kan worden.

Xx

5. Emme

Emme Niet meer actief

Peps, gefeliciteerd met de geboorte van Kaja! Wat een bevallingsverhaal, knap dat jullie allebei zo rustig bleven.

6. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Peps en Pepsman Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje Kaja!

@Mimi Nu al ongesteld??? :$ Jeetje da's snel, ben net van mijn bloeding af van de bevalling. Kan me voorstellen dat je je ongi niet gemist hebt. En wat een goed nieuws dat Shannon misschien dit weekend naar huis mag.

@leeuw Jeetje meid, hoop dat de gyn gaat ingrijpen. Zo kan het ook niet langer. S6 bij de gyn.

@Ink en Lin Drukke programma's weer voor vandaag. S6 daarmee.

@Brademarie Ook over tijd nu, ik hoop dat de kleine snel mag komen. Hoe gaat het verder met je?

@Vlinder Hoe gaat het met je?

@ego Zojuist heeft Jenz zijn gehoortest gehad en daarvoor geslaagd. Maar daar waren we ook niet bang voor hoor. ;) Straks komt de Osteopaat. Ik hoop dat hij iets voor ons kan betekenen, want vannacht was meneer weer in de weer. Vervelend voor ons qua slaap, maar voor hem nog vervelender aangezien hij dan echt buikpijn heeft. :( Maar verder heeft hij het gisteren hartstikke goed gedaan hoor, ben hartstikke trots op hem.

Fijne dag allemaal!

7. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Muppet, Peps, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!!! Wat is Tess een flinke meid zeg, met haar 54 cm en ruim 4 kilo! Netjes!

Peps, wat een bijzonder verhaal. Echt super mooi lijkt mij dat, andere kant ook best "eng".

Wie ben ik nog meer vergeten?

Mimi, nu al ongi? Geloof inderdaad dat je dat niet hebt gemist ja.

Verder hier geen nieuws. Zoals gewoonlijk zetten de weeen niet door. Ik ben er zo onderhand gewend aan geraakt. Gister leek het door te zetten, maar stopte uiteindelijk.

Mijn ouders en zusje denken dat Uk zondag komt. Het gevoel hebben hun. Ze denken dat ze zondag op kraamvisite moeten komen. Tja, ik ken het gevoel... Ik dacht dat ie met volle maan zou komen, rond 28 december en daarna voor 5 januari. Echter... Niks blijkt waar te zijn. Dus waarom zou het zondag wel zo zijn? Ik hoop dat er woensdag bij controle dat ik 2 cm ontsluiting heb. Al denk ik niet dat dit het geval zal zijn.

Morgen gaan mijn vriend en ik onszelf en de hond laten uitwaaien aan het strand. Waarschijnlijk wordt het in Vianen aangezien de Noordzee anderhalf uur rijden (ongeveer) is van hier. Thermoskan warme chocolademelk mee en gaan! Heerlijk, even niks moeten, even nergens aan denken, gewoon even ontspannen!

8. Ink1313

Ink1313 Actief lid

20 apr 2010
    300
    0
    16
    NULL
    Nederland
    @Wen, goed zeg dat Jenz is geslaagd, horen kan hij, nu nog luisteren he?!

Druk programma dan gaat de dag lekker snel joh ;) Komen nu net uit bad rollen, nu maar eens boodschapjes doen.

Al die verhalen over voorweeen, de vorige keer heb ik die ook niet gehad, maar dat was logisch met een inleiding. Nu merk ik echt nog helemaal niks van een start van de bevalling. Twee weken geleden wel slijmprop verloren, maar daarna geen nieuws meer. Hoop dat het bij mij gewoon begint en niet meer stopt tot we ons kleintje hebben. Ik heb echt te doen met de dames met voorweeen, pffff!

9. 3dewonder

3dewonder Actief lid

1 dec 2010
    170
    0
    0
    assen

zo eerste weekje met z'n 5 jes zit er op (dus geen kraamhulp meer) luka drinkt sinds gisteren gelukkig goed en is al weer bijna op zijn geboorte (nog 90gr) gewicht hij heeft alleen nog ontzettend last van krampjes vannacht ook bijna de hele nacht wakker geweest arme knul zal het graag van hem overnemen!!!!

de rest die is bevallen van harte
    en de rest weet ik niet maar sterkte en succes dikke knuff van af hier

10. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Wat ik mij eigenlijk af vraag... Of het "normaal" is dat een vrouw al 3 weken met voorweeen rond loopt en er gewoon geen enkele cm ontsluiting is. Ligt dat nou aan mij? Forseer ik iets? Ik begin echt heel erg aan mijzelf te twijfelen. Doe ik het wel goed? Wat kan ik beter doen? Ga ik écht wel na mijn ervaring van gistermiddag het verschil merken tussen gewoon oefenweeen of echte weeen? Gistermiddag moest ik ze echt wegpuffen en heeft lang geduurt eer het weer over was. IK begin heel erg te twijfelen of ik het wel in ga zien. Aangezien ik ook niet heb geluisterd naar de signalen in het begin van mijn zwangerschap. "Omdat ik gewoon ongi was kon ik niet zwanger zijn". Is er wat te doen aan 3 weken voorweeen? Doen ze er iets mee die VK's van tegenwoordig of hebben ze zoiets van ach, boeiend?!

11. peps

peps Actief lid

27 dec 2009
    308
    1
    0
    Bedankt voor al jullie leuke reacties!!:)

@Lauwie Ik kijk er juist wel heel positief op terug, dit is een ervaring die niemand ons nog afneemt en de band (hopelijk) nog sterker maakt. Denk dat een leuke blijft op verjaardagen, haha. Blijf er zelf ook versteld van staan.

@Balleke de vk die erbij zou zijn kwam helemaal verward binnen en wist niet zo goed waar ze moest beginnen omdat het natuurlijk iets anders verliep dan gedacht. Ze doet t al heel wat jaren maar ze maakt dit ook niet dagelijks mee. De vk waarbij ik altijd mn controles heb gehad is net geweest en ook hij vond het heel speciaal en vertelde nog een aantal zeer bijzondere bevallingsverhalen want dat komt dan los, en het kan altijd erger!!

@Mimi en Wen75 jullie ook nog gefeliciteerd met Shannon en Jenz leuke namen!

@ Leeuw, Linnelin Emma en Sweetchocolate Nog ff volhouden hoor, het zit er echt aan te komen, en pas maar op, het is er voor je het weet in een poep en een scheet, grapje haha.

@Ink1313 Zou het wel lekker vinden hoor, geen voorweeen zoals je al hebt gehoord hoef je ze ook niet te hebben, je kunt zo ineens bevallen, haha maar ja dan krijg je hoogst waarschijnlijk naweeen en die zijn ook niet voor de poes!! Heb ze na 2,5 dg nog, wordt nu wel minder heftig gelukkig maar ze deden niet onder voor de weeen die normaal voor de bevalling krijgt, niet eerlijk!!!

Voor de rest.....geniet allemaal nog ff van jullie buikjes voor je weet zijn ze leeg en dat is ook wel weer ff wennen!! Voor mij was dit (voorzover het aan mij ligt) de laatste keer dus dat maakt t extra moeilijk.
    Alle nieuwe mama's geniet van jullie kleintjes, voor je het weet zijn ze groot!! Hoop dat het met alle kleintjes goed gaat.

Ps weet iemand toevallig zo of er een topic is voor januari babies??
    n voor diegene die ook net bevallen zijn.... heb jullie ook zo'n (snoep) honger, ik geef geen borstvoeding dus dat kan het niet zijn maar wil echt de hele dag eten!!!

12. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    mn bloeddruk is gestegen en word morgen ingeleid!!!:$:$:$

hoefde dus helemaal niet te vragen of hij me kon strippen of misschien inleiden, helemaal niet erg vind ik die te hoge bloeddruk;)
    heb ook al 2-3 cm ontsluiting, had het niet durven hopen, maar de weeen zijn dus niet voor niks geweest

morgen om 6 uur bellen of er plek is en dan er om 8 uur zijn, anders iets later.
    zometeen nog maar wat proberen bij te slapen.

13. linnielin

linnielin VIP lid

2 sep 2009
    6.635
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ink: lekker hoor, zo rustig de dag beginnen. Vind ik ook altijd heerlijk...en dan daarna gewoon lekker aan de slag!!! Succes met je programma!!
    @brademarie: ik had niet verwacht dat jij vandaag nog zou halen...lukt het allemaal nog een beetje??? ik had me er al op ingesteld dat het wel later zou worden dan 6 januari...dus vind het eigenlijk nog helemaal niet zo gek dat het er nu nog niet is. Zou het eerder raar gevonden hebben als het er nu wel zou zijn!!!!
    @wen: fijn dat de gehoortest goed was. Hopelijk kan de osteopaat ook iets voor jullie betekenen!
    @sweetchocolate: heb je genoten van het dagje bij je ouders gister? goed dat jullie morgen samen wat leuks gaan doen...even lekker je gedachten verzetten!
    @3dewonder: balen dat jullie mannetje zulke krampjes heeft! kun je hem er niet iets voor geven?
    @peps: volgens mij gaan we meestal pas naar het mama-topic als iedereen is bevallen. Anders is het hier straks niks meer aan voor degenen die eind van de maand zijn uitgerekend...maar als jullie eerder daar willen kletsen is het ook goed natuurlijk:)

Hier vanmorgen de bovenverdieping gedaan. Was wel een beetje teveel van het goede, want kon na het eten bijna niet meer overeind komen. Vanmiddag dus maar een beetje rustig aan doen;)
    Heb net maar de geboortezegels op de enveloppen geplakt, hoopte dat ik nog gebruik kon maken van de decemberzegels...maar dat mag niet meer na 6 januari;)

14. linnielin

linnielin VIP lid

2 sep 2009
    6.635
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend!!! Maar volgens mij vind jij het helemaal niet erg...afgezien dan van de spanning voor morgen;)

15. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Lijst Januari 2011 mama’s

Geboren
    Ikkedus - 11 december - Hannah (3100gr/51cm) - 36w5d
    Wen1975 - 14 december - Jenz (3340gr/53cm) - 37w5d
    Cyntje78 - 15 december - Lars (1710gr/??cm) - 36w0d
    Lauwie - 22 december - Jort Valentijn (4460gr/54cm) - 39w3d
    Mimi83 - 23 december - Shannon Kate (2455gr/45cm) - 35w3d
    Goofychick - 23 december - Toine (3620gr/51cm) - 39w2d
    Elif - 29 december - Seyhan (2850gr/47,5cm) - 36w2d
    Subke - 29 december - Yari (4350gr/55cm) - 39w2d
    Melmel - 29december - Robin (3145gr/50cm) - 39w3d
    Maartje85 - 30 december - Roosmarijn Hanna (2925gr/52cm) - 37w6d
    3dewonder - 31 december - Luka (3770gr/52cm) - 39w4d
    Charpi - 01 januari - Riana Alexia (4160gr/??cm) - 38w3d
    Youngmom - 02 januari - Vigo (3120gr/51cm), Bent (2885gr/50cm) en Nika (2105gr/46cm) - 37w5d
    Naomi23 - 02 januari - Isabel (2980gr/??cm) - 39w5d
    Moosey - 04 januari - Diede Hylke (5460gr-60cm) - 40w1d
    JuJu - 04 januari - Siem (??gr/??cm) - 40w1d
    Peps - 5 januari - Kaja 3280 gr/ 49 cm) 38w3d
    Danjay - 05 januari- Madou (4030 gr / 54 cm) - 39w6d
    Muppet1604 – 06 januari - Tess (4010 / 54 cm) - 39w4d

Meiden: 9
    Jongens: 12

Uitgerekend
    IrisB – 05 januari – verrassing
    Linnielin – 06 januari - verrassing
    Brademarie – 06 januari - verrassing
    Sweetchocolate – 08 januari - jongen
    Linnepinn – 11 januari – verrassing
    Ink1313 – 12 januari - verrassing
    Leeuw86 – 12 januari - meisje (8 januari ingeleid)
    Juudje81 – 13 januari - verrassing
    Moppie1981 - 15 januari - verrassing
    Iniminie84 - 16 januari - meisje
    Miracle1990 – 20 januari (11 januari ingeleid KS) - meisje
    Marije21 – 22 januari - verrassing
    Jlover1988 - 22 januari - meisje (10 januari ingeleid )
    Vlinder – 24 januari – jongen
    Melis83 – 24 januari – jongen
    balleke - 26 januari - jongen

16. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    nee ik vind het idd helemaal niet erg :) ik ben die voorweeen zo zat

17. Grace79

Grace79 Actief lid

5 okt 2009
    412
    34
    28
    Vrouw
    *Danjay: gefeliciteerd met jullie dochter, Madou. Leuke naam, nog nooit eerder gehoord.
    *Lauwie: Kom op, weer beter worden en flink gaan genieten van Jort!
    *Sweetch.: Steeds hoop ik maar op babynieuws van jou, jij bent nu echt aan de beurt. Natuurlijk doe je niets verkeerd, elke zwangerschap/bevalling is gewoon anders.
    *Linnielin: En? Naar de kapper geweest? Ik werd gisteren op straat gevraagd om model te zijn, dus heb nu ook een nieuwe coupe:).
    *Charpi: Lijkt me zwaar je kindje zo te zien knokken, heel veel sterkte en beterschap.
    *Muppet: Wauw, wat ben jij weer snel op de been! Gefeliciteerd met Tess.
    *Wen: Gelukkig gaat het weer de goede kant op met jullie beitjes. En gefeliciteerd met de gehoortest, lijkt me stiekem toch fijn om te horen dat alles goed is.
    *Juju: Gefeliciteerd met jullie zoon Siem!
    *Peps: Gefeliciteerd met jullie dochter, Kaja!
    *3dewonder: Hopelijk gaan de krampjes snel over.
    *Leeuw: Spannend, dus morgen weer babynieuws!
    Ik hoop dat ik niemand vergeten ben, anders sorry.

Juju en Peps: bedankt, zulke bevallingsverhalen wil ik nu graag horen:D

ego: Vandaag babykleertjes gewassen, wat zijn ze klein!

18. Grace79

Grace79 Actief lid

5 okt 2009
    412
    34
    28
    Vrouw
    Lijst Januari 2011 mama’s

Geboren
    Ikkedus - 11 december - Hannah (3100gr/51cm) - 36w5d
    Wen1975 - 14 december - Jenz (3340gr/53cm) - 37w5d
    Cyntje78 - 15 december - Lars (1710gr/??cm) - 36w0d
    Lauwie - 22 december - Jort Valentijn (4460gr/54cm) - 39w3d
    Mimi83 - 23 december - Shannon Kate (2455gr/45cm) - 35w3d
    Goofychick - 23 december - Toine (3620gr/51cm) - 39w2d
    Elif - 29 december - Seyhan (2850gr/47,5cm) - 36w2d
    Subke - 29 december - Yari (4350gr/55cm) - 39w2d
    Melmel - 29december - Robin (3145gr/50cm) - 39w3d
    Maartje85 - 30 december - Roosmarijn Hanna (2925gr/52cm) - 37w6d
    3dewonder - 31 december - Luka (3770gr/52cm) - 39w4d
    Charpi - 01 januari - Riana Alexia (4160gr/??cm) - 38w3d
    Youngmom - 02 januari - Vigo (3120gr/51cm), Bent (2885gr/50cm) en Nika (2105gr/46cm) - 37w5d
    Naomi23 - 02 januari - Isabel (2980gr/??cm) - 39w5d
    Moosey - 04 januari - Diede Hylke (5460gr-60cm) - 40w1d
    JuJu - 04 januari - Siem (??gr/??cm) - 40w1d
    Peps - 5 januari - Kaja 3280 gr/ 49 cm) 38w3d
    Danjay - 05 januari- Madou (4030 gr / 54 cm) - 39w6d
    Muppet1604 – 06 januari - Tess (4010 / 54 cm) - 39w4d

Meiden: 9
    Jongens: 12

Uitgerekend
    IrisB – 05 januari – verrassing
    Linnielin – 06 januari - verrassing
    Brademarie – 06 januari - verrassing
    Sweetchocolate – 08 januari - jongen
    Linnepinn – 11 januari – verrassing
    Ink1313 – 12 januari - verrassing
    Leeuw86 – 12 januari - meisje (8 januari ingeleid)
    Juudje81 – 13 januari - verrassing
    Moppie1981 - 15 januari - verrassing
    Iniminie84 - 16 januari - meisje
    Miracle1990 – 20 januari (11 januari ingeleid KS) - meisje
    Marije21 – 22 januari - verrassing
    Jlover1988 - 22 januari - meisje (10 januari ingeleid )
    Vlinder – 24 januari – jongen
    Melis83 – 24 januari – jongen
    balleke - 26 januari - jongen
    Grace79 - 28 januari - verrassing

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Leeuw wat spannend meid!!
    Heel veel succes hoor.
    Lijkt mijn verhaal wel ;)

Sorry ik ben minder online maar telkens naar het zh en emotioneel is het ook erg vermoeiend.
    Ze hadden ons gisteren beloofd als hij goed had gedronken dat hij mee naar huis mocht.
    Ik was er al bang voor maar we kwamen daar aan.
    Hij mag dus niet mee want hij is 10 gram afgevallen.
    Had wel heel flink alles gedronken en doorgeslapen van 0:00 tot 5:00!!!
    Ik wil nu gewoon mijn mannetje thuis hebben.
    Wil ook van hem kunnen genieten samen met mijn man:(

Vlinder lieverd ik had je smsje pas laat gezien sorry!!
    We zijn zo vaak op het zh vergt heel veel tijd en energie sorry:(

Hoop dat alles goed is met iedereen!
    En ga zo ff teruglezen
    xxx

20. Grace79

Grace79 Actief lid

5 okt 2009
    412
    34
    28
    Vrouw
    Haal ik je toch van het laatste plekje af, balleke:p